Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen ID kaart, andere pasjes

Geen ID kaart, andere pasjes

31 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#1
in eindhoven vaak even een nederlands identiteitsbewijs tonen, eigen kijken ze er meestal niet eens naar. geen wietpas oid.

je moet je overal in de openbare ruimte kunnen legitimeren van je 16e tot je dood dacht ik, 25 jaar is de leeftijd waarboven supermarkt cassieres je moeten schatten...
b
brainpower65Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

Onlange ben ik 18 geworden, maar ik ben mijn ID kaart kwijt geraakt en kan mijn passpoort niet vinden.

Een nieuwe aanvragen kost 50 euro, en heb niet het geld om dat op dit moment te betalen.

Ik wil dit weekend wat wiet halen in een coffeeshop, maar zonder ID gaat dit natuurlijk niet lukken, ik zie er ook redelijk jong uit, zeker nadat ik me geschoren heb :rolleyes:

Wat ik wel heb is een pasje van Zorg en Zekerheid waar mijn naam en geboortedatum op staat en mijn ROC pasje waar mijn naam en foto opstaat.

Mijn vraag was, gaan de mensen moeilijkdoen omdat ik niet een officiele identificatiebewijs heb.

Ikzelf hoop dat ze niet moeilijk gaan doen, aangezien mijn naam, geboortedatum en foto op deze pasjes staan. Maar jullie mensen hebben hier vast wel wat meer ervaring mee, ik kom uit Leiden.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mijn vermoeden is dat als ze om legitimatie vragen ze wel moeilijk gaan doen. Je bent tegenwoordig natuurlijk verplicht dat het een officeel legitimatie bewijs is, ID, paspoort, rijbewijs. Dan zullen ze met andere pasjes waarschijnlijk moeilijk gaan doen aangezien die makkelijker na te maken zijn.

Maargoed de enige manier om er echt achter te komen is, is door gewoon de shop binnen te lopen natuurlijk. In het slechtste geval doen ze moeilijk, maar heb je wel antwoord op je vraag.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
Legitimatie is legitimatie. Zorg- en schoolpas zijn geen legitimatie.

Misschien dat geld even bewaren en sparen voor een nieuwe ID.
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
Mijn vermoeden is dat als ze om legitimatie vragen ze wel moeilijk gaan doen. Je bent tegenwoordig natuurlijk verplicht dat het een officeel legitimatie bewijs is, ID, paspoort, rijbewijs. Dan zullen ze met andere pasjes waarschijnlijk moeilijk gaan doen aangezien die makkelijker na te maken zijn.

Maargoed de enige manier om er echt achter te komen is, is door gewoon de shop binnen te lopen natuurlijk. In het slechtste geval doen ze moeilijk, maar heb je wel antwoord op je vraag.
Klik om te vergroten...

En dan als je geweigerd wordt, die walk-of-shame naar buiten terwijl er 3/4 mensen achter je staan :tearsofjoy:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
kokosmakroon900 zei:
En dan als je geweigerd wordt, die walk-of-shame naar buiten terwijl er 3/4 mensen achter je staan
Klik om te vergroten...
Blijkbaar een enorm probleem voor velen... Als je je druk gaat maken over wat anderen van je denken kun je beter niet gaan blowen joh, wordt je alleen maar para en onzeker van dan.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
je moet wel eerst nog een aangifte bij de politie halen dat je je id-kaart kwijt bent. tegen die tijd heb je dat ding of je paspoort echt wel teruggevonden...

kun je niet gewoon een vriend vragen wat voor je te kopen? veel makkelijker.

Een ID kaart of paspoort bij je dragen is trouwens toch verplicht in de openbare ruimte, die boete wil je ook niet betalen. dus ik zou eerst een goed zoeken of langs de politie gaan, anders duurt het nog wel even voordat je de coffeeshop weer in mag.
x
xEmilyyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nog nooit problemen gehad met politie?
Zou toch even doorsparen, je hebt immers toonplicht, ...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Exceptional Insight zei:
Legitimatie is legitimatie. Zorg- en schoolpas zijn geen legitimatie.

Misschien dat geld even bewaren en sparen voor een nieuwe ID.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, een poosje geen wiet kopen dan kun je een paspoort/id bewijs betalen. Daarna heb je dit probleem niet meer. Plus het feit dat het sowieso verplicht is je te legitimeren als daar door bevoegden om gevraagd wordt. Kost ook €50 die boete.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
Is het gelukt?
b
brainpower65Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Nee, het is niet gelukt.
J
JackHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hier geen pasjes wel id kaart tot 25. Ook zo in den bosch, nijmegen & uden. Wellicht in heel Brabant?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
brainpower65 zei:
Nee, het is niet gelukt.
Klik om te vergroten...

Gelijk die eurootjes in je spaarpot doen voor je id! :grin:
b
brainpower65Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Dunnetjess33 zei:
brainpower65 zei:
Nee, het is niet gelukt.
Klik om te vergroten...

Gelijk die eurootjes in je spaarpot doen voor je id! :grin:
Klik om te vergroten...

Haha, heb gewoon 2 gram bij mijn dealer gehaald. De coffeeshop kan wel wachten.
b
brainpower65Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Dunnetjess33 zei:
Wat was in hemelsnaam het probleem dan als je geen coffeshop modig hebt? :confused:
Klik om te vergroten...
Andere soort wietjes proberen misschien?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat was in hemelsnaam het probleem dan als je geen coffeshop modig hebt? :confused:
J
JackHerrerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Psychedelibee zei:
kokosmakroon900 zei:
En dan als je geweigerd wordt, die walk-of-shame naar buiten terwijl er 3/4 mensen achter je staan
Klik om te vergroten...
Blijkbaar een enorm probleem voor velen... Als je je druk gaat maken over wat anderen van je denken kun je beter niet gaan blowen joh, wordt je alleen maar para en onzeker van dan.
Klik om te vergroten...

Precies dit. Zo kan je nooit relaxt genieten van het schone groen :grin:!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
En nog verder van de grens af naar een coffeeshop? Kun je daar niet zonder pasje halen? Hier in het midden van het land bij de shop moet je wel een pasje hebben maar dat is alleen zodat je niet meer dan 5 gram kunt kopen op 1 dag. En als je dan je pasje bent "vergeten" zeggen ze alleen: "volgende keer meenemen hoor!" En je krijgt gewoon je wiet mee. Misschien te simpel bedacht van mezelf maar ik woon niet in een grensgebied. Half uurtje doorrijden met de auto?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dunnetjess33 zei:
En nog verder van de grens af naar een coffeeshop? Kun je daar niet zonder pasje halen? Hier in het midden van het land bij de shop moet je wel een pasje hebben maar dat is alleen zodat je niet meer dan 5 gram kunt kopen op 1 dag. En als je dan je pasje bent "vergeten" zeggen ze alleen: "volgende keer meenemen hoor!" En je krijgt gewoon je wiet mee. Misschien te simpel bedacht van mezelf maar ik woon niet in een grensgebied. Half uurtje doorrijden met de auto?
Klik om te vergroten...
Volgens mij ging het meer om de leeftijd.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Oja, sorry. Tot je 25e ben je natuurlijk verplicht je te kegitimeren. Ik ben al ietsje ouder dus dat probleem heb ik niet meer.
En als je zo een pasje neemt, heb je geen id meer nodig. Dan is zo een pasje voldoende. Althans hier is dat zo. Dus als je eenmalig zo een pasje aanvraagt, wat denk ook wel zonder GELDIG id kan, dan krijg je gewoon mee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."