Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet smokkelen

Wiet smokkelen

11 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
B
BenjaminxXxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey forumbroeders,

Ik vraag me af wat de strafmaat is op het "smokkelen" van 100gram wiet uit Nederland naar Belgie.
Heb al de wildste verhalen gehoord van auto in beslagname tot onmiddelijke inning van 1500€.
Iemand ervaring mee?
Ik zou willen vragen om enkel te antwoorden als je echt iets weet, en niet in de trend van "ik denk..."
Verder smokkel ik zelf niet en ben ik dit ook niet van plan!!!

Greetz Benjamin
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
BenjaminxXx zei:
Verder smokkel ik zelf niet en ben ik dit ook niet van plan!!!
Klik om te vergroten...

B
BenjaminxXxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Niemand?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zie belgisch wetboek / openbaar ministerie voor de echte strafmaten.
Een ding weet ik zeker ..... die belgen zijn niet mint
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Meestal nemen ze dan sowieso de wiet in beslag, je auto en in de gevangenis je anus.
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#6
BenjaminxXx zei:
Hey forumbroeders,

Ik vraag me af wat de strafmaat is op het "smokkelen" van 100gram wiet uit Nederland naar Belgie.
Heb al de wildste verhalen gehoord van auto in beslagname tot onmiddelijke inning van 1500€.
Iemand ervaring mee?
Ik zou willen vragen om enkel te antwoorden als je echt iets weet, en niet in de trend van "ik denk..."
Verder smokkel ik zelf niet en ben ik dit ook niet van plan!!!

Greetz Benjamin
Klik om te vergroten...

Vanaf je 30gram smokkelt kunnen ze inderdaad je wagen in beslag nemen.
Over die boete die je zegt heb ik sterke twijfels, gezien een kameraad van mij dezelfde boete heeft gehad om enkel onder invloed te rijden; zonder iets op zak te hebben. Als je dan 100g bij je hebt lijkt het me logisch dat de boete een pak hoger zou liggen.

Maar... ik heb bij (wiet)dealers al wel vaak gehoord dat ze een werkstraf kregen. Ik heb zelf echter nog nooit iets gehoord van iemand die met over de grens smokkelen betrapt is... (behalve enkele grammetjes, boete zelfde als hierboven, maar hij was ook onder invloed).

Mij lijkt het ook dat die straf van verschillende factoren afhankelijk is (heb je thuis 1000000€ cach liggen, nog een paar kilotjes wiet, ...)
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dit heb ik ook gelezen, belachelijk.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Greenlabs zei:
BenjaminxXx zei:
Hey forumbroeders,

Ik vraag me af wat de strafmaat is op het "smokkelen" van 100gram wiet uit Nederland naar Belgie.
Heb al de wildste verhalen gehoord van auto in beslagname tot onmiddelijke inning van 1500€.
Iemand ervaring mee?
Ik zou willen vragen om enkel te antwoorden als je echt iets weet, en niet in de trend van "ik denk..."
Verder smokkel ik zelf niet en ben ik dit ook niet van plan!!!

Greetz Benjamin
Klik om te vergroten...

Vanaf je 30gram smokkelt kunnen ze inderdaad je wagen in beslag nemen.
Over die boete die je zegt heb ik sterke twijfels, gezien een kameraad van mij dezelfde boete heeft gehad om enkel onder invloed te rijden; zonder iets op zak te hebben. Als je dan 100g bij je hebt lijkt het me logisch dat de boete een pak hoger zou liggen.

Maar... ik heb bij (wiet)dealers al wel vaak gehoord dat ze een werkstraf kregen. Ik heb zelf echter nog nooit iets gehoord van iemand die met over de grens smokkelen betrapt is... (behalve enkele grammetjes, boete zelfde als hierboven, maar hij was ook onder invloed).

Mij lijkt het ook dat die straf van verschillende factoren afhankelijk is (heb je thuis 1000000€ cach liggen, nog een paar kilotjes wiet, ...)
Klik om te vergroten...

Hierop aansluitend heb ik een vraag,

Hoe weten ze daar in Belgie dat je onder invloed bent? Voor alcohol is een ( betrouwbare) test.

Bij wiet kunnen ze alleen je bloed/urine testen en concluderen dat je de afgelopen weken is hebt geblowd.

In Nederland kunnen ze je niks maken als je stoned rijd, althans als je het ontkent dan eh!
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#9
ze laten een dokter ter plaatsen komen (of jij gaat even mee naar de bureau en de dokter komt naar daar) en die neemt bloed af... paar daagjes later heb je de uitslag

//edit:
maar doen ze volgens mij enkel als ze een vermoeden hebben dat je onder invloed rijdt. Ik heb hier pas ook nog een link geplaatst, ik geloof in het topic "hoeveel is legaal"=, volgens mij stond er daar ook wat meer over.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oke, maar stel je hebt dus niet geblowd op dat moment maar 3 dagen eerder wel.
Op de bloedtest van je dan nog steeds de lul, terwijl je niet onder invloed reed..
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#11
PepTalk zei:
Oke, maar stel je hebt dus niet geblowd op dat moment maar 3 dagen eerder wel.
Op de bloedtest van je dan nog steeds de lul, terwijl je niet onder invloed reed..
Klik om te vergroten...

Pech noemt dat dan denk ik. Je mag volgens mij zelfs 72u niet deelnemen aan het verkeer als je een joint gerookt hebt.
m
metaldevil666Lid
01-01-2024, 00:00
#12
PepTalk zei:
Greenlabs zei:
BenjaminxXx zei:
Hey forumbroeders,

Ik vraag me af wat de strafmaat is op het "smokkelen" van 100gram wiet uit Nederland naar Belgie.
Heb al de wildste verhalen gehoord van auto in beslagname tot onmiddelijke inning van 1500€.
Iemand ervaring mee?
Ik zou willen vragen om enkel te antwoorden als je echt iets weet, en niet in de trend van "ik denk..."
Verder smokkel ik zelf niet en ben ik dit ook niet van plan!!!

Greetz Benjamin
Klik om te vergroten...

Vanaf je 30gram smokkelt kunnen ze inderdaad je wagen in beslag nemen.
Over die boete die je zegt heb ik sterke twijfels, gezien een kameraad van mij dezelfde boete heeft gehad om enkel onder invloed te rijden; zonder iets op zak te hebben. Als je dan 100g bij je hebt lijkt het me logisch dat de boete een pak hoger zou liggen.

Maar... ik heb bij (wiet)dealers al wel vaak gehoord dat ze een werkstraf kregen. Ik heb zelf echter nog nooit iets gehoord van iemand die met over de grens smokkelen betrapt is... (behalve enkele grammetjes, boete zelfde als hierboven, maar hij was ook onder invloed).

Mij lijkt het ook dat die straf van verschillende factoren afhankelijk is (heb je thuis 1000000€ cach liggen, nog een paar kilotjes wiet, ...)
Klik om te vergroten...

Hierop aansluitend heb ik een vraag,

Hoe weten ze daar in Belgie dat je onder invloed bent? Voor alcohol is een ( betrouwbare) test.

Bij wiet kunnen ze alleen je bloed/urine testen en concluderen dat je de afgelopen weken is hebt geblowd.

In Nederland kunnen ze je niks maken als je stoned rijd, althans als je het ontkent dan eh!
Klik om te vergroten...

tegenwoordig kunnen ze het al aantonen uit speeksel en haar... vraag me niet hoe.. maar ze doen het...
en via urine (weet niet hoe het met de rest is) kunnen ze het tot 28 dagen terugvinden nadat je geblowd hebt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."