Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlternatief tabak bij joint

Alternatief tabak bij joint

29 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#1
FredKroket zei:
Puur uit een pijpje is het beste vind ik. Vervangers zijn of heel vies of hebben een psychoactieve werken zoals damania.
Klik om te vergroten...
Ik heb een zware cannabisverslaving achter de rug. Van mijn 15e tot mijn 19e heb ik zeer zwaar geblowd. Op het hoogtepunt vulde ik een puurpijp met enkele korrels wiet dat ik elk halfuur met een volle teug oprookte. Ik had speciaal een papieren kokertje gemaakt om de rook uit het zolderraam (dat was mijn kamer thuis) te blazen zodat niemand ooit iets rook. Ik heb heel intens stoned jarenlang vertoeft als een loner op een zolderkamer zonder ooit een milimeter verder te komen in mijn leven. Het was een van de meest eenzame momenten van mijn leven.

Maar even los van dat, puur in een puurpijp is ongeveer het snelste hoe je wiet tot je kunt nemen. Met hasj wordt dat een probleem. Het idee van een joint is meer dat je het kan "delen" met de groep ("joinen"). Een puurpijp loopt gauw uit de hand. Ik wil niet zeggen dat je zoals mij vroeger gaat eindigen maar het is iets om voor uit te kijken.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dirkjan zei:
Ik heb een zware cannabisverslaving achter de rug. Van mijn 15e tot mijn 19e heb ik zeer zwaar geblowd. Op het hoogtepunt vulde ik een puurpijp met enkele korrels wiet dat ik elk halfuur met een volle teug oprookte. Ik had speciaal een papieren kokertje gemaakt om de rook uit het zolderraam (dat was mijn kamer thuis) te blazen zodat niemand ooit iets rook. Ik heb heel intens stoned jarenlang vertoeft als een loner op een zolderkamer zonder ooit een milimeter verder te komen in mijn leven. Het was een van de meest eenzame momenten van mijn leven.

Maar even los van dat, puur in een puurpijp is ongeveer het snelste hoe je wiet tot je kunt nemen. Met hasj wordt dat een probleem. Het idee van een joint is meer dat je het kan "delen" met de groep ("joinen"). Een puurpijp loopt gauw uit de hand. Ik wil niet zeggen dat je zoals mij vroeger gaat eindigen maar het is iets om voor uit te kijken.
Klik om te vergroten...
Hasj kan prima in een pijpje toch? Doe ik regelmatig.

Rest van je verhaal klopt, het gaat wel een stuk harder als je puur rookt.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
FredKroket zei:
Hasj kan prima in een pijpje toch? Doe ik regelmatig.
Klik om te vergroten...
In Nijmegen is een coffeeshop genaamd "de Kronkel" waar ze ice-o-lator hasj verkopen. Ik heb dat ooit geprobeerd te roken in een puurpijp. Het voelde alsof er tienduizend naalden in mijn luchtpijp prikte. Alles in mijn lichaam schreeuwde: "dit moet eruit!". Ik heb letterlijk gekotst van de misselijkheid.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is goed opletten ook of je zin hebt omte roken en daarom maar wiet/hasj gaat roken.
Of dat je daadwerkelijk stoned wil worden.

Ik ben in 2018 gestopt met roken van tabak en rook nu sindsdien puur.
Ben niet meer gaan roken.
In het begin was het even wennen.

Maar sinds ik CBD combineer met THC ben ik zelf helemaal tevreden. 😊

Dit is hoe het het beste werkt voor mij.
(Ik rook 1 a 1.5 jointje per dag, ik neem een paar hijsjes en leg uhm weer weg)
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mevrouw Pløp zei:
Hop. Kamille. Blauwe lotus/witte lotus, passiebloem, damiana
Klik om te vergroten...

Die passiebloem, ruikt een beetje naar paddestoelen. Zeker niet vies, om hele sterke thee van te zetten. Meestal wordt het goor als je veel van een kruid gebruikt, maar die passiebloem is goed te doen. Werkt heel licht trippend toch?
r
reDStoneLid
01-01-2024, 00:00
#6
N3K0 zei:
CBD dat is wat ik gebruik.

En er zijn vaporizer waarmee je Hasj kan roken zijn volgens mij alleen beetje prijzig.
Klik om te vergroten...
Je hebt er eentje die je met een aansteker moet verwarmen van zo'n 70 euro, anders kom je op de topmodelletjes uit van rond de 200 euro.

Als ik een nieuwe zou kopen. Dan is het belangrijkste dat de damp ook weer goed kan afkoelen. Dat is toch wel een dingetje met het vapen. En dan wordt het altijd een van de duurderen.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#7
sayoefie zei:
Ik probeer een tijd te stoppen met tabak roken, maar zoek een alternatief voor me jointjes. Blow vooral hasj dus pure wordt m niet. Wat voor alternatieven die vrijwel iedereen thuis heeft zijn er hiervoor? (Heb geen zin om nu door de regen langs de winkel te gaan)
Klik om te vergroten...
Ik vind gee enkele vervanging prettig roken/smaken. Ik rook nu al 3 jaar of langer puur.

Ik heb wel 1 vervanging die ik oké vind maar kan nu geen foto maken.

Moet wel zeggen dat als je puur gaat roken niet zoveel moet blowen als met tabak, want dan heb je op een gegeven moment zo'n tolerantie dat je alleen bij super exclusieve dingen high kunt worden.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#8
BenzoLiefhebber zei:
Ik vind gee enkele vervanging prettig roken/smaken. Ik rook nu al 3 jaar of langer puur.
Klik om te vergroten...
Dit ben ik ook achtergekomen met hash. Toen ik wiet rookte had ik er niet veel last van behalve dat de space anders is als ik tabak gebruik. Maar de rook ervaring met tabaksvervangers is echt kut. Ik proef de hash niet. Met tabak is het echt lekkerder.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#9
16814180975027138876537229450449.jpgdit is de enige vervanging die ik redelijk vind. Echter gebruik ik alleen als ik Hasj rook
K
KleurendoofLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wiet is een goeie tabaksvervanger!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."