Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVervuilde hasj en wiet in omloop !!!

Vervuilde hasj en wiet in omloop !!!

19 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb het idee van niet.
Op deze manier kan je als leverancier van wiet, of van houder van een shop je product schijnbaar te doen verbeteren.
Mindere kwaliteit, toch een beter??? effect.
Zeer verwerpelijk!
R
RobventieldopLid
01-01-2024, 00:00
#2
www.trimbos.nl

Vervuilde hasj en wiet in omloop - Trimbos-instituut

Sinds eind oktober 2020 heeft het DIMS verschillende hasj- en wietmonsters geanalyseerd die vervuild waren met synthetische cannabinoïdes.
www.trimbos.nl www.trimbos.nl
A
AnoNexusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik las het van de week. Eindelijk een antwoord op wat ik een paar maanden geleden gehad heb. Van een vriend wiet uit de coffeeshop gekregen waarvan iedereen die t geprobeerd had zei dat ie het echt geen wiet was en je er hard van ging trippen. Slap verhaal over hoe "de powerflower nog in de plant zat" erbij.

Geloofde er niks van en nam het helemaal niet serieus, zag er uit en smaakte ook als goeie wiet, hele lekkere topwiet zelfs. Ging er zelf als hele ervaren blower van één flinke bowl een paar minuten buiten bewustzijn door, opgevangen door een vriend anders zou ik zo van t bankje gedonderd zijn. Andere vriend met een enorm hoge tolerantie lag ook haast te kwijlen van een heel klein restje wat ie normaal van goeie wiet nauwelijks zou voelen.

Kijk alsjeblieft goed uit, echt heel eng spul dit soort zooi.
R
RobventieldopLid
01-01-2024, 00:00
#4
AnoNexus zei:
Ik las het van de week. Eindelijk een antwoord op wat ik een paar maanden geleden gehad heb. Van een vriend wiet uit de coffeeshop gekregen waarvan iedereen die t geprobeerd had zei dat ie het echt geen wiet was en je er hard van ging trippen. Slap verhaal over hoe "de powerflower nog in de plant zat" erbij.

Geloofde er niks van en nam het helemaal niet serieus, zag er uit en smaakte ook als goeie wiet, hele lekkere topwiet zelfs. Ging er zelf als hele ervaren blower van één flinke bowl een paar minuten buiten bewustzijn door, opgevangen door een vriend anders zou ik zo van t bankje gedonderd zijn. Andere vriend met een enorm hoge tolerantie lag ook haast te kwijlen van een heel klein restje wat ie normaal van goeie wiet nauwelijks zou voelen.

Kijk alsjeblieft goed uit, echt heel eng spul dit soort zooi.
Klik om te vergroten...
Dat klinkt inderdaad heel heftig snap echt niet waar deze rotzooi vandaan komt :(
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jammer dat er zo moeilijk moet gedaan worden om je eigen spul te planten en oogsten. Jarenlang gedaan en dat was de beste weed uit mijn leven. 😍
A
AnoNexusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Miauw:) zei:
Dat klinkt inderdaad heel heftig snap echt niet waar deze rotzooi vandaan komt :(
Klik om te vergroten...
Het is echt te gek voor woorden dat je wiet systeem zo hard faalt dat dit in een "gecontroleerd" systeem kan gebeuren. Als je bij een shop wat wiet haalt en een flinke joint rolt met een grote hoeveelheid wiet en t blijkt dit soort troep te zijn kan het zo levensgevaarlijk zijn. Echt heel triest. Het bizarste vond ik nog dat t dus echt een hoog kwaliteit wietje was dus waarom zou je dat überhaupt verpesten?
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#7
Synthetische wiet schijnt vreselijk te zijn. Vind het geen fijn idee dat ze je dit mee kunnen geven in de coffeeshop.
R
RobventieldopLid
01-01-2024, 00:00
#8
BBKING zei:
Jammer dat er zo moeilijk moet gedaan worden om je eigen spul te planten en oogsten. Jarenlang gedaan en dat was de beste weed uit mijn leven. 😍
Klik om te vergroten...
Snapje
R
RobventieldopLid
01-01-2024, 00:00
#9
AnoNexus zei:
Het is echt te gek voor woorden dat je wiet systeem zo hard faalt dat dit in een "gecontroleerd" systeem kan gebeuren. Als je bij een shop wat wiet haalt en een flinke joint rolt met een grote hoeveelheid wiet en t blijkt dit soort troep te zijn kan het zo levensgevaarlijk zijn. Echt heel triest. Het bizarste vond ik nog dat t dus echt een hoog kwaliteit wietje was dus waarom zou je dat überhaupt verpesten?
Klik om te vergroten...
Ja idd er moet altijd eerst wat ergs gebeuren voor dat ze ingrijpen
J
JaïrLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik zag dit gisteren in een VICE docu... Die mensen doen wel echt hun research, dus ik zal er maar van uit gaan dat het allemaal klopt.

Verder las ik dus dat synthetische cannabis inderdaad super veel in omloop is. De duitse dealer die ze interviewden zei ook dat het uit de georganiseerde misdaad kwam uit ons moederland Nederland.

Kijk alsjeblieft uit met deze troep. Het is geen wiet, het is niet eens gerelateerd aan wiet. Het werkt alleen op je cannabisreceptoren.

Dit is een zeer sterk argument voor legalisatie. Deze shit willen wij niet in onze coffeeshops. Dit is een grote bedreiging van de volksgezondheid.
M
Moffel100Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Jaïr zei:
Ik zag dit gisteren in een VICE docu... Die mensen doen wel echt hun research, dus ik zal er maar van uit gaan dat het allemaal klopt.

Verder las ik dus dat synthetische cannabis inderdaad super veel in omloop is. De duitse dealer die ze interviewden zei ook dat het uit de georganiseerde misdaad kwam uit ons moederland Nederland.

Kijk alsjeblieft uit met deze troep. Het is geen wiet, het is niet eens gerelateerd aan wiet. Het werkt alleen op je cannabisreceptoren.

Dit is een zeer sterk argument voor legalisatie. Deze shit willen wij niet in onze coffeeshops. Dit is een grote bedreiging van de volksgezondheid.
Klik om te vergroten...
Correct
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kwam deze reportage erover tegen. Die wiet bij die duitsers ziet er wel brak uit.

www.8cube.nl

De gevaarlijke opkomst van vervuilde wiet

Hij verdient elke maand tienduizenden euro's door wiet te verkopen aan dealers in Duitsland. Maar…
www.8cube.nl www.8cube.nl
W
WetenschapperJPLid
01-01-2024, 00:00
#13
Word wellicht straks als reden gebruikt om coffeeshops te kunnen sluiten. Doelbewust in omloop gebracht?
E
EJuiceLid
01-01-2024, 00:00
#14
Verschrikkelijk zeg, alleen het idee al...! Als je het kreeg van een dealer, oké. Dat is al heel speciaal maar alles is altijd mogelijk. Maar dat je het bij de Coffeeshop krijgt, terwijl je gewoon een lekker wietje wilt kopen en je dan uiteindelijkt eindigt met die troep, dat is echt rampzalig!

Als Coffeeshop zouden ze zich moeten schamen. Testen ze de kwaliteit zelf niet door een blowtje er zelf van te roken of is dat weer schending van de regels? Lijkt me niet..

Hopeloos bij die shop!
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik snap het niet! Waarom niet legaliseren en gemeentes laten kweken zodat overheid controle op kwaliteit heeft (en er dus ook veel geld aan verdiend) ook zouden mensen vrij moeten zijn om thuis planten te hebben zonder dat het direct vernietigd wordt.

Ik zie alleen maar voordelen?
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#16
GoldenGrow zei:
Ik snap het niet! Waarom niet legaliseren en gemeentes laten kweken zodat overheid controle op kwaliteit heeft (en er dus ook veel geld aan verdiend) ook zouden mensen vrij moeten zijn om thuis planten te hebben zonder dat het direct vernietigd wordt.

Ik zie alleen maar voordelen?
Klik om te vergroten...
Het kweken moet je niet overlaten aan gemeentes, maar aan kwekers die verstand van zaken hebben (ik neem aan dat je dat bedoeld).
Het grote nadeel is dat het ten koste gaat van de soorten die er worden aangeboden. Vaak zal een kweker kijken naar de vraag en de winst die te behalen valt. Ook zal de overheid zich gaan bemoeien met de sterkte van de wiet die word gekweekt en beperkende maatregelen liggen op de loer. Ik vraag me ook af hoe het gaat met het aanbod van medi-wiet, is dit wel interessant genoeg om te kweken?
De gedoogmaatregelen uitbreiden voor eigen gebruik lijkt mij een prima oplossing voor het bovenstaande!
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#17
PaddoKweker zei:
Het kweken moet je niet overlaten aan gemeentes, maar aan kwekers die verstand van zaken hebben
Klik om te vergroten...
Imo is het kweken niet zo zeer moeilijk als je binnen kweekt.
Buiten dan weer wel voor ziektes en beestjes.
Maar is het goed drogen en curen van weed dan weer een pakt moeilijker om in te schatten.

Ik zou alvast blij zijn als je een paar plantjes onder da lamp zou mogen kweken ,inplaats van buiten.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#18
PaddoKweker zei:
Het kweken moet je niet overlaten aan gemeentes, maar aan kwekers die verstand van zaken hebben (ik neem aan dat je dat bedoeld).
Het grote nadeel is dat het ten koste gaat van de soorten die er worden aangeboden. Vaak zal een kweker kijken naar de vraag en de winst die te behalen valt. Ook zal de overheid zich gaan bemoeien met de sterkte van de wiet die word gekweekt en beperkende maatregelen liggen op de loer. Ik vraag me ook af hoe het gaat met het aanbod van medi-wiet, is dit wel interessant genoeg om te kweken?
De gedoogmaatregelen uitbreiden voor eigen gebruik lijkt mij een prima oplossing voor het bovenstaande!
Klik om te vergroten...
Ja ik bedoel elke gemeente kiest x aantal professionele kwekers die voor ze kweekt. Overheid stelt eisen omtrent thc/cbd, kwaliteit( dat is dan maar zo), voeding die word gebruikt enzovoort dat is dan maar zo. Dit gedoogbeleid klopt van alle kanten niet. Kijk naar een hoop staten van de VS hoe goet het daar geregeld is met dispensaries en profesionele kwekers.
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#19
GoldenGrow zei:
Overheid stelt eisen omtrent thc/cbd, kwaliteit( dat is dan maar zo), voeding die word gebruikt enzovoort dat is dan maar zo. Dit gedoogbeleid klopt van alle kanten niet.
Klik om te vergroten...
In onze overheid is mijn vertrouwen naar een 0-punt gedaald. Lees maar eens Dat had niet zo gemoeten en dat is zeker nog niets alles!
Dat het gedoogbeleid niet klopt ben ik helemaal met je eens maar "op een vreemde manier" werkt het al vele jaren.
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#20
inner_search zei:
Imo is het kweken niet zo zeer moeilijk als je binnen kweekt.
Buiten dan weer wel voor ziektes en beestjes.
Maar is het goed drogen en curen van weed dan weer een pakt moeilijker om in te schatten.

Ik zou alvast blij zijn als je een paar plantjes onder da lamp zou mogen kweken ,inplaats van buiten.
Klik om te vergroten...

Juist het buiten-kweken is veel gemakkelijker :upsidedown:

er is een ruime keus aan autoflower-feminised zaden die je vanaf half mei kan zaaien en na een kleine 3 maanden kan oogsten. Het zou wel een zeer slechte zomer moeten zijn wil je dit niet lukken. Gewoon laten opgroeien in 10 liter emmers en op z'n tijd voeding geven. Geen giga opbrengsten, maar zeker genoeg om jezelf van een lekker reukertje te voorzien!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."