Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOnrust, paniek en a-relaxte gevoelens na het blowen.

Onrust, paniek en a-relaxte gevoelens na het blowen.

9 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
W
WodkamorganaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb jaren lang met veel plezier op dagelijkse basis geblowed toen ik jonger was (18-23). Na een aantal jaren kwam ik echter op een punt uit dat ik in tegenstelling tot de gebruikelijke ervaring relaxt, onspannen, in mezelf gekeerd, filosofisch juist hele andere gevoelens kreeg na het roken van canabis. In het begin kreeg ik vooral last van dergelijke gevoelens als ik erg veel rookte. Maar later ook al bij hele kleine doseringen. Denk hierbij aan een paar hijsjes. Ik heb dit niet alleen zelf meegemaakt maar ken ook veel mensen die dit hebben ondervonden. Bijna allemaal stoppen ze met blowen omdat het relaxte gevoel verdwenen is en niet meer terug komt. Echter ken ik ook genoeg zielen die gewoon door blijven roken en nergens last van hebben. Zelf heb ik het gevoel dat dit vooral heeft te maken met iemand zijn mindset. (mensen maken zichzelf gek) Toch vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn. Of er een manier is om dit tegen te gaan. Ik zou best af en toe een jointje willen roken. Maar ik vind het jammer dat het gewoon niet goed valt. Ik denk dat ik nooit meer een jointje kan roken zonder deze klachten te krijgen. :openmouth:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoor dat veel mensen dat ineens met wiet hebben, deze schijnen er minder last van te hebben als ze hasj roken?

Verder heb ik er geen praktijkervaring mee, ik blow zelden. :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heeft voor een groot deel met mindset te maken inderdaad. Je moet je willen overgeven aan de ervaring. Sommigen zijn daar beter in dan anderen en dat kan in de loop der tijd ook veranderen natuurlijk. Verder kan het natuurlijk meespelen of je lekker in je vel zit. Wanneer je erg gestrest bent of heel erg moe kan het soms ook wat anders vallen.

Het kan verder ook wel aan het soortje liggen. Probeer eens een minder sterk soortje of kijk eens of een indica of sativa je beter bevalt. Meestal hebben indica soortjes minder mentale bijwerkingen. Anders in hasj nog een optie inderdaad. Ik ken genoeg mensen die wiet niet chill vinden maar hasj wel. Ga ook dan voor een niet te sterke soort. Een goedkoop Marokkaans hasje valt bij de meesten wel goed.
W
WodkamorganaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. In de tijd dat wiet niet meer goed viel ging het ook niet echt super met mij. Daarnaast als ik nu ga blowen... dan ga ik gewoon zitten wachten tot de paniek uitbreekt (dit ben ik gewent geraakt) en daar vanaf komen is eigenlijk niet te doen. Dus ik denk dat ik helaas maar van de wiet af blijf. Wel jammer want heb er eigenlijk heel veel goede ervaringen en herinneringen aan. Misschien over x aantal jaar nog eens een rustig hasje proberen.
d
darkpsy28Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Dit is voor mij zeer herkenbaar ik heb van mijn 15 tot mijn 20 dagelijks geblowd altijd was het zeer chill en zonder veel klachten ik rookte per dag gemakkelijk 2gram of meer weg. Nu was ik door omstandigheden 6maand gestopt en sindsdien kan ik niet meer blowen ik krijg altijd paniekaanvallen en word er helemaal paranoia van nu als ik wiet blow. Bij hasj heb ik er minder last van dus ik rook nu af en toe nogwel hasj maar wiet durf ik niet meer aan te raken sinds dit het geval is.
M
MedicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Koop uitgebalanceerde wietjes, met veel verschillende cannabinoïden, niet met alleen thc, waardoor die enorme hoeveelheid thc alle andere cannabinoïden verdrijft.

Een verhelderend filmpje: viewtopic.php?f=1&t=55813&p=1181538#p1181538
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Medic zei:
Koop uitgebalanceerde wietjes, met veel verschillende cannabinoïden, niet met alleen thc, waardoor die enorme hoeveelheid thc alle andere cannabinoïden verdrijft.
Klik om te vergroten...

Nadeel is dat de meeste coffeeshops hier niets over kunnen vertellen. Het blijft een illegale markt en percentages van de verschillende psychoactieve stoffen naast THC meten, is ongelooflijk duur. Daarnaast kan het ook nog aardig variëren per plant.

Je kunt wel een grove schatting maken maar het is heel moeilijk daar een gewogen keuze mee te maken. Er zitten naast THC en CBD nog tientallen zo niet honderden psychoactieve varianten, waarvan de werking van de meeste niet eens volledig duidelijk is. Er is in ieder geval bekend dat hasj over het algemeen veel meer CBD bevat en daardoor veel rustiger is.

darkpsy28 zei:
Dit is voor mij zeer herkenbaar ik heb van mijn 15 tot mijn 20 dagelijks geblowd altijd was het zeer chill en zonder veel klachten ik rookte per dag gemakkelijk 2gram of meer weg. Nu was ik door omstandigheden 6maand gestopt en sindsdien kan ik niet meer blowen ik krijg altijd paniekaanvallen en word er helemaal paranoia van nu als ik wiet blow. Bij hasj heb ik er minder last van dus ik rook nu af en toe nogwel hasj maar wiet durf ik niet meer aan te raken sinds dit het geval is.
Klik om te vergroten...

Herkenbaar verhaal, ik heb exact hetzelfde!
M
MedicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Probeer coffeeshops te zoeken die soortjes verkopen waarvan je min of meer zeker weet dat het ook daadwerkelijk die specifieke soort betreft. Doe research via internet, of via de smartphone met Leafly app, kijk en ruik het soortje en vergelijk dat met dat wat je op internet vindt.

Daar kan je vaak wel lezen welke effecten dit soortje waarschijnlijk gaat veroorzaken, soms kan je ook lezen hoe het zit met THC en CBD (en soms nog andere cannabinoïden).

Sommige coffeeshops geven ook het percentage aan cannabinoïden aan, het is een tijdje geleden, maar ik geloof dat The Greenhouse in Amsterdam dergelijke menukaarten heeft, het is alleen niet één van de goedkoopste coffeeshops, eerder het tegenovergestelde, maar als je zo fijn cannabis kan gebruiken en erachter kunt komen hoe je reageerd op verschillende percentages thc, cbd etc. vind ik dat het geld wel waard.

Nu zijn het niet alleen de thc, cbd, cbn en andere cannabinoïden die een rol spelen, ook de terpentenen spelen een rol, dat is nog weer een stap verder en coffeeshops die zich daarop toeleggen zijn nog moeilijker te vinden in Nederland. In de USA zijn ze daar al veel verder mee.

Kan mij de tijd nog goed herinneren om met een dikke joint achter Omegle of Chatroulette te zitten en dat al die Amerikanen zo jaloers waren... nu is dat keihard andersom... Amerikanen vind je vast een heel stuk minder op dergelijke sites, een hoop werkelozen zijn elk op hun eigen manier actief binnen de cannabis industrie. Wordt tijd dat ze dat in Nederland, Europa en over de hele wereld eens in gaan zien!
K
Kraaij91Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat medic hierboven zegt klopt inderdaad bij de greenhouse en boerejongens ook een shop in Amsterdam kunnen ze je heel veel vertellen over al hun wietjes. Het staat zelf heel netjes weergegeven op tv's in de toonbank. Hier staat per soort duidelijk op indicica/sativa hoeveel % thc enz. Ook als je vraagt kunnen ze je er veel over vertellen. Zelf heb ik niet langer dan drie kwart jaar dagelijks geblowd. Sinds een maand ben ik na een kleine tien jaar gestopt met roken en gister heb ik voor het eerst is puur gerookt en ik moet zeggen ik vind het een totaal andere space. Ik merk als ik het puur rook ik meer high word dan stoned en zelf actief en opgewekt zo ben ik vanavond ook op dit forum terecht gekomen.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik kreeg Boerejongens ook al door van een vriend ik ga het is proberen. Ik had een hasj van een shop hier in amsterdam en ik werd er niet alleen misselijk van maar vooral ook para. DIt gevoel hield ook echt een tijdje aan.

Kraaij91 zei:
Wat medic hierboven zegt klopt inderdaad bij de greenhouse en boerejongens ook een shop in Amsterdam kunnen ze je heel veel vertellen over al hun wietjes. Het staat zelf heel netjes weergegeven op tv's in de toonbank. Hier staat per soort duidelijk op indicica/sativa hoeveel % thc enz. Ook als je vraagt kunnen ze je er veel over vertellen. Zelf heb ik niet langer dan drie kwart jaar dagelijks geblowd. Sinds een maand ben ik na een kleine tien jaar gestopt met roken en gister heb ik voor het eerst is puur gerookt en ik moet zeggen ik vind het een totaal andere space. Ik merk als ik het puur rook ik meer high word dan stoned en zelf actief en opgewekt zo ben ik vanavond ook op dit forum terecht gekomen.
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."