Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Er staat niets vreemds op zn bankafschriften? Je checkt zijn prive spullen? Vind ik eigenlijk niet zo netjes. En wat schiet je er mee op als je weet wanneer hij gebruikt heeft? Dat checken is misschien niet zo netjes, maar als het om de gezondheid gaat van mij broer heb ik het er voor over. Hij laat ze zelf slingeren, en ik ik vind zelf dat ik daar recht toe op, Want als zelf zijn eigen vrienden hem veraden.. tja wat is dan niet netjes. En ik doe het puur uit bezorgdheid.... En wat ik er mee op schiet.. Nou wil gewoon weten of er iets aan te doen valt. Want als ik zijn leven bekijk, is het gewoon 1 slleur week in week uit hetzelfde.. En als hij daar mee gelukkig is prima, maar dat is hij niet. En ik kan niet aanzien hoe hij ten gronde gaat.. Of het nou netjes is of niet. Misschien is mijn kijk er zo op, omdat ik zelf niet gebruik. Maar kan het niet aanzien hoe het hier er aan toe gaat. En omdat ik er zelf geen ervaring heb, vroeg ik me af of ik wat wijzer kon worden op dit forum.. Maar bedankt voor de reactie.."
"Goede middag allen! Ik weet niet of ik hier helemaal goed zit, maar weet wel dat ik met mijn handen in het haar zit. Het gaat om mijn broer (26). Hij is verslaafd, het is waarschijnlijk op zijn 16 de begonnen, met een pilletje. Maar is nu echt een regelmatige gebruiker. Coke, Speed, GHB, XTC. Het is alleen zo dat ik sinds kort eigenlijk echt weet hoe hij er aan toe is.. De laatste tijd komen er ook steeds meer (vrienden)van hem, naar mij toe om te waarschuwen dat ik op hem moet letten. Voor dat het te laat is, als dat al niet het geval is. Maar dat zijn dan wel de vrienden, die bij hem elk weekend zitten tot 6.00 en ook van alles gebruiken leveren. Tuurlijk gaan er nu een heleboel lampjes branden. Nu begrijp ik zijn gedrag, geen emotie enz. Maar het is zo dubieus, gaat elke dag naar zijn werk, is nooit ziek, betaald netjes zijn rekeningen, op zijn afschriften staan geen gekke dingen.. Maar wil hem zo graag helpen, zal er alles voor over hebben. Heb hem zelf ook al een aantal keren op een normale en een rustige manier geconfronteerd, maar geeft aan dat hij zich wel redt, hij ontkent het niet eens. Weet gewoon dat hij met zijn zelf ook in de knoop zit. En veel verdriet heeft. Maar ben zo bang dat het fout gaat.. Misschien dat jullie nog tips of mij kunnen adviseren wat ik kan doen. Hij doet zoveel mensen pijn, maar ziet dat niet. En echt ik neem hem echt niks kwalijk, zal hem altijd vergeven en voor hem zijn.. Kan er ook misschien iemand mij uitleggen, wta de symthonen zijn wanneer iemad gebruikt (coke) en wanneer dat stiekem gaat. Dit omdat ik er zelf weinig vanaf weet, en van de feiten wil uitgaan gaan, niet alleen van dingen die ik gehoord heb.. Heb al een hoop op internet gelezen, maar vind dta erg standaard en oppervlakkig.. Dus ik hoop dat ik hiermee een stukje verder kom.. Alsvast heel erg bedankt voor de moeite.. Groetjes Julia"
"Ja dank je wel. Heb de website bezocht, geeft inderdaad een hoop informatie weer. Pas wanneer hij erkent van: ik heb een probleem, dan kan hij geholpen worden. Maar dat vind ik zo lastig want ik zit vast, kan nu niks doen. Maar denk wel dat hij nu al te ver is om in te zien dat het hij een probleem heeft.."
"Ja dank je wel.. Dat is ook het lastige ervan, want volgens mij heeft hij de rest wel op orde. Alleen nu is er vorige week een familie lid overleden. Hoop dat hij nu niet doorslaat. Maar bedankt voor de reactie."
"Nu bijna een jaar later, moet ik zeggen dat het redelijk gaat met mijn broer. Maar dan denk je dat je alles op orde hebt, blijkt dat mijn vriend al 2 jaar gebruikt, alles wat vast en los is aan elkaar gelogen, gelschulden, mij bedrogen. Ik vind het zo erg, want hou zoveel van hem. Mensen ik wil toch laten weten, dat je gebruikt prima maar is het waard om je eigen op te sluiten in een web van leugens. De mensen die het meest van je houden, zo ontiegelijk pijn doen? Mensen die alles voor je doen, telkens alleen voor jou grenzen gaan verleggen? Is het nou echt werkelijk waard? Egotrippers"
"Juist om dat ik altijd achterdochtig ben geweest bij mijn broer, heb ik wel mijn twijfels gehad. Maar dacht dat eerder een probleem van mij was, maar heb er altijd open over gesproken ook met hem. Ik ben niet tegen drugs, maar wel wanneer mensen zo verpest worden, en andere mensen mee nemen in die ellende. Hij gebruikte af en toe wel ees wat op een feest. Maar zijn al een tijdje niet geweest. Merkte wel veranderingen in zijn gedrag, en kwam vaak laat, of aangeslagen thuis. Maar had altijd wel z'n redenen. En ik had zo iets van maak je niet druk, kan hem vertrouwen. Was ik toen maar meer op mijn hoede.. Maar wat valt het zwaar zeg, mijn grootste angst is uitgekomen. Ik weet niet meer zo goed wat ik moet doen. Hij voelt zich enorm schuldig en emotioneel Dit omdat ik dat niet verdien volgens hem. Maar ik ben zo gek op hem, dat het allemaal zo dubbel is. Nu is het nog voor mij zo onwerkelijk, blijken zoveel leugens te zijn. Dat gister gewoon de druppel voor hem was, hij kon het liegen niet meer. Mijn vraag is alleen hoe kan je zo liegen tegen iemand met wie je zo dicht samen leeft. Een toekomst opbouwt. En ik zelf maar denken dat alles koek en ei was. Meer dan 2 jaar geleefd met een persoon met een dubbel leven. Maar goed.. We zien het wel weer."
"Ja dat is mijn mening ook. En dan kan je volgens mij ook wel alleen stoppen. Gister had ik het idee dat ik het nog een wel een kans wilde geven. Maar nu ben ik zo kwaad. Want je blijft alleen maar terug denken, van dat was een leugen, dat was een leugen enz. Zijn omgeving is er nu inmiddels door hem zelf ook van op de hoogte. Nu hoor je nog meer informatie, vaak pakkies gevonden, geld uit de kas, jenever fles onder z'n bed. Maar door ontwetenheid van hun, en het vertrouwen in hem was hun gevoel nooit hard te maken. Maar goed, ik ga hem zo weer zien, heb even wat afstand genomen van hem uit bescherming voor mezelf. Jammer van de vakantie die voor volgende week is geboekt."
"Dank je wel.. Het is allemaal zo dubbel. Aan de ene kan vind ik hem een arogante klootzak, maar aan de aan de andere kant hou je ook nog zoveel van hem. Ik zal hem op dot moment zeker niet laten vallen. Maar heb wel wat afstand genomen, want hij moet wel voelen dat hij het toch moet doen. Hij heeft in ieder geval hulp gezocht, donderdag heeft hij zijn eerste intake gesprek samen met zijn moeder. Die maandag erop heeft hij alleen een gesprek met die consulente. Het laaste gesprek volgt die vrijdag erop het eind gesprek. Dus moeten dat even afwachten. Hebben wel besloten op vakantie tegaan. Maar ik weet het niet met onze toekomst. Ik heb zo iets van eerst zien dan geloven. Kijk mijn vertrouwen is volledig weg, en wil ik wel heel mijn leven achterdochtig blijven. Want hoe je het went of keert. Dat gevoel blijf je toch denk ik wel in zekere mate houden."
"Dat is inderdaad coke. In welke mate weet ik niet precies. Als dat zo is wat jij zegt dan, is het heel jammer. Maar kies dan toch voor mijn zelf. Maar goed zoals ik al eerder zei. Eerst zien dan geloven. Maar het blijft enorm moeilijk. Dat zeker..."