Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZwaar stoned van Already Vaped Buds (AVB)

Zwaar stoned van Already Vaped Buds (AVB)

17 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Na jaren blowen met een vaporizer heb ik een grote glazen pot gevuld met Already Vaped Buds (AVB). Dat is wiet die al in een vaporizer is geweest, maar die je nog kunt gebruiken voor edibles omdat er nog meer dan genoeg cannabinoïden in zitten. Gisteravond begon ik er maar eens wat van die pot te nemen. En dat kwam flink hard aan.

Een paar keer had ik al wietkoekjes gemaakt van de AVB. Het was wel even lastig om de juiste dosis te vinden. Maar toen dat eenmaal was gelukt, en nadat ik een flesje CBD-olie had geroerd door de wietboter, was ik best tevreden over het effect. Toch ben ik meer geneigd om wiet of hasj te verdampen. Dus blijft de AVB zich alsmaar opstapelen.

Gisteravond vond ik het wel een aardig moment om weer eens aan de AVB te gaan. Ik schepte vlak voor etenstijd 0,25 gram uit de pot en nam dat in met gewoon een beetje water. Dat smaakt een beetje alsof je zand aan het eten bent. Maar het doet zijn werk en ik heb wel eens smerigere drugs op :tearsofjoy:

Ongeveer anderhalf uur later nam ik nog twee glaasjes ouzo, die ik in de vriezer had liggen. Al vrij snel daarna begon een zwaar stoned gevoel opzetten. Het is wel echt een andere ervaring dan high worden van het blowen. De delta-9-THC wordt omgezet tot 11-hydroxy-THC doordat je het oraal inneemt. Dat geeft dus een zwaarder gevoel waarvan je echt couchlock stoned wordt. Het voordeel is dat het ook nog een stuk langer blijft werken: zo'n 6 uur.

In mijn geval verplaatste ik me al snel richting mijn bed. Ik was eerst van plan om een boek te gaan lezen. Maar dat boek heb ik nooit opengeslagen. Ik viel al snel in slaap. Af en toe werd ik even wakker om te kijken hoeveel tijd er was verstreken. En vrij snel daarna sliep ik alweer verder.
Zo werd ik om 01.00 uur 's nachts echt wakker omdat de AVB aan het uitwerken was. Dat was natuurlijk niet zo handig, want ik had geen zin mijn hele ritme te verneuken. Dus nam ik nog maar 0,25 AVB en ging ik even mijn boek lezen voordat het weer begon te werken.

Wanneer ik weer in slaap ben gevallen kan ik me niet helemaal herinneren. Ik werd vanochtend om 10.00 uur wakker, en toen moest ik me wel echt even uit bed slepen. Ik voelde me niet meer echt stoned, maar ik was wel flink geradbraakt van het stoned slapen. Nu is het bijna 13.00 uur, en nu pas begin ik een beetje wakker te worden.

Al met al ben ik best tevreden met deze ervaring. Bij het vapen heb ik toch vaak het idee dat ik vrij licht en paranoïde stoned wordt. Maar van deze AVB werd ik totaal niet paranoïde en werd ik juist best lekker rozig en zwaar stoned. Dus misschien ga ik dit toch maar weer wat vaker doen. Ik heb nog een pot vol, dus dat zal wel lukken. Een nadeel is wel dat je je space een stuk beter moet plannen omdat je pas na 1,5 - 2,5 uur het effect gaat merken, en het daarna vrij lang blijft voortduren.
Klik om te vergroten...

Hoe heet zet jij de vaporizer als ik vragen mag?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Na jaren blowen met een vaporizer heb ik een grote glazen pot gevuld met Already Vaped Buds (AVB). Dat is wiet die al in een vaporizer is geweest, maar die je nog kunt gebruiken voor edibles omdat er nog meer dan genoeg cannabinoïden in zitten. Gisteravond begon ik er maar eens wat van die pot te nemen. En dat kwam flink hard aan.

Een paar keer had ik al wietkoekjes gemaakt van de AVB. Het was wel even lastig om de juiste dosis te vinden. Maar toen dat eenmaal was gelukt, en nadat ik een flesje CBD-olie had geroerd door de wietboter, was ik best tevreden over het effect. Toch ben ik meer geneigd om wiet of hasj te verdampen. Dus blijft de AVB zich alsmaar opstapelen.

Gisteravond vond ik het wel een aardig moment om weer eens aan de AVB te gaan. Ik schepte vlak voor etenstijd 0,25 gram uit de pot en nam dat in met gewoon een beetje water. Dat smaakt een beetje alsof je zand aan het eten bent. Maar het doet zijn werk en ik heb wel eens smerigere drugs op :tearsofjoy:

Ongeveer anderhalf uur later nam ik nog twee glaasjes ouzo, die ik in de vriezer had liggen. Al vrij snel daarna begon een zwaar stoned gevoel opzetten. Het is wel echt een andere ervaring dan high worden van het blowen. De delta-9-THC wordt omgezet tot 11-hydroxy-THC doordat je het oraal inneemt. Dat geeft dus een zwaarder gevoel waarvan je echt couchlock stoned wordt. Het voordeel is dat het ook nog een stuk langer blijft werken: zo'n 6 uur.

In mijn geval verplaatste ik me al snel richting mijn bed. Ik was eerst van plan om een boek te gaan lezen. Maar dat boek heb ik nooit opengeslagen. Ik viel al snel in slaap. Af en toe werd ik even wakker om te kijken hoeveel tijd er was verstreken. En vrij snel daarna sliep ik alweer verder.
Zo werd ik om 01.00 uur 's nachts echt wakker omdat de AVB aan het uitwerken was. Dat was natuurlijk niet zo handig, want ik had geen zin mijn hele ritme te verneuken. Dus nam ik nog maar 0,25 AVB en ging ik even mijn boek lezen voordat het weer begon te werken.

Wanneer ik weer in slaap ben gevallen kan ik me niet helemaal herinneren. Ik werd vanochtend om 10.00 uur wakker, en toen moest ik me wel echt even uit bed slepen. Ik voelde me niet meer echt stoned, maar ik was wel flink geradbraakt van het stoned slapen. Nu is het bijna 13.00 uur, en nu pas begin ik een beetje wakker te worden.

Al met al ben ik best tevreden met deze ervaring. Bij het vapen heb ik toch vaak het idee dat ik vrij licht en paranoïde stoned wordt. Maar van deze AVB werd ik totaal niet paranoïde en werd ik juist best lekker rozig en zwaar stoned. Dus misschien ga ik dit toch maar weer wat vaker doen. Ik heb nog een pot vol, dus dat zal wel lukken. Een nadeel is wel dat je je space een stuk beter moet plannen omdat je pas na 1,5 - 2,5 uur het effect gaat merken, en het daarna vrij lang blijft voortduren.
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#3
AVB klinkt als geweldig spul. Heb al een hoopje opgestapeld om ook stoned van te worden. Dus de goudbruine wiet gewoon opeten met een glas water? Misschien honing erbij ofzo dat het lekker smaakt? Op een boterham met nutella? Heb ik wel zin in van het stoned worden man man. Wat is een dosis voor iemand met al wat tolerantie voor THC?
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind het effect van AVB niet echt fijn meer dus ik pleur het altijd weg.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Klinkt zo hopeloos Amerikaans...
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik rook het gewoon in een blow. Veel waterpijpen ed. Een ton aan edibles. Maar nog nooit voor hash vapen. Wel een keer zo'n zak die volgezogen word door een vaping product. De rest is geschiedenis.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eve's drop zei:
Hoe heet zet jij de vaporizer als ik vragen mag?
Klik om te vergroten...
Euhm ik gebruik voornamelijk een Volcano Classic en die heb ik altijd op stand 6,5 staan. Dat zou ongeveer 195 graden moeten zijn. Maar de Volcano verhit via convectie (warme lucht die langs de cannabis stroomt), dus dan is dat nog niet direct de temperatuur van de cannabis.
Mijn draagbare vaporizer Davicinci IQ (die verwarmt met conductie) zet ik meestal op een programma wat begint bij 175 graden en eindigt bij 195. Dan komt de wiet er wel een stuk bruiner uit, zeg maar donkerbruin. De AVB uit de Volcano is slechts lichtbruin; eigenlijk alleen de groene kleur is weg.

Ik probeer in ieder geval onder de 205 graden celcius te blijven want bij die temperatuur begint benzeen te ontstaan en dat adem je liever niet in.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Euhm ik gebruik voornamelijk een Volcano Classic en die heb ik altijd op stand 6,5 staan. Dat zou ongeveer 195 graden moeten zijn. Maar de Volcano verhit via convectie (warme lucht die langs de cannabis stroomt), dus dan is dat nog niet direct de temperatuur van de cannabis.
Mijn draagbare vaporizer Davicinci IQ (die verwarmt met conductie) zet ik meestal op een programma wat begint bij 175 graden en eindigt bij 195. Dan komt de wiet er wel een stuk bruiner uit, zeg maar donkerbruin. De AVB uit de Volcano is selchts lichtbruin; eigenlijk alleen de groene kleur is weg.
Klik om te vergroten...
In principe zal nooit alles de juiste temperatuur krijgen, het is een indicatie natuurlijk en de vulcano is daarin heel accuraat. Maar het eiken van de meter gebeurd meestal niet, soort van keuring bedoel ik ghehe.

Er zullen dus nog zat psychoactieve stoffen in je AVW achterbijven. En meestal zijn de couchlock stoffen in de hogere temperatuur range.


Neo-Shulginist zei:
Ik probeer in ieder geval onder de 205 graden celcius te blijven want bij die temperatuur begint benzeen te ontstaan en dat adem je liever niet in.
Klik om te vergroten...
Vanaf dan worden er ook stoffen carcinogeen inderdaad.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eve's drop zei:
In principe zal nooit alles de juiste temperatuur krijgen, het is een indicatie natuurlijk en de vulcano is daarin heel accuraat. Maar het eiken van de meter gebeurd meestal niet, soort van keuring bedoel ik ghehe.
Klik om te vergroten...
De Volcano is een van de weinige vaporizers die middels onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek is gevalideerd op de uitstoot. Arno Hazekamp heeft daar veel onderzoek naar gedaan.

pubmed.ncbi.nlm.nih.gov

Evaluation of a vaporizing device (Volcano) for the pulmonary administration of tetrahydrocannabinol - PubMed

What is currently needed for optimal use of medicinal cannabinoids is a feasible, nonsmoked, rapid-onset delivery system. Cannabis "vaporization" is a technique aimed at suppressing irritating respiratory toxins by heating cannabis to a temperature where active cannabinoid vapors form, but below...
pubmed.ncbi.nlm.nih.gov pubmed.ncbi.nlm.nih.gov

Eve's drop zei:
Er zullen dus nog zat psychoactieve stoffen in je AVW achterbijven. En meestal zijn de couchlock stoffen in de hogere temperatuur range.
Klik om te vergroten...
Vaporizers zijn zeker niet 100% effectief, maar dat is roken ook niet. Dus juist door eerst te vapen en daarna de AVB nog oraal te consumeren maak je optimaal gebruik van de cannabis :wink:

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik veel liever vape, dus dat de AVB zich nogal hebben opgestapeld de afgelopen jaren. Soms breken er dan van die momenten aan waarop het toch fijn is om een flinke pot AVB klaar te hebben staan. Als appeltje voor de dorst zeg maar.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik pleur AVB gewoon weg. Edibles met AVB zijn goor. Zelfs capsules met AVB zijn niet aan te raden. Daar ga je hele vieze boeren van laten. Dus nee AVB is geen aanrader wat mij betreft. Gewoon je wiet vapen tot het meer bruin dan groen ziet. :sunglasses:
K
Kleine BosbeerLid
01-01-2024, 00:00
#11
't Feit dat ik de verdampte wiet nog eens kan gebruiken, vind ik geweldig.
Afgelopen zes jaar heb ik dan ook geregeld bruine wiet gegeten. Heel fijne ervaringen mee.

Ik verdamp zelden boven 205°C en de goudbruine wiet bewaar ik.
Zodra ik voldoende heb, maal ik het fijn, laat het trekken in boter en bak er koekjes van.
Een kleine voormiddag bak-werk en dan heb ik een flinke voorraad die ik in de diepvriezer kan bewaren.

Het koekje smaakt best lekker en ik laat er geen vieze boeren van. Voor ik er koekjes van bakte, liet ik de bruine wiet in een tas warme melk weken, maar dat was me vaak te omslachtig. Bovendien smaakt melk me niet altijd, laat staan: warme. 'k Vind het ook minder prettig om de bruine wiet zo op te eten of door te spoelen met water. Koekjes zijn voor mij ideaal.

't Was even zoeken naar de juiste verhouding, de eerste poging koekjes was mij te licht. Ik wilde met 1 koekje voldoende voelen en dat lukt nu met ongeveer 0,60gr bruine wiet per koekje. Zo een koekje is niet geschikt als je die middag/avond nog wat gedaan wil krijgen. Ik kan bijvoorbeeld nog wel wat werken in de tuin, maar -toegegeven- meestal zit ik gewoon lekker stoned & ontspannen voor mij uit te staren en ben ik compleet vergeten waar ik mee bezig was :blush:
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#12
TheRealKoekert zei:
Ik pleur AVB gewoon weg. Edibles met AVB zijn goor. Zelfs capsules met AVB zijn niet aan te raden. Daar ga je hele vieze boeren van laten. Dus nee AVB is geen aanrader wat mij betreft. Gewoon je wiet vapen tot het meer bruin dan groen ziet. :sunglasses:
Klik om te vergroten...
Stuur maar op naar de brandweerkazerne in Maastricht. Daar werkt iemand die het wel lekker vindt.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Ik probeer in ieder geval onder de 205 graden celcius te blijven want bij die temperatuur begint benzeen te ontstaan en dat adem je liever niet in.
Klik om te vergroten...
Benzeen bij 205 graden celcius? Wat? Dit moet je even uitleggen.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
In wil ook zo een vape!!!✌🏻
En AVB maken🤭

En koekjes eten!!!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Benzeen bij 205 graden celcius? Wat? Dit moet je even uitleggen.
Klik om te vergroten...
8ihysuxar5511.png
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik wist serieus niet dat je dit kon bewaren en ‘recyclen’ als het ware. Dus bedankt voor deze info. 😁
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Ik wist serieus niet dat je dit kon bewaren en ‘recyclen’ als het ware. Dus bedankt voor deze info. 😁
Klik om te vergroten...
Ik er wel achter gekomen dat als je met convectie verdampt in plaats van met conductie dat je de AVB dan niet 'rauw' kunt eten zoals ik hierboven beschrijf in het tripreport.

Waarschijnlijk komt dat doordat de rauwe stof die nature in de cannabisplant voorkoment (THC-A) niet zo goed decarboxyleert tot delta-9-THC omdat de hete lucht minder warmte overdraagt dan een keramieke plaat. Het voordeel van die convectie is dat je er schonere damp van krijgt (want je verhit het plantmateriaal van de bloemen een stuk minder). Maar het nadeel is dan wel dat je de AVB alsnog moet verhitten (bijvoorbeeld in de oven bij het bakken van spacecake) voordat je er stoned van kan worden.
H
HertogjanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zelf net voor het eerst cannabis tinctuur gemaakt.
Abv mixen met 96% drinkbare alcohol en klaar. Genoeg recepten op het web mocht iemand dit ook willen doen. Gister 4 druppels onder de tong gaven een hele lichte prettige high die kwam optreden binnen 15 minuten. Ben benieuwd naar meer. Aanrader!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."