Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPrijs voorgedraaid jointje?

Prijs voorgedraaid jointje?

27 antwoorden
29 weergaven
18-5-2026
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#1
Die kun je bij veel shops al via internet vinden. wat je precies koopt weet je niet, dat is een kwestie van vertrouwen.
A
AlbatrossLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mwah, niet perse. Het draaien is soms wel ontspannend, dat wel!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Inmiddels is €4 voor een voorgedraaide niet raar meer inderdaad, terwijl je daar een paar jaar geleden nog minstens een goede haze of sterke hasj joint voor kocht. Wat ik eigenlijk nog opmerkelijker vind is dat de prijzen van wiet en hasj niet enorm gestegen zijn in die paar jaar.
A
AlbatrossLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ligt het aan mij of zijn de prijzen extreem gestegen afgelopen jaren.

Ik heb zo'n twee jaar niet gesmoked, voor die twee jaar was een joint 2 eu - 2,50 eu. Ik heb gister 1 voor 4 eu gekocht! :confused: Was een normale joint geen haze oid.

In groningen, damsterdiep
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dezelfde prijs ongeveer als hier. Maar het ligt er aan hoeveel wiet er in zit. Hier in de (verdere) omgeving zitten twee shops. De ene verkoop bv een White Widdow joint voor €4 en zit er maar 300mg wiet in. En bij de ander kost een Widdow joint €4,75 maar er zit wel 500mg wiet in. Een Haze hebben ze bij die ene niet voorgedraait en bij de ander is tie €5 met 500 mg wiet.
Maar volgens mij is het idd veel duurder dan vroeger ja. €2,50 kan ik mij niet herinneren maar €3 nog wel.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ook hier in braboland is het me opgevallen dat ze wat duurder zijn geworden ja. Precieze prijzen weet ik niet, ik draai ze liever zelf om vele redenen en ben niet zo vaak meer in de shop te vinden nu ik beduidend minder blow... Maar toch kan ik me voorstellen als je niet kan draaien en je wilt gewoon een paar jointjes voor een avond met wat vrienden, dat het nog steeds een prima prijsje is.
A
AlbatrossLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja dat is zo vreemd idd, de prijs van wiet of hash zelf is niet echt veranderd. De reden dat ik zelf bijna nooit draaide was dat de prijs verschillen niet erg groot waren. Meestal kochten we voor 5 - 7,50 eu 2 of 3 jointjes en waren we avond mee zoet, of we kochten voor 5 eu wiet en waren we avond mee zoet (nadeel is dat je dan ook vloei en tabak moet kopen, niemand van ons rookt). Nu was ik 12 eu kwijt, dus zelf draaien maar :stoned:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zelf draaien is ook veel lekkerder toch.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#9
een jonko draaien hoort bij smoken. Ik heb een pijpje gekocht omdat ik zelf niet sigaretten rook maar ik vind de lol ineens minder leuk uit een pijpje, het draaien van een jonko heeft zo zn bezigheden en leuke aspecten.
A
AlbatrossLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja het is ook wel leuk, maar ik rook niet vaker dan 1 of 2 keer per maand. Daarnaast rook ik ook geen sigaretten oid. Dus investeren in een grinder, vloei, tipjes en tabak is vaak meer dan eens in de zoveel tijd een voorgedraaide kopen. Tenminste... toen ze nog 2,50 waren.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Albatross zei:
Mwah, niet perse. Het draaien is soms wel ontspannend, dat wel!
Klik om te vergroten...
Ah ok, nouja ik vind mijn eigen zelf gedraaide joints altijd veel lekkerder dan die voorgedraaide. Maar het verschilt ook wel heel erg per shop moet ik zeggen. Ik haal echt heel soms een voorgedraaide als ik ergens in de stad ben en een beetje haast heb maar toch wil blowen. Valt mij qua smaak en sterkte helaas vaak tegen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Psychedelibee zei:
Albatross zei:
Mwah, niet perse. Het draaien is soms wel ontspannend, dat wel!
Klik om te vergroten...
Ah ok, nouja ik vind mijn eigen zelf gedraaide joints altijd veel lekkerder dan die voorgedraaide. Maar het verschilt ook wel heel erg per shop moet ik zeggen. Ik haal echt heel soms een voorgedraaide als ik ergens in de stad ben en een beetje haast heb maar toch wil blowen. Valt mij qua smaak en sterkte helaas vaak tegen.
Klik om te vergroten...

Precies hetzelfde hier, ik leg er dan liever paar Euro erbij voor een lekkere joint.
Prijzen schommelen tussen de 2.50 en 7.50 ik heb heter niet voor over.
Paar keer per jaar een voorgedraaide haze joint voor 2.50 kleine joint maar tenminste geen 90% tabak en 10% wiet. Draai zelf met 60 of 70% wiet en rest tabak , is mijn persoonlijke smaak :wink:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tijdloos zei:
Psychedelibee zei:
Albatross zei:
Mwah, niet perse. Het draaien is soms wel ontspannend, dat wel!
Klik om te vergroten...
Ah ok, nouja ik vind mijn eigen zelf gedraaide joints altijd veel lekkerder dan die voorgedraaide. Maar het verschilt ook wel heel erg per shop moet ik zeggen. Ik haal echt heel soms een voorgedraaide als ik ergens in de stad ben en een beetje haast heb maar toch wil blowen. Valt mij qua smaak en sterkte helaas vaak tegen.
Klik om te vergroten...

Precies hetzelfde hier, ik leg er dan liever paar Euro erbij voor een lekkere joint.
Prijzen schommelen tussen de 2.50 en 7.50 ik heb heter niet voor over.
Paar keer per jaar een voorgedraaide haze joint voor 2.50 kleine joint maar tenminste geen 90% tabak en 10% wiet. Draai zelf met 60 of 70% wiet en rest tabak , is mijn persoonlijke smaak :wink:
Klik om te vergroten...


OMG, €7,50 voor 1 voorgedraaide joint? Wat en hoeveel zit daar dan wel niet in? De duurste hier is €5,50 en dat is een mix-jointje. Hasj en wiet.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#14
jesses waarom betalen jullie zo veel?

Tegenwoordig draai ik zelf maar toen ik nog doorgedraaide kocht hadden wij altijd een aanbieden, 4 joints voor 15 euro en dan had je haze. Werd er altijd wel goed stoned van dus zat genoeg in.
A
AlbatrossLid
01-01-2024, 00:00
#15
En ik dacht dat 4 eu veel is...

Ik snap echt niet dat zo veel mensen zo beel betalen voor een jointje. Beter leren mensen draaien
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Albatross zei:
En ik dacht dat 4 eu veel is...

Ik snap echt niet dat zo veel mensen zo beel betalen voor een jointje. Beter leren mensen draaien
Klik om te vergroten...


Jup helemaal mee eens :wink:

Dunnetjess33 zei:
OMG, €7,50 voor 1 voorgedraaide joint? Wat en hoeveel zit daar dan wel niet in? De duurste hier is €5,50 en dat is een mix-jointje. Hasj en wiet.
Klik om te vergroten...
ice-olater jointje. Hoewel ik die niet lekker vind. Voor mij een goede (zelf gedraaide) haze joint en ik ben tevreden.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Moest dat opzoeken wat ice o lator is. En nu weet ik t nog niet 100% hahaha. Bewerkte wiet of hasj?
S
SuperCrissyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wie haalt er nou een voorgedraaid jointje?
B
BramBoterhamLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dunnetjess33 zei:
Moest dat opzoeken wat ice o lator is. En nu weet ik t nog niet 100% hahaha. Bewerkte wiet of hasj?
Klik om te vergroten...

Is een hasj soort die inderdaad bewerkt is. Hoe precies weet ik niet, heb er dacht ik eens een filmpje van het proces gezien met Haagse sjonnie :grin:
Heb het zelf 1 keer gerookt en moet zeggen dat het echt super spul was. :stoned:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
BramBoterham zei:
Dunnetjess33 zei:
Moest dat opzoeken wat ice o lator is. En nu weet ik t nog niet 100% hahaha. Bewerkte wiet of hasj?
Klik om te vergroten...

Is een hasj soort die inderdaad bewerkt is. Hoe precies weet ik niet, heb er dacht ik eens een filmpje van het proces gezien met Haagse sjonnie :grin:
Heb het zelf 1 keer gerookt en moet zeggen dat het echt super spul was. :stoned:
Klik om te vergroten...
Alle hasj is in feite bewerkt alleen op een andere manier.

Meestal wordt hasj gemaakt door wiet door een zeef te halen en wat je over houdt samen te persen. Marokkaanse hasj wordt bijvoorbeeld op deze manier gemaakt.

Iceolator wordt zoals de naam al doet vermoeden gemaakt met ijs. De wiet wordt in een zak met filters gedaan en die gaat vervolgens in een bak met ijswater en wordt er doorheen geroerd. Bij het opdrogen en samen persen van wat er uit de filters komt krijg je dan Iceolator. In feite lijkt het op normale hasj, maar vaak is het een stuk sterker. De sterkte hangt uiteraard wel van de fijnheid van de filters af.

Echt goede Iceolator is vrij zeldzaam en duur, maar kan qua sterkte en structuur in de buurt komen van hasj olie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."