Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaak lucht vast in buik tijdens wiet roken

Vaak lucht vast in buik tijdens wiet roken

9 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#1
Op vakantie een paar jaar geleden kochten we met onze hele groep een aantal lachgasbalonnen en iedereen kreeg het gewenste effect op één iemand na; ik vroeg wat hij nu precies deed en zei hem dat hij "gewoon" in en uit moest ademen in de ballon. Bleek dat hij steeds deed slikken en het gas dus niet over z'n longen ging.
Herkenbaar?
m
marcooo4Lid
01-01-2024, 00:00
#2
hoi,
ik ben nogal nieuw met drugs, ben afgelopen zomer begonnen, ik heb tot nu toe alleen nog maar xtc en wiet gebruikt.

Ik heb alleen vaak als ik wiet rook dat er veel lucht in mijn buik vast zit, nou ja, zo voelt het.
en dat is best irritant, laatst had ik dat ook, toen ben ik even buiten gaan staan, toen moest ik mijn grootste boer ooit laten, en later moest ik overgeven, 2 keer zelfs, maar ik voelde me helemaal niet slecht ofzo.

en ik vind dit best irritant want dan is de hele fun van wiet eraf, doe ik iets fout met het roken?

- Marco
M
MusicIsLifeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Geen idee, heb dat nooit ervaren. De enige tip die ik je kan geven is: probeer het te inhaleren alsof je ademt.

Kan me eigenlijk eerder voorstellen dat het een reactie van je lichaam is dat je ff duidelijk wil maken dat ie het helemaal niet leuk vindt wat je doet.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb ik ook wel vaker last van. Heeft te maken met de manier van slikken. Als je stoned bent krijg je meestal een luie houding en word je manier van slikken ook anders. Elke keer als je dan slikt gaat er een hap lucht mee naar je maag waardoor de lucht zich ophoopt. Weet niet precies hoe het komt, misschien dat het te maken heeft met een droge mond ofzo...

Zou ook niet weten hoe je er vanaf komt, maar ik ga hier meeluisteren. Interessant :)
m
marcooo4Lid
01-01-2024, 00:00
#5
het zou best kunnen dat ik het niet goed inadem hoor, niemand heeft het mij echt uitgelegd ofzo, alleen mijn vriend zij wel een beetje hoe het moest.

ik neem eerst een hijs, dan zit die rook dus even in mijn mond, dan adem ik in via mijn mond en via mijn neus zoals hij zei, want dan gaat het minder zwaar over je longen.

maar dat slikken kan misschien wel, ik had een paar keer als ik de rook in mijn longen heb dat ik moest slikken
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nee, dan gaat het niet over je longen. :P
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik had dit altijd tijdens coke-gebruik, heel vervelend :-/
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het zou met de manier van inhaleren te maken kunnen hebben of zoals Smartie zegt het slikken als je eenmaal stoned bent. Wat inhaleren betreft, dat vergt enige oefening maar de beste manier voor mij is toch gewoon om direct de rook in te ademen als je een trekje neemt. Dit moet uiteindelijk een automatisme worden, want als je er mee bezig bent ga je vaak juist verkeerd inademen of slikken. Probeer meerdere manieren van inhaleren om de juiste manier voor jou te vinden. Sowieso hoef je de rook echt niet heel lang in je longen te houden.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fool zei:
Nee, dan gaat het niet over je longen. :P
Klik om te vergroten...
Jawel, goed lezen Fool :)

marcooo4 zei:
ik neem eerst een hijs, dan zit die rook dus even in mijn mond, dan adem ik in via mijn mond en via mijn neus
Klik om te vergroten...

Eerst in je mond zuigen en dan inhaleren is vaak beter dan rechtstreeks inhaleren. Je kunt beter controleren hoeveel rook je binnenkrijgt dan en je loopt minder kans op hete rook in je keel. Het is dus beter om het eerst in je mond te verzamelen en dan met een teug lucht inhaleren, vooral bij het laatste stuk van de joint wanneer de lucht heter kan worden.

Ik denk alleen dat de manier van inhaleren niets met de lucht in je buik te maken hebt, ik denk echt dat het door het slikken komt.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
OH correctie, ik las over de teug erachteraan inademen heen. :P

Foutje :rolleyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."