Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPasje-System in Coffeeshops? (Wietpas / Limburg)

Pasje-System in Coffeeshops? (Wietpas / Limburg)

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Oom Klaas zei:
Kunnen buitenlanders zich wel nog registreren dan, of word 't alleen beschikbaar voor inwoners van NL?
Klik om te vergroten...

heb hetzelfde verhaal zoals omschreven in de startpost ook gelezen. De informatie die ik gelezen heb is dat iedereen een pasje moest gaan halen bij het stadhuis, en dat dit naar je thuisadres opgestuurd wordt. Nationaliteit maakt niet uit. De dag zelf kan je natuurlijk nog geen wiet gaan kopen. Het systeem ging eerst *ergens* (geen idee meer waar, 't was iig wel een grensgebied) uitgetest worden en als het succesvol was ging het over heel nederland toegepast worden.

Echter, nieuwsgierig als ik ben, heb ik aan de uitbater van een coffeeshop in eindhoven gevraagd hoever dat systeem stond. Hij antwoorde er op dat hij er nog nooit van gehoord had...
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#2
hopen maar dat ze het niet gaan invoeren.
zouden zich er eigelijk veel coffeeshop uitbaters deze regels volgen ?
aangezien ze toch een stuk minder inkomen gaan hebben doordat er veel buitenlanders,... niemer naar de shop kunnen ofja voor 3gr.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
3 gram is ook meer dan genoeg voor 1 dag
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#4
ik denk dat psych-out het vooral over buitenlanders heeft :wink:
Voor hen is het dan vaak niet meer de moeite om naar nederland te rijden. Voor mij persoonlijk gaat het nog (20-25min tot aan de shop, iets van een 40km) maar ik zou ook een pak vaker bij dealertjes hier in de buurt kopen (hoewel ik dat de laatste tijd zowieso al meer doe).
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#5
ja, bedoelde het op de buitenlanders.
ikzelf moet ook niet ver rijden zo'n 25 km,
dus dan gaat het nog.
F
FantanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het kabinet is op dit moment bezig met een nieuwe drugsnota, die ze nog voor dit jaar klaar wouden hebben (of dat gaat lukken is de vraag ) ze hebben vergaderd in september en daaruit bleek weer een compromis tussen de conservatieve tegenpartijen en de realistische voorstanders van het gedoogbeleid. Het compris luid inderdaad een pasjes systeem in alle coffeeshops waar alleen lokale leden mogen komen en dus geen toeristen. buitenlanders. Maar wees maar niet bang, de beslissing is nog niet gevallen en dat gaat vooral in grote steden als Amsterdam nooit werken. Dat kan gewoon niet , overal pasjes en ook nog controle op die pasjes.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fantan zei:
Het kabinet is op dit moment bezig met een nieuwe drugsnota, die ze nog voor dit jaar klaar wouden hebben (of dat gaat lukken is de vraag ) ze hebben vergaderd in september en daaruit bleek weer een compromis tussen de conservatieve tegenpartijen en de realistische voorstanders van het gedoogbeleid. Het compris luid inderdaad een pasjes systeem in alle coffeeshops waar alleen lokale leden mogen komen en dus geen toeristen. buitenlanders. Maar wees maar niet bang, de beslissing is nog niet gevallen en dat gaat vooral in grote steden als Amsterdam nooit werken. Dat kan gewoon niet , overal pasjes en ook nog controle op die pasjes.
Klik om te vergroten...

Realistisch voorstander van het gedoogbeleid zijn kan niet.
Realistisch voorstander van het legaliseren kan wel.

Gedoogbeleid is fijn, dat zal ik niet ontkennen, maar zo achterlijk als wat.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
met de wietpas wordt de wiet verkoop ook alleen maar illegaler . en of dat goed is? :stoned:
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Godver, ik wil gewoon lekker met de trein ergens naar toe en hier en daar een beetje proeven.

Hoe zit het trouwens voor de mensen die niet in de buurt van een coffeeshop wonen?
G
GrensgangerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoi Drugsforum!

Ik kom uit Duitsland, daarom praat ik het nederlands onwel. Ik heb gehoerd dat de nederlanden (ofwel enkel de provincie Limburg) een pasje-system ("Wietpas") invoeren vanaf 1 januari. De toegestane hoeveelheid cannabis die iemand met de pas mag kopen, wordt verlaagd van 5 naar 3 gram. En het is nit mogelijk, in verschillende coffeeshops te kopen aan een dag.

Is het waar?

Dank je wel!

Grensganger
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Het enige dat ik weet is dat er vandaag een artikel in de krant stond over de 'hasjpas'. Ik vind het onzin; omdat er dan alleen nog in de regio gekocht mag worden, 1x per dag maakt voor mij niet zo heel veel uit. Ook vind ik het belachelijk dat je je centraal moet registreren, hierdoor krijg je een stempel op je hoofd en alles komt dan ineens door het blowen (natuurlijk alleen het negatieve).

Maar ik vind het belachelijk dat ik en vele andere, vooral zij die niet veel blowen, straks niet meer in een andere regio kunnen shoppen.

Zij die niet veel blowen maken er, naar mijn idee, toch eerder een uitje van, en ook ik vind het soms heerlijk om lekker de trein te pakken en in een coffeeshop met wat vrienden een drankje te doen en een jointje te roken.

PS: je Nederlands is zo slecht nog niet. Vele Nederlanders maken meer spelfouten.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#12
Er wordt inderdaad een wietpas ingevoerd voor de coffeeshops in Limburg.

Dit zijn de exacte maatregelen:

•Verkoop alleen aan leden na legitimatie met pasje; na inschrijving duurt het enkele dagen voor het pasje beschikbaar is.
•Bij aankoop maximaal 3 gram per klant per dag.
•Eén beleid voor Limburg, ter voorkoming van verplaatsingseffecten.
•Alle coffeeshops in Limburg hanteren dezelfde openingstijden.
•Indien mogelijk uitsluitend girale betalingen (dit betekent dat je niet meer contant kan betalen en dus moet pinnen).

Gelukkig voor jou is Nederland erg klein en kost het weinig tijd om in de provincie Noord-Brabant te komen.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kunnen buitenlanders zich wel nog registreren dan, of word 't alleen beschikbaar voor inwoners van NL?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."