Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWeed vapen

Weed vapen

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
Z
ZeepbellekeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Welk toestel is goed om te vapen?
Om mijn longen wat te verlichten ben ik op zoek naar een goed vape toestel.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
@Mindless had jij geen top toestel? Of was dat iemand anders?

De betere zijn sowieso wel de duurdere.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik gebruik de Arizer Solo 2. Betreft een portable vape.

Het ligt er natuurlijk aan wat voor vape je zoekt, waar je het wil gebruiken en wat je budget is.
Heb erg veel goede dingen gelezen over de Arizer Solo 2 en na aanschaf zeer blij mee. Erg lange accuduur en fijn om te vapen door de verschillende maten pijpjes en de grote inhoud die erin kan. Maar voor dit soort vapes ga je al snel richting de 150+ euro.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
🐺PsyTekz zei:
@Mindless had jij geen top toestel? Of was dat iemand anders?

De betere zijn sowieso wel de duurdere.
Klik om te vergroten...
Ik heb de Storz & Bickel Crafty. Een vrij high-end toestel, maar helaas na een aantal jaren trouwe dienst toch kapot gegaan (na de garantieperiode). Ondanks dat dit 1 van de beste vaporizers schijnt te zijn, zijn ze nog weleens defect...

Nadat deze kapot ging ben ik terug gegaan naar mijn oude wietpijpje, wat echt een stuk minder fijn is. Maar nu gebruik ik praktisch helemaal geen wiet, dus het heeft weinig zin om mijn Crafty te fiksen of een nieuwe te kopen.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik raad de Dynavap M aan. Werkt anders dan de meeste vaporizers niet op batterijen. Het is een metalen ding dat je verwarmt met een stormaansteker. Als hij de juiste temperatuur heeft bereikt maakt hij een hard klikgeluid en dan kan je hijsen.

Voordelen:
  • Je haalt er super goede teugen uit - ik heb gelezen dat je voor dezelfde kwaliteit een behoorlijke dure elektrische vape nodig zou hebben.
  • Hij is goedkoper dan een vape op batterijen, ca 70 euro.
  • Je hoeft hem niet op te laden en hij gaat niet leeg.
  • Er kan ook hasj in als je het niet rechtstreeks op het gaasje legt.
  • Hij zal in geen jaren stuk gaan, want er zit niks op dat stuk kan. Je kan hem ook makkelijk schoonmaken.
  • Hij is compact
Nadelen:
  • In het openbaar ziet het eruit alsof je crack staat te roken.
  • Je moet niet je aansteker vergeten.
  • Je moet ff handigheid krijgen in het ding goed verhitten. Heb je vrij snel door.
Ik ben er in ieder geval erg blij mee.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb zelf de Storz&Bickel Mighty (grote broertje van de Crafty) nu sinds 2018 en hij gaat nog steeds als een trein :) de accuduur is wel wat verminderd maar je kan de accu (tegen vergoeding) laten vervangen bij Storz&Bickel.

Net als de Crafty is het geen goedkope vaporizer (zo'n 300 euro) maar hij is wat mij betreft het geld meer dan waard. Er is goed nagedacht over het ontwerp en de kruidenkamer+koeleenheid zijn erg gemakkelijk schoon te maken. Daarnaast is de airflow erg goed.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb een flowermate v5 nano. Doet het prima.

Dynavap heb ik ook. Werkt ook prima, maar de flowermate is in mijn ervaring consistenter.
S
StoneoldieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heb zelf ook de Mighty die al eerder genoemd staat. Top apparaat, kost wel wat, maar dan heb je ook wel wat. Voor concentraten (wax/dabbs) minder goed geschikt....
d
dondersteenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben sinds enkele jaren ook voornamelijk op vaporizen overgestapt. enkel met vrienden zal ik een joint roken (zij vinden vapen niets en het mist een stuk van het sociale aspect). Zelf ben ik echt meer fan van het effect van vapen.... Ja, er is echt een groot verschil in effect: als je vaped weet je wat high zijn is. Het komt wat overeen met spacecake (helder, energiek) maar natuurlijk beter te doseren dan bij spacecake.

Ik heb zelf 10 jaar geleden de Volcano Digit gekocht! Dat ding is een tank! Duitse degelijkheid, super eenvoudig in gebruik en kwaliteit. De Digit is niet meer te koop maar de "Classic" wel voor iets boven de 300 euro. Klinkt als heel duur maar het is de investering dubbel en dwars waard: Veel gezonder, echt high, veel minder wiet nodig, geen geur overlast, geen tabaksverslaving.... Ik kan nog wel even door gaan met punten benoemen....

Ik ben nu op zoek naar een goede draagbare vaporizer. Had er vroeger een van Arizer maar die werkt niet meer. Dus alle tips zijn welkom. Ik overweeg deze:
vapefully.com

Healthy Rips FURY EDGE SE - Portable Vaporizer

✅FURY EDGE SE offers clouds of dense vapor of excellent quality and a range of improvements, including a 40% stronger battery, vibration notifications, and a special module allowing convenient use of additional accessories. 💨 take advantage of the VapeFully vaporizer shop offer 💨
vapefully.com vapefully.com
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#10
dondersteen zei:
Ik ben sinds enkele jaren ook voornamelijk op vaporizen overgestapt. enkel met vrienden zal ik een joint roken (zij vinden vapen niets en het mist een stuk van het sociale aspect). Zelf ben ik echt meer fan van het effect van vapen.... Ja, er is echt een groot verschil in effect: als je vaped weet je wat high zijn is. Het komt wat overeen met spacecake (helder, energiek) maar natuurlijk beter te doseren dan bij spacecake.

Ik heb zelf 10 jaar geleden de Volcano Digit gekocht! Dat ding is een tank! Duitse degelijkheid, super eenvoudig in gebruik en kwaliteit. De Digit is niet meer te koop maar de "Classic" wel voor iets boven de 300 euro. Klinkt als heel duur maar het is de investering dubbel en dwars waard: Veel gezonder, echt high, veel minder wiet nodig, geen geur overlast, geen tabaksverslaving.... Ik kan nog wel even door gaan met punten benoemen....

Ik ben nu op zoek naar een goede draagbare vaporizer. Had er vroeger een van Arizer maar die werkt niet meer. Dus alle tips zijn welkom. Ik overweeg deze:
vapefully.com

Healthy Rips FURY EDGE SE - Portable Vaporizer

✅FURY EDGE SE offers clouds of dense vapor of excellent quality and a range of improvements, including a 40% stronger battery, vibration notifications, and a special module allowing convenient use of additional accessories. 💨 take advantage of the VapeFully vaporizer shop offer 💨
vapefully.com vapefully.com
Klik om te vergroten...
Ik zou zeggen kies nogmaals voor de Duitse degelijkheid en ga voor een portable Storz & Bickel Crafty/Mighty, zelfde merk als de Volcano ^^

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."