Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumslotgenoten gezocht! +- 20 jaar geblowd!

lotgenoten gezocht! +- 20 jaar geblowd!

10 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
b
bijssieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo iedereen.

Ik zoek lotgenoten die net als mij proberen te stoppen met blowen na ca. 20 jaar!
Ik ervaar het als vreselijk moeilijk aangezien ik ben vergeten hoe het is om totaal nuchter te zijn!
Ik ben al 2x opgenomen geweest in de afgelopen jaren en ik kom wel verder op dit moment maar het blijft moeilijk en ik twijfel of ik het voor elkaar ga krijgen.
Ik ben ermee begonnen toen ik 14 was want dat leek mij wel stoer toentertijd , ik was onwijs onzeker en door blowen maakte ik me niet zoveel zorgen daarom.
het was een heerlijke manier om alles te vergeten wat er speelde en van het ene kwam het andere.
Ik werd onwijs passief en er was niks wat mij nog kon motiveren.
Ik werd gabber en ging bijna elke week naar een party waar xtc,speed en coke ook bij mijn middelen begonnen te horen.
Rond mijn 20ste begon ik ook coke te gebruiken op maandag op mijn werk om het nare gevoel weg te maken wat mij in opstand deed komen , dit leven wou ik niet en ben ik er zo radicaal mee gestopt als eerste van mijn "posse"!!
Ik kon daar niks meer mee al gingen mij vrienden daar leuk mee door waardoor de helft nu totaal doorgedraaid is en in gekkenhuizen en klinieken aan de lopende band zitten!
Het gevolg was dat ik in een sociaal isolement kwam te zitten want ik kon niks meer met me vrienden , ik zat elke dag thuis me rot te blowen tot vorig jaar (32 jaar was ik toen, 12 jaar dus!!).
Dit heeft onwijs veel schade bij mij veroorzaakt en de eenzaamheid enorm aangewakkerd wat mij deed besluiten om me leven te gaan veranderen.
Het gaat echt niet over rozen en nu ik in de deeltijd van de breider zit en in de kliniek heb gezeten voor 3 weken ben ik er nog niet vanaf!
Ik ben me nu wel veel en veel meer van bewust wat het met me doet en ik hoop dat mensen dit herkennen en dat is waar ik naar zoek.!
Ik weet namelijk nu dat ik er echt helemaal totaal niks aan heb op lange termijn en dat het me niet zal helpen en ipv daarvan het alleen maar erger zal maken.
Het is totaal de verkeerde keuze om te maken maar toch neem ik hem zo af en toe nog want ik hou van helemaal niks verder qua alcohol en drugs!!
En dat maakt het nog moeilijker want er wordt van mij verlangt/verwacht dat ik totaal nuchter door het leven ga in de toekomst!!
Ik mag mezelf niet belonen met deze soort dingen meer maar zoals ik al aangaf ben ik dat totaal niet meer gewent.
Wie heeft hier ervaring mee?? Schroom je niet om te reageren of me iets te vragen want hier filosofeer ik graag over.
Ik help mensen ook graag met deze problemen dus wees niet bang aub!!

Ook voor mensen die nog niet zover zijn als mij en anderen!! STOP ERMEE NU HET NOG KAN!! Als je voelt dat je er afhankelijk aan het worden bent zal het een probleem worden en je problemen erger maken , believe me!!
Nogmaals als je voelt dat het je niet meer helpt KAP DAN AUB al bestaat de andere kant ook want als je er inderdaad geen last van hebt dan kan je oud mee worden maar dat kan bv ik dus niet met nog velen met mij!
Blijf jezelf nagaan hoe je je voelt met gebruik van cannabis want dat kan beide kanten op!!

Heel veel succes en geluk in het leven.
Groetjes.
w
wietsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb vanaf 1991 (op mijn 16e) geblowd tot op heden. Dat is dit jaar 20 jaar lang wiet gebruiken. Ook ik vind het reuze moeilijk om te stoppen. Aanvankelijk wou ik alleen met de alcohol stoppen, maar in de verslavingskliniek noemden ze mijn blowgedrag als een risico dat ik het als vervanging van de alcohol zou gaan gebruiken. Nu blow ik langer dan ik drink en ook ik kan me moeilijk voorstellen wat het is om nuchter door het leven te gaan. Ik ben wel eens een compleet jaar gestopt geweest en mijn traagheid verdween enigszins. Maar het gebruik lonkte in de verte waardoor ik weer ben gaan gebruiken.
Als in je leven alles goed gaat terwijl je nog steeds blowt en je kunt jezelf financieel dit veroorloven zie ik het probleem niet. Als het echter problemen gaat geven kun je inderdaad maar het beste proberen andere hobby's te zoeken. En als je het voor je vriendin doet dan heb je een goede motivatie lijkt mij.

succes met alles.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als jij wilt gaan stoppen met blowen dan moet je dat gewoon doen. Je moet dan niet zo moeilijk gaan lopen doen en het gewoon eens aanpakken. Iets wat je misschien wel eerder had moeten doen op andere punten. Tuurlijk helpt het niet als je hele dagen stoned bent, maar is dat werkelijk het probleem of ligt er iets onder dat probleem? Kijk eens goed naar jezelf en kijk eens door je verslaving heen. Als je goed kijkt zul je zien dat het blowen slechts een symptoom van je probleem is.

Omdat blowen niet (meer) een symptoom van mijn probleem is kan ik zeggen dat ik niet ga stoppen. Ik wil je best wat tips geven die je helpen met je 'probleem', maar ik ga me geen probleem laten aanpraten. Blowen kan namelijk ook gewoon een bewuste keuze zijn! :stoned:
D
DiogenesLid
01-01-2024, 00:00
#4
Van mn 14 tot 17 gemiddeld 2-3x per week geblowd, van 17-32 zo goed als dagelijks geblowd, daarna nog 4-5 jaar occasioneel (1-2x per week), en de laatste 2 jaar niet meer (ok nog eens een paar keer per jaar). Heb nooit moeite gehad om te stoppen, gebeurde automatisch, ik werd het stoned zijn gewoon wat beu. Zou nu ook wel meer roken als ik in huis had, maar ken hier geen dealers meer en geen zin om ernaar te zoeken of naar Holland te rijden...

Belangrijkste is gewoon dat je iets om handen hebt. Bij mij ging blowen gepaard met verveling. Vast werk en een hobby + vriendin kan wonderen doen.
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Verslaafdheid zit toch tussen de oren?
Gewoon een kwestie van niet doen, op het moment dat je het echt niet meer trekt, zoek een alternatief!
Dat kan bijvoorbeeld een hobby zijn om te gaan doen , een sport, koop iets nieuws voor in huis.
Er zijn genoeg dingen te bedenken dacht ik zo.
Natuurlijk zijn er een hoop mensen om je heen die ook gebruiken, niet aan toegeven.
Hou je dit een paar dagen vol?
Dan weet je dat je het in je hebt om te stoppen!
Zo niet, misschien ben je dan nog niet zover dat je er helemaal achter staat.
Want als je er een goede reden voor hebt en je echt wil, dan zal het je lukken.
s
stokLid
01-01-2024, 00:00
#6
Even op de reactie ''Verslaafdheid zit toch tussen de oren?"
Daar heb je gelijk in, maar het is niet zo makkelijk om om te gooien. Een verslaving heeft te maken met het zogenoemde belonings systeem die de gebruiker door de jaren heen creert. Dus stoppen met blowen zou dan betekenen dat je jezelf niet meer beloond. Dit is geestelijk onmogelijk. Om vrolijk, gezond, gelukkig te zijn heeft de mens het belonings systeem nodig. Dus als je wilt stoppen met een verslaving dan zal je dat belonings systeem om het maar plat te zeggen moeten verbouwen.

misschien moet je deze eens lezen.
http://www.expertcleanics.nl/verslaving ... ilskracht/

Zelf heb ik jarenlang geblowd zo'n 15 a 30 joints per dag. Begrijp me niet verkeerd mijn joints zijn niet zo dik als de meesten. Omdat ik me niet meer stoned hoefde te maken maar stoned wilde blijven. Ik heb namelijk reuma en wiet is een heel makkelijk knockout middel. Ben nu aan het stoppen maar heb daar wel medicijnen bij. Anders word ik knettergek, en depresief.

Ik heb een eigen bedrijf en ga daarnaast nog naar school. Dus iets anders zoeken om me bezig te houden is niet de oplossing. Want een verslaafde blowd de gehele dag door, ongeacht de bezigheden. Op een gegeven moment blowde ik zelfs voor het sporten.

Begrijp me niet verkeerd ik ben niet van doel om mensen aan te vallen. Maar wil graag duidelijk maken dat verslaving niet iets is wat mensen zelf willen, Dit is een hersen aandoening die mensen door het gebruik van creeren. Zie het als een soort hersen beschadiging.
Dit geld overigens niet alleen voor drugs maar voor alles waar je verslaafd aan kan raken.

Nou ja veel succes met stoppen, en als het te moeilijk word gewoon naar de huisarts gaan voor wat trantoxan of librium. Dit zorgt er net even voor dat je niet tegen de muur op vliegt.
s
stokLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tufnut zei:
Als jij wilt gaan stoppen met blowen dan moet je dat gewoon doen. Je moet dan niet zo moeilijk gaan lopen doen en het gewoon eens aanpakken.
Klik om te vergroten...

Iemand die zo denkt geeft al aan dat je niet weet wat een verslaving is. Sterker nog drugs gebruiken met die gedachte is vragen om een verslaving. Hoop voor je dat je in de toekomst eerst nadenkt voor dat je deze onzin verkoopt.
P
PapierVersnipperaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het is wel altijd makkelijk iets of iemand anders de schuld te geven van je problemen, get on with it :wave:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#9
stok zei:
Tufnut zei:
Als jij wilt gaan stoppen met blowen dan moet je dat gewoon doen. Je moet dan niet zo moeilijk gaan lopen doen en het gewoon eens aanpakken.
Klik om te vergroten...

Iemand die zo denkt geeft al aan dat je niet weet wat een verslaving is. Sterker nog drugs gebruiken met die gedachte is vragen om een verslaving. Hoop voor je dat je in de toekomst eerst nadenkt voor dat je deze onzin verkoopt.
Klik om te vergroten...

Jammer dat je alleen de eerste zin neemt van mijn post, maar goed .. als je dat dan toch doet kan ik je uit eigen ervaring vertellen dat het kan. Je beloningssysteem moet inderdaad verbouwd worden, maar bij blowen is het echt niet zo dat heel je systeem verneukt is. Van het stoppen zelf, ookal is het even moeilijk, kun je ook een belonende kick krijgen. Dus als je wilt stoppen met blowen moet je dat doen. Een goed begin is het halve werk.
P
PapierVersnipperaarLid
01-01-2024, 00:00
#10
blowen is slecht doe het niet, anders word je net als mij(kort samengevat)
Klik om te vergroten...

Weet je, geef ons wat meer info dan kan ik in ieder geval wat meer mee. Hoeveel keer in de week ga je naar de sportschool? wat zijn je hobbies? hoeveel ben je online/offline? Heel belangrijk, begin je te roken wanneer je aan al je verplichtingen voldaan hebt? Reflecteer je weleens, of je naasten trots op je zouden zijn in het hier en nu.

Hedonisme, quick fix niet vol te houden, lange termijn denken is de manier.
Choose life, get a job.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dit soort verslaafdheid zit inderdaad echt tussen de oren. Ik heb het afgelopen jaar soms 3 maand dagelijks 3 gram weggerookt en dan weer een maand of 2 nauwelijks iets. Ik heb ingezien dat het gewoon niet leuk is om heel de dag stoned te zijn dus waarom zou je je hele dagen suf roken? Het is niet zo dat je lichamelijke cravings ofzo er naar hebt. Nuchter zijn kan net zo leuk als stoned zijn, je moet er een regelmaat tussen vinden :grin: Ik blow nu 4 jaar, kan me ook niet echt inleven in iemand die 20 jaar dagelijks zich te pletter rookt. Ben ook niet van plan te stoppen, dit soort verslaving heeft eerder een obsessief kantje dat echt gewoon in je hoofd zit.

In ieder geval sterkte ermee, ik wens je het beste toe :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."