Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerst broer nu vriend aan de coke / jaar later

Eerst broer nu vriend aan de coke / jaar later

21 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
d
dallandraLid
01-01-2024, 00:00
#1
hij zal het toch eerst zelf als een probleem moeten zien,anders is hij echt niet bereid er iets aan te gaan doen..
J
Julia21Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja dank je wel..
Dat is ook het lastige ervan, want volgens mij
heeft hij de rest wel op orde.

Alleen nu is er vorige week een familie lid overleden.
Hoop dat hij nu niet doorslaat.

Maar bedankt voor de reactie.
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Probeer er een beetje op te letten dat hij bv niet te veel alleen is of zo. In dit soort situaties ben je sneller geneigd iets te pakken als je alleen bent, dan dat je met iemand anders bent en met iemand kan praten.
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Idd je kan iemand niet dwingen tot actie, vooral niet als hij zijn leven nog op orde heeft. Sterkte
J
Julia21Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Nu bijna een jaar later, moet ik zeggen dat het redelijk gaat met mijn broer.

Maar dan denk je dat je alles op orde hebt, blijkt dat mijn vriend al 2 jaar gebruikt, alles wat vast en los is aan elkaar gelogen, gelschulden, mij bedrogen.
Ik vind het zo erg, want hou zoveel van hem.

Mensen ik wil toch laten weten, dat je gebruikt prima maar
is het waard om je eigen op te sluiten in een web van leugens.
De mensen die het meest van je houden, zo ontiegelijk pijn doen?

Mensen die alles voor je doen, telkens alleen voor jou grenzen gaan verleggen? Is het nou echt werkelijk waard?
Egotrippers
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Nee dat zeker niet, maar denk dat het ook een beetje ermee te maken heeft waarom hij het je nooit gezegd heeft. Heeft hij mss het idee dat er direct negatieve gevolgen aan zouden zitten als hij het zou vertellen. Ik heb het één van mijn exen ook nooit verteld, omdat ik wist dat het dan meteen afgelopen zou zijn met de relatie. Ook ik zou voor haar gestopt zijn, mja lees dat andere topic maar, dat heeft geen zin.

Heeft hij al eerder een verleden met drugs achter zich, heb je hem ooit op één of andere manier met drugs kunnen linken en verder.. hou het bespreekbaar!!

Ben blij dat het beter gaat met je broer.

Ik heb tegenwoordig mijn lesje ook wel geleerd, heb geen zin meer in relaties met leugens, de dames met wie ik wel eens afspreek krijgen meteen als 1 van de eerste dingen te horen dat ik wel eens drugs gebruik en kunnen ze zich daar niet mee vinden dan zoek ik wel naar iemand die dat wel kan. Mja dan heb je ook nog het soort dat zegt het wel te kunnen doen en uiteindelijk blijkt dan dat ze er helemaal niet mee overweg kunnen, maar das weer een heel ander verhaal.


Sterkte...
J
Julia21Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Juist om dat ik altijd achterdochtig ben geweest bij mijn broer, heb ik wel mijn twijfels gehad. Maar dacht dat eerder een probleem van mij was, maar heb er altijd open over gesproken ook met hem.


Ik ben niet tegen drugs, maar wel wanneer mensen zo verpest worden, en andere mensen mee nemen in die ellende.
Hij gebruikte af en toe wel ees wat op een feest.
Maar zijn al een tijdje niet geweest.

Merkte wel veranderingen in zijn gedrag, en kwam vaak laat, of aangeslagen thuis. Maar had altijd wel z'n redenen. En ik had zo iets van
maak je niet druk, kan hem vertrouwen.
Was ik toen maar meer op mijn hoede..

Maar wat valt het zwaar zeg, mijn grootste angst is uitgekomen.
Ik weet niet meer zo goed wat ik moet doen.
Hij voelt zich enorm schuldig en emotioneel
Dit omdat ik dat niet verdien volgens hem.
Maar ik ben zo gek op hem, dat het allemaal zo dubbel is.
Nu is het nog voor mij zo onwerkelijk, blijken zoveel leugens
te zijn. Dat gister gewoon de druppel voor hem was, hij kon het liegen
niet meer.

Mijn vraag is alleen hoe kan je zo liegen tegen iemand met wie je zo dicht samen leeft. Een toekomst opbouwt. En ik zelf maar denken dat alles koek
en ei was. Meer dan 2 jaar geleefd met een persoon met een dubbel leven.

Maar goed..
We zien het wel weer.
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Waarschijnlijk heeft ie die dingen gezegd uit angst om je niet te willen kwetsen, al helemaal als je ook nog eens al die zeik met je broer erbij hebt. Kan me ergens wel voorstellen dat ie jou en jullie relatie wilde beschermen, dat neemt niet weg dat het niet goed te praten is. Het is iig beter dat je er nu achter komt dan achter een nog langere tijd.

Ik zou zeggen ga maar heel veel met elkaar praten, je zult toch tot een oplossing moeten zien te komen. Het is aan jou de keus wat je ermee doet dat hij je 2 jr heeft voorgelogen en hoezeer je erop vertrouwd dat hij ook echt zou gaan stoppen met alles, mja ik blijf wel van mening dat hij voor zichzelf moet stoppen en niet voor jou of jullie relatie..
J
Julia21Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja dat is mijn mening ook.
En dan kan je volgens mij ook wel alleen stoppen.
Gister had ik het idee dat ik het nog een wel een kans wilde
geven. Maar nu ben ik zo kwaad.
Want je blijft alleen maar terug denken, van dat was
een leugen, dat was een leugen enz.

Zijn omgeving is er nu inmiddels door hem zelf ook van op de hoogte.
Nu hoor je nog meer informatie, vaak pakkies gevonden, geld uit de kas,
jenever fles onder z'n bed. Maar door ontwetenheid van hun, en het vertrouwen in hem was hun gevoel nooit hard te maken.

Maar goed, ik ga hem zo weer zien, heb even wat afstand genomen
van hem uit bescherming voor mezelf.
Jammer van de vakantie die voor volgende week is geboekt.
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#10
Denk er ook over na dat dit moment voor je vriend verschrikkelijk moeilijk is. Als er een tijd is dat hij iemand nodig heeft die om hem geeft en van hem houdt dan is dat nu.

Het zou me niet verbazen dat als jij hem nu in de steek laat er voor hem niet veel meer overblijft en zijn ongetwijfeld negatieve gevoel over zijn beslissingen gaat overheersen.

Als jij er van overtuigd bent dat hij nu gaat veranderen dan moet je hem steunen. Er onvoorwaardelijk voor hem zijn is de beste steun die er is. Geen verwijten meer, vooruit kijken.

Het is met leugens in een relatie zo dat hoe langer het geheim duurd, hoe moeilijker het wordt om het te vertellen. Dat gebruik wat eerst misschien nog te bespreken was met je liep van lievelee uit de hand en dan is de drempel om het te vertellen steeds groter en komt het er nooit meer van.

Ik wil het niet goedpraten. Maar als jij van hem houdt, dan is vergeven en aan jullie toekomst werken de enige juiste optie. Vergeten hoeft niet en hij heeft zeker een heleboel te bewijzen bij je.

Sterkte
J
Julia21Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Dank je wel..
Het is allemaal zo dubbel.
Aan de ene kan vind ik hem een arogante klootzak,
maar aan de aan de andere kant hou je ook nog zoveel van hem.

Ik zal hem op dot moment zeker niet laten vallen.
Maar heb wel wat afstand genomen, want hij moet wel
voelen dat hij het toch moet doen.

Hij heeft in ieder geval hulp gezocht, donderdag heeft hij zijn
eerste intake gesprek samen met zijn moeder.
Die maandag erop heeft hij alleen een gesprek met die consulente.
Het laaste gesprek volgt die vrijdag erop het eind gesprek.
Dus moeten dat even afwachten.

Hebben wel besloten op vakantie tegaan.
Maar ik weet het niet met onze toekomst.
Ik heb zo iets van eerst zien dan geloven.
Kijk mijn vertrouwen is volledig weg, en wil ik wel
heel mijn leven achterdochtig blijven.
Want hoe je het went of keert.
Dat gevoel blijf je toch denk ik wel in zekere mate
houden.
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#12
Julia21 zei:
...Ik heb zo iets van eerst zien dan geloven.
Kijk mijn vertrouwen is volledig weg, en wil ik wel
heel mijn leven achterdochtig blijven.
Want hoe je het went of keert.
Dat gevoel blijf je toch denk ik wel in zekere mate
houden.
Klik om te vergroten...

Als je dat gevoel blijft houden dan heb je gelijk. Want vertrouwen moet wel de basis blijven van je relatie.

Maar geef het een voorzichtig kansje en dan merk je het wel.

Veel sterke
Nutsss
m
melissaLid
01-01-2024, 00:00
#13
platypus zei:
als hij de rest van zijn leven netjes op de rails heeft snap ik wel dat hij niet echt een probleem ziet...
Klik om te vergroten...

kijk dat argument hoor ik hier onder vrienden ook vaak.....
ach wat maakt t uit ik werk iedere dag heb mijn eigen huisje bla bla bla.....
ik mag toch wel lekker los in t weekend,een ander drinkt een biertje ik neem een snuifje wat maakt t uit....
de laatste keer dat we hier gezamelijk hebben gebruikt kwam dit weer ten sprake......
en ondanks t feit dat ik socialisatie drug nr 2 gebruikt had waardoor je t altijd met iedereen eens bent in t heetst van der conversatie flipte ik deze keer helemaal door.....
ik heb iedereen voor ........ :rolleyes: uitgemaakt en ze gevraagd of ze nou niet doorhadden dat ze gewoon verslaafd zijn......
tja ehhhhhh..............mischien weekend verslaafd was t antwoord......
pfffffffffffffffff drugsgebruikers en de enorme plaat die ze voor hun harsens hebben.......
altijd moet er iets te relativeren zijn wat hun eigen gebruik ok maakt.....
noem t beestje bij de naam als je durft.......
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#14
julia wat gebruikt je vriend eigenlijk, als het coke is loopt jullie relatie nooit goed dat garandeer ik je, als hij alleen blowt kun je heel leven gelukkig leven
J
Julia21Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat is inderdaad coke.
In welke mate weet ik niet precies.

Als dat zo is wat jij zegt dan, is het heel jammer.
Maar kies dan toch voor mijn zelf.

Maar goed zoals ik al eerder zei.
Eerst zien dan geloven.
Maar het blijft enorm moeilijk.
Dat zeker...
B
BacingsPenLid
01-01-2024, 00:00
#16
mja probeer zovaak mogelijk met hem te praten en laat niet de duidelijk mergen dat je erg tegen het gebruik van drugs bent want dat zal hij niet accepteren...

sterkte!

laat even horen als het beter/slechter gaat...
J
Julia21Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Er staat niets vreemds op zn bankafschriften? Je checkt zijn prive spullen? Vind ik eigenlijk niet zo netjes. En wat schiet je er mee op als je weet wanneer hij gebruikt heeft?

Dat checken is misschien niet zo netjes, maar als het om de gezondheid gaat van mij broer heb ik het er voor over.
Hij laat ze zelf slingeren, en ik ik vind zelf dat ik daar recht toe op,
Want als zelf zijn eigen vrienden hem veraden.. tja wat is dan niet netjes.

En ik doe het puur uit bezorgdheid....
En wat ik er mee op schiet.. Nou wil gewoon weten of er iets aan te doen valt. Want als ik zijn leven bekijk, is het gewoon 1 slleur week in week uit hetzelfde.. En als hij daar mee gelukkig is prima, maar dat is hij niet.
En ik kan niet aanzien hoe hij ten gronde gaat.. Of het nou netjes is of niet.

Misschien is mijn kijk er zo op, omdat ik zelf niet gebruik.
Maar kan het niet aanzien hoe het hier er aan toe gaat.
En omdat ik er zelf geen ervaring heb, vroeg ik me af of ik wat wijzer kon worden op dit forum..
Maar bedankt voor de reactie..
J
Julia21Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Goede middag allen!

Ik weet niet of ik hier helemaal goed zit,
maar weet wel dat ik met mijn handen in het haar zit.

Het gaat om mijn broer (26).
Hij is verslaafd, het is waarschijnlijk op zijn 16 de begonnen,
met een pilletje. Maar is nu echt een regelmatige gebruiker.
Coke, Speed, GHB, XTC.
Het is alleen zo dat ik sinds kort eigenlijk echt weet hoe hij
er aan toe is..

De laatste tijd komen er ook steeds meer (vrienden)van hem, naar mij
toe om te waarschuwen dat ik op hem moet letten.
Voor dat het te laat is, als dat al niet het geval is.
Maar dat zijn dan wel de vrienden, die bij hem elk weekend zitten tot 6.00 en ook van alles gebruiken leveren.
Tuurlijk gaan er nu een heleboel lampjes branden.

Nu begrijp ik zijn gedrag, geen emotie enz.
Maar het is zo dubieus, gaat elke dag naar zijn werk, is nooit ziek, betaald
netjes zijn rekeningen, op zijn afschriften staan geen gekke dingen..

Maar wil hem zo graag helpen, zal er alles voor over hebben.
Heb hem zelf ook al een aantal keren op een normale en een rustige manier geconfronteerd, maar geeft aan dat hij zich wel redt,
hij ontkent het niet eens. Weet gewoon dat hij met zijn zelf ook in de knoop zit. En veel verdriet heeft.

Maar ben zo bang dat het fout gaat..
Misschien dat jullie nog tips of mij kunnen adviseren wat ik kan doen.
Hij doet zoveel mensen pijn, maar ziet dat niet.
En echt ik neem hem echt niks kwalijk, zal hem altijd vergeven en voor hem zijn..

Kan er ook misschien iemand mij uitleggen, wta de symthonen zijn wanneer iemad gebruikt (coke) en wanneer dat stiekem gaat.
Dit omdat ik er zelf weinig vanaf weet, en van de feiten wil uitgaan gaan, niet alleen van dingen die ik gehoord heb..
Heb al een hoop op internet gelezen, maar vind dta erg standaard en
oppervlakkig..
Dus ik hoop dat ik hiermee een stukje verder kom..

Alsvast heel erg bedankt voor de moeite..
Groetjes Julia
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#19
Er staat niets vreemds op zn bankafschriften? Je checkt zijn prive spullen? Vind ik eigenlijk niet zo netjes. En wat schiet je er mee op als je weet wanneer hij gebruikt heeft?

Als blijkt dat hij het zelf niet redt, kan alleen hijzelf er voor zorgen dat hij geholpen wordt. Je kan in Nederland niet gedwongen worden om te worden opgenomen voor verslavingszorg.
p
platypusLid
01-01-2024, 00:00
#20
als hij de rest van zijn leven netjes op de rails heeft snap ik wel dat hij niet echt een probleem ziet...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."