#1
Het is in iedergeval geen psychose ben er maar blij om want psychoses komen vaak meerdere malen terug. Vroeg me ook af of je nog gebruikt? Veel sterkte ermee!!
PepTalk zei:Krijg je nu medicijnen? En gebruik je nog (wel eens)?
willemvaag zei:Het is in iedergeval geen psychose ben er maar blij om want psychoses komen vaak meerdere malen terug. Vroeg me ook af of je nog gebruikt? Veel sterkte ermee!!
Hoe gaat het nu met je?kspac321 zei:PepTalk zei:Krijg je nu medicijnen? En gebruik je nog (wel eens)?willemvaag zei:Het is in iedergeval geen psychose ben er maar blij om want psychoses komen vaak meerdere malen terug. Vroeg me ook af of je nog gebruikt? Veel sterkte ermee!!
Ik krijg geen medicijnen en ik gebruik zeker niet meer, ik heb echt een angst voor drugs in alle soorten ontwikkeld. Wel ben ik van plan om over te stappen naar een andere psycholoog, en ik zit nu te denken of ik misschien een randpsychose kan hebben gehad. Schijnt alleen dat je juist heel 'helder' wordt voor je een psychose krijgt en dat was absoluut niet het geval bij mij. Verder nam ik de waarheid, of vooral het gevoel bij de waarheid, wel anders weer maar was ik mij er erg van bewust dat deze gevoelens alleen in mijn hoofd zaten en niet juist waren. Ik hoop dat een andere psycholoog mij meer duidelijkheid kan bieden over wat ik nou precies heb meegemaakt, ik denk in ieder geval dat ik deze berichten laat lezen.
En ben erg benieuwd wat er gebeurt als ik weer ga blowen.. Hou het iig bij lage doses. 
kspac321 zei:Dankje voor je reactie!! Over dat ik ervaren ben met wiet, dat was dus eigenlijk juist niet het geval: ik heb wel vaker wat gerookt (hasj en wiet) en een keer spacecake geprobeerd (een halve cake ook nog haha) maar ik voelde er dus nooit iets van of heel misschien héél eventjes terwijl ik het rookte maar daarna was ik gelijk weer super nuchter. Dit was dus de eerste keer dat het überhaupt aansloeg, ik was nogal fanatiek bezig omdat ik hoopte dat het dan wél effect zou hebben, en hoe. Had niet echt gegeten 's avonds dus mn suikerspiegel was waarschijnlijk al heel laag. Gelukkig weet ik nu dat dit een bestaand verschijnsel is en jij zegt dat het waarschijnlijk niet nog een keer zal gebeuren ben ik echt heel erg gerustgesteld op dat gebied!
Ik kan nu idd alleen nog maar denken dat ik meer dingen wil proberen, want als je dit eenmaal hebt meegemaakt heb je het idee dat je eindelijk hebt gezien dat er 'meer' is dan dit leven![]()
Volgende keer maar eens aan de pillen danEn ben erg benieuwd wat er gebeurt als ik weer ga blowen.. Hou het iig bij lage doses.
Groetjes
Oja en over dat gevoel van tijd: dacht idd dat ik uren verder was na het ergste gedeelte van de trip, bleek dat het zo'n 3 minuten had geduurd ofzo haha. Daarna nog heel lang stoned/para geweest, maar had geen enkel tijdsbesef meer! Ook die periodes van realiteit en dat alles opeens super onrealistisch lijkt herken ik precies.
kspac321 zei:Hallo! Ik wil graag nog een keer reageren op het bericht dat ik had geplaatst over mijn wiettrip. Ik vrees namelijk dat ik hier ernstige schade aan over heb gehouden. Het is nu zo'n 3 maanden geleden en sindsdien is alles anders. Mijn perceptie is vlak en onreëel en ik wordt af en toe uit het niks paranoïde en heb het gevoel alsof ik bedreigd word. Mijn dag- en nachtritme zijn volledig uit balans, snachts wordt ik onrustig en bang en doe ik het liefst dingen ter afleiding, overdag ben ik moe en afwezig. Ik ben nu 2 keer ernstig teruggevallen in het tripgevoel, ik praatte erover en dat ik me zo anders voelde de laatste tijd, waarna ik een raar gevoel in mijn lichaam kreeg en oncontroleerbaar begon te schudden en klappertanden. Laatst reed ik 's avonds over de snelweg en kreeg ik het gevoel alsof ik droomde, alsof ik droomde dat ik auto reed en de controle zomaar opeens kon verliezen en ik een dodelijk ongeluk zou kunnen krijgen, waarna ik weer 'wakker zou worden', alleen besefte ik me dat dit echt was. Ik raakte in paniek en mijn nek en bovenarmen verkrampten, net zoals ze tijdens die trip deden. Ik ben snel naar een parkeerplaats gereden om tot zinnen te komen. Daar staande besefte ik me dat dit niet goed was. Ik heb soms het gevoel dat ik een bestuurbaar poppetje in een computerspel ben en ik word hier verschikkelijk bang van. Ook had ik laatst een aparte lucide droom waarin ik ook het gevoel had dat alles wat ik deed werkelijk gebeurd was toen ik weer wakker werd, ik werd ook een aantaal keer 'vals wakker', ik droomde dus dat ik wakker werd en om dit te checken voelde ik nog dat mijn vriend naast me lag, ik heb hem 'geknepen' om het te geloven maar toen ik echt wakker werd besefte ik me dat hij er helemaal niet was. Dit droomgevoel, dat ik dingen doe maar misschien wel gewoon in bed lig of ergens anders, blijft me achtervolgen. Kortom; ik zit met mijn hoofd op een andere planeet en besef me dit maar al te goed. Ik ben 18 jaar en heb nog een heel leven voor me, terwijl ik soms zo bang ben dat ik denk (alleen op dat moment, werkelijk) dat het fijner zou zijn om helemaal niets meer te voelen. Begrijp dit niet verkeerd, ik ben superbewust van mezelf en mijn emoties, en alles in mijn leven is geweldig goed in orde en leuk, dus ik zou natuurlijk nooit rare dingen doen. Maar mijn vraag is nu weet iemand wat ik heb (nouja, een psychose overduidelijk), komt iemand één of meerdere van deze gevoelens bekend voor en kan iemand mij tips geven wat te doen? Ik zou zo naar een psychiater stappen, daar schaam ik me niet voor. Ik wil alleen leren mezelf gerust te kunnen stellen en alles onder controle te hebben. Alvast bedankt voor reacties!
willemvaag zei:Even nog een vraagje aan de topicstarter heb je tot nu toe er al met iemand over gepraat die gespecialiseerd is in psychiatrie of iets in die richting. Denk dat je met een lage dosis antipsychotica het nog goed kan opvangen voordat het echt escaleert. Dit is iets dat niet zomaar over gaat.
Heb compleet hetzelfde, heb het gevoel dat de wereld er anders uitziet dan vroeger ;O
En heb ook vaak lucide dromen, nu zeker dat ik even gestopt ben met blowen. Nu dat ik ook een wietpauze pak heb ik ook vaak het gevoel dat ik in een soort 'videospel' zit, ik neem alles waar maar op een onechte manier, had vandaag een spreekopdracht en had het gevoel dat ik er wel was maar de woorden die ik zei drongen niet door me door.
Ben ook constant moe en helemaal futloos, soms heb ik momenten dat ik me wat normaal voel maar dan het gevoel dat ik onrustig, ongeconcentreerd ben en dan voel ik me ook een beetje down :/
Wat ik persoonlijk merk is dat als je een paar dagen na elkaar goed slaapt en eet en eventueel extra vitaminen slikt dat die futloosheid weggaat maar dat gevoel van onrealisme blijft :/
Wat ik ook heb gedacht is dat alles er misschien anders uitziet omdat je je er constant op focust en erover nadenkt :/
willemvaag zei:Heb om eerlijk te zijn niet je hele verhaal gelezen want een arts die zegt dat dit geen beginnende psychose is maar een schildklier iets moet echt opnieuw gaan studeren. Je hoeft me niet te geloven maar ik weet 90% zeker dat je een beginnende psychose hebt. Daar hoef ik niet eens voor gestudeerd te hebben om dat vast te stellen. Maar tijd zal het wel blijken hoop dat ik ongelijk heb maar denk het niet. Heb net nog even gelezen en ga met iemand praten die een officieel diagnose kan stellen en geen studentenpsycholoog. Als ik je klachten bijvoorbeeld tegen mijn psychiater zou zeggen dan ga ik per direct weer op 24 uur per dag antipsychotica. Echt hoe langer je wacht hoe erger het wordt misschien gaat het op de achtergrond en met heel veel geluk gaat het weg. Meestal niet en wordt het alleen maar erger, ik hoop dat ik ongelijk heb en laat nog maar weten hoe het verloopt. Sterkte en beterschap!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."