Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCoke verslaving

Coke verslaving

25 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
B
BaydaLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik denk persoonlijk dat je vrienden wel overdrijven maar ze proberen je alleen te beschermen :rockband:,en gelijk hebben ze
N
Natural_MysticLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja, ik denk dat ik het voorlopig maar bij pilletjes en wiet/hasj houdt. Dat is gelukkig een stuk minder verslavend.
s
st anLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zou er maar even mee stoppen als ik jou was. Of het is allemaal naar de kloten! : )
E
El RetroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je vertoont nu al symptomen die ik had na een half jaarr regelmatig gebruik. Stoppen!
B
BaydaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Weednator zei:
Bewijs dat je niet verslaafd bent. Hou de coke thuis bij en zorgt dat je ervan af kunt blijven , ook al is de verleiding groot .
Klik om te vergroten...

Lolbroek
N
Natural_MysticLid
01-01-2024, 00:00
#6
Laat ik even vooropstellen dat ik nog nieuw ben in het coke wereldje, maar dat ik nu al op enkele problemen stuit. Vrienden van me doen moeilijk, en zeggen dat ik verslaafd raak. Hierdoor ga ik automatisch liegen tegen hen over mijn gebruik. (Ook al doe ik het pas sinds 2 weken en heb ik het sindsdien 4 dagen (en dan vaak ook nog de volgende dag, want op coke kan je wel even doorgaan) gedaan; gemiddeld 6 á 7 lijntjes per avond). Ze zeggen dat ik nu al achterdochtig en egoïstisch word simpelweg omdat ik mijn kleine voorraadje wil beschermen. Dit is toch redelijk normaal lijkt me? Ik word er gewoon af en toe gespannen van, bij het idee dat andere mensen mijn shit op willen snuiven...dan word ik inderdaad bezitterig ja. Ook kreeg ik het commentaar dat ik als een verslaafde overkom doordat ik gisteravond in mijn eentje ben gaan snuiven. Een vriend van mij (een voormalige speed-verslaafde) zei toen dat het op deze manier al de verkeerde kant op ging. Wat denken jullie? Moet ik maar een tijdje stoppen met het gebruik? Ik moet er wel even bij melden dat ik van mezelf weet dat ik wat psychische probleempjes heb, en dat dat een eventuele verslaving zou kunnen versnellen. Ik wil natuurlijk niet verslaafd raken...maar op de één of andere manier heb ik van kinds af aan een enorme fascinatie voor drugs gehad. In het geval jullie me zouden adviseren een tijdje te stoppen, hoe lang zou dat dan moeten zijn? Ik heb nog wat liggen, en ik wil dat dus écht niet door de plee spoelen...al dringen vrienden er wel op aan. Maar het is nogal een nare gedachte dat je wat in huis hebt en je 'kunt' het niet gebruiken. Pfff, ik vind het moeilijk. Ik heb trouwens wel mijn eerste avondje coke 2,5 gram door mijn neus gejast...dat lijkt me ook niet echt bevorderlijk voor verstandig gebruik...maar ik wist niet beter en ging gewoon met de die hard addict meesnuiven.
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#7
't Lijkt me een verstandige zaak dat je een tijdje moet stoppen, maar als je zelf al niet weet hoe lang, en het je uberhaupt al niet nodig lijkt, dan steven je wellicht wel op een verslaving af ja.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb het zelf helemaal niet vaak gedaan, vind het eigenlijk ook niet echt verslavend, maar daarvoor heb ik het niet vaak genoeg achter elkaar gedaan denk ik. (elke keer een half jaar pauze ofzo, na een halve of hele gram..)
Als ik jou zo hoor zou ik er zeker mee oppassen. in je eentje snuiven.. niet willen dat anderen je shit opsnuiven..(ik snap het wel hoor) laat ze anders gewoon betalen en maak je er een vette 'laatste' avond van met zn allen.
En daarna gewoon ff een paar maandjes niet doen. Je zit nu nog in de fase dat dat niet echt problemen zou op moeten leveren denk ik.
Je geeft zelf al aan dat het niet zo verstandig is om te veel drugs (welke dan ook) te gebruiken, met psychische probleempjes.. Heb ik zelf ook last van gehad. Met blowen dan, ietsjes 'minder erg' dan coke... but still.
Je komt over als een slim persoon, dus ik hoop dat je het verstandige zal doen.
W
WeednatorLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bewijs dat je niet verslaafd bent. Hou de coke thuis bij en zorgt dat je ervan af kunt blijven , ook al is de verleiding groot .
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#10
volgens mij ben je al verslaafd sorry maat

hoe eerder je begint met stoppen des te makkelijker het zal gaan dus elke lijntje zul je alleen maar erger worden
S
SorryLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik woon samen met zware coke-verslaafden, TomTom kennen ze hier wel... dat is een room-mate van me, tenminste, was... je doet het pas 2 weken, kap met die troep nu het nog niet te lastig is, It gets harder and harder along the way...
L
Lid 3601Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Gewoon een tijdje niet gebruiken... Na mijn eerste paar keren kon ik de weken erna aan niets anders dan coke denken. Maar toen heb ik het een tijd niet gedaan en had ik er geen behoefte meer aan. Het is inmiddels ook al meer dan 2 maanden geleden dat ik nog eens coke heb gedaan en ik heb geen cravings ofzo.
y
yogivrouwLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hallo,
Ik herken je probleem, alleen heb ik geen psychisch probleem erbij. Ik gebruik ook sinds korte tijd af en toe coke en merk dat het veel met me doet. Maar mensen in mijn omgeving zijn inderdaad bang dat het uit de hand loopt. Ik denk echter dat je het zelf het beste weet. Hun ervaringen zijn niet de jouwe. Als je goed naar jezelf kijkt weet je wel of het voor jou gevaarlijk is en ik denk eerlijk gezegd van wel omdat je hier om hulp vraagt. Ik weet voor mezelf dat ik niet verslaafd raak, als het er is moet het op, is het er niet dan is het er niet. Voelt het voor jou minder ongedwongen dan zou ik er nu mee stoppen voor het te laat is.
Succes!
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat je niet wilt dat je maten het opsnuiven lijkt me wel logisch aangezien het toch duur spul is. Dus doe anders wat acidboy al zei, laat ze wat meebetalen, maak er een laatste vette avond van met zn allen en spreek dan voor jezelf af dat je het een week of 6 niet doet en dan weer eens een keer iets haalt. Doe het gewoon zowieso nooit doordeweeks en alleen eens in de maand in het weekend ofzo. (en houdt je daar ook aan)

Als je echt sterk in je schoenen staat kun je de sos gewoon thuis bewaren zonder het te gebruiken, lukt mij ook prima. Heb thuis van alles liggen, maar gebruik het nooit doordeweeks en ook niet vaker dan 1 keer in de maand.
D
DjTripsLid
01-01-2024, 00:00
#15
zoek een alternatieve drugs om zo af te bouwen, coke is nogal verslavend, en wat jij beschrijft zijn al redelijke symptonen voor op zo'n korte tijd...
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#16
DonnieDark0 zei:
Dus doe anders wat acidboy al zei, laat ze wat meebetalen, maak er een laatste vette avond van met zn allen en spreek dan voor jezelf af dat je het een week of 6 niet doet en dan weer eens een keer iets haalt.
Klik om te vergroten...

Okee, ik was de geldkwestie eventjes vergeten.. :)
F
FlatlinerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Volgens mij hangt het er vanf wat je er erg aan vind...

1. Vind je het erg omdat je zelf dan minder hebt
2. Vind je het erg omdat je het gevoel hebt dat ze van je profiteren

Is het antwoord 1 dan zou ik er mee stoppen je bent je aan het begeven op een hellend vlak. Is het antwoord 2 dan moet je die paupers mee laten betalen. 1 tip, hou je gebruik goed in de gaten....coke is een sniper.
N
Natural_MysticLid
01-01-2024, 00:00
#18
Godverdomme, ik zit nu weer aan die shit. Waar ben ik mee bezig?!
F
FlatlinerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Klinkt niet goed, ik zou er mee nokken. Nu is het voor jou nog relatief makkelijk om dat te doen, het is nog geen standaard gewoonte van je. Ook zou ik die hardaddict vriend van je ontlopen, daardoor kom je alleen maar in de verleiding.
]
]-[IG]-[Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat gaat al goed de verkeerde kant uit, maak de keuze nu het nog kan. Elke keer dat je vanaf nu gebruikt wordt de juiste beslissing moeilijker om te nemen. Je zit er nog maar sinds kort aan, dus even doorzetten en je bent er vanaf.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."