Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNa 2 maanden nog duizelig van slechte wiet ervaring

Na 2 maanden nog duizelig van slechte wiet ervaring

12 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
P
PaffertLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb in totaal 2 'bad trips' gehad door wiet te gebruiken in vaporizer, de eerste duurde heel lang en had ik een erg hoge hartslag maar daarna voelde ik me weer normaal.

De tweede heb ik 2 maand geleden gedaan en dat ging ook mis. Hij duurde iets minder lang en minder last van hoge hartslag. Nou voel ik me nog steeds erg raar in mijn hoofd, het gevoel alsof ik op zee zit terwijl ik gewoon stilzit, heel erg moe na even lopen etc. Een keer was ik heel erg moe en toen voelde ik exact hetzelfde als toen met die 'bad trip' (of hoe je dat ook noemt bij wiet).
Ik ben al naar de huisarts geweest maar die wist niet wat er aan de hand was, ik heb het verhaal over wiet ook verteld maar dat kon niet meer volgens hem na zo een lange tijd geleden.

Nou dacht ik laat ik eens op het forum vragen wat jullie ervan denken? Zelf ook eens gehad ofzo?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tjah... Verlaagde bloeddruk? Lage suikerspiegel? Lijkt me ook sterk dat je na 2 maand je daardoor nog slecht voelt, misschien dat je gewoon te rap de link legt naar die ervaring als je je even wat minder voelt.

Lijkt een beetje op een flashback van psychedelica maar bij wiet heb ik dat nog niet gehad of gehoord.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je huisarts had gelijk, is niet mogelijk om na zo een lange tijd nog zulke directe gevolgen te ervaren. Ik zeg niet meteen dat er niets aan de hand is!

KoxBox zei:
Verlaagde bloeddruk? Lage suikerspiegel? misschien dat je gewoon te rap de link legt naar die ervaring als je je even wat minder voelt.
Klik om te vergroten...

Laat die 2 dingen evt. nog even checken bij de huisarts mocht hij dit nog niet gedaan hebben.
Probeer er wanneer je je slecht voelt niet te denken aan die slechte ervaring.
Je kunt jezelf ook inpraten dat het daar door komt, of dat het zelfs zo is!

Je eigen brein is een van de sterkste middelen, en soms drogeerd het zichzelf :)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
PepTalk zei:
Je eigen brein is een van de sterkste middelen, en soms gedrogeerd het zichzelf :)
Klik om te vergroten...
:wave:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#5
KoxBox zei:
PepTalk zei:
Je eigen brein is een van de sterkste middelen, en soms gedrogeerd het zichzelf :)
Klik om te vergroten...
:wave:
Klik om te vergroten...

Tja, bij mij weet ik wel zeker dat het niet de schuld van m'n eigen hersentjes is :stoned:
R
ReaderbotLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben wel eens goed bad gegaan op wiet, maar dat het zo lang nog doorgaat.. Alhoewel, je kan psychoses triggeren met psychedelics, zou met wiet evengoed kunnen.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Readerbot zei:
Ik ben wel eens goed bad gegaan op wiet, maar dat het zo lang nog doorgaat.. Alhoewel, je kan psychoses triggeren met psychedelics, zou met wiet evengoed kunnen.
Klik om te vergroten...
Wiet is een psychose trigger, een van het hardste soort ook nog.

Waarom denk iedereen dat alleen psychedelica psychoses kunnen uitlokken? Dat kan met elke drug zoals speed en MDMA.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Drientje zei:
Wiet is een psychose trigger, een van het hardste soort ook nog.

Waarom denk iedereen dat alleen psychedelica psychoses kunnen uitlokken? Dat kan met elke drug zoals speed en MDMA.
Klik om te vergroten...

Mensen denken over het algemeen dat het qua drugs alleen door psychedelica komt doordat er bij tripmiddelen al na 1 keer gebruiken een psychose getriggerd kan worden.

Bij wiet, mdma en speed ( en vele anderen) is, uitzonderingen daar gelaten, veel meer voor nodig.

Je kunt wiet als een van de hardste zien, en veel wiet gebruikers ontwikkelen misschien een psychose, dit is altijd pas na jaren intensief gebruik.
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
PepTalk zei:
Drientje zei:
Wiet is een psychose trigger, een van het hardste soort ook nog.

Waarom denk iedereen dat alleen psychedelica psychoses kunnen uitlokken? Dat kan met elke drug zoals speed en MDMA.
Klik om te vergroten...

Mensen denken over het algemeen dat het qua drugs alleen door psychedelica komt doordat er bij tripmiddelen al na 1 keer gebruiken een psychose getriggerd kan worden.

Bij wiet, mdma en speed ( en vele anderen) is, uitzonderingen daar gelaten, veel meer voor nodig.

Je kunt wiet als een van de hardste zien, en veel wiet gebruikers ontwikkelen misschien een psychose, dit is altijd pas na jaren intensief gebruik.
Klik om te vergroten...
Niet waar!

Godver, als jij aanleg hebt voor psychoses kan jij na 1 joint al waanbeelden hebben. Doe ook de drie daagse training bij Unity, het zal je hoofd een stuk ophelderen.
Z
ZalmpyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Drientje zei:
Godver, als jij aanleg hebt voor psychoses kan jij na 1 joint al waanbeelden hebben. Doe ook de drie daagse training bij Unity, het zal je hoofd een stuk ophelderen.
Klik om te vergroten...

Maar dan moet je niet tijdens de les gaan blowen hea!? :P
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Drientje zei:
Niet waar!

Godver, als jij aanleg hebt voor psychoses kan jij na 1 joint al waanbeelden hebben. Doe ook de drie daagse training bij Unity, het zal je hoofd een stuk ophelderen.
Klik om te vergroten...

Maby I will..
Maar zijn er ook daadwerkelijk gevallen van mensen met een normale psychische gesteldheid die bij het 1e jointje wat ze roken psychotisch worden?
Dat er tijdens het stoned zijn waanbeelden en/of paranoïde gedrag voor kan komen klinkt logisch,
maar bij het nuchter worden zouden die klachten dan toch weer grotendeels moeten verdwijnen.
Of je moet een persoon hebben die al niet zo sterk in z'n schoenen stond, maar dat versta ik dan niet onder een gezonde psychische gesteldheid.
Z
ZalmpyLid
01-01-2024, 00:00
#12
mischien een dom idee, maar kan het niet zijn dat er mensen een alergische reactie hebben op wiet? of een bepaalde vorm van hooikoorts(en ja, ik weet dat dat ook een alergie is) ofzo. waardoor je lichaam een overdreven reactie geeft op het binnenkrijgen van een bepaalde stof die in wiet zit?

zou een hoop kunnen verklaren :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wiet is geen allergeen, dus nee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."