Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCocaine en Speed

Cocaine en Speed

88 antwoorden
39 weergaven
18-5-2026
b
berbeLid
01-01-2024, 00:00
#1
sos sucks gewoon
pep rulerert
sos kan me nooooit hoe goed dan ook de rush geve die ik van pep heb
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Halo allemaal, ik vraag me soms nog wel eens af wat jou eigenlijk het verschil is tussen deze 2 qua effecten. Ik ben wle bekend met speed, sos heb ik daarintegen nog nooit gebruikt. Als ik bijv. op internet ga zoeken naar de effecten van bijde dan heb ik zoiets van het is na genoeg bijna hetzelfde :confused:

Voor pep geld;

Psychisch

* onderdrukking van je hongergevoel
* onderdrukking van je slaap en vermoeidheid
* geeft een verhoogd zelfvertrouwen wat resulteert in overmoed
* euforie (het gevoel de wereld aan te kunnen) zowel geestelijk als
lichamelijk
* verhoogde alertheid.

voor sos geld;

Psychisch

* euforie: het gevoel alles aan te kunnen, zowel geestelijk als lichamelijk
* honger wordt niet meer gevoeld
* vermoeidheid verdwijnt
* overmoed
* meer en makkelijker praten
* je hebt meer zelfvertrouwen en je meent sneller en helderder te kunnen denken.

Wat is er dan zo geweldig aan sos?!? ik bedoel speed zou ik ook nooit verslaafd aan kunnen raken maar klopt het nou dat deze 2 middelen bijna hetzelfde zijn. Als je naar de effecten kijkt zijn ze bijna identiek aan elkaar.



:confused:
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#3
kan niet echt antwoord geven op jou vragen, maar wil er wel wat over kwijt.
Ik merk weinig van coke, weinig tot niets, alleen de eerste 10 minuten een vaag gevoel ik mijn hoofd maar meer ook niet.
Bij speed krijg ik energie, praat erg veel , zo'n gesprek met het gevoel dat je heb gedronken of aan de pillen zit.

Toch vind ik het wel met elkaar te vergelijken, als ik echt goede coke zou vinden, denk ik dat het wel met elkaar te vergelijken is... maar in ieder geval gaat mijn voorkeur uit naar speed

Maar wel raar, wat jij neerzet over speed en coke, zeg maar wat je bij coke krijgt, heb ik met speed.. vreemd toch?
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#4
dan heb je gewoon heel goede speed, en gewoon heel slechte sos. Je wordt van allebei helderder, alerter, wakkerder, zelfverzekerder. Maar sos geeft gewoon een totaal ander gevoel. Van sos is de euforie een stuk hoger en voel je je meer " The King " dan van speed. Natuurlijk kan dat ook van speed maar dan zul je toch veel naar binnen moeten werken.

Voor de rest kan ik gewoon eten op coke. Als ik me ogen open heb ben ik klaarwakker, als ik me ogen dicht doe kan ik slapen. Voor de rest voelt coke iets meer spacender aan, iets meer zoals pillen, dan speed. Ook brand het niet in je neus ( mits niet versneden ), en speed toch zeker wel.

Ook vind ik dat t bij speed lijkt alsof je als je bijv. sport, vermoeidheid bijna niet meer voelt in bijv. je benen. Bij sos heb ik dat minder, maar daarentegen lijkt het alsof je bij sos veel meer conditie hebt ( dat je al heel lang hard fiets maar nog steeds niet buiten adem bent ), en dat heb ik bij speed juist weer minder.

Het is eigenlijk gewoon een heel ander gevoel, met de zelfde eigenschappen. Verder wil ik ng kwijt dat sos je helderder maakt dan speed ( bij mij dan ).
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#5
ja dat zal het zijn,dat het slechte coke is, want heb er nooit echt het gewenste gevoel van gehad.
Dan heb je daar ook wel gelijk in, dat je er veel van nodig heb van de speed, ik merk niks van 4 punten, en meestal neem ik er nog 1 drankje bij.. op zich vind niet veel verschillen van elkaar, ik kan trouwens gewoon eten. door de speed krijg ik reuze veel trek in eten, de dag erna stamp ik mezelf helemaal vol :P
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#6
Skippy zei:
ja dat zal het zijn,dat het slechte coke is, want heb er nooit echt het gewenste gevoel van gehad.
Dan heb je daar ook wel gelijk in, dat je er veel van nodig heb van de speed, ik merk niks van 4 punten, en meestal neem ik er nog 1 drankje bij.. op zich vind niet veel verschillen van elkaar, ik kan trouwens gewoon eten. door de speed krijg ik reuze veel trek in eten, de dag erna stamp ik mezelf helemaal vol :P
Klik om te vergroten...

haha, ja op t begin kon ik nooit eten, maar naarmate je meer hebt gebruikt gaat dat steeds beter, je lichaam past zich aan eraan.

Maar ik kan bijv. nooit slapen op de speed, op de sos juist wel. Als je echt goeie sos hebt is het gevoel zelfs heftiger dan bij speed, beetje tussen speed en pillen in ( kwa heftigheid ).
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#7
tja... ik heb nog nooit goede coke gehad, blijf het zeggen , iedereen om me heen zegt het ook , want maakt niet uit wat ik neem, of het nou xtc, coke of speed is... ik slaap als een roos .. er zijn zelfs keren bij dat ik tijdens een computerspel of in een gesprek in slaap val :confused:

Dat hoeft dan toch niet aan de drugs te leggen, kan toch ook dat ik gewoon behoefte heb aan slaap?
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#8
Skippy zei:
tja... ik heb nog nooit goede coke gehad, blijf het zeggen , iedereen om me heen zegt het ook , want maakt niet uit wat ik neem, of het nou xtc, coke of speed is... ik slaap als een roos .. er zijn zelfs keren bij dat ik tijdens een computerspel of in een gesprek in slaap val :confused:

Dat hoeft dan toch niet aan de drugs te leggen, kan toch ook dat ik gewoon behoefte heb aan slaap?
Klik om te vergroten...

Ja, zeker. Maar het is juist zo dat speed en xtc en coke die behoefte wegnemen, maar dat hoeft dus niet zo bij iedereen te zijn.

Bij pillen trouwens kan ik het wel voorstellen dat je in slaap kan vallen, vooral als die net heftig inslaat ofzo ( tijdens t opkomen ), dan word ik zelf juist ff supermoe, maar na 15 min ofzo, ben ik juist in 1 keer klaarwakker ( als ie egt ingeslagen is )
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#9
^ben ik het niet helemaal mee eens skippy, van goeie speed ook al ben je moe VAL JE ECHT NIET IN SLAAP!!!!! :sunglasses:
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#10
dat zeg ik, dan zal het wel troep geweest zijn, heb nooit goede speed of coke gehad

Hoe weet je trouwens of het wel echte goede speed, of coke is?
Ik kan het verschil van goede en slechte niet zien of ruiken.. iemand hier die wel een idee heeft?
Ik heb nu speed. en dat ruikt gewoon naar waspoeder :confused: ben al eens eerder belazerd, dus ben wel eens benieuwd waar je dit aan kan zien
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#11
je kan het ook niet zien, hehe, je moet het voelen!!!! Ik neem aan dat je echt wel het verschil voeld tussen stopverf en speed met 80% amphetemine erin..... Blijf maar gewoon verder zoeken. Van mijn speed als ik een bommentje neem om 1 uur smiddags dan slaap ik de hele nacht niet, dus vrij goeie pep lijkt mij dan. Alhoewel ik weining tot geen tollerantie heb maar toch.....
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#12
need^weed zei:
je kan het ook niet zien, hehe, je moet het voelen!!!! Ik neem aan dat je echt wel het verschil voeld tussen stopverf en speed met 80% amphetemine erin..... Blijf maar gewoon verder zoeken. Van mijn speed als ik een bommentje neem om 1 uur smiddags dan slaap ik de hele nacht niet, dus vrij goeie pep lijkt mij dan. Alhoewel ik weining tot geen tollerantie heb maar toch.....
Klik om te vergroten...


hmm bommetjes krijg ik niet door mn keel, meestal wel met vla oid.. maar de hoeveel heid die ik erin doe is altijd verschillend, hoeveel doe jij in je bom ? Needweed ?
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#13
Skippy zei:
dat zeg ik, dan zal het wel troep geweest zijn, heb nooit goede speed of coke gehad

Hoe weet je trouwens of het wel echte goede speed, of coke is?
Ik kan het verschil van goede en slechte niet zien of ruiken.. iemand hier die wel een idee heeft?
Ik heb nu speed. en dat ruikt gewoon naar waspoeder :confused: ben al eens eerder belazerd, dus ben wel eens benieuwd waar je dit aan kan zien
Klik om te vergroten...

echt goeie speed ruik je, k neem aan dat je de geur van speed kent. Als je ECHT goeie hebt, dan ruik je eraan en dan is die geur echt supersterk. Als ie dan ook nog eens fikt als de tering dan weet je dat je lang wakker zult blijven.
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Skippy zei:
need^weed zei:
je kan het ook niet zien, hehe, je moet het voelen!!!! Ik neem aan dat je echt wel het verschil voeld tussen stopverf en speed met 80% amphetemine erin..... Blijf maar gewoon verder zoeken. Van mijn speed als ik een bommentje neem om 1 uur smiddags dan slaap ik de hele nacht niet, dus vrij goeie pep lijkt mij dan. Alhoewel ik weining tot geen tollerantie heb maar toch.....
Klik om te vergroten...


hmm bommetjes krijg ik niet door mn keel, meestal wel met vla oid.. maar de hoeveel heid die ik erin doe is altijd verschillend, hoeveel doe jij in je bom ? Needweed ?
Klik om te vergroten...

ik weeg het nie techt af ofzo zoiezo meer als dat je in een lijntje doet ik denk dat ik ongeveer 2 lijnen in een bommentje doe. Dan is de vraag natuurlijk nog hoeveel ik in een lijn leg :P mja het is een beetje een moeilijk vraag die je stelt want het hangt natuurlijk ook weer af van de sterkte....
M
MoonLid
01-01-2024, 00:00
#15
het grootste verschil vind ik is dat speed veel en veel langer werkt dan sos, als ik een lijntje sos neem dan is dat na een half uurtje alweer uitgewerkt. hoewel ik me van sos wel relaxter voel heb ik toch liever speed, daar voel ik me alerter van, energieker, ik praat over vanalles en nog wat, voel me gewoon super. vind het jammer van sos dat de werking maar zo kort duurt.
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#16
sos is qua verslaving en andere zaken veelste raar eigenlijk het werkt in je brein zo dat je begint te denken dat alles onder controle is over je leven ook al je hebt al je spaargeld opgesnoven sos is echt geen spul voor mensen die snel verslaafd kunnen raken,

ik zeg niet dat het moeilijk is om te stoppen met coke maar als je gestopt ben heb je een hele rare leven je bent niet meer die kerel voor dat je coke ging snuiven
f
flash kiekeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik voel me minder junky achtig als ik coke snuif dan als ik speed snuif.


Voor de rest..
Coke lijkt onschuldiger dan speed.

Na een nachtje speed ben je zowel een wrak als zombie.
En bij coke niet.

En effecten. ja coke doet geen pijn en verdoofd en speed doet tering veel pijn en je neus gaat er zwaar van de knoppen.
Als je goede sos hebt rond de 50% sta ik toch wel een stuk strakker dan als ik nu een lijn goede speed neem. Zal wel zijn omdat ik sos niet gewoon ben.
Maar voor de rest is het effect van pep=sos .

Maar in het geheel is speed beter dan coke.
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#18
Skippy zei:
dat zeg ik, dan zal het wel troep geweest zijn, heb nooit goede speed of coke gehad

Hoe weet je trouwens of het wel echte goede speed, of coke is?
Ik kan het verschil van goede en slechte niet zien of ruiken.. iemand hier die wel een idee heeft?
Ik heb nu speed. en dat ruikt gewoon naar waspoeder :confused: ben al eens eerder belazerd, dus ben wel eens benieuwd waar je dit aan kan zien
Klik om te vergroten...

Hoe je kan zien/ruiken of het goeie coke is... Bij coke is dat niet zo makkelijk vind ik. Maar als ik aan men snowsealtje/zakje ruik, en het heeft een "cokegeur" dat je echt ruikt dat er coke in zit, dan heb je zeker goede coke. Je kan het ook zien als hij hard is. Als hij hard is, mag je er ook vrij zeker van zijn dat het goede is. Ik weet nu niet of dat in Nederland of in andere streken dan de provincie Antwerpen zo is, maar hier is het toch zo.
s
spliffsnatcherLid
01-01-2024, 00:00
#19
goeie speed: is zeer sterke (ammoniak)geur
goeie sos: is niet echt sterk ruikend maar oh zo hard van structuur, echt brokken met een doorschijnende waas. als je gewoon wat wit poeder krijgt is het al zeer sterk versneden. Neem ongeveer 20 procent sos en 80 procent vulmiddel. Als je poeder krijgt maar je ziet echt nog de schittering van de kristallen dan kan je rekenen op zo een 25 procent. En als je geluk hebt en je kent de juiste mensen dan krijg je dus die stevige brokken

effect speed: vies en vuil, dat spul is goed voor junky's, je bent zo brak als maar kan de dag nadien
effect coke: veel relaxter maar tegelijk ook veel harder dan speed, als je goeie hebt teminste

en het grootste verschil sos laat je veel beter voelen, bij pep heb je na een tijdje iets paranoia. bij sos trek je u er niets van aan of iemand het zou merken of niet.
Alletwee stevig spul waarvoor je best wat goed in de schoenen staat.
zoiezo is thuis,werk,school gebruiken zielig, want dan je op een lange baan vertrokken.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja toch.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."