Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen beetje gek na het stoppen

Een beetje gek na het stoppen

36 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
L
Lady-HLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi,

Ik ben een vrouw van 36 en heb een behoorlijk aantal jaren geblowd. Ben ook talloze keren gestopt. Momenteel rook al een jaar niet.

Ik ben op deze site terecht gekomen door het programma van Tygo.
Ik was enorm geschrokken van de verslaafden aan de GHB en wilde hierdoor er meer over weten.

Je kunt dus niet coke turkey stoppen met gebruik van de GHB als je een lichamelijke verslaving hebt. Je kan dan namelijk jn een psychose terecht komen. Ik vraag me nu dus af of dat met hash/ wiet ook zo is?

Ik heb nooit een lichamelijke verslaving gehad. Als ik de volgende niet vergat dat ik wilde stoppen met blowen ( ja dat vergat ik keer op keer!!! Na de eerste joint wist ik weer dat ik ermee wilde kappen en dat het toch niet meer leuk was. Haatte het hoesten ook!) dan stopte ik! Ikverveelde me en wist ik me met mezelf geen raad, maar geen gekke dingen voor de rest. Wat ik wel altijd had, was dat ik hele gekke ideeen en kijk op de wereld kreeg. Dit viel me oo zodra ik weer begon te blowen. Dan dacht ik, tering he!, wat een mafkees was ik. Heel vaak vroeg me dan ook af, wanneer ben ik eigelijk gek? Tijdens het stoned zijn of tijdens mijn nuchtere periode. Daar kon ik natuurlijk geen antwoord op geven. Als ik stoned was, vond ik mezelf gek als ik nuchter was en andersom.

Ik vraag me nu dus eigenlijk af, kun je ook in een lichte psychose terecht komen als je abrupt stopt met blowen?

Hier heb ik het afgelopen jaar geen last van gehad, wellicht omdat ik niet meer zoveel rookte op een dag.
Ik heb periodes gehad dat ik opstond met een joint en met een joint naar bed ging. Op mijn heftigst rookte ik ongeveer 10 joints per dag. De blaren zagen op
Mijn vingers van het brokkelen. Ik had toen ook geen baan. Ik ben daarna steeds minder gaan roken.
Afgelopen jaren zat ik op 3 joints er dag na het werk. In het weekends rookte ik iets meer.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lady-H zei:
Hoi,

Ik ben een vrouw van 36 en heb een behoorlijk aantal jaren geblowd. Ben ook talloze keren gestopt. Momenteel rook al een jaar niet.

Ik ben op deze site terecht gekomen door het programma van Tygo.
Ik was enorm geschrokken van de verslaafden aan de GHB en wilde hierdoor er meer over weten.

Je kunt dus niet coke turkey stoppen met gebruik van de GHB als je een lichamelijke verslaving hebt. Je kan dan namelijk jn een psychose terecht komen. Ik vraag me nu dus af of dat met hash/ wiet ook zo is?

Ik heb nooit een lichamelijke verslaving gehad. Als ik de volgende niet vergat dat ik wilde stoppen met blowen ( ja dat vergat ik keer op keer!!! Na de eerste joint wist ik weer dat ik ermee wilde kappen en dat het toch niet meer leuk was. Haatte het hoesten ook!) dan stopte ik! Ikverveelde me en wist ik me met mezelf geen raad, maar geen gekke dingen voor de rest. Wat ik wel altijd had, was dat ik hele gekke ideeen en kijk op de wereld kreeg. Dit viel me oo zodra ik weer begon te blowen. Dan dacht ik, tering he!, wat een mafkees was ik. Heel vaak vroeg me dan ook af, wanneer ben ik eigelijk gek? Tijdens het stoned zijn of tijdens mijn nuchtere periode. Daar kon ik natuurlijk geen antwoord op geven. Als ik stoned was, vond ik mezelf gek als ik nuchter was en andersom.

Ik vraag me nu dus eigenlijk af, kun je ook in een lichte psychose terecht komen als je abrupt stopt met blowen?

Hier heb ik het afgelopen jaar geen last van gehad, wellicht omdat ik niet meer zoveel rookte op een dag.
Ik heb periodes gehad dat ik opstond met een joint en met een joint naar bed ging. Op mijn heftigst rookte ik ongeveer 10 joints per dag. De blaren zagen op
Mijn vingers van het brokkelen. Ik had toen ook geen baan. Ik ben daarna steeds minder gaan roken.
Afgelopen jaren zat ik op 3 joints er dag na het werk. In het weekends rookte ik iets meer.
Klik om te vergroten...
Hello Lady-H und wilkommen auf dit forum! :)
Ik kan je beslist geruststellen dat een psychose door abrupt stoppen met blowen niet heel waarschijnlijk is. Ik ben zelf ook twee keer van de ene op de andere dag gestopt (de laatste keer definitief en is zo'n 15 jaar terug) en het heeft alleen maar bijgedragen aan mijn geestelijke gezondheid. Geleidelijk stoppen zal ook prima werken waarschijnlijk, maar daar heb ik dus geen ervaring mee... (ik rookte ook aardig veel- ik had eigenlijk de hele dag wel een joint tussen mijn vingers vanaf 8 uur 'sochtends tot slapen; daarnaast klaboems, waterpijpen...)

Wat 'rare' gedachten betreft- wel, aan de aanhalingstekens die ik gebruik kan je al opmaken dat er voor mij niet echt rare gedachten bestaan (ja, ok, als je iemand wil gaan vermoorden of pijn doen is er iets mis natuurlijk, maar zolang dat nog niet het geval is... :wink: )
Ik vind het zelf juist lekker weird, de vreemde gedachten die je kan krijgen door blowen. Waar ze vandaan komen? Wel beslist uit jezelf- en in dat opzicht is het ook niet vreemd dat je rare gedachten kan krijgen wanneer je niet meer blowt. Maar er zit wel een enorm gat tussen weirde gedachten en een psychose hoor... Sowieso, altijd jezelf accepteren... Dat maakt het leven zoveel makkelijker en relaxter... :)
En wat weirdheid betreft; sta jezelf toe om weird te zijn... Ik denk dat het juist de mensen zijn die krampachtig dingen onderdrukken degenen zijn die persoonlijke problemen ontwikkelen. Geef je gekte de vrijheid. NB; ik moet er wel bij zeggen dat ikzelf behoorlijk onaangepast ben en volgens sommigen behoorlijk excentriek haha. Maar dat is hun probleem :wink:
L
Lady-HLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dank je wel Rayyar!

Met gekke gedachtens bedoel ik dat ik soms dacht dat liedjes voor mij waren geschreven om een boodschap over te brengen. Totdat ik ergens las dat het een psychische aandoening is, toen ben ik ermee gestopt. Maar ervoor was ik er heilig van overtuigd. En dan niet dat de zanger direct tot mij zong, maar dat een hoger macht ervoor heeft gezorgd dat ik ernaar ben gaan luisteren. Zo had ik nog meer rare trekjes.
Ik ben wel blij dat lezen dat dit niet direct op
Een psychose lijkt. Misschien ben ik ook gewoon excentriek. Maar ik vond mezelf normaal als ik wel blowd. De gek was de nuchtere ik.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hi Lady ik had wel een afkick ervaren na jaren lang blowen. En ken dus een jongen van vroeger die in een psychose is geraakt van blowen.
Maar dat komt bijna niet voor maar het kan dus wel.
Maar dan was hij al psychotisch aangelegd dus trigger dat blowen jaren lang dat heeft geleid tot een psychose..
En hij is daar nooit meer uitgekomen.
Maar dat ligt wel aan de persoon.

Geestelijk verslaving van weed kan best heftig zijn mensen onderschatten dat.
Elke dag blowen is echt slecht voor de geest.
En kan heel verslavend zijn jaren lang

Dan moet je ook oppassen met andere drugs als je van wiet al psychische klachten krijg.
Dan kan je lichtgevoelig zijn voor dat en kan drug dat triggeren.
L
Lady-HLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor je reactie Rebell!

Ik heb vooral hash gerookt. Heb ook weleens wiet genomen voor de verandering, maar dat was dan sporadisch. Ik weet dat je in een psychose terecht kan komen van blowen, maar niet van cold turkey afkicken. Ik heb er gelukkig nu geen last van gehad.
Het was gewoon iets wat ik me in ene afvroeg of dat ook kan met softdrugs.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lady-H zei:
Met gekke gedachtens bedoel ik dat ik soms dacht dat liedjes voor mij waren geschreven om een boodschap over te brengen.
Klik om te vergroten...
Dit klinkt wel enigszins psychotisch als ik heel eerlijk ben. Maar het feit dat je jezelf afvraagt of je psychotisch bent is een goed teken, want kenmerkend aan een psychose is dat je je niet meer bewust bent van je eigen wanen en er dus ook volledig in geloofd.

Als je je echt zorgen maakt of wanneer de rare gedachten aanhouden zou je ook eens langs de huisarts kunnen gaan voor een doorverwijzing naar een psycholoog of psychiater.
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lady-H zei:
Dank je wel Rayyar!

Met gekke gedachtens bedoel ik dat ik soms dacht dat liedjes voor mij waren geschreven om een boodschap over te brengen. Totdat ik ergens las dat het een psychische aandoening is, toen ben ik ermee gestopt. Maar ervoor was ik er heilig van overtuigd. En dan niet dat de zanger direct tot mij zong, maar dat een hoger macht ervoor heeft gezorgd dat ik ernaar ben gaan luisteren. Zo had ik nog meer rare trekjes.
Ik ben wel blij dat lezen dat dit niet direct op
Een psychose lijkt. Misschien ben ik ook gewoon excentriek. Maar ik vond mezelf normaal als ik wel blowd. De gek was de nuchtere ik.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het verstandig is wanneer je voor jezelf duidelijk krijgt wanneer je dat soort gedachtes kreeg. Was je zwaar onder invloed? Of geheel nuchter? Hou er wel rekening mee, dat het enige tijd (ik meen 6 weken) duurt voordat alle thc uit je systeem is. Dus misschien dacht je dat je nuchter was, maar was je het toch niet. Zelfs als je geheel nuchter bent kan je dit soort rare gedachten krijgen (ik moet inderdaad ook zeggen dat je gedachten wel wat vreemd zijn aangaande de liedjes, maar zou het zelf niet meteen psychotisch noemen. Dat is toch wel ernstiger dan wat jij hebt- waangedachten of irreeële gedachten. Er bestaat natuurlijk zoiets als synchroniciteit. En je kan overal symbolen of tekens in zien. Maar je moet wel met beide benen op de grond blijven staan en je koppie helder houden zodat je werkelijkheid en fantasie kunt scheiden. Het klinkt, voor zover ik dat hier kan beoordelen, niet alsof dat bij jou zo was). Als je langere tijd flink geblowt hebt (10 stickies per dag is veel; vooral met die sterke wiet van tegenwoordig. Ik vind een hoge dosering thc persoonlijk totaal niet (meer) prettig. Je kan er beslist waangedachten door krijgen) (&zelfs al ben je daarna nuchter) dan heb je je systeem aardig op de donder gegeven en ook dan kan je waangedachten krijgen. Het kan enige tijd duren voordat je daarvan hersteld bent. Misschien heb je er zelfs post traumatische stress aan over gehouden. Dat kan echt. Ik ben zelf door een heftige periode heengegaan aan het staartje van mijn heavy blow periode- paranoia die mij overviel op momenten dat het mij totaal niet uitkwam (zoals 1x in een bibliotheek). Ik wist dat het irreeële gedachten waren, maar het was op dat moment sterker dan mij. Ik ben letterlijk weggevlucht. Wat mij vooral heel erg heeft geholpen is yoga. Na verloop van tijd is al die negativiteit uit mij gespoeld en ik heb er rust voor in de plaats gekregen. Ik kan jou dus zeker aanraden aan yoga te gaan doen, zodat je het vertrouwen in jezelf hersteld. Ik vind het verder ook een goed teken dat je bij jezelf herkent wanneer je rare gedachten hebt; dat duidt toch op een gezonde basis. Maar je hebt wel heel veel werk aan jezelf te doen... Heb er vertrouwen in, dan gaat het zeker goed komen.
L
Lady-HLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
Dit klinkt wel enigszins psychotisch als ik heel eerlijk ben. Maar het feit dat je jezelf afvraagt of je psychotisch bent is een goed teken, want kenmerkend aan een psychose is dat je je niet meer bewust bent van je eigen wanen en er dus ook volledig in geloofd.

Als je je echt zorgen maakt of wanneer de rare gedachten aanhouden zou je ook eens langs de huisarts kunnen gaan voor een doorverwijzing naar een psycholoog of psychiater.
Klik om te vergroten...


ja daarom twijfel ik dus. ik heb er nu gelukkig geen last van! gewoon niet meer blowen misschien, hahahaha
L
Lady-HLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rayyar zei:
Ik denk dat het verstandig is wanneer je voor jezelf duidelijk krijgt wanneer je dat soort gedachtes kreeg. Was je zwaar onder invloed? Of geheel nuchter? Hou er wel rekening mee, dat het enige tijd (ik meen 6 weken) duurt voordat alle thc uit je systeem is. Dus misschien dacht je dat je nuchter was, maar was je het toch niet. Zelfs als je geheel nuchter bent kan je dit soort rare gedachten krijgen (ik moet inderdaad ook zeggen dat je gedachten wel wat vreemd zijn aangaande de liedjes, maar zou het zelf niet meteen psychotisch noemen. Dat is toch wel ernstiger dan wat jij hebt- waangedachten of irreeële gedachten. Er bestaat natuurlijk zoiets als synchroniciteit. En je kan overal symbolen of tekens in zien. Maar je moet wel met beide benen op de grond blijven staan en je koppie helder houden zodat je werkelijkheid en fantasie kunt scheiden. Het klinkt, voor zover ik dat hier kan beoordelen, niet alsof dat bij jou zo was). Als je langere tijd flink geblowt hebt (10 stickies per dag is veel; vooral met die sterke wiet van tegenwoordig. Ik vind een hoge dosering thc persoonlijk totaal niet (meer) prettig. Je kan er beslist waangedachten door krijgen) (&zelfs al ben je daarna nuchter) dan heb je je systeem aardig op de donder gegeven en ook dan kan je waangedachten krijgen. Het kan enige tijd duren voordat je daarvan hersteld bent. Misschien heb je er zelfs post traumatische stress aan over gehouden. Dat kan echt. Ik ben zelf door een heftige periode heengegaan aan het staartje van mijn heavy blow periode- paranoia die mij overviel op momenten dat het mij totaal niet uitkwam (zoals 1x in een bibliotheek). Ik wist dat het irreeële gedachten waren, maar het was op dat moment sterker dan mij. Ik ben letterlijk weggevlucht. Wat mij vooral heel erg heeft geholpen is yoga. Na verloop van tijd is al die negativiteit uit mij gespoeld en ik heb er rust voor in de plaats gekregen. Ik kan jou dus zeker aanraden aan yoga te gaan doen, zodat je het vertrouwen in jezelf hersteld. Ik vind het verder ook een goed teken dat je bij jezelf herkent wanneer je rare gedachten hebt; dat duidt toch op een gezonde basis. Maar je hebt wel heel veel werk aan jezelf te doen... Heb er vertrouwen in, dan gaat het zeker goed komen.
Klik om te vergroten...


ja het is inderdaad ook echt iets voor mij om overal symbolen en tekens te zien. Soms klopt het ook, maar ja als je er de hele dag me bezig bent, dan heb je het natuurlijk ook eens een keer goed.
Zoals ook met het programma van Tygo over GHB. De dag nadat ik het keek sprak ik af met iemand die het eens heel erg moeilijk heeft gehad (of nog steeds?) met GHB. Dan lijkt het net alsof ik word voorbereid op het omgaan met iemand met een GHB probleem.
DE meeste om mij heen gebruiken toch eerder coke of Mdma. Over ghb heb ik eigelijk nooit wat af geweten, behalve dan dat het bestaat.

Maar ik ben al hoog gevoelig en dat maakt me dan weer onzeker en zorgt ervoor dat ik denk dat ik gek ben, want meestal ben ik overtuigd van mijn gelijk.

Maar het kan inderdaad zijn geweest omdat ik weliswaar gestopt was met blowen, maar dat de thc nog niet mijn lichaam verlaten had. onder invloed van een joint, ben ik toch wat afweziger en ervaar ik de dingen minder bewust .

meditatie is inderdaad wel fijn.


Ik heb vertrouwen!
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lady-H zei:
ja het is inderdaad ook echt iets voor mij om overal symbolen en tekens te zien. Soms klopt het ook, maar ja als je er de hele dag me bezig bent, dan heb je het natuurlijk ook eens een keer goed.
Zoals ook met het programma van Tygo over GHB. De dag nadat ik het keek sprak ik af met iemand die het eens heel erg moeilijk heeft gehad (of nog steeds?) met GHB. Dan lijkt het net alsof ik word voorbereid op het omgaan met iemand met een GHB probleem.
DE meeste om mij heen gebruiken toch eerder coke of Mdma. Over ghb heb ik eigelijk nooit wat af geweten, behalve dan dat het bestaat.

Maar ik ben al hoog gevoelig en dat maakt me dan weer onzeker en zorgt ervoor dat ik denk dat ik gek ben, want meestal ben ik overtuigd van mijn gelijk.

Maar het kan inderdaad zijn geweest omdat ik weliswaar gestopt was met blowen, maar dat de thc nog niet mijn lichaam verlaten had. onder invloed van een joint, ben ik toch wat afweziger en ervaar ik de dingen minder bewust .

meditatie is inderdaad wel fijn.


Ik heb vertrouwen!
Klik om te vergroten...
Ik vind zelf yoga fijner dan meditatie omdat het veel lichamelijker is waardoor je beter contact legt met je lichaam. Goede yoga is ook meditatie trouwens. Maar mogelijk vind jij meditatie prettiger natuurlijk.

Ben je bekend met de I-Tjing? Dit is mijn favoriete orakelboek waar ik lange tijd mee heb gewerkt.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#11
@Lady-H Het kan wel hoor!
Van cold turkey stoppen.
Ook als je niet psychose gevoelig bent.
Heb 2x in mijn leven gehad dat ik wakker werd in mijn eigen bed en mijn eigen kamer niet herkende.
Dat was na het stoppen cold turkey van GHB en de wiet maar dat duurde maar heel even.
Maar bij sommige mensen duurt dat niet heel even.
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Lady-H zei:
ja het is inderdaad ook echt iets voor mij om overal symbolen en tekens te zien. Soms klopt het ook, maar ja als je er de hele dag me bezig bent, dan heb je het natuurlijk ook eens een keer goed.
Zoals ook met het programma van Tygo over GHB. De dag nadat ik het keek sprak ik af met iemand die het eens heel erg moeilijk heeft gehad (of nog steeds?) met GHB. Dan lijkt het net alsof ik word voorbereid op het omgaan met iemand met een GHB probleem.
DE meeste om mij heen gebruiken toch eerder coke of Mdma. Over ghb heb ik eigelijk nooit wat af geweten, behalve dan dat het bestaat.

Maar ik ben al hoog gevoelig en dat maakt me dan weer onzeker en zorgt ervoor dat ik denk dat ik gek ben, want meestal ben ik overtuigd van mijn gelijk.

Maar het kan inderdaad zijn geweest omdat ik weliswaar gestopt was met blowen, maar dat de thc nog niet mijn lichaam verlaten had. onder invloed van een joint, ben ik toch wat afweziger en ervaar ik de dingen minder bewust .

meditatie is inderdaad wel fijn.


Ik heb vertrouwen!
Klik om te vergroten...


Jeetje wat heftig. Een vriend van mij is licht psychotisch geworden door maandenlang cannabisgebruik. Naar mijn weten komt het bij afkicken niet voor. Wellicht door jarenlang gebruik heb je toch kenmerken ontwikkeld en ben je je er nu pas bewust van.

Voel je je angstig? Heb je het gevoel dat iedereen tegen je is? Gaan de radiogesprekken elke keer net toevallig over jou, je situatie en bezigheden? Heb je moeite met het herkennen van emoties ? Kamp je met motivatieproblemen?

Het feit dat je er zo over denkt en dit deelt met ons geeft aan dat je niet in een psychose bent.

Ik heb met GHB weleens waanideeën die op psychoses lijken.

Als je het niet vertrouwt idd Even langs de dokter.
L
Lady-HLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rayyar zei:
Ik vind zelf yoga fijner dan meditatie omdat het veel lichamelijker is waardoor je beter contact legt met je lichaam. Goede yoga is ook meditatie trouwens. Maar mogelijk vind jij meditatie prettiger natuurlijk.

Ben je bekend met de I-Tjing? Dit is mijn favoriete orakelboek waar ik lange tijd mee heb gewerkt.
Klik om te vergroten...


I-tjing dat ken ik niet , wat is dat?
र
रतिLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lady-H zei:
I-tjing dat ken ik niet , wat is dat?
Klik om te vergroten...
Orakelboek...
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Boek_der_Veranderingen

Je stelt in gedachten een vraag en denkt daaraan wanneer je muntjes gooit. De uitkomst staat gelijk aan een bepaalde bladzijde in het boek dat je antwoord geeft op je vraag. Het idee van een orakelboek als de i-tjing is dat je je onderbewustzijn raadpleegt.
L
Lady-HLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tevil19 zei:
Jeetje wat heftig. Een vriend van mij is licht psychotisch geworden door maandenlang cannabisgebruik. Naar mijn weten komt het bij afkicken niet voor. Wellicht door jarenlang gebruik heb je toch kenmerken ontwikkeld en ben je je er nu pas bewust van.

Voel je je angstig? Heb je het gevoel dat iedereen tegen je is? Gaan de radiogesprekken elke keer net toevallig over jou, je situatie en bezigheden? Heb je moeite met het herkennen van emoties ? Kamp je met motivatieproblemen?

Het feit dat je er zo over denkt en dit deelt met ons geeft aan dat je niet in een psychose bent.

Ik heb met GHB weleens waanideeën die op psychoses lijken.

Als je het niet vertrouwt idd Even langs de dokter.
Klik om te vergroten...


ja dat is het denk ik, en ik ben al een zweverig type. Maar ik heb hier nu geen last van. Alleen zo gek vind ik dat zodra ik begon te blowen weer, herkende ik mijn stommiteit van toen ik nuchter was. Alsof ik alleen normaal kon denken onder invloed. Hier heb ik nu gelukkig geen last van en ik hoop dat ik nooit meer een joint rook.

Een vriendin van mij is ook helemaal doorgedraaid van hash, maar daar was geen twijfel over mogelijk. Zij was ook echt opgenomen. Bij haar kom het ook voor in de familie en dan is de kans groot dat je last van een psychose krijgt als je gaat blowen. dit was overigens haar tweede psychose want hiervoor had ze dat nadat ze op vakantie per ongeluk water had gedronken waar GHB in zat. tenminste dat zegt ze.

ja, ja, nee, ja denk het?, ja


ik vertrouw er wel op dat het nu goed met me gaat, gelukkig!
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lady-H zei:
ja het is inderdaad ook echt iets voor mij om overal symbolen en tekens te zien. Soms klopt het ook, maar ja als je er de hele dag me bezig bent, dan heb je het natuurlijk ook eens een keer goed.
Zoals ook met het programma van Tygo over GHB. De dag nadat ik het keek sprak ik af met iemand die het eens heel erg moeilijk heeft gehad (of nog steeds?) met GHB. Dan lijkt het net alsof ik word voorbereid op het omgaan met iemand met een GHB probleem.
DE meeste om mij heen gebruiken toch eerder coke of Mdma. Over ghb heb ik eigelijk nooit wat af geweten, behalve dan dat het bestaat.

Maar ik ben al hoog gevoelig en dat maakt me dan weer onzeker...
Klik om te vergroten...

Erg herkenbaar. Deze symptomen ervaarde ik ook zo'n 2 jaar geleden. Eerst leken ze heel duivels en tegen mij gericht, ik geloofde het niet echt en wilde dat het stopte, het werd alleen maar erger.
Maar na een tijdje accepteerde ik de berichten maar en begon ik in te zien dat het om conflicten in mezelf ging en dat de liedjes en 'symbolische spraak' van collega's en mensen met wie ik omging over die conflicten ging. Ik wilde namelijk al heel lang iets veranderen... drugsgebruik, gezonder eten, beter slaapritme, weer afspreken met m'n échte vrienden, etc... maar mijn acties reflecteerden dat nog steeds niet. Toen ben ik de berichten gaan zien als gidsen, als steuntjes, herinneringen aan hoe graag ik wil veranderen. Toen ik dit doorhad werden de berichten en symbolen zachtaardiger.

En ondertussen hebben ze me al een stuk verder gebracht. Het was even een harde hand van m'n eigen psyche om mij een andere richting in te sturen. Ik eet gezond, slaap beter, ga om met mn vrienden, gebruik (nagenoeg) geen drugs...

Je hoeft het dus niet per se als iets negatiefs te zien. Het kan zelfs dat dat averechts werkt, aangezien je dan de negatieve kant van het fenomeen voedt. Succes op je pad gewenst:blush:
L
Lady-HLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rebell zei:
@Lady-H Het kan wel hoor!
Van cold turkey stoppen.
Ook als je niet psychose gevoelig bent.
Heb 2x in mijn leven gehad dat ik wakker werd in mijn eigen bed en mijn eigen kamer niet herkende.
Dat was na het stoppen cold turkey van GHB en de wiet maar dat duurde maar heel even.
Maar bij sommige mensen duurt dat niet heel even.
Klik om te vergroten...


dat lijkt me super eng! heftig!

geen grap met drugs, pfff
L
Lady-HLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rayyar zei:
Orakelboek...
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Boek_der_Veranderingen

Je stelt in gedachten een vraag en denkt daaraan wanneer je muntjes gooit. De uitkomst staat gelijk aan een bepaalde bladzijde in het boek dat je antwoord geeft op je vraag. Het idee van een orakelboek als de i-tjing is dat je je onderbewustzijn raadpleegt.
Klik om te vergroten...
ah okay! soort van tarot kaarten, maar dan anders. bedankt voor de uitleg.
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Lady-H zei:
dat lijkt me super eng! heftig!

geen grap met drugs, pfff
Klik om te vergroten...

Nee, kom alsjeblieft niet aan GHB als je al gevoelig bent voor psychoses. Het is erg fijn spul, beetje aangeschoten en euforisch zoals MDMA en ontspannen, lichamelijk en geestelijk, gewoon kunnen slapen en geen kater en in geringe mate moeilijk te herkennen bij iemand. Maar ermee stoppen is vreselijk en zelfs gevaarlijk. Je kunt hierbij in een psychose raken.

En je vriendin die per ongeluk GHB had gedronken en daardoor in psychose raakte klinkt erg ongeloofwaardig. Tuurlijk kan dit een traumatische ervaring zijn, maar aangezien ze het vaker heeft gehad lijkt het me eerder dat ze het te veel misbruikte.

Dus hoe graag ik het een keer met je zou willen doen , nog grager wil ik dat je ervan af blijft :relaxed:.

Stay safe en rustig aan!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Rayyar zei:
Je stelt in gedachten een vraag en denkt daaraan wanneer je muntjes gooit. De uitkomst staat gelijk aan een bepaalde bladzijde in het boek dat je antwoord geeft op je vraag. Het idee van een orakelboek als de i-tjing is dat je je onderbewustzijn raadpleegt.
Klik om te vergroten...
Als dat mogelijk is, dan zijn synchronistische gebeurtenissen ook heel goed mogelijk (wat ze ook zijn imo). Het toont de connectie van de geest met de materiële wereld en dat de laatste waarschijnlijk helemaal niet zo materieel is als we denken.

Ik heb ook "boodschappen" doorgekregen middels synchroniciteit tussen onder andere muziek en gebeurtenissen in mijn leven, in compleet nuchtere toestand. Maakt dat mij in bepaalde mate psychotisch? Misschien wel. Maar 'psychotisch' is een woord/concept uitgevonden voor de materialistische mind. Voor de mind die de materiële wereld als fundamenteel los ziet staan van de mentale wereld. Er wordt vanuit een bepaalde invalshoek naar iets gekeken.

Alsnog, ik begrijp dat men alsnog wel met beide benen op de grond moet staan omdat anders in alles synchroniciteit gezocht en dus vaak ook gevonden gaat worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."