Het stoppen is als volgt gegaan
Vanaf donderdag heb ik avonden na me werk in me kamer geblowt omdat en ook wel apart als je voor je gaat slapen blowt wordt je beetje brak wakker geen goeie goeie combi met werk
En maandag was ik vrij heb ik ook flink geblowt terwijl ik dacht dat ik zou stoppen
En als ik na huis ga en als ik geen hasj of wiet heb ben ik gewoon bang denk ik heb niks te roken shit wat moet ik doen nu hoe ga ik slapen etc
Gisteren heb ik de restjes hasj en wiet van me bureu gehaalt wat ik dan had geknoeit van de dag ervoor en wat uit zakjes gehaalt zo erg is het dus geworden
Vandaag wordt de 1ste dag zonder Wiet of hasj
Want heb gelukkig nu niks in huis liggen
Hoop dat het lukt
Want de dagen heb ik proberen te stoppen maar toch maar voor werk naar de Coffeeshop gestapt voor vanavond vandaag ga ik dat dus niet doen
En moet ik zeggen zeg niet dat alles door het blowen komt maar blowen heefd wel ze + en - Punten
Want zie je verwaarloost je zelf een beetje kamer etc
(Het was zo erg dat ik gisteren een grote ruzie met me pa had of ik geen harddrugs gebruik omdat me Kamer zo rommelig was en al die tabak restjes vloeitjes op me burue glazen borden op de grond etcdat hij dacht dat ik zit te snuiven of zo iets uit eindelijk geloofde hij me en hebben we nog een drug test gedaan dat hij geen rare dingen over me denkt)
Je wordt vergeet achtig vaak wel irritant op werk moet ik iets doen na paar seconden ben ik het al vergeten
Problemen Met je longen
Je wordt soms paranoid veel denken enz
Maar er zijn ook + punten eraan
Dus of ik echt voor altijd stop weet ik nu nog niet maar probeer voor nu wel te stoppen dat ik dan kan gaan minderen en dan zie ik wel of ik stop of minder want minderen moet ik echt wel want ik blow echt te veel en te vaak
Jou probleem herken ik heel erg in mezelf. Ben in mei werkloos geraakt en zit nog steeds thuis. Uit verveling ging ik steeds meer en meer en meer blowen omdat al me vrienden werk & school waren. Zo erg dat ik ook echt boos werdt als mijn dealers leeg waren, stond bijna dagelijks voor hun neus.
Op een gegeven moment ben ik zelf gaan inzien waarmee ik bezig was. Werdt brak wakker, zonder wiet geen zin in me dag. Tolerantie werdt te hoog dat ik alleen nog blowde om me goed te voelen, werdt er niet meer stoned van.
Ik heb er erg van geleerd, ben niet gestopt maar wel behoorlijk verminderd van 6 tot 8 joints naar 1 a 1,5 op de avond en soms paar dagen niet.
Je moet stevig in je schoenen staan om te kunnen minderen, het is heel aantrekkelijk om snel weer meer te gaan blowen. Hoe ik het volhoud is omdat ik puur aan mijn vrienden, familie en me nieuwe baan denk. Je kan alles door een verslaving kwijt raken. Alles wat ik nu voor mekaar heb gekregen is me te dierbaar om te verliezen. Plus ben een vriend kwijt geraakt door zijn hard drugs verslaving, dat hielp ook erbij.
Zie dit als een leermoment. Ga is heel goed nadenken wat je allemaal kan verliezen door een verslaving, bedenk je hoe je je toekomst ziet. En dat je die niet gaat behalen door een verslaving. Zoek afleiding, ik ben nu 3 a 4 keer per week een oud ijzer boer aan het helpen. Als ik aan het werk ben heb ik namelijk totaal geen zin in wiet. En maak helle duidelijke afspraken met jezelf. Ik mag bijvoorbeeld van mezelf doordeweeks maximaal 1 joint roken op een avond en 1 keer 2 joints. (Kom vaak niet verder als 1,5 omdat ik er dan geen trek meer in heb). Wat mij ook hielp is dat ik een joint altijd in 1x oprookte en ging het in gedeeltes doen (bevalt me persoonlijk veel beter)
En in het weekend mag ik losgaan maar heb daar de trek niet meer in doordat ik ben geminderd.
Sorry voor me lange verhaal maar hoop je hiermee te kunnen helpen.