Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWerken in de coffeeshop

Werken in de coffeeshop

13 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi jongens, ik ben al vijftigduizend jaar op zoek naar een nieuw bijbaantje. Vrijwel elke winkel afgeweest, geen reactie gekregen. Nu lijkt de coffeeshop me wel wat. Fijne uren, ik weet hoe een kassa werkt en de looks heb ik al. Het enige wat me tot nu toe heeft tegengehouden is dat het raar op je CV staat. Kan het er natuurlijk gewoon afhalen, maar weet dat sommige bedrijven (waar 'k later wil gaan werken, neem aan dat de coffeeshop dat weinig boeit) background checks doen. 'Tis legaal maar komt wel een beetje raar over bij het gemiddelde kantoor of weet ik het.

Nou eh de vraag: Als ik in de coffeeshop ga werken zou dit me later problemen op kunnen leveren ivm werk?

Thx jongens!
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het laat zien dat je verkoop ervaring hebt. Ik denk dat je een plusje voor hebt als je het op je CV hebt staan. Coffeeshop kan soms toch een moeilijke doelgroep vergelijkbaar met de horeca.

Maar het hangt ervan af of je gewoon netjes betaald wordt met belasting betalen en al. Als het zwart werk is, wordt het wat moeilijker met andere dingen.
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Don Draper zei:
Het laat zien dat je verkoop ervaring hebt. Ik denk dat je een plusje voor hebt als je het op je CV hebt staan. Coffeeshop kan soms toch een moeilijke doelgroep vergelijkbaar met de horeca.

Maar het hangt ervan af of je gewoon netjes betaald wordt met belasting betalen en al. Als het zwart werk is, wordt het wat moeilijker met andere dingen.
Klik om te vergroten...
Thx! Moet idd wel even opletten dat het niet zwart is, maar we hebben 10 coffeeshops hier (lang leve Noord-Holland) dus genoeg keus :P Sommigen ogen wat professioneler (voor zover dat kan lol), maar vraag het van tevoren even na.
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gewoon bij volgende werkgevers je sollicitatiebrief + CV op hennepvezel papier afdrukken. Dan kunnen ze het ook niet verscheuren en moeten ze je wel aannemen.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Werken bij een coffeeshop, zou nooit een heikel punt moeten zijn om elders niet te mogen werken. Het is tenslotte een legaal horeca beroep. Je kan altijd zeggen: ik deed alleen het drinken/eten. Dat je niet in de verkoop zat.

niettemin zou het bizar zijn als je hier in het vervolg op wordt afgerekend.

Maar je mag wel ruilen, na mijn nieuwe baan wordt ik overspoeld met e-mails, berichten en linked-in of ik werk zoek 😂

Je kan altijd een bericht sturen, heb een best groot netwerk opgebouwd op Linked-in en misschien kan dat iets voor je betekenen?
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#6
nausea zei:
Nou eh de vraag: Als ik in de coffeeshop ga werken zou dit me later problemen op kunnen leveren ivm werk?
Klik om te vergroten...
Lijkt me niet!

Het is gewoon een legaal horecaberoep, dus dat zou 'n beetje raar zijn als ze je daarop afrekenen.
T
TrippiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb in een seksshop gewerkt. Nooit op afgerekend maar wel een dankbaar onderwerp bij sollicitatiegesprekken. Ik denk dat een coffeeshop sowieso beter is dan een gat in je CV.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
MDMAutist zei:
Gewoon bij volgende werkgevers je sollicitatiebrief + CV op hennepvezel papier afdrukken. Dan kunnen ze het ook niet verscheuren en moeten ze je wel aannemen.
Klik om te vergroten...
Of je houdt het sollicitatiegesprek in de coffeeshop, met al die wietlucht, dat die werknemer op een gegeven moment ook denkt: "... waar ging het nou over?".
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Tha dreaaaaaam, ik wil heel graag een eigen coffeeshop heheheh.
Maar je hebt ook altijd de vrijheid het voor bepaalde functies van je cv af te halen! No worries babe.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
The dreaaaaam, ik wil heel graag een eigen coffeeshop heheheh.
Maar je hebt ook altijd de vrijheid het voor bepaalde functies van je cv af te halen! No worries babe.
Klik om te vergroten...
Bij mij mag je een coffeeshop starten :wink: hoef ik niet een uur onderweg te zijn 😂
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Apenpoep scheppen in een dierentuin in Borneo iets voor jou? Dat zou mijn droombaan zijn.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Trippi zei:
Ik heb in een seksshop gewerkt. Nooit op afgerekend maar wel een dankbaar onderwerp bij sollicitatiegesprekken. Ik denk dat een coffeeshop sowieso beter is dan een gat in je CV.
Klik om te vergroten...
Weet ik niet. Hangt van de baan af. Ik vind sollicitatie gesprekken toch vaak van de wederzijdse leugens en het zinloze geouwehoer aan elkaar hangen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
De vacatures liggen voor het oprapen tegenwoordig. Je kan het ook altijd weglaten natuurlijk.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#14
FredKroket zei:
De vacatures liggen voor het oprapen tegenwoordig. Je kan het ook altijd weglaten natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Zelfs nu nemen ze niet iedereen overal voor aan heb ik ervaren.
Het gaat om wat de bedrijven willen, niet om werkzoekenden aan werk te helpen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."