Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHasj maken

Hasj maken

35 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Plastic roken

Dat zou wel wat moois zijn. Dan heb je een geplastificeerde luchtpijp.
l
lolzornatedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste leden,

Vorige week heb ik een poging gedaan om hasj te maken, alleen dit is uiteindelijk mislukt. Ik heb het geprobeerd op de huis-tuin&keuken manier:

Wiet gezeefd tot er wat groene (?) poeder over was. Dit in het cellofaan van een sigaretten pakje gedaan, met plakband dicht gemaakt en een natte krant eromheen. Vervolgens op 175 graden 10 minuten in de over gelegd. Na het uit de oven te hebben gehaald heb ik het nog met een deegroller tot een plat stuk 'geperst'.

Het resultaat was een groen/bruin achtige plak welke uit elkaar viel als ik 'm aanraakte. Het stonk ook enorm.

Vandaag ga ik nu een tweede poging wagen. De eerste keer had ik de wiet niet ingevroren, dit wil ik vanavond wel gaan doen. Ik heb de wiet gister in de vriezer gelegd en deze gaat er vanavond weer uit. Kan het hier aan liggen dat het de vorige keer is mislukt?

Volgens mij is het bij het zeven ook verkeerd gedaan, als ik zo op internet kijk heeft iedereen na het zeven een bruin achtig poeder over, wanneer ik bij mezelf keek was dit poeder groen. Heeft iemand nog tips hoe ik het beste kan zeven met huis tuin en keuken middelen? Kan ik een panty gebruiken?

Wat ik ook las is dat het bruine poeder dat overblijft helemaal niet in de oven moet, als het goed is zo dit met lichaamstemperatuur al geperst kunnen worden. Klopt dit? En lukte dit vorige keer niet omdat ik het verkeerd had gezeefd?

Ik ga vanavond aan de slag, en zal een paar foto's van het resultaat posten wanneer alles is gelukt.

Alvast bedankt voor de antwoorden en tips! :stoned:
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hajh makers gebruiken de termen, 1e klop, 2e klop of 3e klop. Hoe hoger de klopjes van de zeef, hoe groener het uiteindelijk wordt. Je hebt een hoop wiet nodig of beter gezegd blad afval om hasj te kunnen maken.
P
Pizza HazeLid
01-01-2024, 00:00
#4
175 graden om te drogen in de oven lijkt me ook wel vrij warm.

Sowieso heb je op internet rondgekeken naar handleidingen?
Voor de Gumby hasj manier heb je geen zeef nodig. Hoef je je moeders panty ook niet te lenen.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dat spul van een pakje sigaretten gaat toch wel smelten bij 175 graden?
Dan heb je plastic in je hasj...
S
SmokeMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat zit standaard in/op/om/over hasj
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ow.. is dat het glanzende uiterlijk van mijn hasj..
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Goed dat ik bijna geen hasj rook dan
j
justforyouLid
01-01-2024, 00:00
#9
misschien zo :grin:

http://myjoint.nl/wmp10.htm
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Is ice o lator en dergelijke ook met plastic dan, er beginnen wel wat vragen op te borrelen.
S
SmokeMeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heb wel vaker stukjes plastic van mn hasj afgeplukt en in elke shop als ik er dan mee terugloop naar de dealer zeggen ze allemaal dat er plastic op hasj hoort te zitten, zou de normaalste zaak van de wereld zijn?

Vind het een beetje vreemd allemaal
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Acht ja, ik bedoelde met cubensis, Mexicanen..
Vergeef me deze grote fout op het gebied van determinatie en soort onderkenning:P

Maar zullen we weer een beetje on topic gaan?

''Plastic in je hasj, en dat daadwerkelijk bewust oproken.''
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
SmokeMe zei:
Heb wel vaker stukjes plastic van mn hasj afgeplukt en in elke shop als ik er dan mee terugloop naar de dealer zeggen ze allemaal dat er plastic op hasj hoort te zitten, zou de normaalste zaak van de wereld zijn?

Vind het een beetje vreemd allemaal
Klik om te vergroten...

Dat is echt niet de normaalste zaak van de wereld.
Eerst praat je over een shop, daarna terug gaan naar de dealer?

Koop je die hasj met plastic bij de shop, en ze geven je dat antwoord: Nooit meer komen daar.
Is het bij de dealer: Nooit meer kopen daar:P

Het lijkt mij toch logisch dat er in hasj geen plastic HOORT te zitten.
Dat het er soms in zit, is een teken dat de hasj op een beun manier gemaakt is.
En dat de afkomst ervan niet betrouwbaar is.

Om over de schadelijkheid nog maar te zwijgen...

Als je hasj maakt op die manier ( met cellofaan en kranten er rond in de oven) moet je er altijd voor zorgen dat het plastic niet smelt. ( extra veel kranten, oven niet te warm, of speciaal hittebestendig plastic). Maar er zijn alternatieven genoeg.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb ook nog nooit plastic in mijn hasj gehad. Had er zelf nog nooit van gehoord..
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben er nog nooit ziek van geworden, en rook toch alleen maar goede hasj.

Maar wiet is gewoon sowieso beter :openmouth:
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#16
Oom Klaas zei:
Ik ben er nog nooit ziek van geworden, en rook toch alleen maar goede hasj.

Maar wiet is gewoon sowieso beter :openmouth:
Klik om te vergroten...

Beter helemaal niks roken.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#17
StonerSmile zei:
De verkopers van drugs heten dealers. zowel in als buiten de coffee shops :wink:
Klik om te vergroten...

De verkopers zijn in loondienst bij iemand die er vergunningen voor heeft.
Verkopers dus, geen dealers.

Natuurlijk koopt de shop wel van dealers, maar een goede inkoper ziet toch wel of er plastic in de hasj zit of niet.

De wiet en hasj die je in de shop koopt komt dus wel van dealers, maar is enig sinds gecontroleerd.

De Sjeik zei:
Even voor de duidelijkheid, cellofaan wordt daarvoor gebruikt omdat het juist niet smelt bij zo'n temperatuur, i.t.t. normaal plastic.
Klik om te vergroten...

TS heeft het ''cellofaan'' van een sigarettenpakje gebruikt.
Hou daar eens een aansteker zo'n 20cm onder en je zult zien dat het dan smelt.
Een aansteker heeft een vlam van ongeveer 1500graden, dus ik denk 20cm daarboven een stuk minder.Aangezien een over toch wel temperaturen bereikt van 250graden denk ik toch dat het wel smelt.

Echt cellofaan smelt minder snel, maar zie je bijna niet meer.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#18
En dan gaan vappen :grin:
Z
ZalmpyLid
01-01-2024, 00:00
#19
PepTalk zei:
SmokeMe zei:
Heb wel vaker stukjes plastic van mn hasj afgeplukt en in elke shop als ik er dan mee terugloop naar de dealer zeggen ze allemaal dat er plastic op hasj hoort te zitten, zou de normaalste zaak van de wereld zijn?

Vind het een beetje vreemd allemaal
Klik om te vergroten...

Dat is echt niet de normaalste zaak van de wereld.
Eerst praat je over een shop, daarna terug gaan naar de dealer?
Klik om te vergroten...

De verkopers van drugs heten dealers. zowel in als buiten de coffee shops :wink:
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#20
Even voor de duidelijkheid, cellofaan wordt daarvoor gebruikt omdat het juist niet smelt bij zo'n temperatuur, i.t.t. normaal plastic.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."