#1
Ik heb een zware cannabisverslaving achter de rug. Van mijn 15e tot mijn 19e heb ik zeer zwaar geblowd. Op het hoogtepunt vulde ik een puurpijp met enkele korrels wiet dat ik elk halfuur met een volle teug oprookte. Ik had speciaal een papieren kokertje gemaakt om de rook uit het zolderraam (dat was mijn kamer thuis) te blazen zodat niemand ooit iets rook. Ik heb heel intens stoned jarenlang vertoeft als een loner op een zolderkamer zonder ooit een milimeter verder te komen in mijn leven. Het was een van de meest eenzame momenten van mijn leven.Puur uit een pijpje is het beste vind ik. Vervangers zijn of heel vies of hebben een psychoactieve werken zoals damania.
Maar even los van dat, puur in een puurpijp is ongeveer het snelste hoe je wiet tot je kunt nemen. Met hasj wordt dat een probleem. Het idee van een joint is meer dat je het kan "delen" met de groep ("joinen"). Een puurpijp loopt gauw uit de hand. Ik wil niet zeggen dat je zoals mij vroeger gaat eindigen maar het is iets om voor uit te kijken.
