Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet en Depressie

Wiet en Depressie

22 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dit is al je vierde topic van dezelfde strekking. Zo hardleers?
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Die kans is zeker goed aanwezig, dus is een keertje blowen echt dat risico waard?
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou het niet doen. Dat risico lopen voor een keertje stoned zijn is het echt niet waard.
S
SaynotodrugsLid
01-01-2024, 00:00
#4
hallo iedereeen,ik zou graag terug wiet roken binnen een paar maanden of jaren maar?
Ik zit al 3 maand in een zware depressie en heb last gehad van depersonaliteid en derealisatie na dat ik wiet gerookt heb.
heb 3 maand geleden ook een bad trip gehd van truffels en heb een zware depressie ervan gekregen en waarschijnlijk ook nog andere mentale problemen.
nu mijn vraag is als ik binne 1 jaar bv terug een joint rook kan ik dan weer depersonaliteid en derealistie triggeren? ik neem nu mediactie en heb er al een tijdje geen last meer van ik voel me precies aan het genezen.
dus de vraag is als ik nu een jaar stop kan ik terug dezelfde problemen krijgen of kan depresonaliteid en deralisatie voor altijd weg gaan en kan je er van herstellen bv het is nu al een tijdje weg blijft het dan ook weg ben ik herstelt?

ik weet niet of het de juiste plaats is om het te vragen maar ja
S
SaynotodrugsLid
01-01-2024, 00:00
#5
kokosmakroon900 zei:
Ik zou het niet doen. Dat risico lopen voor een keertje stoned zijn is het echt niet waard.
Klik om te vergroten...
Dus ik kan nooit meer blowen?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Saynotodrugs zei:
kokosmakroon900 zei:
Ik zou het niet doen. Dat risico lopen voor een keertje stoned zijn is het echt niet waard.
Klik om te vergroten...
Dus ik kan nooit meer blowen?
Klik om te vergroten...

Beter nooit meer blowen dan altijd die problemen hebben waarvoor je medicatie neemt..
S
SaynotodrugsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tekzor668 zei:
Saynotodrugs zei:
kokosmakroon900 zei:
Ik zou het niet doen. Dat risico lopen voor een keertje stoned zijn is het echt niet waard.
Klik om te vergroten...
Dus ik kan nooit meer blowen?
Klik om te vergroten...

Beter nooit meer blowen dan altijd die problemen hebben waarvoor je medicatie neemt..
Klik om te vergroten...
dus derealisatie en depersonaliteid blijven voor het leven en kan voor het leven terug komen? en alchohol wat daarmee
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#8
ja. dus zoek het niet op. gezien jouw drugs geschiedenis zou ik sowieso oppassen met drugs. En in het bijzonder psychedelica
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik denk dat je best alcohol kan nemen, maar van wiet, psychedelica en dissociatieve middelen kun je beter af blijven gezien je geschiedenis. Middelen als benzo's zal ik ook vanaf blijven aangezien het verslavingspotentieel wellicht wat hoog is als je sneller dan gemiddeld in paniek raakt.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Narayani zei:
Dit is al je vierde topic van dezelfde strekking. Zo hardleers?
Klik om te vergroten...


Blijkbaar wel... :rolleyes:
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Saynotodrugs zei:
Dunnetjess33 zei:
Narayani zei:
Dit is al je vierde topic van dezelfde strekking. Zo hardleers?
Klik om te vergroten...


Blijkbaar wel... :rolleyes:
Klik om te vergroten...
dus alchohol kan ik drinken zonder er problemen van te hebben zoals deralasitatie paniek aanvallen en depersonaliteid?
Klik om te vergroten...

Dat is voor iedereen anders. Misschien wel misschien niet. De echte vraag is of jij het wil riskeren?
S
SaynotodrugsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dunnetjess33 zei:
Narayani zei:
Dit is al je vierde topic van dezelfde strekking. Zo hardleers?
Klik om te vergroten...


Blijkbaar wel... :rolleyes:
Klik om te vergroten...
dus alchohol kan ik drinken zonder er problemen van te hebben zoals deralasitatie paniek aanvallen en depersonaliteid?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat vind je zelf aangenamer? Psychische klachten en alcohol/druggebruik? Of geen klachten en geen alcohol/druggebruik? Het is een keuze die je zelf maakt..
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat kunnen wij niet beloven! Wij zijn geen waarzeggers en geen arts. Praat er over met je psych, die kan jou misschien helpen. Heb je die niet? Zoek er eentje! Je hebt dat blijkbaar nodig. Enne, stop maar met drugs... Blijkbaar is het niet jou ding.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wellicht een toepasselijk tegeltje.
S
SaynotodrugsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tekzor668 zei:
Wat vind je zelf aangenamer? Psychische klachten en alcohol/druggebruik? Of geen klachten en geen alcohol/druggebruik? Het is een keuze die je zelf maakt..
Klik om te vergroten...
En komen mijn intresses in wat ik vroeger leuk vond terug of is er een manier om terug intresses te krijgen?
Want mijn intresses gaan allemaal langzaam weg
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je gaat toch niet luisteren naar dit advies. En je weet het.

Breng je ons op de hoogte van de vorderingen?
B
BlowMoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als je zelf geen psychische problemen krijgt van drugs en alcohol dan is het heel makkelijk om dan tegen iemand die dat wel krijgt te zeggen dat ze het dan gewoon niet moeten doen, terwijl je zelf weet hoe lekker het is om het wel te doen.
Ik ben geen arts/psychiater maar ik las dat cbd olie juist psychische problemen(depressie, psychose, e.d.) tegengaat.

Als ik in jouw situatie zou zitten zou ik dat waarschijnlijk doen, cbd olie ervoor en/of erna en dan blowen. Heb het zelf nog nooit geprobeerd dus ik weet niet of je dan uberhaupt iets voelt van de wiet, maar ideetje misschien?
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#19
BlowMo zei:
Als je zelf geen psychische problemen krijgt van drugs en alcohol dan is het heel makkelijk om dan tegen iemand die dat wel krijgt te zeggen dat ze het dan gewoon niet moeten doen, terwijl je zelf weet hoe lekker het is om het wel te doen.
Ik ben geen arts/psychiater maar ik las dat cbd olie juist psychische problemen(depressie, psychose, e.d.) tegengaat.

Als ik in jouw situatie zou zitten zou ik dat waarschijnlijk doen, cbd olie ervoor en/of erna en dan blowen. Heb het zelf nog nooit geprobeerd dus ik weet niet of je dan uberhaupt iets voelt van de wiet, maar ideetje misschien?
Klik om te vergroten...

Ik zeg het niet vaak hier op DF maar wat een onzin commentaar en dito advies. TS heeft klachten die zijn getriggerd door drugsgebruik. De meest logische oplossing is dan geen drugs doen. De meest logische oplossing is niet jouw advies om lekker toch te gaan blowen en zelf te gaan dokteren. Hoewel CBD olie voor sommigen effectief is, is het effect voor velen erg subtiel en als er sprake is van serieuze psychische problemen is hulp van een professional beter dan wat een paar mensen op een forum er van vinden.
B
BlowMoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Narayani zei:
Ik zeg het niet vaak hier op DF maar wat een onzin commentaar en dito advies. TS heeft klachten die zijn getriggerd door drugsgebruik. De meest logische oplossing is dan geen drugs doen. De meest logische oplossing is niet jouw advies om lekker toch te gaan blowen en zelf te gaan dokteren. Hoewel CBD olie voor sommigen effectief is, is het effect voor velen erg subtiel en als er sprake is van serieuze psychische problemen is hulp van een professional beter dan wat een paar mensen op een forum er van vinden.
Klik om te vergroten...

Jij WEET natuurlijk dat de hulp die je van zo'n professional krijgt beter is?
Weet je eigenlijk wel waar je het over hebt? (over onzin gesproken)
1)De hulp die je krijgt richt zich voornamelijk op het onderdrukken van de symptomen, je krijgt chemicalieen voorgeschreven waar je lichaam een stuk slechter op reageert dan cbd. Meestal geeft het een tegengestelde reactie van wat je zou willen; denk bijvoorbeeld aan Columbine waar gepestte tieners o.i.v. antidepressiva eerst wat klasgenootjes met kogels volpompten om vervolgens zichzelf van het leven te beroven.
Kennelijk gaat zelfmoord plegen met 'professionele hulp' wat makkelijker.(Frappant ook aangezien deze chemische troep waar 1000en% winst op wordt gemaakt het amper beter doet dan placebo)

2)Ik ken persoonlijk wat mensen met psychische problemen in de ggz, eentje vertelde dat hij, voordat hij anti-psychotica kreeg voorgeschreven, nooit stemmen had, daarna wel en is het snel de verkeerde kant opgegaan. Heb jij uberhaupt ooit in een ggz instelling rondgelopen? Ja tuurlijk, voor de maatschappij beter dat er geen vreemde mensen op straat rondlopen, maar voor de personen in kwestie? Levende doden zijn het.

Mijn redenatie is als volgt: vaak zit het antimiddel van de gif in de gif zelf. Bij blowen is dat antimiddel cbd wat er van nature ook bij zit maar door de (semi) illegaliteit zit dat er bijna niet meer in waardoor er nu meer kans is op psychische problemen.

De reden waarom ik ook cbd voorstelde is dat ongeacht het advies, O.P bleef aandringen, misschien begreep ik het verkeerd maar dat er kennelijk nog de behoefte bestaat. (Hoe zou jij het vinden om NOOIT meer de mogelijkheid te hebben? beetje mensonterend of niet?) en dus stelde ik dit voor.
Uiteraard, als O.P echt anti-drugs is zijn er zat andere dingen die tegen depressie helpen, een stevige wandeling bijvoorbeeld, of joggen, ook de Wim Hof ademhalingsmethode schijnt goed te helpen.
Maar jouw advies zou ik mijn ergste vijanden nog niet aanraden

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."