Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBuren klagen over blowlucht.

Buren klagen over blowlucht.

17 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb wel ergens iets gelezen over reuk- of geuroverlast, dus zoek het even na zou ik zeggen, straks heb je de platte pet op je stoep.
s
so-obviousLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn buren klagen over een wietlucht. Het enige wat ik doe is blowen, wel vaak.
Ik woon in een flat en we hebben met z'n 3en een appartement.
Mijn huisgenoten zelf weten dat ik blow en hebben hier geen problemen mee.

Nu vraag ik mij af, kan ik gewoon blijven blowen?

Ze hebben het niet face to face tegen me gezegd trouwens, maar via de woonstichting..
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Als jij mag roken in je huis, dan mag je ook blowen volgens mij. Als je van de woningstichting niet mag roken in je huis, zou ik uitkijken. Maar zolang jij geen plantjes hebt staan, kunnen ze er weinig aan doen volgens mij? Misschien je raam dicht doen overdag, zodat je buren het niet ruiken? Zet je hem gewoon als je gaat slapen open!
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik werk in de verslavingszorg en wordt vaak ingeroepen door woningbureau's voor drugsoverlast. Reukoverlast is er eentje van. Dus pas op met blowen, je kan er een fikse waarschuwing voor krijgen en evt een uithuisplaatsing in het aller aller allerergste geval
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Flameon zei:
Ik werk in de verslavingszorg en wordt vaak ingeroepen door woningbureau's voor drugsoverlast. Reukoverlast is er eentje van. Dus pas op met blowen, je kan er een fikse waarschuwing voor krijgen en evt een uithuisplaatsing in het aller aller allerergste geval
Klik om te vergroten...

Maar reukoverlast is niet de geur van een jointje toch? Kijk als jongeman 500 planten had en al de lucht richting de buren ging, kon ik me er iets bij voorstellen. Maar van een jointje gaat het toch echt niet zo stinken? Ik denk gewoon dat je buren zich aanstellen hoor.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
De kans dat je door alleen maar een joint het huis uit wordt gezet is inderdaad niet logisch.
Maar komt die geur echt alleen maar door het roken? Dan zijn je buren wel fucked uppers :P
b
brutus420Lid
01-01-2024, 00:00
#7
en jij mag geen jointje roken in je huis omdat de buren over een wiet lucht klagen?
Hebben jullie de muren eruit gesloopt ofzo :confused:
ik zou maar eens een babbeltje met je buren maken als ik jou was :wink:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
brutus420 zei:
en jij mag geen jointje roken in je huis omdat de buren over een wiet lucht klagen?
Hebben jullie de muren eruit gesloopt ofzo :confused:
ik zou maar eens een babbeltje met je buren maken als ik jou was :wink:
Klik om te vergroten...

Soms als ik nog wat net droge wiet ( echt 'vers' dus) in m'n zak loop, dan ruik ik het er nog doorheen ( gripzakje + broekzak dus) rook is misschien net iets dikker dan lucht maar zal niet erg veel schelen, waardoor het net als lucht bijna overal doorheen gaat, ook door muren.

Vind het verder wel overdreven als het maar is van 1 jointje is, maarja zitten jullie heel de dag te blowen:P dan hangt die lucht er dus ook heel de dag, en net als dat een rooklucht voor niet rokers onplezier kan zijn kan ik me voorstellen dat die heerlijke zoete geur voor niet blowers ook niet erg fijn is.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#9
Je mag tog gewoon blowen in je eigen huis? wat hebben die buren van je dan te zeggen?
Sorry hoor maar je moet daar geen aandacht aan besteden en gewoon blowen fuck hun.

Mijn buurman klaagt ook over dat ik in de tuin blow... maar ik heb zoiets van het is mijn tuin dus als ik hier wil blowen dan doe ik dat gewoon.
s
so-obviousLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bedankt voor alle reacties!

Ja wij hebben in de eerste instantie ook zoiets van fuck hun, ze hebben direct een klacht ingediend en zijn niet eerst naar ons toegekomen. De klacht ging specifiek over mijn kamer, dus ze weten wel waar de geur vandaan komt. Maar wij hebben dus geen idee welke buren het zijn. Aangezien het de naaste buren kunnen zijn, maar ook de onderburen. Wij gaan gewoon door met blowen, vooral omdat ze nog niet naar ons persoonlijk toe zijn gekomen. Maar we vroegen ons gewoon af of ze er inderdaad voor kunnen zorgen dat wij er straks uitgezet worden oid.
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kan je niet buiten gaan blowen?? Als ik het wel is doe maak ik 's avonds gewoon een ommetje en na 15 min ben ik weer thuis. Trouwens, binnen blowen is niet goed voor de verf en of behang wat op muren zit :wink: Misschien kan je t beter buiten doen :wink:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Purple haze zei:
Kan je niet buiten gaan blowen?? Als ik het wel is doe maak ik 's avonds gewoon een ommetje en na 15 min ben ik weer thuis. Trouwens, binnen blowen is niet goed voor de verf en of behang wat op muren zit :wink: Misschien kan je t beter buiten doen :wink:
Klik om te vergroten...

Is goede oplossing, behalve dat wiet toevallig er net voor zorgt dat je daar net geen zin in hebt. :grin:
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik vind het wel laf van je buren dat ze niet gewoon aanbellen en het met je bespreken zodat jullie samen tot een eventuele oplossing kunnen komen.
Als je zou weten welke buren het zijn zou ik wel aanraden om even aan te bellen om het gewoon te bespreken als volwassenen onder elkaar.

In elk geval succes!
m
metaldevil666Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Flameon zei:
Ik werk in de verslavingszorg en wordt vaak ingeroepen door woningbureau's voor drugsoverlast. Reukoverlast is er eentje van. Dus pas op met blowen, je kan er een fikse waarschuwing voor krijgen en evt een uithuisplaatsing in het aller aller allerergste geval
Klik om te vergroten...

dit vind ik wel erg frappant.
als het goed is heeft hij een huurcontract. dit betekent dat je er in prencipe alles mag roken wat je wilt.
leuk voorbeeldje: een oefenruimte waar de band van een paar maten van mij oefent.
zij hebben een huurcontract, ofwel in de tijd die in het contract staat is de ruimte letterlijk van hun. hier mogen zij ook naar alle hartelust blowen en zetten m ook geregeld blank.
de kerel die het runt is er niet blij mee maar zegt zelf ook dat hij er niks aan kan doen door dat contract!

dus waarom zou je for fuck sake uit je appartement gekickt kunnen worden omdat je er blowt als blowen in een oefenruimte waar ook andere bands na jou in de wietlucht staan wel mag?? o.O
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
metaldevil666 zei:
Flameon zei:
Ik werk in de verslavingszorg en wordt vaak ingeroepen door woningbureau's voor drugsoverlast. Reukoverlast is er eentje van. Dus pas op met blowen, je kan er een fikse waarschuwing voor krijgen en evt een uithuisplaatsing in het aller aller allerergste geval
Klik om te vergroten...

dit vind ik wel erg frappant.
als het goed is heeft hij een huurcontract. dit betekent dat je er in prencipe alles mag roken wat je wilt.
leuk voorbeeldje: een oefenruimte waar de band van een paar maten van mij oefent.
zij hebben een huurcontract, ofwel in de tijd die in het contract staat is de ruimte letterlijk van hun. hier mogen zij ook naar alle hartelust blowen en zetten m ook geregeld blank.
de kerel die het runt is er niet blij mee maar zegt zelf ook dat hij er niks aan kan doen door dat contract!

dus waarom zou je for fuck sake uit je appartement gekickt kunnen worden omdat je er blowt als blowen in een oefenruimte waar ook andere bands na jou in de wietlucht staan wel mag?? o.O
Klik om te vergroten...

Omdat je niet alleen ''overlast'' bezorgt aan de verhuurder maar ook aan omwonenden.

Iemand in een koophuis, wat dus ECHT van diegene is ( afgaand op een afbetaalde hypotheek) kan nog steeds (stank)overlast bezorgen bij bijv. de buren, waarna de politie kan en mag optreden.
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#16
hang een klein koolstof filtertje op met ventilatie naar buiten zodat je onderdruk maakt in je huis

er zijn hele krachtige 230 v pf fans het zelfde model maar dan grooter
die maaken genoeg onderdruk voor een geurloose gang en buitenlucht

koolstof filter haal je bij de growschop neem de kleinste die erin
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#17
Iets met reclame?

edit) Dat sloeg op een verwijderde reactie...
d
darkbullLid
01-01-2024, 00:00
#18
nou, uh, die rook stinkt echt geweldig hoor!

wij roken buiten maar een jointje roken we binnen, moet er niet aan denken dat ik een proces van de buren aan de broek krijg vanwege wietlucht.

en binnen steken we heel veel wierook op, zodat het de wietlucht verbloemt.
(al hoewel ik denk dat het echt overal in gaat zitten ... die lucht)

laatst had ik een jointje op maar ik rook overal, in elke winkel, rook ik wiet, ik denk dat ik die lucht zelf mee nam.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."