Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDaar is 'tie hoor...

Daar is 'tie hoor...

58 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oh trouwens he, ik zat dit topic weer ff door te lezen, maar ik begrijp dat stukje met die stoel en bromfiets en shit totaal niet eigenlijk!? :')

Waar de fack heb je het eigenlijk over?
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#2
agapios zei:
Mooie vent ben je :wink:
Klik om te vergroten...

:')
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik gebeur in jou, jij gebeurt in mij. Verder is er niets aan de hand en zal er ook nooit aan de hand zijn...
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Er is een kindeke geboren op Aard...
En dat ben ik, en niemand anders!
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Voor zover ik weet.
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als je precies weet hoe het zit, laat je je baard staan.

(Wat overigens niet werkt is je baard laten staan omdat je precies wilt weten hoe het zit.)
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Goedenmiddag.

Vandaag maar weer eens aan de wiet gelurkt. Het was wel weer eens tijd. Het was alweer een paar weken geleden.

...Ik wil weleens wat depressief zijn. Elke dag wiet is dan niet zo'n goed idee. Voor mij althans. Iedereen reageert weer anders op het goddelijke goedje THC. Hosanna voor degene die met een dagelijks portie de mooiste reizen maakt. Voor mij werkt het niet. Bij dagelijks gebruik worden mij dipjes heftiger. Ik vind het lekker om ongeveer om de twee weken een hijs te nemen. Aan één hijs heb ik dan ook genoeg. Net lekker een beetje stoned en toch nog bij machte om te functioneren. Ik wordt van dat ene hijsje altijd als een speer stoned. En dat duurt dan minstens een uurtje of drie. Ik heb diep respect gekregen voor 'de Godin van de Wiet' en zo behandel ik haar ook. Ik voel dat ze mij dan ook goed behandeld. Eens in de twee weken mag ik baden in Haar Liefde.

...Ik begin weer filosofisch te worden. Ik ben op filosofisch gebied maar een amateurtje, hoor. Niet eens een boek over filosofie gelezen. Maar toch voel ik mij als ik stoned ben de beste filosoof van de Wereld. Dat heb ik dan. Zo ook nu weer. En soms popt er dan een filosofisch inzicht in mijn brein naar de oppervlakte. Zo ook nu weer. Vaak vind ik zo'n inzicht dan zo geweldig dat ik het opschrijf. Zo ook nu weer.

Hier is 'tie:

De TV waar je naar zit te kijken en de makkelijke stoel waar je in zit behoren ook tot je beste vrienden. Bijna iedereen hier in het Westen barst van de vrienden, alleen we zien het niet, bijvoorbeeld omdat er een knetterende bromfiets voorbij komt.
(Ik hoop dat je begrijpt dat die TV, de makkelijke stoel en die knetterende bromfiets metaforen zijn.)


Afijn, van die dingen... Ik heb al een paar boekjes volgeschreven, dus als jullie meer van dit soort onzin op je forum willen hebben, dan zeg je het maar. De meeste inzichten zijn bedoeld om vooral mezelf uit de put te trekken. Maar wie weet misschien heeft iemand anders er ook wel wat aan...

Mocht je het nog niet gemerkt hebben, ik vind het leuk om te schrijven als ik stoned ben. Omdat dit m'n eerste berichtje is over mijn persoonlijkheid, ga er maar eens een eind aan breien, want als de THC uitgewerkt is, wil ik nog wel eens spijt hebben van wat ik nu weer het internet op geslingerd heb. Mailtjes doe ik maar niet meer.

En ik hoor weleens stemmen in mijn hoofd. Ook als ik niet stoned ben. Op dit moment is het een stem die zegt:
"...Wat doe je nou, man! Je klikt op 'Bevestig'!
Agapios, jongen, waar ben je toch weer mee bezig..."
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Haha, je schrijft mooi man.

Dat hoort bij wiet he, filosofisch worden.
Je kan je ook echt verdiepen in de filosofie of de wetenschap of de pseudo-wetenschap, super interessant allemaal. En dat geeft je al helemaal een bijzonder gevoel als je stoned bent.

Overigens vind ik het een goede en verstandige manier hoe jij in de ''liefde van de wiet badderd'' . Zelf vind ik het ook prettig maar af en toe te doen en niet teveel.

Peace
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Smoken zei:
Oh trouwens he, ik zat dit topic weer ff door te lezen, maar ik begrijp dat stukje met die stoel en bromfiets en shit totaal niet eigenlijk!? :')

Waar de fack heb je het eigenlijk over?
Klik om te vergroten...

Mooie vent ben je :wink:
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#10
agapios zei:
Goedenmiddag.

Vandaag maar weer eens aan de wiet gelurkt. Het was wel weer eens tijd. Het was alweer een paar weken geleden.

...Ik wil weleens wat depressief zijn. Elke dag wiet is dan niet zo'n goed idee. Voor mij althans. Iedereen reageert weer anders op het goddelijke goedje THC. Hosanna voor degene die met een dagelijks portie de mooiste reizen maakt. Voor mij werkt het niet. Bij dagelijks gebruik worden mij dipjes heftiger. Ik vind het lekker om ongeveer om de twee weken een hijs te nemen. Aan één hijs heb ik dan ook genoeg. Net lekker een beetje stoned en toch nog bij machte om te functioneren. Ik wordt van dat ene hijsje altijd als een speer stoned. En dat duurt dan minstens een uurtje of drie. Ik heb diep respect gekregen voor 'de Godin van de Wiet' en zo behandel ik haar ook. Ik voel dat ze mij dan ook goed behandeld. Eens in de twee weken mag ik baden in Haar Liefde.

...Ik begin weer filosofisch te worden. Ik ben op filosofisch gebied maar een amateurtje, hoor. Niet eens een boek over filosofie gelezen. Maar toch voel ik mij als ik stoned ben de beste filosoof van de Wereld. Dat heb ik dan. Zo ook nu weer. En soms popt er dan een filosofisch inzicht in mijn brein naar de oppervlakte. Zo ook nu weer. Vaak vind ik zo'n inzicht dan zo geweldig dat ik het opschrijf. Zo ook nu weer.

Hier is 'tie:

De TV waar je naar zit te kijken en de makkelijke stoel waar je in zit behoren ook tot je beste vrienden. Bijna iedereen hier in het Westen barst van de vrienden, alleen we zien het niet, bijvoorbeeld omdat er een knetterende bromfiets voorbij komt.
(Ik hoop dat je begrijpt dat die TV, de makkelijke stoel en die knetterende bromfiets metaforen zijn.)


Afijn, van die dingen... Ik heb al een paar boekjes volgeschreven, dus als jullie meer van dit soort onzin op je forum willen hebben, dan zeg je het maar. De meeste inzichten zijn bedoeld om vooral mezelf uit de put te trekken. Maar wie weet misschien heeft iemand anders er ook wel wat aan...

Mocht je het nog niet gemerkt hebben, ik vind het leuk om te schrijven als ik stoned ben. Omdat dit m'n eerste berichtje is over mijn persoonlijkheid, ga er maar eens een eind aan breien, want als de THC uitgewerkt is, wil ik nog wel eens spijt hebben van wat ik nu weer het internet op geslingerd heb. Mailtjes doe ik maar niet meer.

En ik hoor weleens stemmen in mijn hoofd. Ook als ik niet stoned ben. Op dit moment is het een stem die zegt:
"...Wat doe je nou, man! Je klikt op 'Bevestig'!
Agapios, jongen, waar ben je toch weer mee bezig..."
Klik om te vergroten...
Wil je nog eens wat inzichten wegschrijven op het forum?
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Pieter210 zei:
Wil je nog eens wat inzichten wegschrijven op het forum?
Klik om te vergroten...
Nou, vooruit dan maar...
=
Door al het geluk dat voor handen is, raak je van het pad, want je wilt altijd meer.
Niet: gelukkig heb ik een computer met internet, gelukkig heb ik een dak boven mijn hoofd, gelukkig kan ik communiceren d.m.v. woorden, gelukkig ........, vul maar in...
Maar: als ik een .......... heb, ben ik pas echt gelukkig.
...Stop met verlangen naar meer. Je bent al zo gelukkig; als je 't maar ziet.
=
Het leven is te mooi om niet waar te zijn.
=
Onze 'sociale' omgangsvormen worden hoofdzakelijk gewenst doordat de meeste mensen zich bezig houden met het gooien van roet in andermans eten, zonder dat men er zichzelf bewust van is.
=
Godsamme, is het alwéér nu. Jezus, d'r komt geen eind aan. Altijd dat nu...
=
Niemand is perfect, dus als je perfect wilt zijn, wees dan niemand.
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#12
:)

Wat voor wiet rook je? Rook je het puur?
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja, idd mooi geschreven :)

Herken veel van wat je schrijft en denkt.
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Laten we (h)eerlijk zijn: het gaat bij het roken van wiet om de THC. De THC doet 't em. Van de THC geraak je in hogere sferen, wordt je stoned, reis je naar een andere dimensie, wordt je filosofisch, ga je uit je dak tijdens een lachkik of... Met andere woorden: kun je het Hemelrijk der Aarde bewandelen. Hoe dan ook... Er gebeurt dus iets met je.
Iemand die zijn bewustzijn (of liever: het bewustzijn) voelt veranderen na het roken van wiet weet dat dat komt doordat de THC-moleculen, die op een of andere manier in je longen (of maag) terecht zijn gekomen, hun uitwerking hebben in je brein (voor degene die dit nog niet wist: bij deze...).

Denken jullie daar nou eens even goed over na:

...Je ervaart door waar te nemen van alles en nog wat om je heen. ...Dat is toch niet niks. Als je daar bij stilstaat, is het toch wel heel wonderlijk dat je überhaupt kúnt zien wat hier staat. Niet dan?

Ooit waren er vlammen in een donkere Ruimte; niets meer dan chemische reacties tussen een zooitje atomen (en niet zo weinig ook). Ooit klonterde de as van die vlammen samen tot een bolletje dat steeds groter werd. Door zwaartekracht werden er kleine bolletjes as als door een magneet aangetrokken door grotere bolletjes as. Dit ging maar door, totdat er een planeet ontstond. En dit proces gaat nog steeds dagelijks in alle uithoeken van het universum gewoon door.
Een planeet is slechts een woord dat wij mensen aan grote bollen as (wat eigenlijk maar stofjes zijn ten opzichte van de - vermoedelijke - oneindigheid van het universum) gegeven hebben.

Wat ben je nu dus eigenlijk?... John Lennon wist het mooi te verzinnen: We are stardust, we are golden, we are billion year old carbon, and we got to get ourselves back to the garden.
Wat Lennon er mee bedoelt, is dat we bezig zijn (we kunnen overigens niet anders) met terug te keren naar onze natuur. We zijn letterlijk één en we zijn onderweg om dat onvoldongen feit tot ons zielige brein door te laten dringen.
Maar wat doen we?... We lopen als kippen zonder kop achter elkaar aan. De een denkt het nog beter te weten dan de ander. ...En dat ademen, zien, horen, ruiken proeven en voelen gaat maar door. Bij iedereen. We zijn dus hetzelfde, want dit is precies wat er bij iedereen gebeurt. Is dat niet wonderlijk???

JIJ (jij, ja) bent, via een bolletje stof en nog ontelbaar veel andere processen, ontstaan uit vlammen. Dat kun je toch gerust een wonder noemen.
't Is daarom, lijkt mij, niet zo gek dat ze bij Greenpeace zeggen: jongens, ...kan dat niet een beetje minder. En onze medebewoners, in welke vorm dan ook, zouden we daar uit respect niet wat zorgvuldiger mee om horen te gaan. We zijn tenslotte van hetzelfde spul gemaakt (en zijn het dus eigenlijk zelf). Lijkt me daarom ook niet zo gek dat indianen het vuur (maar ook het water, de lucht en de aarde) vereren en met het Heilige Vuur offers brengen aan het iets dat je een creator zou kunnen noemen. Van mij mag je het ook geloven in God of Allah noemen. Het komt allemaal op hetzelfde neer. Uit vuur heeft 'De Creator' in het Universum ook THC gemaakt. De Creator is dag in dag uit bezig om iets van dat Universum te boetseren, breien, kantklossen, in elkaar te sleutelen, scheppen (...laat iedereen er vooral zelf een eigen draai aan geven; je bent wat mij betreft vrij).

Die THC, da's dan toch eigenlijk wel een wonderlijk goedje. Door niets meer dan chemische reacties is er een plantje op een bolletje stof ontstaan, waardoor rare wezens rare dingen gaan doen (een stukje schrijven op een 'Drugsforum', bijvoorbeeld).

Al met al ben ik iemand die best wel respect gekregen heeft voor de ontelbare mogelijkheden die mij gegeven zijn. Van mij mag je zeggen dat ik in God geloof; persoonlijk geef ik er de voorkeur aan om er andere woorden aan te geven (iets met Bewust ZIjn, bijvoorbeeld :)...
Hoe dan ook... Het 'hoort' volgens mij zo te zijn dat THC-moleculen iets aparts met je brein doen. De Creator heeft 't namelijk zo bedacht. Wat precies? ...Dat zijn we als mens nog aan 't uitvinden. Wie weet waar het toe leidt? Telepathie? Algehele gekte?...Wie het weet mag het voorspellen...

In de volksmond noemen wij dat evolutie. THC is niets meer en niets minder dan een onderdeel van die evolutie. De rest van de plant doet nauwelijks iets met ons brein. Ik hoef 't daarom ook niet in m'n longen te hebben (het grootste deel is gif en smaakt vies -vind ik). Dus Pieter210, om antwoord te geven op je vraag: ik rook het pure spul, Santa Maria en Purple Haze zelf d.m.v. zonlicht grootgebracht. En ik 'rook' het uit een zelfgemaakte elektrische vaporizer (de nauwelijks schadelijke damp van de weke plantdelen kan ik u ten zeerste aanbevelen vanwege de geur en smaak).

Wij kunnen niet anders dan meedoen aan de evolutie en zijn ontdekkingsreizigers (and stardust).

Laten we Moeder Aarde eren en wiet zo vaak als je zin hebt Marihuana noemen. Ik vind dat Zij wel een mooie naam verdient.
...Maar denk er zo je wilt gerust anders over. Volg vooral je eigen God. Ik zal je er niet op aankijken (omdat we één zijn, sukkel!!!).

Waarom zit ik hier eigenlijk de moraalridder uit te hangen?
Tsja, 't Is er door allerlei omstandigheden van gekomen. 't Is de natuur; je houdt het niet tegen. ...........Raar maar waar.

Shit, toch weer op 'Bevestig' geklikt.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#15
Knappe tekst man :rock:
h
henkdevriesLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mooi man, keep them comming!
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Zou wel eens een avondje willen filosoferen met jou ...
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vind het zo vet he, wat jij schrijft, want ik ben het er altijd al 100% mee eens geweest, maar toch leuk om van iemand anders te lezen.. Het doet me goed om te lezen dat anderen ook deze visie hebben.
a
agapiosLid
01-01-2024, 00:00
#19
Daar is 'tie weer hoor...

Pas als we elkaar nergens (écht nergens) voor nodig hebben, kunnen we in vol-ledige vrijheid samenkomen.
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wouw die is mooi.
Facking diep. Helemaal gelijk in. Dat is zo'n belangrijk besef.
Mooi verwoord, voor hoever woorden dit kunnen omschrijven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."