Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo iedereen. Ik zoek lotgenoten die net als mij proberen te stoppen met blowen na ca. 20 jaar! Ik ervaar het als vreselijk moeilijk aangezien ik ben vergeten hoe het is om totaal nuchter te zijn! Ik ben al 2x opgenomen geweest in de afgelopen jaren en ik kom wel verder op dit moment maar het blijft moeilijk en ik twijfel of ik het voor elkaar ga krijgen. Ik ben ermee begonnen toen ik 14 was want dat leek mij wel stoer toentertijd , ik was onwijs onzeker en door blowen maakte ik me niet zoveel zorgen daarom. het was een heerlijke manier om alles te vergeten wat er speelde en van het ene kwam het andere. Ik werd onwijs passief en er was niks wat mij nog kon motiveren. Ik werd gabber en ging bijna elke week naar een party waar xtc,speed en coke ook bij mijn middelen begonnen te horen. Rond mijn 20ste begon ik ook coke te gebruiken op maandag op mijn werk om het nare gevoel weg te maken wat mij in opstand deed komen , dit leven wou ik niet en ben ik er zo radicaal mee gestopt als eerste van mijn "posse"!! Ik kon daar niks meer mee al gingen mij vrienden daar leuk mee door waardoor de helft nu totaal doorgedraaid is en in gekkenhuizen en klinieken aan de lopende band zitten! Het gevolg was dat ik in een sociaal isolement kwam te zitten want ik kon niks meer met me vrienden , ik zat elke dag thuis me rot te blowen tot vorig jaar (32 jaar was ik toen, 12 jaar dus!!). Dit heeft onwijs veel schade bij mij veroorzaakt en de eenzaamheid enorm aangewakkerd wat mij deed besluiten om me leven te gaan veranderen. Het gaat echt niet over rozen en nu ik in de deeltijd van de breider zit en in de kliniek heb gezeten voor 3 weken ben ik er nog niet vanaf! Ik ben me nu wel veel en veel meer van bewust wat het met me doet en ik hoop dat mensen dit herkennen en dat is waar ik naar zoek.! Ik weet namelijk nu dat ik er echt helemaal totaal niks aan heb op lange termijn en dat het me niet zal helpen en ipv daarvan het alleen maar erger zal maken. Het is totaal de verkeerde keuze om te maken maar toch neem ik hem zo af en toe nog want ik hou van helemaal niks verder qua alcohol en drugs!! En dat maakt het nog moeilijker want er wordt van mij verlangt/verwacht dat ik totaal nuchter door het leven ga in de toekomst!! Ik mag mezelf niet belonen met deze soort dingen meer maar zoals ik al aangaf ben ik dat totaal niet meer gewent. Wie heeft hier ervaring mee?? Schroom je niet om te reageren of me iets te vragen want hier filosofeer ik graag over. Ik help mensen ook graag met deze problemen dus wees niet bang aub!! Ook voor mensen die nog niet zover zijn als mij en anderen!! STOP ERMEE NU HET NOG KAN!! Als je voelt dat je er afhankelijk aan het worden bent zal het een probleem worden en je problemen erger maken , believe me!! Nogmaals als je voelt dat het je niet meer helpt KAP DAN AUB al bestaat de andere kant ook want als je er inderdaad geen last van hebt dan kan je oud mee worden maar dat kan bv ik dus niet met nog velen met mij! Blijf jezelf nagaan hoe je je voelt met gebruik van cannabis want dat kan beide kanten op!! Heel veel succes en geluk in het leven. Groetjes."