"Ik heb in de tussentijd een hoop gemist op dit forum geloof ik! Ten eerste denk ik dat Dezz gelijk heeft over dat ik gewoon heel erg last heb van depersonalisatie. De omschrijving op wikipedia klopt exact met mijn gevoelens. Dit citaat "Wie de symptomen heeft en in de spiegel kijkt, lijkt een onbekende te zien, maar is tegelijkertijd op de hoogte van zijn identiteit'' herken ik ook precies. Ik weet best dat ik gewoon mezelf zie en net zoals altijd ben, maar toch zie ik niet mezelf, of nouja, ik herkén mezelf niet echt. Het gevoel is moeilijk te omschrijven.
Verder voelt het gewoon altijd alsof er een soort van doorzichtige koepel om je heen zit. Het is alsof je in een film zit, alles heeft wel perspectief maar het voelt alsof je bijvoorbeeld aan het tijdreizen bent, net zoals in die Harry Potter films, je bent er wel maar je bent toch afgesloten van de rest. Toch heb ik juist heel veel behoefte aan contact en vermijd ik alleen zijn zoveel mogelijk, omdat ik dan bang ben dat ik teveel ga denken en ik angstig wordt en dat wil ik vermijden als ik alleen ben. Maar ik merk toch dat ik steeds beter wordt in mezelf geruststellen en mezelf ervan verzekeren dat er niks kan gebeuren, want ik heb een aantal keer echt het gevoel gehad dat ik de controle ga verliezen en ik gek zal worden en weet ik hoe zal eindigen, maar uiteindelijk eindigde dit in een paniekaanval en een enorme emotionele uitstorting, waarna het weer beter ging. Ik heb wat gezocht en ook voor Herbalisme kan ik aanraden het volgende nummer te bellen, ik wordt maandag teruggebeld voor een telefonisch consult want t is wat lang reizen voor mij anders, maar deze symptomen zijn exact wat ik herken:
Info Medisch Spreekuur Partydrugs
Regelmatig kloppen er mensen aan bij Brijder Verslavingszorg die hardnekkige, medische klachten hebben na gebruik van drugs (inclusief partydrugs en blowen). Brijder verslavingszorg startte daarom enkele jaren geleden een landelijk medisch spreekuur in Haarlem. De behandeling is in veel gevallen succesvol.
Klachten door partydrugs
Veel door drugs veroorzaakte klachten gaan vanzelf voorbij. Dit is echter niet altijd het geval. In ernstige gevallen kunnen de klachten zelfs jaren duren. Medische en/of psychische behandeling is dan noodzakelijk.
XTC is meestal de aanleiding voor het ontstaan van de klachten, maar alle hallucinogenen (paddo's, cannabis, LSD) kunnen het veroorzaken. Meestal is er een bad-trip aan voorafgegaan en meestal zijn er meerdere middelen tegelijk gebruikt.
Voorbeelden van dit soort klachten zijn: angst, paniek, depressie, gevoel dat de wereld "vreemd" is (derealisatie), gevoel alsof je je eigen lichaam als vreemd ervaart (depersonalisatie) en HPPD. Dit betekent Hallucinogen Persisting Perception Disorder en staat voor problemen bij het zien: visual snow (sneeuwbeelden), nabeelden, trillende beelden en floaters zien zijn voorbeelden die storend kunen zijn. Verder komt voor: slechte concentratie en verminderd geheugen, klachten in het hoofd (schokken, duizelingen, gevoel dat de hersens schrompelen, gevoel dat er lucht in je hoofd zit). Men heeft last van vermoeidheid. Soms wordt genoemd: minder gevoel in de huid (gevoel van tweede huid waardoor je minder gevoel hebt), kramp in de spieren, trillingen, en stijfheid.
Mensen die de klachten herkennen en (party)drugs gebruiken of in het verleden hebben gebruikt, kunnen telefonisch een afspraak maken. Het behandelen van medische problemen na gebruik van drugs is specialistisch werk waar huisartsen vaak weinig mee in aanraking komen. Vandaar dat ook huisartsen terecht kunnen bij Brijder voor advies.
Meer info en aanmelding:
Gerard Alderliefste, verslavingsarts,
Brijder Verslavingszorg
Richard Holkade 12, Haarlem
088 - 358 38 00
http://www.drugsinfoteam.nl/tips-hulp/m ... s-contact/
--> het gevoel van lucht in mn hoofd komt me ook bekend voor, waardoor ik ook niet meer goed kan ontspannen. Alsof er een ballon in je hoofd zit die zo op kan stijgen een beetje haha. Dit zorgt bij mij voor een onrustig gevoel. En de kramp, trillingen en stijfheid heb ik ook last van. Kortom, waag een poging en bel! De arts heeft tientallen van deze gevallen meegemaakt en heeft superveel ervaring, dus ik hoop dat ik al mijn vragen kwijt kan.
Dankje Dezz voor je bericht, ik denk zelf oprecht ook niet dat ik psychotisch wordt maar ik dat ik hier langzaam mee om zal moeten gaan. Ik weet zelf ook niet zo goed meer wat nou normaal waarnemen is, ik denk vaak 'is dit eigenlijk niet gewoon normaal?' maar dan weet ik toch dat het eerst anders voelde. Ik dwing mezelf ook om er gewoon niet op te letten en vooral andere dingen te doen en dan gaat het steeds beter al heb ik denk ik nog een lange weg te gaan. Mag ik vragen hoe veel tijd er bij jou overheen ging voordat je je weer normaal voelde?
Met alcohol zal ik het wel moeilijk krijgen, ik zit namelijk midden in het studentenleven en iedereen om me heen doet niks anders dan heel hard drinken, maar ik heb bij drinken zelf niet eens zo'n goed gevoel laatste tijd dus ik stop meestal al na 2 of 3 drankjes. Ik heb daardoor de laatste tijd ook ontdekt dat stappen zonder alcohol ook heel leuk kan zijn (voel me immers toch constant een soort van onder invloed haha) en dat biedt ook genoeg afleiding.
Dankje voor het advies en ik laat nog van me horen!
Groetjes"
In: extreem geflipt op wiet - normaal?
1-1-2024