Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGa vaak bad, hoe voorkomen?

Ga vaak bad, hoe voorkomen?

28 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Minder sterke wiet gebruiken en tabak gebruiken met geen of heel weinig nicotine. Of hasj roken met veel CBD (buitenlandse hasj heeft dit vaak).
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je blowt nog niet zo lang en haze is zo'n beetje de sterkste soort wiet die je kan roken. Dus ik vind het niet zo gek dat je bad gaat ervan. Misschien wat minder potent wietsoortje uitproberen maar het zou ook kunnen dat je gewoon aanleg hebt om bad te gaan op wiet.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is ook behoorlijk onrealistisch om in Nederland iets over de wiet te gooien want dan koopt niemand het meer. Voor elke wietsoort of verkoper heb je in principe zoveel anderen die wel gewoon een kwaliteitsproduct leveren.
R
Regenboog95Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hay

Ik blow al ong een half jaar met mijn vriend mee. We roken gewoon samen 1 joint op, hij iets meer dan ik. Ik weet niet precies wat ie erin doet en hoeveel, wel dat het haze is.

Toen ik ermee begon ging het gewoon prima en ik had alleen maar prettige gevoelens. Sinds een paar maanden is dat heel erg veranderd. Ik ben echt heel vaak flink bad gegaan. Ik word dan heel misselijk en geef wel 5-10x over(meestal niet met veel kots ofzo). Ben ook vaak flauwgevallen ervan.

Natuurlijk is dit niet de bedoeling en wil ik niet meer,
Maar hoe kan ik het voorkomen? En hoe gaat die misselijkheid het snelst over?

Ik weet dat je genoeg gegeten moet hebben van te voren en alcohol erbij is ook niet echt prettig. Ik let hier ook meestal op, maar dan heb ik het nog vaak genoeg.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat meer suikers tot je nemen.... een indica'tje proberen of 50/50?
Hasj kan ook een oplossing brengen....evenals wat minder tot geen tabak erbij gooien.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
En het belangrijkste: Maak je zelf niet gek door er constant aan te denken.
''Ga ik deze keer weer bad?''' ''Ohnee ik begin weer misselijk te worden''
De werking van wiet speelt heel erg in tussen je oren, alles kan gebeuren zolang je het zelf gelooft.

En naast alle andere tips: Rook gewoon wat minder.
Desnoods maar 1 of 2 hijsjes.
R
Regenboog95Lid
01-01-2024, 00:00
#7
PepTalk zei:
En het belangrijkste: Maak je zelf niet gek door er constant aan te denken.
''Ga ik deze keer weer bad?''' ''Ohnee ik begin weer misselijk te worden''
De werking van wiet speelt heel erg in tussen je oren, alles kan gebeuren zolang je het zelf gelooft.

En naast alle andere tips: Rook gewoon wat minder.
Desnoods maar 1 of 2 hijsjes.
Klik om te vergroten...

Ja k merk ook dat als ik blow ik er wel veel aan denk, niet constant maar wel ff. Ook als de rook inadem of ruik dan voel ik meteen een misselijk gevoel, gewoon omdat ik er aan denk.

En dat minder blowen doe ik mijn best voor en meestal neem ik ook wat minder, en als ik het aan voel komen stop ik sowieso.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat een andere soort wiet een hele wereld van verschil kan maken haze slaat veel harder in dan andere wietsoorten. Met blowen kun je het beste gewoon met orange bud beginnen en langzaam opbouwen dan merk je zelf wat het beste voor je werkt.
P
Penny TrationLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rook een joint niet alsof het een sigaret is, bleef er rekening mee houden dat je na ongeveer pas 10 minuten echt voelt wat je hebt gerookt. Je kan hem beter even halverwege even laten liggen en als je na een (half) uurtje merkt dat je wel wat meer kan, dat je dan even bij blowed. Voel je alsnog dat je een beetje misselijk begint te worden dan is suiker inderdaad een goede oplossing. Eet bijvoorbeeld even een mars of iets en je zal merken dat het wel weer wat beter gaat.
S
SoftCruiseLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gewoon goeie kwaliteit kopen sowiezo. Veel shops verkopen echt tering zooi waar je helemaal lijp van word, ik smoke zelf ook bijna altijd haze omdat ik dat de lekkerste space vind. Maar dat barfen en flauw vallen lijkt mij idd te wijten aan te weinig suiker ofsow. Ik ben 1 keer helemaal paranoia geworden omdat ik 10 km moest fietsen en helemaal uitgedroogd was in de zon en toen ik thuis kwam had ik helemaal geen speeksel meer en ik trok helemaal wit weg en had hartkloppingen vanhier tot tokyo. Dat was behoorlijk heftig maar dat was gewoon omdat ik fuckin dom was om niks te drinken of eten mee te nemen. gewoon lekker siroopje bij je hebben :wink: en denk niet na over bad gaan want bad gaan kan eigenlijk niet , haze blijft een psychedelic drug en je kan het makkelijk sturen. Zo niet dan moet je idd wat softers smoken.
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#11
willemvaag zei:
Hoezo ga je minder snel bad als je puur rookt?
Klik om te vergroten...

Geen idee, dat zijn mijn ervaringen. Ik heb dat vooral als ik hasj puur rook. Wat ik gisteren voor het eerst geprobeerd hebt is eerst tabak in je bong doen en daarop hasj doen, je word er daardoor ietsje meer stoned van zonder dat je bad gaat.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#12
SoftCruise zei:
Gewoon goeie kwaliteit kopen sowiezo. Veel shops verkopen echt tering zooi waar je helemaal lijp van word, ik smoke zelf ook bijna altijd haze omdat ik dat de lekkerste space vind. Maar dat barfen en flauw vallen lijkt mij idd te wijten aan te weinig suiker ofsow. Ik ben 1 keer helemaal paranoia geworden omdat ik 10 km moest fietsen en helemaal uitgedroogd was in de zon en toen ik thuis kwam had ik helemaal geen speeksel meer en ik trok helemaal wit weg en had hartkloppingen vanhier tot tokyo. Dat was behoorlijk heftig maar dat was gewoon omdat ik fuckin dom was om niks te drinken of eten mee te nemen. gewoon lekker siroopje bij je hebben :wink: en denk niet na over bad gaan want bad gaan kan eigenlijk niet , haze blijft een psychedelic drug en je kan het makkelijk sturen. Zo niet dan moet je idd wat softers smoken.
Klik om te vergroten...

Wat is het voor onzin om te zeggen dat de meeste coffeeshops rotzooi verkopen. Als het echt zo grote rommel was zouden ze hun deuren kunnen sluiten want een shops moet wel kwaliteit leveren. Waarom omdat mensen dan ergens anders hun wiet gaan halen desnoods bij een shop die wel de kwaliteit garandeert en waar ik kom is dat zo. Juist de dealers er rondomheen proberen je opgefokte wiet te verkopen. Al kan ik begrijpen dat in steden waar meerdere shops zitten het voor een shop makkelijker is om troep te verkopen. Zoek dan een shop waar ze wel goede wiet hebben want die zijn er meer dan genoeg.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bad gaan heeft helemaal niets te maken met kwaliteit.
Is er met wiet gerommeld dan zul je er heus niet bad van gaan, eerder longemfyseem of kanker.

Het kan zo zijn dat wiet is behandeld met syntetische producten die het effect van THC benaderen, maar dit sneller paranoide ed. kunnen veroorzaken. Echter, dan nog steeds is het bad gaan niet percé door de wiet, maar door je eigen mindset.

In mijn ervaren verkopen zowel shops als dealers gewoon goede wiet. Mits je weet wat je koopt uiteraard. Je moet gewoon niet krentenieren en voor het goedkoopste product gaan.
Met hasj echter word, wederom alleen kijkend naar eigen ervaring, wel vaak gekut. Zowel bij de shop als bij de dealert.
S
Space_GirlLid
01-01-2024, 00:00
#14
het beste medicijn om niet ''bad'' te gaan is gewoon niet blowen :grin: :grin: :grin: :grin:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
willemvaag zei:
Het is ook behoorlijk onrealistisch om in Nederland iets over de wiet te gooien want dan koopt niemand het meer. Voor elke wietsoort of verkoper heb je in principe zoveel anderen die wel gewoon een kwaliteitsproduct leveren.
Klik om te vergroten...

Niet helemaal waar. Er word redelijk wat over de wiet heen gegooit (en nog meer door de hasj) maar als het goed is merk je dit niet. Dus niet in smaak/geur of manier van branden maar maakt het de wiet wel zwaarder, plakkeriger of sterker.
De meeste shops zullen dit niet doen, maar growers wel. Echter, de shops zien/merken het net zo min als jou..
Shops naaien je alleen door met het gewicht te kloten. Het zal misschien niet meer dan 0,05 gram op een hele verschillen, maar dat is wel weer 5%. En dit is het geval wanneer je voorverpakte zakjes koopt, maar ook wanneer het voor je neus gewogen word.
Weegschalen wegen tot 1 cijfer achter de komma, wat gewoonweg nooit nauwkeurig genoeg is.
1 gram kan ook 0,95 zijn, iets wat dan ook vaak het geval is (gewoon je eigen weegschaal kennen en dit lukt je elke keer)

Overigens is de concurrentie niet overal even hoog, grensprovincies of afgelegen streken bijv.
Daar koop je gewoon wat er is, en bevalt het je niet dan mag je ff 25km gaan afleggen voor een alternatief.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Begin zelf steeds meer te twijfelen over wiet hier in Nederland overal waar ze je maar mee kunnen naaien daar wordt je dan ook mee genaaid. Gelukkig weet ik wel zeker dat de shop waar ik kom mij niet gaat staan naaien waar ik bij sta maar hoe het verder zit weet ik eerlijk gezegd ook niet.
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Puur roken zou ik zeggen, of gebruik hasj
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoezo ga je minder snel bad als je puur rookt?
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Was gewoon benieuwd waarom denk dat het wel van de dosering afhangt puur.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heeft weinig met dosering te maken, maar met de tabak die je erbij rookt.

Veel mensen (vooral niet rokers) worden draaierig, misselijk en flauw/slap van nicotine.
Door puur te roken vermijd je dit. Feit is wel dat je dan minder stoned word (niet in de zin van onder invloed zijn, maar dat je minder lui/gaar word en wat opgewekter energiek high)

Tabak door m'n bong heen heb ik ook 1 keer gedaan. Daarna nooit meer, die smaak/geur is er niet meer uit te krijgen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."