Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"https://www.alchimiaweb.com/blogen/marijuana-terpenes-effects/ Naast de cannibinoides hebben terpenes ook invloed op het effect van cannabis. Wiet kun je ook prima eten, maakt eigenlijk niet zoveel uit of je nou wietboter of hasjboter maakt. Uiteraard verschilt het effect wel iets, maar op de een of andere gekke manier vind ik het verschil in effect tussen hasj en wiet veel groter wanneer ik het rook dan wanneer ik het eet. Klik om te vergroten... Punt is dat hasj al geconcentreerd is, je hoeft er dus geen boter van te maken zoals je dat met wiet wel moet doen(kwestie van gemak). Hasj is gewoon heel simpel sommige mensen slikken een hasjstukje, als een pil, in een keer door, ikzelf ben meer van het in kleine stukjes over een boterham met honing verdelen."
"Als je zelf geen psychische problemen krijgt van drugs en alcohol dan is het heel makkelijk om dan tegen iemand die dat wel krijgt te zeggen dat ze het dan gewoon niet moeten doen, terwijl je zelf weet hoe lekker het is om het wel te doen. Ik ben geen arts/psychiater maar ik las dat cbd olie juist psychische problemen(depressie, psychose, e.d.) tegengaat. Als ik in jouw situatie zou zitten zou ik dat waarschijnlijk doen, cbd olie ervoor en/of erna en dan blowen. Heb het zelf nog nooit geprobeerd dus ik weet niet of je dan uberhaupt iets voelt van de wiet, maar ideetje misschien?"
"Narayani zei: Ik zeg het niet vaak hier op DF maar wat een onzin commentaar en dito advies. TS heeft klachten die zijn getriggerd door drugsgebruik. De meest logische oplossing is dan geen drugs doen. De meest logische oplossing is niet jouw advies om lekker toch te gaan blowen en zelf te gaan dokteren. Hoewel CBD olie voor sommigen effectief is, is het effect voor velen erg subtiel en als er sprake is van serieuze psychische problemen is hulp van een professional beter dan wat een paar mensen op een forum er van vinden. Klik om te vergroten... Jij WEET natuurlijk dat de hulp die je van zo'n professional krijgt beter is? Weet je eigenlijk wel waar je het over hebt? (over onzin gesproken) 1)De hulp die je krijgt richt zich voornamelijk op het onderdrukken van de symptomen, je krijgt chemicalieen voorgeschreven waar je lichaam een stuk slechter op reageert dan cbd. Meestal geeft het een tegengestelde reactie van wat je zou willen; denk bijvoorbeeld aan Columbine waar gepestte tieners o.i.v. antidepressiva eerst wat klasgenootjes met kogels volpompten om vervolgens zichzelf van het leven te beroven. Kennelijk gaat zelfmoord plegen met 'professionele hulp' wat makkelijker.(Frappant ook aangezien deze chemische troep waar 1000en% winst op wordt gemaakt het amper beter doet dan placebo) 2)Ik ken persoonlijk wat mensen met psychische problemen in de ggz, eentje vertelde dat hij, voordat hij anti-psychotica kreeg voorgeschreven, nooit stemmen had, daarna wel en is het snel de verkeerde kant opgegaan. Heb jij uberhaupt ooit in een ggz instelling rondgelopen? Ja tuurlijk, voor de maatschappij beter dat er geen vreemde mensen op straat rondlopen, maar voor de personen in kwestie? Levende doden zijn het. Mijn redenatie is als volgt: vaak zit het antimiddel van de gif in de gif zelf. Bij blowen is dat antimiddel cbd wat er van nature ook bij zit maar door de (semi) illegaliteit zit dat er bijna niet meer in waardoor er nu meer kans is op psychische problemen. De reden waarom ik ook cbd voorstelde is dat ongeacht het advies, O.P bleef aandringen, misschien begreep ik het verkeerd maar dat er kennelijk nog de behoefte bestaat. (Hoe zou jij het vinden om NOOIT meer de mogelijkheid te hebben? beetje mensonterend of niet?) en dus stelde ik dit voor. Uiteraard, als O.P echt anti-drugs is zijn er zat andere dingen die tegen depressie helpen, een stevige wandeling bijvoorbeeld, of joggen, ook de Wim Hof ademhalingsmethode schijnt goed te helpen. Maar jouw advies zou ik mijn ergste vijanden nog niet aanraden"
"Zo blijkt maar weer dat het voor iedereen anders is. Klik om te vergroten... Ok, maar dat kan je mbt cbd olie ook vinden, maar dat is dan weer gevaarlijk advies terwijl in het geval van cbd je wel kan blowen en het helpt wel, of je kan niet blowen en het helpt niet. In jouw geval pleeg je of met 'medicijnen' zelfmoord of juist niet. Wellicht kan O.P proefkonijntje spelen met farma pillen? Wat toevallig. Ik ook een stuk of 10 en heb er zelf gelopen. Overigens is niet alle hulp die beschikbaar is per definitie vanuit de GGZ Klik om te vergroten... Met ggz bedoel ik de geestelijke gezondheidzorg, bedoel het dus ruimer dan de instelling zelf, bezuinigingen e.d. hebben ertoe geleid dat er weinig zorg is en worden en vooral pillen voorgeschreven, maar misschien is dat in Braboland anders Wel vreemd dat jij er zo van uit lijkt te gaan dat iedereen die in een moeilijke periode zit meteen anti-psychotica krijgt voorgeschreven, in een instelling wordt gestopt en gebrainwashed wordt. Maar misschien interpreteer ik je tekst helemaal verkeerd. Klik om te vergroten... Over brainwashing heb ik het niet gehad(weet je eigenlijk wat dat woord betekent?oh ja tuurlijk weet je dat, je kent 100e mensen bij wie dat gebeurt is, blabla etc). Anyway, zie boven, bezuinigingen/tijdgebrek> pillen ) Wat is mensonterender: Alsmaar terugvallen in drugsgebruik dat onderliggende psychische problemen telkens weer naar boven haalt, versus een tijdje geen drugs gebruiken en werken aan herstel, met wellicht de mogelijkheid om daarna weer veilig te kunnen genieten van een jointje? Klik om te vergroten... Wat de O.P wilde weten was of die NOOIT meer een blowtje kon nemen, aangezien ik het zelf heel lekker vind en (waarschijnlijk iedereen hier) zou ik dat wel een beetje mensonterend vinden. Ik heb het niet over vaak blowen want daar wordt iedereen volgens mij een beetje depri van BlowMo schreef: Maar jouw advies zou ik mijn ergste vijanden nog niet aanraden Niet doen dan. Klik om te vergroten... Wat een onzin dit"
"Voor zover ik weet heeft cbd vooral medische doeleinden. http://www.leafscience.com/2014/02/23/5-must-know-facts-cannabidiol-cbd/ Van thc wordt je stoned en van cbd high, althans dat dacht ik vroeger.Als bovenstaande informatie klopt heeft het dus vooral met de combinatie te maken en dan uiteraard niet alleen tussen cbd en thc maar ook de 60 tal andere cannibinoids. Sowieso zou ik het zonde vinden om hasj op deze manier te gebruiken. Hasj is namelijk heel geconcentreerd en daarom ideaal om te eten. Waarom eten? omdat het effect dan 5 a 6 keer sterker is als het door de lever gaat. Ik ben ook geen roker dus tot voor kort was dit mijn modus operandi. Nu dat ik een vaporizer heb( en dus de mogelijkheid om weer via route longen-hersens te gaan) valt het me op dat, itt wat hier en meestal beweerd wordt, hasj eten toch een veel sterker effect heeft dan de wietjes die ik geprobeerd heb...desondanks(of als gevolg van) toch frappant dat ik juist verslaafd werd aan Amnesia Haze. Het effect is minder, je wordt er vergeetachtig en vaag van in je hoofd, kost klauwen met geld en TOCH verslavender. Voordat ik mijn Extreme Q kocht gaf ik ongeveer 40 euro per maand uit aan cannabis...met de EQ werd het snel 40 euro in 3 dagen(dat terwijl het bekend staat om zijn 'efficientie'). Het zal duidelijk zijn waarom ik inmiddels de vaporizer bij familie heb ondergebracht. Het lijkt op coke vs crack, met de vaporizer moest ik heel veel nemen om zelfs maar in de buurt te komen van hasj, het euphorisch effect was ook veel kortdurender waardoor ik feitelijk de hele dag aan de 'crack pipe' kon zuigen."