Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBad trip/ black out hasj/wiet?

Bad trip/ black out hasj/wiet?

55 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
S
SandraLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Dunne zei:
Nee

. Nooit zelf dokteren. Ga naar de huisarts en vraag een verwijsbrief voor de psycholoog. Dit is mentaal niet lichamelijk.
Toe nou gewoon. Stop met druk maken. Dokter.
Klik om te vergroten...


Nee ik snap dat het mentaal is, maar als je angsten opeens hebt voor alles en fobieën hebt en niet de deur uitkomt dan is er toch denk ik een ontregeling in de stofjes.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
De nummer 1 oorzaak van hyperventilatie is STRESS.

Geloof je dat het bij jou anders is, dan moet je naar de dokter gaan.

Edit:

Ja, je chemische huishouding kan in de war zijn. Maar dit kan hartstikke goed een gevolg zijn van stress.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
De nummer 1 oorzaak van hyperventilatie is STRESS.

Geloof je dat het bij jou anders is, dan moet je naar de dokter gaan.
Klik om te vergroten...
Heb ik al vaker gezegd en anderen ook.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Niet alles is op te lossen met een simpel pilletje. Werk er aan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja, maar blijkbaar moet het herhaald worden.
S
SandraLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Niet alles is op te lossen met een simpel pilletje. Werk er aan.
Klik om te vergroten...


Maar dr huishouding hoe kun je dat dan herstellen dat alles weer de oude wordt
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindfulness. +1

Je bent er in ieder geval mee bezig!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sandra zei:
Ja sorry mindfulnes ik zit in een hele moeilijke zware tijd..
Klik om te vergroten...
Dat begrijp ik en ik wil ook graag helpen, maar nu lijk je wat te blijven hangen in een paniek modus. Probeer daar eerst uit te komen zodat je het allemaal wat meer in perspectief kunt zien.

Want stel nou dat je klachten echt een geestelijke oorzaak hebben (waar het hier heeeel erg op lijkt), dan is het niet een kwestie van je neurotransmitters fixen, maar de oorzaak: stress, aanpakken. Een lichaam/geest die niet gestressed is, zal automatisch een goede chemische huishouding hebben.

En zoals eerder gezegd, vertrouw je het allemaal niet dan stap je gewoon weer naar de dokter. Dan vindt je eventueel wat, óf je vindt niks en kunt daar dan in ieder geval gerust over zijn.

Misschien denk je dat als je dit zomaar kreeg, dat je er ook zomaar af kunt zijn. Dat hoeft niet altijd zo te zijn, want hoogstwaarschijnlijk triggerde de wiet slechts iets dat er al zat onder de oppervlakte. Het is zeer onwaarschijnlijk dat de wiet op zichzelf je chemische huishouding in de war heeft geschopt. Daar zou ik echt niet van uitgaan. Het stressen en de angst/paniek is wat dat in de war brengt. Ik bedoel niet dat je er niet snel vanaf kúnt komen, maar wil slechts zeggen dat je niet steeds moet denken "ik wil hier zo snel mogelijk vanaf, dit moet ophouden, etc." want dat soort denken houdt dit juist in stand.

Alsnog veel sterkte en heb er wat geduld mee.
S
SandraLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Dat begrijp ik en ik wil ook graag helpen, maar nu lijk je wat te blijven hangen in een paniek modus. Probeer daar eerst uit te komen zodat je het allemaal wat meer in perspectief kunt zien.

Want stel nou dat je klachten echt een geestelijke oorzaak hebben (waar het hier heeeel erg op lijkt), dan is het niet een kwestie van je neurotransmitters fixen, maar de oorzaak: stress, aanpakken. Een lichaam/geest die niet gestressed is, zal automatisch een goede chemische huishouding hebben.

En zoals eerder gezegd, vertrouw je het allemaal niet dan stap je gewoon weer naar de dokter. Dan vindt je eventueel wat, óf je vindt niks en kunt daar dan in ieder geval gerust over zijn.

Misschien denk je dat als je dit zomaar kreeg, dat je er ook zomaar af kunt zijn. Dat hoeft niet altijd zo te zijn, want hoogstwaarschijnlijk triggerde de wiet slechts iets dat er al zat onder de oppervlakte. Het is zeer onwaarschijnlijk dat de wiet op zichzelf je chemische huishouding in de war heeft geschopt. Daar zou ik echt niet van uitgaan. Het stressen en de angst/paniek is wat dat in de war brengt.

Alsnog veel sterkte en heb er wat geduld mee.
Klik om te vergroten...





Bedankt mindfulness voor je begrip. Wat zou het dan kunnen Triggeren wat onder de opervlakte ligt. Gister bij het ziekenhuis geweest in Delft hebben ze alles gecontroleerd lichamelijk niks kunnen vinden. Ze zeiden dat het een paniekstoornis kan zijn, dan vraag je jezelf af hoe dat komt na 1 joint, ik voelde die klap en m’n ademhaling schoot naar boven en moest alle kanten opgaan ik kon niet stilzitten niks. Zou het andere stoffen zijn wat er in vermengd zou kunnen zitten dingen kunnen veroorzaken.
En zou dat blijvend kunnen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Nee, ja, nee, nee en nog eens nee.

(die ene ja is dat het dus een paniekstoornis is)

Angst, paniek, lichamelijke reactie daar op, hyperventilatie, nog meer angst, angst voor dat het iets lichamelijk is, angst dat het niet een twee drie verdwijnt, nog meer paniek, nog meer angst. en een lichaam bomvol stresshormonen die dat alles in stand blijft houden, tezamen met een stugge geest die maar niet overtuigd raakt dat wij het allemaal bij het rechte eind hebben.

Het is iets wat ik zelf heb meegemaakt in de jaren 90. Ik krijg zin om er hier een heel stuk over te schrijven en dan bij iedere volgende hier die maar blijft zeuren over deze materie gewoon de link plaatsen en klaar is kees.

Sorry, ben een beetje chagrijnig vandaag.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sandra zei:
Ja sorry mindfulnes ik zit in een hele moeilijke zware tijd..
Klik om te vergroten...
Dat is je probleem. Stress, moeilijke tijd. Enige echte oplossing is dokter en psych. Hoe vaak je het nog gaat vragen, het antwoord blijft hetzelfde. Je zult niet het antwoord krijgen wat je zelf wil. Dit is niet met een knip in de vingers weg. Mentale problemen zijn je oorzaak.
Ik ga nu geen antwoord meer geven. Niet omdat ik je niet wil helpen, dat doe we allemaal al zat. Maar je gelioft me toch niet. Ik blijf niet tegen een muur praten.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sandra zei:
Bedankt mindfulness voor je begrip. Wat zou het dan kunnen Triggeren wat onder de opervlakte ligt.
Klik om te vergroten...
Simpelweg: stress.

Stress hoeft niet altijd duidelijk merkbaar aanwezig te zijn aan de oppervlakte. Het gaat diep in je lichaam zitten in meerdere lagen op elkaar. We leven in een stress maatschappij, iedereen heeft ermee te maken. Maar velen lopen ermee rond zonder er bewust van te zijn.

En ja 1 jointje kan dat heel goed triggeren. Dit komt heel erg veel voor. Vooral wiet en psychedelica kúnnen onderliggende stress triggeren. Wat op zichzelf niet eens een verkeerd iets is! Stress is spanning en spanning zal uiteindelijk opgeheven moeten worden. En dat gebeurd door jouw aandacht en acceptatie. Het verzetten tegen stress is echter weerstand tegen weerstand en verergert de klachten alleen maar.

Er kán een andere stof aanwezig zijn geweest, maar dit komt niet vaak voor en dit zou inmiddels waarschijnlijk al lang uit je systeem zijn.

Zie je hoe je jezelf gek kunt praten met gedachten als "zou er een andere stof in gezeten kunnen hebben?" Op een gegeven moment moet je dat loslaten.
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#14
http://achterdesamenleving.nl/geloof-is-de-oorzaak-van-zowel-identiteit-als-lijden/#.Wri4vYFNc0M

"Volgens Byron Katie wordt al het mentale lijden dat mensen in de wereld ervaren, veroorzaakt omdat ze hun eigen niet onderzochte gedachten geloven en ze zich daarmee “mis-identificeren”. Ze denken dat ze zijn wat ze geloven."
S
SandraLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Simpelweg: stress.

Stress hoeft niet altijd duidelijk merkbaar aanwezig te zijn aan de oppervlakte. Het gaat diep in je lichaam zitten in meerdere lagen op elkaar. We leven in een stress maatschappij, iedereen heeft ermee te maken. Maar velen lopen ermee rond zonder er bewust van te zijn.

En ja 1 jointje kan dat heel goed triggeren. Dit komt heel erg veel voor. Vooral wiet en psychedelica triggeren onderliggende stress. Wat op zichzelf niet eens een verkeerd iets is! Stress is spanning en spanning zal uiteindelijk opgeheven moeten worden. En dat gebeurd door jouw aandacht en acceptatie. Het verzetten tegen stress is echter weerstand tegen weerstand en verergert de klachten alleen maar.

Er kán een andere stof aanwezig zijn geweest, maar dit komt niet vaak voor en dit zou inmiddels waarschijnlijk al lang uit je systeem zijn.

Zie je hoe je jezelf gek kunt praten met gedachten als "zou er een andere stof in gezeten kunnen hebben?" Op een gegeven moment moet je dat loslaten.
Klik om te vergroten...



Nee ik geef je groot gelijk maar de reactie die ik er op gaf en dat ik niet meer kan slapen dat is het ergste. Je denkt kan dat hetgeen veroorzaken zo een reactie is wel heftig en al helemaal als je zo een tik in je hoofd voelt aankomen en dan opeens dat je de lucht inschiet. Ik nam oxazepam in na 2 uurtjes werd ik er trillend wakker van dan weet je het ook niet meer. En soms heb je de tintelingen met hoge ademhaling. Trillingen je denkt je hebt ms nu of Parkinson
L
LinaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sandra zei:
goedemorgen leden;



Heb een hele vervelende nare ervaring meegemaakt. Namelijk het volgende ik zat even te blowen en inhaleerde diep in en blies rustig uit. Na verloop van tijd voelde ik iets in m’n hoofd knakken iets verbreken als het ware en m’n ademhaling ging gelijk naar m’n keel en ik moest recht opstaan vol angst en gelijk lopen ik zag wazig en ik kon nergens rust vinden. Ik was continu aan het dwalen door de straten heen ik heb ook niet kunnen slapen helemaal niks was het echt helemaal kwijt. Sindsdien moet ik hoog ademen om te kunnen doorzuchten en krijg ik tintelingen met zenuwtrekkingen. M’n slaap wil niet lukken, zelfs fobieën heb ik nu gekregen terwijl ik daar nooit last van had weet iemand waar dit aan ligt misschien dat ik niet gegeten had of iets anders ? Heb een ct scan gehad niks op te zien en allerlei andere onderzoeken gehad was er ook niks. Heb huilbuien en nergens zin meer in het lijkt netalsof er iets is ontregeld
Klik om te vergroten...

Hey hey


Ik herken all je klachten en ik begrijp je volkomen. Ik heb alles na gelezen wat je getypt hebt. :smirk:Ik heb zelf vorige jaar in zomer ook bad trip gekregen van truffels. Angst klachten paniek zelfs duizelig kortademigheid zweten shaken en helemaal opgejaagd voelen in je lichaam. Begrijp ik volkomen en ook waarom je zo veel vraagen hebt dat heet piekeren omdat je niet weet precies wat met jou aan de hand is.:confused: Dat heet angstig zijn. Zo was ik ook precies hetzelvde haha. Meeste mensen wat ze zeggen dat je het moet accepteren hebben ze gelijk,:grin: maar dat wil niet zeggen dat het makelijk en snel gebeurt bij iedereen die zo iets eenmaal heeft gekregen. Het kan duren voordat je dat wat onder controle zal hebben. En de klachten kunnen wel jaren duren ik wil je niet bang maken :hushed:ik heb dat zelf ook.... nog steeds maar niet meer zo erg als vorige jaar:blush:. Ik ken zelfs paar mensen die dat ook hebben :thinking:eentje is bijna helemaal hersteld heeft hem wel 2 en half jaar geduurt. Dus accepteren ontspannen en veel afleiding. Daarnaast gezonder eten veel water drinken en misschien mediteren rust in je hoofd proberen te vinden ademhalingsoefeningen kan ook nuttig zijn. :grinning:Ik zou maar geen coffie, alcohol, drugs doen en zelfs niet eens roken wiet of sigaretten zal je alleen maar meer spanning krijgen en misschien zelfs duizeligheid.:grimacing: Ik hoop dat deze info nuttig voor je zal zijn geloof me het zal je meer helpen. Medicatie gebruiken heeft ook geen zin heb ik zelf ook niet gedaan je moet zelf je angst en paniek leren remmen anders zal het inderdaad jaren duren. En voor je gemak te laten voelen wil ik je laten weten dat alles zal goed komen met je:grin: je bent er nog steeds, je leeft er gaat niks met je gebeuren probeer meer positief te zijn don't stress dit is mentaal all you need is relax :relieved::sleeping:take it easy and face your fears.:smilingimp::tilttearlaugh: Voor meer vragen mag je me altijd berichten sturen have a good day.:blush:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."