Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNiet meer kunnen slapen zonder wiet???

Niet meer kunnen slapen zonder wiet???

21 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Langere tijd niet blowen zodat je geestelijk onafhankelijk van wiet wordt om te kunnen slapen. Helemaal stoppen is het makkelijkste, dan ontwen je je er zelf helemaal van.

Tja, dat heb je met full time werken. Het is niet goed compatible met regelmatig blowen.
Y
Yolo2000Lid
01-01-2024, 00:00
#2
hallo Guy's
Heb namelijk een soort van klein probleempje

Werkte eerst maar 2 dagen in de week ( Bijbaan)
Nu 4 soms 5
Alleen rookte altijd me jointjes in de middag en avond ging altijd stoned naar bed
En nu merk ik dus dat ik niet kan slapen als ik gewerkt heb de 1ste en soms de 2de dag gaat het wel maar vanaf daar wordt ik gek
Lig wakker kan niet slapen en shit weet iemand hier een oplossing voor? Want is namelijk heel irritant ook voor de volgende dag
Werk vanaf 5 uur tot 11 s'avonds
En blowen voor werk wordt hem niet kan daar Niet aankomen als ik Geblowt heb
Y
Yolo2000Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Langere tijd niet blowen zodat je geestelijk onafhankelijk van wiet wordt om te kunnen slapen. Helemaal stoppen is het makkelijkste, dan ontwen je je er zelf helemaal van.

Tja, dat heb je met full time werken. Het is niet goed compatible met regelmatig blowen.
Klik om te vergroten...

Langere tijd niet blowen weet niet of dat lukt
Blow gewoon omdat het fijn is als je niet naar werk moet of na school ofzo weekend etc
Vroeger werkte ik op de woensdag en zondag
Nu gaat iemand op vakantie dus werk ik extra en na de vakantie sowieso extra omdat ik klaar ben met school
Werk op de Vrijdag nu zondag dinsdag en woensdag dus dus blow maandag donderdag zaterdag nu maar dus op me werk dagen kan ik echt niet slapen meer had het vorige week ook al en echt stoppen met blowen wil ik ook niet echt
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Toch is het advies van Mindless wel het beste eigenlijk. Een langere tijd niets blowen zorgt dat je geest niet meer elke dag wil blowen. Dan kun je makkelijker weer af en toe blowen zonder dat het "moet" of omdat je anders niet kan slapen. Het is een symptoom van verslaving, niet kunnen slapen als je je drugs niet op hebt. Dus pas er mee op!
Daarbij kun je het zien als een goede voorbereiding voor later in de "echte" wereld... Dan moet je ook fulltime werken en alles zelf doen, zonder dat je ouders je helpen. Dat wordt heeeeeel lastig met een cannabis verslaving. Zowel in het dagelijks leven als financieel.
Houd anders het blowen alleen op een vaste dag in het weekend? En dan ook echt alleen die dag blowen. Maar dat is wel de latsigste oplossing, lastiger als in ene niks meer roken. I know, been there done that. Ook zal je pa het fijner vinden als ik naar je andere posts kijk.
Vervanging zoeken in tabletjes etc is een no-go, dan werk je een andere verslaving in de hand.
k
krannatomLid
01-01-2024, 00:00
#5
Misschien moet ie maar gewoon alle drugs afzweren. Het lijkt me niet iemand verstandig genoeg om te weten waarmee ie eigenlijk bezig is
Y
Yolo2000Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Oke ik werk nu 6 dagen per week in deze zomer
En ben er achter wou het eerst niet inzien maar ben inderdaad verlaafd eraan
Nu rook ik ze stiekem na werk op me kamer wanneer me ouders slapen
Omdat ik inderdaad anders gek woor als ik niet krijg dus ik inderdaad ga proberen te minderen inderdaad 1 x of 2 x maximaal 3 x per week
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Yolo2000 zei:
Oke ik werk nu 6 dagen per week in deze zomer
En ben er achter wou het eerst niet inzien maar ben inderdaad verlaafd eraan
Nu rook ik ze stiekem na werk op me kamer wanneer me ouders slapen
Omdat ik inderdaad anders gek woor als ik niet krijg dus ik inderdaad ga proberen te minderen inderdaad 1 x of 2 x maximaal 3 x per week
Klik om te vergroten...
Goed idee! Succes alvast! Reken wel: zoals Mindless en ik al eerder zeiden, minderen is moeilijker vol te houden dan kappen. Bij de meesten sluipt het er op den duur weer in naar vaker. Ik was jaren terug ook verslaafd aan wiet en toen echt een poos (ik deed 6 maanden) niks gerookt en toen weer heel af en toe. A Niet eens elke week want dan hield ik het niet vol. Ik moet nog steeds opletten en ik denk dat het wel een beetje blijft. Je moet dus sterk zijn, echt sterk.
Ik weet dat een hele poos niks roken eng klinkt en moeilijk maar geloof me, het is echt makkelijker dan wanneer je jezelf steeds toelaat wel te roken. Dan kom je in je kop niet van de verslaving af.
Trust me, been there, done that.. Praat anders met je huisarts er over. Die kan jou misschien helpen. En nee hoor, daar kijkt hij/zij niet raar van op. Ik heb baat gehad bij de mentale hulp van mijn huisarts.
Y
Yolo2000Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dunnetjess33 zei:
Goed idee! Succes alvast! Reken wel: zoals Mindless en ik al eerder zeiden, minderen is moeilijker vol te houden dan kappen. Bij de meesten sluipt het er op den duur weer in naar vaker. Ik was jaren terug ook verslaafd aan wiet en toen echt een poos (ik deed 6 maanden) niks gerookt en toen weer heel af en toe. A Niet eens elke week want dan hield ik het niet vol. Ik moet nog steeds opletten en ik denk dat het wel een beetje blijft. Je moet dus sterk zijn, echt sterk.
Ik weet dat een hele poos niks roken eng klinkt en moeilijk maar geloof me, het is echt makkelijker dan wanneer je jezelf steeds toelaat wel te roken. Dan kom je in je kop niet van de verslaving af.
Trust me, been there, done that.. Praat anders met je huisarts er over. Die kan jou misschien helpen. En nee hoor, daar kijkt hij/zij niet raar van op. Ik heb baat gehad bij de mentale hulp van mijn huisarts.
Klik om te vergroten...

Ja ga waarschijnlijk een tijdje niet meer gebruiken of maar heel klein Beetje heel afentoe
Maar me pa heefd een potje Cbd ollie wat je op je siggaret moet smeren en roken of moet druppelen op je tong van dat kom je wel makkelijk in slaap dus misschien aan te raden om dat te gebruiken of beter niet?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Yolo2000 zei:
Ja ga waarschijnlijk een tijdje niet meer gebruiken of maar heel klein Beetje heel afentoe
Maar me pa heefd een potje Cbd ollie wat je op je siggaret moet smeren en roken of moet druppelen op je tong van dat kom je wel makkelijk in slaap dus misschien aan te raden om dat te gebruiken of beter niet?
Klik om te vergroten...
Gewoon niets nemen om te gaan slapen. Ook niks wat geen kwaad lijkt te kunnen. Het gaat om je geest, die moet leren slapen zonder iets. Anders slaap je nog steeds niet uit jezelf.
k
krannatomLid
01-01-2024, 00:00
#10
Of je kan proberen een hoptinctuur te nemen. Is niet schadelijk of verslavend, en kan je nachtrust behoorlijk opwaarderen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dunnetjess33 zei:
Gewoon niets nemen om te gaan slapen. Ook niks wat geen kwaad lijkt te kunnen. Het gaat om je geest, die moet leren slapen zonder iets. Anders slaap je nog steeds niet uit jezelf.
Klik om te vergroten...
Je moet met niks slapen. Ook niet met iets dat onschuldig lijkt. Je geest moet wennen aan slapen met NIKS op. Je zult na een poos echt merken dat je veel lekkerder slaapt en ook niet meer vermoeid wakker word. Klinkt nu als een utopie misschien maar als je doorzet gaat dat echt komen. Ook slaap ik nu vaak sneller in als toen ik nog verslaafd was. Dat lijkt een utopie maar als je doorzet kan het echt. Als je iets neemt om te gaan slapen slaap je nog steeds niet zelf. Het is vooral tussen de oren wat moet stoppen, meer dan je lijf.
k
krannatomLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben het met je eens hoor. Mijn denkwijze was, dat als het doel is om in te slapen je dat kan met hop, zodat je afkick van thc makkelijker verteerd. Een je een week mooi hebt geslapen kan je de tinctuur oOk gewoon links laten liggen en heb je meer energie om de afkick succesvol tot een einde te brengen.
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#13


Hoop dat deze informatie nuttig kan zijn voor sommige mensen die niet kunnen slapen als ze geblowed hebben en niet weten hoe het zou kunnen komen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Acidfreakx,

Graag even de bewerkknop gebruiken ipv dubbelposten.
Y
Yolo2000Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Acidfreakx zei:


Hoop dat deze informatie nuttig kan zijn voor sommige mensen die niet kunnen slapen als ze geblowed hebben en niet weten hoe het zou kunnen komen.
Klik om te vergroten...

We hebben het hierover niet kunnnen slapen als je niet geblowd hebt niet als je wel geblowt heb
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Misverstandje dan want in de eerste post werd hier wel over gepraat maar ik kan me ook vergist hebben, ben al veel te lang wakker maar jij bent de eerste die hierop reageert. kan hem zelf niet weg halen
Y
Yolo2000Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Acidfreakx zei:
Misverstandje dan want in de eerste post werd hier wel over gepraat maar ik kan me ook vergist hebben, ben al veel te lang wakker maar jij bent de eerste die hierop reageert. kan hem zelf niet weg halen
Klik om te vergroten...

Don't worry about het is goed zo
Namelijk geen zin om het weg te halen
Y
Yolo2000Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Het stoppen is als volgt gegaan
Vanaf donderdag heb ik avonden na me werk in me kamer geblowt omdat en ook wel apart als je voor je gaat slapen blowt wordt je beetje brak wakker geen goeie goeie combi met werk
En maandag was ik vrij heb ik ook flink geblowt terwijl ik dacht dat ik zou stoppen
En als ik na huis ga en als ik geen hasj of wiet heb ben ik gewoon bang denk ik heb niks te roken shit wat moet ik doen nu hoe ga ik slapen etc
Gisteren heb ik de restjes hasj en wiet van me bureu gehaalt wat ik dan had geknoeit van de dag ervoor en wat uit zakjes gehaalt zo erg is het dus geworden
Vandaag wordt de 1ste dag zonder Wiet of hasj
Want heb gelukkig nu niks in huis liggen
Hoop dat het lukt
Want de dagen heb ik proberen te stoppen maar toch maar voor werk naar de Coffeeshop gestapt voor vanavond vandaag ga ik dat dus niet doen

En moet ik zeggen zeg niet dat alles door het blowen komt maar blowen heefd wel ze + en - Punten

Want zie je verwaarloost je zelf een beetje kamer etc
(Het was zo erg dat ik gisteren een grote ruzie met me pa had of ik geen harddrugs gebruik omdat me Kamer zo rommelig was en al die tabak restjes vloeitjes op me burue glazen borden op de grond etcdat hij dacht dat ik zit te snuiven of zo iets uit eindelijk geloofde hij me en hebben we nog een drug test gedaan dat hij geen rare dingen over me denkt)

Je wordt vergeet achtig vaak wel irritant op werk moet ik iets doen na paar seconden ben ik het al vergeten
Problemen Met je longen
Je wordt soms paranoid veel denken enz

Maar er zijn ook + punten eraan
Dus of ik echt voor altijd stop weet ik nu nog niet maar probeer voor nu wel te stoppen dat ik dan kan gaan minderen en dan zie ik wel of ik stop of minder want minderen moet ik echt wel want ik blow echt te veel en te vaak
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Yolo2000 zei:
Het stoppen is als volgt gegaan
Vanaf donderdag heb ik avonden na me werk in me kamer geblowt omdat en ook wel apart als je voor je gaat slapen blowt wordt je beetje brak wakker geen goeie goeie combi met werk
En maandag was ik vrij heb ik ook flink geblowt terwijl ik dacht dat ik zou stoppen
En als ik na huis ga en als ik geen hasj of wiet heb ben ik gewoon bang denk ik heb niks te roken shit wat moet ik doen nu hoe ga ik slapen etc
Gisteren heb ik de restjes hasj en wiet van me bureu gehaalt wat ik dan had geknoeit van de dag ervoor en wat uit zakjes gehaalt zo erg is het dus geworden
Vandaag wordt de 1ste dag zonder Wiet of hasj
Want heb gelukkig nu niks in huis liggen
Hoop dat het lukt
Want de dagen heb ik proberen te stoppen maar toch maar voor werk naar de Coffeeshop gestapt voor vanavond vandaag ga ik dat dus niet doen

En moet ik zeggen zeg niet dat alles door het blowen komt maar blowen heefd wel ze + en - Punten

Want zie je verwaarloost je zelf een beetje kamer etc
(Het was zo erg dat ik gisteren een grote ruzie met me pa had of ik geen harddrugs gebruik omdat me Kamer zo rommelig was en al die tabak restjes vloeitjes op me burue glazen borden op de grond etcdat hij dacht dat ik zit te snuiven of zo iets uit eindelijk geloofde hij me en hebben we nog een drug test gedaan dat hij geen rare dingen over me denkt)

Je wordt vergeet achtig vaak wel irritant op werk moet ik iets doen na paar seconden ben ik het al vergeten
Problemen Met je longen
Je wordt soms paranoid veel denken enz

Maar er zijn ook + punten eraan
Dus of ik echt voor altijd stop weet ik nu nog niet maar probeer voor nu wel te stoppen dat ik dan kan gaan minderen en dan zie ik wel of ik stop of minder want minderen moet ik echt wel want ik blow echt te veel en te vaak
Klik om te vergroten...

Jou probleem herken ik heel erg in mezelf. Ben in mei werkloos geraakt en zit nog steeds thuis. Uit verveling ging ik steeds meer en meer en meer blowen omdat al me vrienden werk & school waren. Zo erg dat ik ook echt boos werdt als mijn dealers leeg waren, stond bijna dagelijks voor hun neus.

Op een gegeven moment ben ik zelf gaan inzien waarmee ik bezig was. Werdt brak wakker, zonder wiet geen zin in me dag. Tolerantie werdt te hoog dat ik alleen nog blowde om me goed te voelen, werdt er niet meer stoned van.

Ik heb er erg van geleerd, ben niet gestopt maar wel behoorlijk verminderd van 6 tot 8 joints naar 1 a 1,5 op de avond en soms paar dagen niet.

Je moet stevig in je schoenen staan om te kunnen minderen, het is heel aantrekkelijk om snel weer meer te gaan blowen. Hoe ik het volhoud is omdat ik puur aan mijn vrienden, familie en me nieuwe baan denk. Je kan alles door een verslaving kwijt raken. Alles wat ik nu voor mekaar heb gekregen is me te dierbaar om te verliezen. Plus ben een vriend kwijt geraakt door zijn hard drugs verslaving, dat hielp ook erbij.

Zie dit als een leermoment. Ga is heel goed nadenken wat je allemaal kan verliezen door een verslaving, bedenk je hoe je je toekomst ziet. En dat je die niet gaat behalen door een verslaving. Zoek afleiding, ik ben nu 3 a 4 keer per week een oud ijzer boer aan het helpen. Als ik aan het werk ben heb ik namelijk totaal geen zin in wiet. En maak helle duidelijke afspraken met jezelf. Ik mag bijvoorbeeld van mezelf doordeweeks maximaal 1 joint roken op een avond en 1 keer 2 joints. (Kom vaak niet verder als 1,5 omdat ik er dan geen trek meer in heb). Wat mij ook hielp is dat ik een joint altijd in 1x oprookte en ging het in gedeeltes doen (bevalt me persoonlijk veel beter)
En in het weekend mag ik losgaan maar heb daar de trek niet meer in doordat ik ben geminderd.

Sorry voor me lange verhaal maar hoop je hiermee te kunnen helpen.
Y
Yolo2000Lid
01-01-2024, 00:00
#20
HardstyleGabber zei:
Jou probleem herken ik heel erg in mezelf. Ben in mei werkloos geraakt en zit nog steeds thuis. Uit verveling ging ik steeds meer en meer en meer blowen omdat al me vrienden werk & school waren. Zo erg dat ik ook echt boos werdt als mijn dealers leeg waren, stond bijna dagelijks voor hun neus.

Op een gegeven moment ben ik zelf gaan inzien waarmee ik bezig was. Werdt brak wakker, zonder wiet geen zin in me dag. Tolerantie werdt te hoog dat ik alleen nog blowde om me goed te voelen, werdt er niet meer stoned van.

Ik heb er erg van geleerd, ben niet gestopt maar wel behoorlijk verminderd van 6 tot 8 joints naar 1 a 1,5 op de avond en soms paar dagen niet.

Je moet stevig in je schoenen staan om te kunnen minderen, het is heel aantrekkelijk om snel weer meer te gaan blowen. Hoe ik het volhoud is omdat ik puur aan mijn vrienden, familie en me nieuwe baan denk. Je kan alles door een verslaving kwijt raken. Alles wat ik nu voor mekaar heb gekregen is me te dierbaar om te verliezen. Plus ben een vriend kwijt geraakt door zijn hard drugs verslaving, dat hielp ook erbij.

Zie dit als een leermoment. Ga is heel goed nadenken wat je allemaal kan verliezen door een verslaving, bedenk je hoe je je toekomst ziet. En dat je die niet gaat behalen door een verslaving. Zoek afleiding, ik ben nu 3 a 4 keer per week een oud ijzer boer aan het helpen. Als ik aan het werk ben heb ik namelijk totaal geen zin in wiet. En maak helle duidelijke afspraken met jezelf. Ik mag bijvoorbeeld van mezelf doordeweeks maximaal 1 joint roken op een avond en 1 keer 2 joints. (Kom vaak niet verder als 1,5 omdat ik er dan geen trek meer in heb). Wat mij ook hielp is dat ik een joint altijd in 1x oprookte en ging het in gedeeltes doen (bevalt me persoonlijk veel beter)
En in het weekend mag ik losgaan maar heb daar de trek niet meer in doordat ik ben geminderd.

Sorry voor me lange verhaal maar hoop je hiermee te kunnen helpen.
Klik om te vergroten...

Ja je hebt gelijk man
HardstyleGabber zei:
Jou probleem herken ik heel erg in mezelf. Ben in mei werkloos geraakt en zit nog steeds thuis. Uit verveling ging ik steeds meer en meer en meer blowen omdat al me vrienden werk & school waren. Zo erg dat ik ook echt boos werdt als mijn dealers leeg waren, stond bijna dagelijks voor hun neus.

Op een gegeven moment ben ik zelf gaan inzien waarmee ik bezig was. Werdt brak wakker, zonder wiet geen zin in me dag. Tolerantie werdt te hoog dat ik alleen nog blowde om me goed te voelen, werdt er niet meer stoned van.

Ik heb er erg van geleerd, ben niet gestopt maar wel behoorlijk verminderd van 6 tot 8 joints naar 1 a 1,5 op de avond en soms paar dagen niet.

Je moet stevig in je schoenen staan om te kunnen minderen, het is heel aantrekkelijk om snel weer meer te gaan blowen. Hoe ik het volhoud is omdat ik puur aan mijn vrienden, familie en me nieuwe baan denk. Je kan alles door een verslaving kwijt raken. Alles wat ik nu voor mekaar heb gekregen is me te dierbaar om te verliezen. Plus ben een vriend kwijt geraakt door zijn hard drugs verslaving, dat hielp ook erbij.

Zie dit als een leermoment. Ga is heel goed nadenken wat je allemaal kan verliezen door een verslaving, bedenk je hoe je je toekomst ziet. En dat je die niet gaat behalen door een verslaving. Zoek afleiding, ik ben nu 3 a 4 keer per week een oud ijzer boer aan het helpen. Als ik aan het werk ben heb ik namelijk totaal geen zin in wiet. En maak helle duidelijke afspraken met jezelf. Ik mag bijvoorbeeld van mezelf doordeweeks maximaal 1 joint roken op een avond en 1 keer 2 joints. (Kom vaak niet verder als 1,5 omdat ik er dan geen trek meer in heb). Wat mij ook hielp is dat ik een joint altijd in 1x oprookte en ging het in gedeeltes doen (bevalt me persoonlijk veel beter)
En in het weekend mag ik losgaan maar heb daar de trek niet meer in doordat ik ben geminderd.

Sorry voor me lange verhaal maar hoop je hiermee te kunnen helpen.
Klik om te vergroten...

Ja je hebt gelijk man
Je verhaal lijkt me op een vriend van me pa en sinds kort c
Sinds ik fulltime werk is het eigenlijke een stuk erger geworden eerst deed ik het al vaak maar sinds ik fulltime werk dacht Ik dus kan niet meer blowen doe ik het maar lekker na werk toch elke dag voor werk na de Coffeeshop al wat halen voor na werk
Vandaag ben ik neit gegaan vandaag wordt het me 1ste dag na werk zonder jointjes

Me kamer was zo erg vervuilt dat me pa even dacht dat ik aan de hard drugs was terwijl ik dat apsoluut niet doe

Had schulden van 200 euro bij een dealer omdat je bij een dealer ( vriend ) kan lenen en bij een Coffeeshop niet
Wat bijna betaalt is

Dus om even te stoppen is zeker goed en daarna echt te minderen of te stoppen daarna man

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."