Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCoffeeshops mogen geen spacecake verkopen

Coffeeshops mogen geen spacecake verkopen

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
Smokin046Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Inhoud van een voorgedraaide hangt bij de shop gewoon af wat voorn wiet het is en de kwaliteit ervan.
zo krijg je hier 0,3 gram in een haze jointje en 0,5 gram in een pollen hasj jointje.
In de plak cake zit vaak ook rond de 0,3 gram, maar dat klopt, daar kan je ook ff zeer stoned van zijn.!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Smokin046 zei:
Inhoud van een voorgedraaide hangt bij de shop gewoon af wat voorn wiet het is en de kwaliteit ervan.
zo krijg je hier 0,3 gram in een haze jointje en 0,5 gram in een pollen hasj jointje.
In de plak cake zit vaak ook rond de 0,3 gram, maar dat klopt, daar kan je ook ff zeer stoned van zijn.!
Klik om te vergroten...

Hier niet, alles 0,33 gram.
Voor een buitenwietje betaal je dan 2,00 p/s terwijl een haze er 4,50 kost.

En voor die standaard plakjes cake word je er wel lekker stoned van.
Hoewel ik heb gehoord dat bij veel shops de cakes/brownie/what ever niet altijd even sterk zijn, waardoor je moeilijk kunt doseren.
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#3
Spacecake mag niet (meer) verkocht worden in coffeeshops.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spacecake -onderaan.


Dat is toch niet zo, of heb ik iets gemist?
s
salviatripjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Cooper zei:
Spacecake mag niet (meer) verkocht worden in coffeeshops.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spacecake -onderaan.


Dat is toch niet zo, of heb ik iets gemist?
Klik om te vergroten...

spacekeek moet je gwn zelf bouwen joh
m
mercury.31Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Cooper zei:
Spacecake mag niet (meer) verkocht worden in coffeeshops.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Spacecake -onderaan.


Dat is toch niet zo, of heb ik iets gemist?
Klik om te vergroten...

hmmm, volgens mij is dat onzin, zag hiero in de shop laatst nog spacecookies liggen, waarom zouden die dan wel mogen?

Maar wikipedia zit er wel vaker naast, zo ook in een ander artikel waar word genoemd dat er sinds 2010 met een speciaal passysteem in de coffeeshops in Maastricht word gewerkt. Dit is ook niet het geval, althans merk ik er niks van. Geen zin om dat artikel op te zoeken, maar ik las het toevallig laatst.
k
kentuckyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nee, dat klopt. Coffeeshops mogen geen spacecake verkopen.

Sommige shops doen het en kennelijk wordt het gedoogd, want ik heb nog nooit gehoord dat er een shop een sanctie voor gekregen heeft.

Eigenlijk verdienen shops gewoon dikke boetes omdat er veel te weinig wiet in zit :wink:.
s
salviatripjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
mercury.31 zei:
Maar wikipedia zit er wel vaker naast, zo ook in een ander artikel waar word genoemd dat er sinds 2010 met een speciaal passysteem in de coffeeshops in Maastricht word gewerkt. Dit is ook niet het geval, althans merk ik er niks van. Geen zin om dat artikel op te zoeken, maar ik las het toevallig laatst.
Klik om te vergroten...

dat zou heeeeeel lame en gay zijn, who cares? ze moeten gwn altijd naar leeftijd vragen en niet zo'n systeem installeren omdat die medewerkers te lui/knetter zijn om het te controlleren.
kost ook weer eens onnodig geld :(
S
SmokeMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hebben mensen serieus dat hele pasjessysteem gemist?

Als je graag je joint wil blijven roken zou ik ontwikkelingen een beetje in de gaten houden, het zit eraan te komen :P
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#9
kentucky zei:
Eigenlijk verdienen shops gewoon dikke boetes omdat er veel te weinig wiet in zit :wink:.
Klik om te vergroten...
ik vroeg eerst hoeveel er in zo`n hashcooky zit, zegt ie:`er zit 0.15 gram in een koek, en 0.2 in een voorgedraaide :openmouth:

ik draai echt maar 2 en een halve joint van een gram hoor...
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
cropp zei:
kentucky zei:
Eigenlijk verdienen shops gewoon dikke boetes omdat er veel te weinig wiet in zit :wink:.
Klik om te vergroten...
ik vroeg eerst hoeveel er in zo`n hashcooky zit, zegt ie:`er zit 0.15 gram in een koek, en 0.2 in een voorgedraaide :openmouth:

ik draai echt maar 2 en een halve joint van een gram hoor...
Klik om te vergroten...

Hier in de shop is de inhoud in een plakje cake altijd anders ( afhankelijk welke wiet of zelfs knipafval is gebruikt) en voorgedraaide 0.33.

0,2 is wel errug gierig. Van een voorgedraaide haze ben ik toch altijd wel stoned, van een plakje cake super knetter. En dat terwijl ik er normaal 2 uit een gram draai.
f
funky_skunk_junkyLid
01-01-2024, 00:00
#11
gewoon zelf maken, die van de shop zijn toch niet zo lekker als dat je ze zelf maakt :hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."