Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMattie aan de drugs....wat er aan te doen?

Mattie aan de drugs....wat er aan te doen?

12 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
t
thekingLid
01-01-2024, 00:00
#1
eeej,

bedankt voor alle reacties, ik dnek idd dat ik t maar meot late gaan en m idd gwn late gaar koke in ze sop....

iig bdankt
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#2
In z'n sop gaar laten koken.
P
Psychonaut1976Lid
01-01-2024, 00:00
#3
theking zei:
heeej,

ik ben 17 jaar, en zit in een zogenaamde hangroep, in het begin was dit altijd gezellig. beetje buite hangen peukie roke, soms jointje roken.
jointje roken werd al steeds vaker en meer en meer. maar sinds de zomervakantie gaat t egt fout. we begonnen met cocaine en XTC uitproberen, ik heb t zelf ook allemaal gedaan. maar helaas is niet iedereen even sterk om NEE te zeggen en zodoende, 1 van me beste matties zit aan de cocaine. ik zit hier zwaar mee...ik vin t egt zo naar de klote dat k nu zelfs op me werk me aandacht er niet meer bij kan houden. die goser die aan de coke zit, is egt fout bezig. het begon allemaal met zo eens een lijntje. tis inmiddels zover dat hij afgelopen weekend maar is 4 pakkies haalde, dus 2 gram, terwijl hij een paar weken geleden al blij was met 1 lijntje.... t gaat dus behoorlijk hard de verkeerde kant op, hij gebruikt nu zelfs al voor ze sportwedstrijden om beter te presteren.
ik zit er dus egt mee, wnt ik wil em helpe met zijn probleem, maar als ik er met hem over begin, krijg ik een reactie van houd je bek! j weet niet waar j t overhebt!

heeft er iemand tips om om te gaan met deze situatie?

iig bedankt,

Grtz
Klik om te vergroten...

Het enige wat je kan doen is laten zien wat je ermee bereikt,helemaal niks zoals hij het gebruikt...neem maradonna bv als voorbeeld.Als je sos voor een wedstrijd neemt is zelfs gevaarlijk voor het hart.

Maarja als ie niet wil luisteren moet ie er zelf achter komen net als iedereen.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ken je probleem wel.
Maar je kan er niets aan doen...een vriend van mij is nogal hard aan de speed en ik heb hem vaak genoeg uitgescholden en weetikveelwat. Het enige wat je ermee bereikt is dat hij het voor je hgaat verzwijgen en dat wil je niet.
In zijn sop gaar laten koken en je er niet meer aan storen is de oplossing.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#5
ja had ik oa voorgesteld he...
misschien moet je het minder cru opvatten. Je moet het niet gespreksonderwerp nr. 1 maken. Zorg dat hij het blijft vertellen maar blijf niet op hem zeiken.
w
wausie91Lid
01-01-2024, 00:00
#6
MetaalKonijn zei:
In z'n sop gaar laten koken.
Klik om te vergroten...

ben ik het niet mee eens vrienden zijn er voor elkaar probeer hem duidelijk te maken dat je er mee zit blijft hij dat negeren dan ben ik het wel met metaalkonijn eens :wink:
B
BollieLid
01-01-2024, 00:00
#7
een verslaving afdwingen lukt niet hoor. Hij moet altijd zelf willen meewerken. Groetjes
C
CekoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bollie zei:
een verslaving afdwingen lukt niet hoor. Hij moet altijd zelf willen meewerken. Groetjes
Klik om te vergroten...
Oh jawel hoor, met roken kan het bijvoorbeeld heel goed helpen als iemand steun geeft :) Maarja van coke gaan je hersens rare dingen doen...
c
cuntLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ceko zei:
Bollie zei:
een verslaving afdwingen lukt niet hoor. Hij moet altijd zelf willen meewerken. Groetjes
Klik om te vergroten...
Oh jawel hoor, met roken kan het bijvoorbeeld heel goed helpen als iemand steun geeft :) Maarja van coke gaan je hersens rare dingen doen...
Klik om te vergroten...
coke en roken vergelijken..? ooit coke gebruikt?
b
blow_girlieLid
01-01-2024, 00:00
#10
hem zeggen dat als t zo langer doorgaat dat je dan naar zn ouders stapt, of gewoon zeggen dat je m niet langer met m wil omgaat nu die aan die troep zit, op een gegeven moment raakt tie iedereen kwijt, en kan het 2 kanten opgaan, of hij komt tot bezinning of hij beland nog verder in de goot..bij mij heeft het wel in ieder geval gewerkt...lang verhaal
s
slunseLid
01-01-2024, 00:00
#11
voer hem veel paddos, zorgt dattie bad gaat en tot inzicht komt :)
G
GewoonVOLLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het lukt alleen als hij het zelf wil. En dan moet je diegene ook steunen. Als hij niet wil stoppen met snuiven ken je er weinig aan doen.
t
thekingLid
01-01-2024, 00:00
#13
heeej,

ik ben 17 jaar, en zit in een zogenaamde hangroep, in het begin was dit altijd gezellig. beetje buite hangen peukie roke, soms jointje roken.
jointje roken werd al steeds vaker en meer en meer. maar sinds de zomervakantie gaat t egt fout. we begonnen met cocaine en XTC uitproberen, ik heb t zelf ook allemaal gedaan. maar helaas is niet iedereen even sterk om NEE te zeggen en zodoende, 1 van me beste matties zit aan de cocaine. ik zit hier zwaar mee...ik vin t egt zo naar de klote dat k nu zelfs op me werk me aandacht er niet meer bij kan houden. die goser die aan de coke zit, is egt fout bezig. het begon allemaal met zo eens een lijntje. tis inmiddels zover dat hij afgelopen weekend maar is 4 pakkies haalde, dus 2 gram, terwijl hij een paar weken geleden al blij was met 1 lijntje.... t gaat dus behoorlijk hard de verkeerde kant op, hij gebruikt nu zelfs al voor ze sportwedstrijden om beter te presteren.
ik zit er dus egt mee, wnt ik wil em helpe met zijn probleem, maar als ik er met hem over begin, krijg ik een reactie van houd je bek! j weet niet waar j t overhebt!

heeft er iemand tips om om te gaan met deze situatie?

iig bedankt,

Grtz

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."