#1
Na jaren blowen met een vaporizer heb ik een grote glazen pot gevuld met Already Vaped Buds (AVB). Dat is wiet die al in een vaporizer is geweest, maar die je nog kunt gebruiken voor edibles omdat er nog meer dan genoeg cannabinoïden in zitten. Gisteravond begon ik er maar eens wat van die pot te nemen. En dat kwam flink hard aan.
Een paar keer had ik al wietkoekjes gemaakt van de AVB. Het was wel even lastig om de juiste dosis te vinden. Maar toen dat eenmaal was gelukt, en nadat ik een flesje CBD-olie had geroerd door de wietboter, was ik best tevreden over het effect. Toch ben ik meer geneigd om wiet of hasj te verdampen. Dus blijft de AVB zich alsmaar opstapelen.
Gisteravond vond ik het wel een aardig moment om weer eens aan de AVB te gaan. Ik schepte vlak voor etenstijd 0,25 gram uit de pot en nam dat in met gewoon een beetje water. Dat smaakt een beetje alsof je zand aan het eten bent. Maar het doet zijn werk en ik heb wel eens smerigere drugs op
Ongeveer anderhalf uur later nam ik nog twee glaasjes ouzo, die ik in de vriezer had liggen. Al vrij snel daarna begon een zwaar stoned gevoel opzetten. Het is wel echt een andere ervaring dan high worden van het blowen. De delta-9-THC wordt omgezet tot 11-hydroxy-THC doordat je het oraal inneemt. Dat geeft dus een zwaarder gevoel waarvan je echt couchlock stoned wordt. Het voordeel is dat het ook nog een stuk langer blijft werken: zo'n 6 uur.
In mijn geval verplaatste ik me al snel richting mijn bed. Ik was eerst van plan om een boek te gaan lezen. Maar dat boek heb ik nooit opengeslagen. Ik viel al snel in slaap. Af en toe werd ik even wakker om te kijken hoeveel tijd er was verstreken. En vrij snel daarna sliep ik alweer verder.
Zo werd ik om 01.00 uur 's nachts echt wakker omdat de AVB aan het uitwerken was. Dat was natuurlijk niet zo handig, want ik had geen zin mijn hele ritme te verneuken. Dus nam ik nog maar 0,25 AVB en ging ik even mijn boek lezen voordat het weer begon te werken.
Wanneer ik weer in slaap ben gevallen kan ik me niet helemaal herinneren. Ik werd vanochtend om 10.00 uur wakker, en toen moest ik me wel echt even uit bed slepen. Ik voelde me niet meer echt stoned, maar ik was wel flink geradbraakt van het stoned slapen. Nu is het bijna 13.00 uur, en nu pas begin ik een beetje wakker te worden.
Al met al ben ik best tevreden met deze ervaring. Bij het vapen heb ik toch vaak het idee dat ik vrij licht en paranoïde stoned wordt. Maar van deze AVB werd ik totaal niet paranoïde en werd ik juist best lekker rozig en zwaar stoned. Dus misschien ga ik dit toch maar weer wat vaker doen. Ik heb nog een pot vol, dus dat zal wel lukken. Een nadeel is wel dat je je space een stuk beter moet plannen omdat je pas na 1,5 - 2,5 uur het effect gaat merken, en het daarna vrij lang blijft voortduren.
Hoe heet zet jij de vaporizer als ik vragen mag?
