Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeen ID kaart, andere pasjes

Geen ID kaart, andere pasjes

31 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Geen legitimatie kan je zo veel gezeik opleveren als je wel een keer wordt aangehouden. Als je niet eens 50 euro kunt missen voor een nieuw paspoort, ga dan alsjeblieft niet blowen maar leg je prioriteiten even op de juiste plaats. Je bent nog niet in staat om verantwoord met wiet om te gaan als je dit soort keuzes maakt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dunnetjess33 zei:
Oja, sorry. Tot je 25e ben je natuurlijk verplicht je te kegitimeren. Ik ben al ietsje ouder dus dat probleem heb ik niet meer.
En als je zo een pasje neemt, heb je geen id meer nodig. Dan is zo een pasje voldoende. Althans hier is dat zo. Dus als je eenmalig zo een pasje aanvraagt, wat denk ook wel zonder GELDIG id kan, dan krijg je gewoon mee.
Klik om te vergroten...
Tot je 25e legitimeren geldt alleen voor alcohol of sigaretten. In de shop is het meer wat ze zelf hanteren, maar de TS is 18 dus dan is de kans natuurlijk groot dat ze om legitimatie vragen.

Hier in Amsterdam heb je trouwens geen pasjes systeem gelukkig.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychedelibee zei:
Dunnetjess33 zei:
Oja, sorry. Tot je 25e ben je natuurlijk verplicht je te kegitimeren. Ik ben al ietsje ouder dus dat probleem heb ik niet meer.
En als je zo een pasje neemt, heb je geen id meer nodig. Dan is zo een pasje voldoende. Althans hier is dat zo. Dus als je eenmalig zo een pasje aanvraagt, wat denk ook wel zonder GELDIG id kan, dan krijg je gewoon mee.
Klik om te vergroten...
Tot je 25e legitimeren geldt alleen voor alcohol of sigaretten. In de shop is het meer wat ze zelf hanteren, maar de TS is 18 dus dan is de kans natuurlijk groot dat ze om legitimatie vragen.

Hier in Amsterdam heb je trouwens geen pasjes systeem gelukkig.
Klik om te vergroten...

Bij ons de ene wel en de andere niet. En waar ze pasjes hanteren zijn ze totaal niet streng. Dus heeft t geen enkel nut. Gewoon legaliseren die zooi! :)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
MeejheM zei:
in eindhoven vaak even een nederlands identiteitsbewijs tonen, eigen kijken ze er meestal niet eens naar. geen wietpas oid.

je moet je overal in de openbare ruimte kunnen legitimeren van je 16e tot je dood dacht ik, 25 jaar is de leeftijd waarboven supermarkt cassieres je moeten schatten...
Klik om te vergroten...

In Nederland moet een ieder vanaf 14 jaar zich kunnen legitimeren.
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb in een slijterij gewerkt, lijk je jonger dan 25 en heb je geen id, helaas, dan krijg je geen alcohol. Werkt hetzelfde met wiet/hasj.
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dunnetjess33 zei:
Exceptional Insight zei:
Legitimatie is legitimatie. Zorg- en schoolpas zijn geen legitimatie.

Misschien dat geld even bewaren en sparen voor een nieuwe ID.
Klik om te vergroten...

Inderdaad, een poosje geen wiet kopen dan kun je een paspoort/id bewijs betalen. Daarna heb je dit probleem niet meer. Plus het feit dat het sowieso verplicht is je te legitimeren als daar door bevoegden om gevraagd wordt. Kost ook €50 die boete.
Klik om te vergroten...
100 euro. En je loopt het risico ok aangehouden te worden.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Belachelijke regels, maar we hebben ons er maar aan te houden
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#8
SkittlesAndMe zei:
Belachelijke regels, maar we hebben ons er maar aan te houden
Klik om te vergroten...

Ik snap het wel, namelijk als iemand een bekeuring krijgt, dat hij/zij geen valse identiteit op kan geven.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nee hoor, dat is zeker niet onmogelijk. Uitsluiten zou zonde zijn. In de gemeente hollands kroon zijn bij wijze van onderzoek en geroot deel van de regels geschrapt. Gaat prima. Veel regels zijn gewoon overbodig
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ach ja de meeste bekeuringen vind ik ook onzin, betutteling. De overheid probeert steeds meer controle over de burger te krijgen met identificatieplicht, camerabewaking enzovoorts. Straks eindigen we met een GPS chip in onze nek zodat ze weten waar iedereen uithangt.

Bekeuringen zijn voor kleine overtredingen, dat zou op basis van fatsoen moeten worden gehandhaafd. Niet met een geldboete.
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#11
SkittlesAndMe zei:
Ach ja de meeste bekeuringen vind ik ook onzin, betutteling. De overheid probeert steeds meer controle over de burger te krijgen met identificatieplicht, camerabewaking enzovoorts. Straks eindigen we met een GPS chip in onze nek zodat ze weten waar iedereen uithangt.

Bekeuringen zijn voor kleine overtredingen, dat zou op basis van fatsoen moeten worden gehandhaafd. Niet met een geldboete.
Klik om te vergroten...

Theoretisch ben ik het met je eens. Praktisch gezien onmogelijk.
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#12
SkittlesAndMe zei:
Ach ja de meeste bekeuringen vind ik ook onzin, betutteling. De overheid probeert steeds meer controle over de burger te krijgen met identificatieplicht, camerabewaking enzovoorts. Straks eindigen we met een GPS chip in onze nek zodat ze weten waar iedereen uithangt.

Bekeuringen zijn voor kleine overtredingen, dat zou op basis van fatsoen moeten worden gehandhaafd. Niet met een geldboete.
Klik om te vergroten...

Wat wil je dat de politie gaat doen als ze zien dat iemand een overtreding pleegt? Foei, meneer/mevrouw, u mag dat niet doen, ga u schamen..... Lijkt me beter dat er dan een consequentie op staat, soms is dat misschien niet nodig, dat is aan de agent/boa om dat zelf in te schatten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."