Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik ben het volledig on-eens met Willemvaag. Ik heb NARE ervaringen met wiet gehad en ik ben weer de oude en ik heb al de symptomen die jij beschrijft ervaren. Wat jij beschrijft, dat "trip" gevoel is derealisatie. Dit gaat paak samen met depersonalisatie. Dit houd in dat je je vervreemd voelt van de wereld. Alles lijkt een droom, niets komt daadwerkelijk binnen, je voelt je niet jezelf, je hebt het gevoel alsof je iemand anders zijn lichaam zit te besturen. Ik ken dit gevoel maar al te goed. Angst/stress en spanning maken deze symptomen vele male erger. Het probleem is dat bij jou de symptomen opzich spanning en stress veroorzaken wat het dus erger maakt en zo kom je in een viscieuze cirkel terecht. Alcohol lijkt te helpen op het moment zelf, maar op de lange termijn verergert dit je probleem. Zelfs de dromen die jij hebt gehad ken ik maar al te goed, geloof me, dit is geen psychose. Jij hebt iets enorm heftigs meegemaakt en jou geest moet dit verwerken. Ook raad ik je aan om eens goed op je focus-punten te letten. Door deze ervaring en symptomen zijn die hoogstwaarschijnlijk naar je psyche en je lichaam verplaatst. In plaats van op de wereld om je heen te letten denk je nu alleen maar "voel ik me wel goed?" "is alles wel echt?" dit zou de meest nuchtere medemens knettergek maken. Vermijd koffie, alcohol, wiet, eigenlijk alle drugs en ZOEK AFLEIDING (belangrijk). Pillen van de psychiater gaan dit niet verhelpen, die maken het alleen maar erger."
"Willem, ik sluit niet uit dat dit het zou KUNNEN zijn, maar daar is wel meer voor nodig als een onecht gevoel en angsten. Wat hier beschreven word zijn echter doodnormale symptomen van derealisatie/depersonalisatie. Wat trouwens vaak voor komt na traumatische ervaringen/en of veel gebruik van psychedelische drugs. (DUS OOK WIET) Wikipedia: "Depersonalisatie is een term uit de psychiatrie. Het is het gevoel buiten de werkelijkheid te staan. Voor iemand die aan depersonalisatie lijdt, lijkt het of hij een andere rol in de wereld speelt, vaag, als in een droom, onbelangrijk. Een patiënt ervaart een scheiding tussen zichzelf en de wereld, zijn identiteit of lichamelijkheid. Mensen die deze gemoedstoestand hebben ervaren, beschrijven het leven vaak alsof het een film is, onecht of wazig. Het besef van de eigen persoonlijkheid wordt minder (vandaar de naam). Wie de symptomen heeft en in de spiegel kijkt, lijkt een onbekende te zien, maar is tegelijkertijd op de hoogte van zijn identiteit. De oorzaak van depersonalisatie ligt vaak in een psychisch trauma." Nogmaals ik zeg niet dat ik een dokter ben, of iemand die medisch bevoegt is. Ik ben iemand die precies deze dingen heeft meegemaakt, zich rot gezocht heeft op schizofrenie, psychose en wat dan ook en dat verslechterde alleen maar mijn problemen. Het echte herstel kwam pas toen ik er niet meer over na dacht en dingen ging DOEN. Sporten is een ware held in deze situatie, het is zelfs bewezen dat dit nieuwe axonen in je hersenen doet groeien en dat het je chemie aanzienlijk verbeterd. Een gezond lichaam betekent vaak een gezonde geest. Ook zoals in mijn vorige bericht... AFLEIDING. Hiermee bedoel ik iets wat jou volledige mentale aandacht vereist. Leer een instrument, begin aan fotografie, koken, wat jij ook leuk of uitdagend vind, DOE HET. De eerste stap is werkelijk GELOVEN dat dit jou geen kwaad kan doen, en dat te accepteren. In mijn ervaring ging het niet weg tot ik geaccepteerd had dat het voor altijd zo zal blijven en ik er maar mee om moest gaan... @Herbalisme, het is sterk aan te raden om te stoppen. Dit is zelfs 1 van de bijwerkingen van cannabis! En je zult je waarschijnlijk niet beter voelen na een week, dit process duurt maanden, misschien een jaar, maar eerst zul je toch echt je hersenen een goeie pauze moeten geven voordat het herstel begint."
"Ik weet alleen dat dit enorm vaak voorkomt na dergelijke ervaringen. 9 van de 10 keer is dit zo na gebruik van drugs... Natuurlijk is het verstandig om eerst alles uit te sluiten. Maar om al meteen uit te gaan dat je op het randje van psychose zit en maar aan de medicatie moet is het andere uiterste niet waar?"
"kspac321 zei: Mag ik vragen hoe veel tijd er bij jou overheen ging voordat je je weer normaal voelde? Klik om te vergroten... Hmm, de hefstigste periode duurde zo'n 4 tot 5 maanden, de angsten bedoel ik dan. Het spacey gevoel bleef hangen voor een jaar(!). Al had dit veel korter kunne zijn als ik wist wat het was, want eerst dacht ik dat ik een psychose aan het ontwikkelen was en als je echt denkt dat je gek word, word je het ook . Soms denk je inderdaad van "misschien ziet alles er wel normaal uit", dat is ook zo! Het enige wat verandert is is jou perspectief. Zoals ik al eerder zei, je focus ligt nu heel erg naar binnen toe, extreem introvert, constant zorgen maken over hoe dingen eruit zien. Daarom vind ik het heel belangerijk dat je dingen gaat doen die je dwingen om op andere dingen te letten."
"Heb dit zelf ook geprobeert en het is gewoon een kwestie van een 0,001 gram weegschaaltje hebben en klein beginnen. Ook dan moet je een uur wachten want dan slaat het pas echt in naar mijn ervaring. Gevaarlijk goedje? zeker als je niet weet wat je te wachten staat en zomaar een dikke lijn naar binne werkt, maar dat is zoiezo niet slim met RC's toch... Ik raad aan om te beginne met 20 mg en om het uur kijken hoe het aanslaat."
"Of je bent belachelijk tolerant tegen MXE van nature, of je manier van doseren loopt mis, of je hebt gewoon hele slechte MXE. Toen ik 50 mg in 1 keer snoof, kreeg ik open en closed eye visuals, lopen ging maar was erg moeilijk zonder ergens aan vast te houden, en op een geve moment kon ik mijn eigen kamer niet eens meer herkennen. Ik ken trouwens ook niemand die hoger als 50 mg durft te nemen zeker voor zijn eerste keer. Dit zijn hole doseringen man (als je bekent bent met K-hole...)"
"Misschien ligt het dan aan de manier van doseren. 50 mg voor een eerste keer hoort gewoon niet "saai" te zijn. Onder de tong voor 10 minuuten, totdat het oplost en je een verdovent gevoel in je mond krijgt en dan inslikken. Komst soms ook wat harder aan bij mij als snuiven. Succes!"