Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe wiet roken.

Hoe wiet roken.

11 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gewoon rustig aan beginnen en een pijpje is ideaal in het begin veel beter te doseren en je kan altijd wat bijpakken als je niet genoeg merkt...
r
roll-upLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,
Ik ben misschien al de 100ste die het vraagt maar ik heb een vraagje met de betrekking tot wiet.

Ik ben geen sigaret roker of shag roker. Wel rook ik best veel waterpijp.
Sinds het begin van het nieuwe jaar heb ik denk ik met vrienden 6/8 joints op (vaak deelde wij hem samen met 2/3 mensen). Maar nu wil ik eigelijk voor af en toe zelf naar de shop gaan en mijn eigen joint willen maken.

Het enigste is dat ik geen tabak rook en dat wil ik dus ook niet kopen. Maar om gelijk puur wiet te gaan roken lijkt mij niet zo verstandig. Daarom de vraag is het mogelijk om voor een roker zoals mij (dus niet super veel ervaring) mogelijk om een joint te draaien met puur wiet die niet super dik is (desnoods scheur ik de lange kant van het vloeitje door de midde zodat er niet veel wiet ingaat) of zouden jullie dat afraden?

Alvast bedankt.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey! Welkom op dit forum.

Op zich is wiet puur roken helemaal geen probleem, maar let wel op de dosis.

Wat je zelf zegt een vloeitje over de lange kant scheuren (of extra slim nemen) en lekker dun draaien kan. Je kunt het ook met een pijp roken (bong, vaporizer of puur pijpje, liever geen shisha)

Daarnaast zijn er ook tabaksvervangers (kruidenmixen) die je in een jointje kunt draaien.
Probleem hierbij is dat ze wellicht geen nicotine bevatten, maar bij verbranding hiervan komt wel extra zooi vrij.(teer etc)

Succes!
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Gewoon puur roken in een pijpje. Lekker makkelijk... :)
r
roll-upLid
01-01-2024, 00:00
#5
Okay dank jullie wel voor de infomatie.
Heb nu een paar voorgedraaide gekocht bij de shop.
Ik ben het daar vergeten te vragen maar weet iemand of ze ook voorgedraaid puur verkopen?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb je andere bericht verwijderd. Dubbelposten mag niet en helpt je ook niet om sneller reactie te krijgen op je vraag.

Sommige shops verkopen voorgedraaide pure joints ja. Maar dat zul je gewoon per shop even moeten vragen.

Het beste kun je gewoon een goedkoop pijpje kopen om te testen hoe dit je bevalt.
Veel beter rendement en je kunt je wiet gewoon los kopen ipv een voorgedraaide (duur en slechte kwaliteit)
A
AbsurdLid
01-01-2024, 00:00
#7
Een voorgedraaide is meestal 8/10e tabak, en de wiet die er dan in zit is ook niet van de beste kwaliteit meestal. Meestal, zeg ik dan he. Verschilt ook per shop natuurlijk, maar dan nog. Is niet echt verstandig om die te halen als je juist geen tabak wil roken. Ik zou inderdaad gewoon een pijpje halen, die kun je al voor een paar euro halen, en het is lekker makkelijk ook. :)
r
roll-upLid
01-01-2024, 00:00
#8
PepTalk sorry had nog niet helemaal door dat mijn berichten niet gelijk online staan maar eerst gechect moeten worden. Was even verwarrend voor mij sorry. En ik denk dat ik maar ga kijken voor een pijpje dan. Altijd als ik een joint heb deel ik hem met andere mensen. Gister had ik 1 hele voor me zelf en ik word zwaar misselijk waarschijnelijk door het tabak (ben geen nicotine gewend). Dus ik ben benieuwd hoe het bevalt met een pijpje.
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#9
roll-up zei:
PepTalk sorry had nog niet helemaal door dat mijn berichten niet gelijk online staan maar eerst gechect moeten worden. Was even verwarrend voor mij sorry. En ik denk dat ik maar ga kijken voor een pijpje dan. Altijd als ik een joint heb deel ik hem met andere mensen. Gister had ik 1 hele voor me zelf en ik word zwaar misselijk waarschijnelijk door het tabak (ben geen nicotine gewend). Dus ik ben benieuwd hoe het bevalt met een pijpje.
Klik om te vergroten...
Wat waren je ervaringen? Ben benieuwd...

:stoned:
r
roll-upLid
01-01-2024, 00:00
#10
Haha dat pijpje bevalt zeer goed. Met tabak word ik gewoon misselijk maar via een pijpje of een pure joint is het geweldig. De eerste keer met het pijpje voelde ik me gewoon licht. Maar na 10 min zag alles eruit of alles nep was (beetje cartoon achtig) gevold door een heerlijke high (was trouwens santa maria). Gister een pure lemon haze joint op met een vriendin. We werden gewoon lacherig en ik kon alleen focusen op 1 ding. Dus ik ben tevreden hoor. Blij dat ik nu ook goede evaringen heb met wiet
J
JovanovicLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat u ook kunt doen is 1 gram goedkope hasj kopen (goedkope omdat dit dan meestal ook minder sterke hasj is, minder sterke hasj omdat ik veronderstel dat u niet bent 'opgewassen' tegen de sterkere (duurdere) hasj).

dan verdeelt u dit in 2 stukken van ongeveer 0.5 g.

verdeel 1 stuk in 5/10 stukjes

kieper dit in een glas, tas mag ook samen met een beetje boter

vervolgens voegt u er koemelk aan toe en eventueel cacaopoeder ( cacao louter voor de smaak)

plaats dan het glas,of tas in de microgolf, 2 min is genoeg, roeren en klaar.

als het eeueeniet meer heet is drink je de helft op om vervolgens na een half uur de andere helft op te drinken.

terwijl je wacht op het effect lees je een boek of je kan schaken met iemand, maak vooral geen oogcontact met vreemde en speel zeker geen monopoly met wie dan ook

na +- een uur zou je goed moeten gaan en zal je Me dankbaar zijn. Je zal ook 5000 euro storten op mijn rekening om je dankbaarheid te tonen
have fun and do not keep It real :angry:
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#12
roll-up zei:
Haha dat pijpje bevalt zeer goed. Met tabak word ik gewoon misselijk maar via een pijpje of een pure joint is het geweldig. De eerste keer met het pijpje voelde ik me gewoon licht. Maar na 10 min zag alles eruit of alles nep was (beetje cartoon achtig) gevold door een heerlijke high (was trouwens santa maria). Gister een pure lemon haze joint op met een vriendin. We werden gewoon lacherig en ik kon alleen focusen op 1 ding. Dus ik ben tevreden hoor. Blij dat ik nu ook goede evaringen heb met wiet
Klik om te vergroten...
:)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."