Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1 joint en al bijna twee week slapeloos

1 joint en al bijna twee week slapeloos

21 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#1
Niet meer blowen lijkt mij indd verstandig

De joint had ik gerookt op een maandag. Niet afgelopen maandag maar die maandag daarvoor. Daarvoor tijd nuchter geweest en niet geblowt. Daarvoor de laatste keer in begin augustus geblowt.

Ik heb dit vaker gehad, maar pas nadat bijv een week lang joint had gebruikt en andere middelen. Maar nooit na 1 joint.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lijkt me onwaarschijnlijk dat het aan die joint ligt. Hooguit heb je het jezelf nu aangepraat, soortvan placebo effect.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een kleine twee week geleden, had ik een hasjjoint gerookt. Sindsdien nauwelijks kunnen slapen.

Hoe komt dit?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hmm goede vraag. Hoe voelde jij je de dagen erna?
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik voel me gewoon goed verder. Ik slaap alleen haast niet meer
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#6
Blow je regelmatig? Ik heb vrienden(dagelijkse smokers) die veel slaapproblemen krijgen wanneer ze stoppen met blowen.

Als dit door een incidentele hasj joint komt dan is dat wel bijzonder. Bij incidenteel gebruik zou dat nu al wel uit je systeem moeten zijn lijkt me.
Heb je dit al wel eens eerder gehad?

Mocht het slapen niet beter worden dan zou ik misschien eens bij de huisarts langsgaan. En misschien maar niet meer blowen.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#7
GoldenGrow zei:
Lijkt me onwaarschijnlijk dat het aan die joint ligt. Hooguit heb je het jezelf nu aangepraat, soortvan placebo effect.
Klik om te vergroten...
De tijd voor de joint sliep ik anders wel heel goed. Zou niet weten waar dit anders aan moet liggen.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kan het zo zijn dat dit komt doordat mijn brein kwetsbaar is voor psychoses?
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#9
PsychedelicMagic zei:
Kan het zo zijn dat dit komt doordat mijn brein kwetsbaar is voor psychoses?
Klik om te vergroten...
Als je kwetsbaar bent voor psychoses zou ik sowieso niet blowen :grimacing: maar wel vreemd dat je niet kan slapen...heb je niet gewoon onbewust stress voor iets?
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mja, zou niet weten wat. Het is echt sinds die joint. Heb dit ook na dagenlang benzo of opiatengebruik. Maar nooit geweten dat dit na 1 joint ook gebeurt.
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#11
PsychedelicMagic zei:
Mja, zou niet weten wat. Het is echt sinds die joint. Heb dit ook na dagenlang benzo of opiatengebruik. Maar nooit geweten dat dit na 1 joint ook gebeurt.
Klik om te vergroten...
Voelde je misschien spanning voor het roken van de joint omdat het al een tijd geleden was?
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nee, en kan me niet voorstellen dat de spanning er toe heeft geleid dat ik nauwelijks nog slaap. Wat ik lees is dat cannabis ervoot zorgt dat je minder efficient slaapt. Ik slaap alleen inefficient. Lees dat bij flinke gebruikers het zo drie weken kan duren voordat ze weer efficienter gaan slapen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand ineens rare klachten krijgt van wiet of hasj, terwijl diegene al jarenlang probleemloos gebruikt. Kijk bijvoorbeeld naar derealisatie/depersonalisatie klachten. Een echte oorzaak is meestal niet aan te wijzen, het 'gebeurt gewoon'.

Wel enorm vervelend man...

Het lijkt me met jouw aanleg voor psychoses wel heel verstandig sowieso van de wiet/hasj af te blijven ja.
M
MooszLid
01-01-2024, 00:00
#14
PsychedelicMagic zei:
Sinds twee dagen slaap ik iets beter. Nog steeds veel wakker worden en nachtmerries, maar mijn brein kan weer tot rust komen en in slaap vallen. Gelukkig.
Klik om te vergroten...
Hoe gaat het slapen nu? Weetje al waardoor je slaap zo ontregeld was?
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja, dit komt niet door de hasjjoint maar door iets anders. Iets waar ik niks over mag zeggen. Maar sinds ik daarmee ben gestopt slaap ik weer en hebben drugs weer hun effect op mij :)
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja .als je een verleden hebt met misbruik en vaker niet slapen. Net zoals je lichaam een virus onthoud en wat antistoffen aanmaakt. Zo heeft jouw brein de link tussen een joint en slecht slapen gelegd. En komt ook meteen in actie..door dus wakker te blijven

Als je aanleg voor psychoses hebt werkt je brein zeker anders, en ben je vatbaarder om dingen als het ware uit te vergroten. Net zoals een fantasie een psychose word. Kan slecht slapen echt niet slapen worden


Maar zoals je merkt...het herstelt..tijd lijkt de vijand. Maar voor herstel is het je vriend.

Het lijkt zo slap maar is echt waar..geduld en stimuleer je slaap..vaste bedtijd discipline. Ga juist je dag door. Creer een slaapritueel. Hou jezelf voor dat de 3e dag dan raak zal zijn. De 2e kan ook al. Geef niet op als je de 1e nacht niet meteen goed slaapt. Help je lichaam resetten. Focus je niet op de slaap. Maar om goed de dag door te komen. Ik vind niet slapen afschuwelijk, dus ik snap je. Maar wat ik schreef heeft mij(en velen anderen) echt geholpen
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#17
PsychedelicMagic zei:
Een kleine twee week geleden, had ik een hasjjoint gerookt. Sindsdien nauwelijks kunnen slapen.

Hoe komt dit?
Klik om te vergroten...
Helemaal hersteld?
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#18
PsychedelicMagic zei:
Een kleine twee week geleden, had ik een hasjjoint gerookt. Sindsdien nauwelijks kunnen slapen.
Klik om te vergroten...
Ik had dit recent
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik waardeer je posts overigens erg mrdloverdj :)
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#20
Slecht slapen was de oorzaak van mijn slechte eetgewoontes en overgewicht, overprikkeling, concentratieproblemen en klachten die psychotisch van aard zijn. Mijn vijanden kennen mijzelf 100x beter dan ik mijzelf ken...... Aan mijn "vijanden": Ik geef me over. Ik doe geen slechte dingen meer. Ik buig. Nu je zin?

Shit man, het leger of zo hebben iets verzonnen voor mensen zoals mij en dat werkt....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."