Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStonee/ duizelig van shag

Stonee/ duizelig van shag

20 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Jbruinsma zei:
Maar laat ze lekker lachen joh is toch ook helemaal niet erg
Klik om te vergroten...
Dit!
D
DghLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jbruinsma zei:
Mag ikk vragen hoe oud je bent?
Klik om te vergroten...
Uhh 16.
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Walther zei:
Uhh 16
Klik om te vergroten...
Weetje je bent j9ng net wat de dunne zegt ik ben ook jong begonnen man was 12 of 14dus als je het niet nodig bent niet doen later zou je jezelf dankbaar zijn maat👍😉
D
DghLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
(enne je stinkt niet meer als je stopt dus meer aandacht van de meisjes/jongens..)
Klik om te vergroten...
Haha ja dat is waar
D
DghLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jbruinsma zei:
Weetje je bent j9ng net wat de dunne zegt ik ben ook jong begonnen man was 12 of 14dus als je het niet nodig bent niet doen later zou je jezelf dankbaar zijn maat👍😉
Klik om te vergroten...
Ja, gaat goed komen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jbruinsma zei:
Weetje je bent j9ng net wat de dunne zegt ik ben ook jong begonnen man was 12 of 14dus als je het niet nodig bent niet doen later zou je jezelf dankbaar zijn maat👍😉
Klik om te vergroten...
Ja, had ik toen maar naar mijn ouders geluisterd. 😜
Maar ja zij rookten zelf ook dus ik dacht “dikke schijt”. Nu snap ik wat zij bedoelden met verslaafd raken en niet kunnen stoppen.
Nou was het in de jaren 70 en 80 toen ik opgroeide “normaal” om te roken. Haast iedereen rookte. Ook in vliegtuigen, restaurants, bij iedereen thuis, gewoon in de auto met je kids op de achterbank.
Gelukkig is dat nu niet meer zo normaal!
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Ja, had ik toen maar naar mijn ouders geluisterd. 😜
Maar ja zij rookten zelf ook dus ik dacht “dikke schijt”. Nu snap ik wat zij bedoelden met verslaafd raken en niet kunnen stoppen.
Nou was het in de jaren 70 en 80 toen ik opgroeide “normaal” om te roken. Haast iedereen rookte. Ook in vliegtuigen, restaurants, bij iedereen thuis, gewoon in de auto met je kids op de achterbank.
Gelukkig is dat nu niet meer zo normaal!
Klik om te vergroten...
Echthe precies maarja doe je niks aan he natuurlijk. En ik was ook altijd eigenwijs. Maja wje weet leren we het ooit!!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jbruinsma zei:
Echthe precies maarja doe je niks aan he natuurlijk. En ik was ook altijd eigenwijs. Maja wje weet leren we het ooit!!
Klik om te vergroten...
Er beginnen nu gelukkig veel minder jongeren met roken als vroeger. Vroeger rookte haast mijn hele klas en school, bijna al mijn vrienden en familie. Het begint te dagen dat het echt niet stoer is en totaal onzinnig ook. Het is niet lekker en je word er niet stoned, dronken of wappie van. Kijk, wiet roken bv heeft nog “nut”, je word stoned. Maar alleen tabak roken is niet leuk. Je denkt van wel op gegeven moment omdat je snel verslaafd bent. En stoer? Tja, dacht ik vroeger ook maar gelukkig is niet roken tegenwoordig minstens net zo stoer!

Een zoon van mijn zus heeft als eerste en enige van onze hele familie nog nooit gerookt en gaat dat ook nooit doen. Niet eens geprobeerd. Zou dan de 1e zijn, vet trots op hem!
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Dunne zei:
Er beginnen nu gelukkig veel minder jongeren met roken als vroeger. Vroeger rookte haast mijn hele klas en school, bijna al mijn vrienden en familie. Het begint te dagen dat het echt niet stoer is en totaal onzinnig ook. Het is niet lekker en je word er niet stoned, dronken of wappie van. Kijk, wiet roken bv heeft nog “nut”, je word stoned. Maar alleen tabak roken is niet leuk. Je denkt van wel op gegeven moment omdat je snel verslaafd bent. En stoer? Tja, dacht ik vroeger ook maar gelukkig is niet roken tegenwoordig minstens net zo stoer!

Een zoon van mijn zus heeft als eerste en enige van onze hele familie nog nooit gerookt en gaat dat ook nooit doen. Niet eens geprobeerd. Zou dan de 1e zijn, vet trots op hem!
Klik om te vergroten...
Jaa precies dat zo is het wel idd. Ik deed het ook om stoer te doen enzv en later zit je eraan vast enzv. En net wat je zegt ook wel apart trouwens. mijn neefje ook niet rookt niet wil het niet enzv ook geen andere domme dingen en die is vandaag gescout zo zie je maar weer idd mag je trots op zijn en ben ook in dit geval. T leven heeft veel meer te bieden vindik al kwam ik er heel laat achter..
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jbruinsma zei:
Jaa precies dat zo is het wel idd. Ik deed het ook om stoer te doen enzv en later zit je eraan vast enzv. En net wat je zegt ook wel apart trouwens. mijn neefje ook niet rookt niet wil het niet enzv ook geen andere domme dingen en die is vandaag gescout zo zie je maar weer idd mag je trots op zijn en ben ook in dit geval. T leven heeft veel meer te bieden vindik al kwam ik er heel laat achter..
Klik om te vergroten...
Ik ook hoor, ik heb denk zo een 25+ jaar dagelijks gerookt.
Beter niet aan beginnen! Het leven is leuker zonder peuken!
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Had ik ook eerst, raak je wel aan gewend. Enige advies is niet gaan kettingroken, überhaupt is het natuurlijk slecht voor je, maar heb eens toen ik net was begonnen 2 keer m'n maag leeg zitten kotsen omdat 'k te veel had gerookt/te weinig gegeten en ben er echt dagen ziek van geweest. En eerlijk, 't is het beste om nu gewoon te stoppen, het kost je allemaal geld en je ziet er nog uit als een tokkie ook :tongueout:
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Walther zei:
Ha,
Misschien een rare vraag maar
Maar ik heb bij shag altijd een duizelig / beetje stoned gevoel ik ben een beginned roker.
M'n vrienden lachen me dan uit van jo stoned van een sjekkie dus dat maakte me een beetje onzeker
Klik om te vergroten...
Ik rook dagelijks zware shag en de 1e maakt me elke dag een beetje dizzy.
Ohja je bent veel stoerder als je niet rookt ookal doen je vrienden dat wel....
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#13
Een onzeker gevoel krijgen, door wat anderen al dan niet over je zouden denken of zeggen omdat je duizelig wordt van tabak, is wel het laatste waarover je je over een paar jaar zorgen zal maken mits je doorgaat met het inhaleren van een nutteloze, schadelijke rookpluim.

Stop nu het nog (makkelijk) kan. Ik rook nu zo'n 10 jaar. Meerdere stoppogingen gedaan, met moeite 2x gelukt, maar steeds weer begonnen na een paar weken. Jammer genoeg is beginnen net zo makkelijk als knipperen. En als je dan wilt stoppen, bedenkt dat stemmetje in je hoofd net zo makkelijk een reden waarom het nu geen goed moment is om te stoppen.

Bedenk voor jezelf eens wat voor voordelen roken heeft. Zoek dan eens uit wat voor nadelen het met zich meebrengt. Denk naast de vieze geur die om je heen hangt en uit je mond komt aan gele tot in sommige gevallen zelfs bruine tanden, hoesten, slijmophoping, kortademigheid, slechte conditie, wallen, ontstekingen aan je slijmvlies etc. (en ik noem dan nog niet eens de langere termijn effecten!).

Mijn 'goede moment' om te stoppen komt nog wel 🤔 (praat ik mezelf aan). Die van jou is nu. Of in ieder geval: een beter moment om te stoppen krijg je niet!
D
DghLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bedankt voor de adviezen,
Ik zal gaan stoppen.
D
DghLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ha,
Misschien een rare vraag maar
Maar ik heb bij shag altijd een duizelig / beetje stoned gevoel ik ben een beginned roker.
M'n vrienden lachen me dan uit van jo stoned van een sjekkie dus dat maakte me een beetje onzeker
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Walther zei:
Ha,
Misschien een rare vraag maar
Maar ik heb bij shag altijd een duizelig / beetje stoned gevoel ik ben een beginned roker.
M'n vrienden lachen me dan uit van jo stoned van een sjekkie dus dat maakte me een beetje onzeker
Klik om te vergroten...
Ik had het ook wel eens vooral smorgens na de eerste hoor. Denk wel meer mensen hoor moet je is een zware van nelle roken smorgens pohh dan helemaal. Maar laat ze lekker lachen joh is toch ook helemaal niet erg.
Z
ZoraaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat noemen wij hier thuis een nicotine rush
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mijn advies is om te stoppen met roken.
Ik denk dat je nog vrij jong bent dus besef je nu niet hoe moeilijk het is om straks te moeten stoppen later in je leven. Ook niet dat roken echt heel slecht is voor je.
Stop nu het nog makkelijk is. Je bent echt niet minder stoer als je niet rookt. Is juist stoerder vind ik dat je niet mee loopt met je vrienden maar je eigen ding doet en mening hebt.

Geloof me, ik ben in de jaren 80 op mijn 15e uit stoerheid en meedoen begonnen en heb na tientallen jaren heel veel roken (soms meer als een pakje per dag) wel 100 pogingen gedaan te stoppen. Zoooo moeilijk! Ze zeggen zelfs moeilijker als stoppen met bv Cocaïne.

Mij is het gelukt aantal jaren geleden maar de meesten lukt het niet.

Dus niet doen, alsjeblieft!
D
DghLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Dunne zei:
Mijn advies is om te stoppen met roken.
Ik denk dat je nog vrij jong bent dus besef je nu niet hoe moeilijk het is om straks te moeten stoppen later in je leven. Ook niet dat roken echt heel slecht is voor je.
Stop nu het nog makkelijk is. Je bent echt niet minder stoer als je niet rookt. Is juist stoerder vind ik dat je niet mee loopt met je vrienden maar je eigen ding doet en mening hebt.

Geloof me, ik ben in de jaren 80 op mijn 15e uit stoerheid en meedoen begonnen en heb na tientallen jaren heel veel roken (soms meer als een pakje per dag) wel 100 pogingen gedaan te stoppen. Zoooo moeilijk! Ze zeggen zelfs moeilijker als stoppen met bv Cocaïne.

Mij is het gelukt aantal jaren geleden maar de meesten lukt het niet.

Dus niet doen, alsjeblieft!
Klik om te vergroten...
Ik zal het proberen bedankt voor t advies
J
JbruinsmaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Walther zei:
Ik zal het proberen bedankt voor t advies
Klik om te vergroten...
Mag ik vragen hoe oud je bent?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."