Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCoke, de backstabber..?

Coke, de backstabber..?

16 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
X
XenoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ik ben een jongen van 16 jaar oud, ik heb wel wat drugs geprobeerd, niet vaak, maartoch; Coke, speed, xtc en de standaard reut
Ik heb dus nu ong. 4x coke gebruikt, topavondjes gehad, dat absoluut.
Maar ik lees hier op drugsforum zoveel verschrikkelijke verhalen over cokeverslaving, en mensen die er proberen af te komen.
Met speed heb ik absoluut niet de neiging om het vaker te doen dan op hele bijzondere gelegenheden, omdat ik me daar de dagen erna flink brak van voel.(coke is de huichelaar die je in je rug steekt, pep de bodybuilder die je vol op je bek mept) Met xtc hetzelfde verhaal.
Ik wil mijzelf ervan weerhouden om ook verslaafd te raken aan coke, maar waar ligt de grens? Wanneer moet ik ophouden? Wanneer ga ik te ver?
Ik vermaak me prima zonder drugs, blow af en toe, 1x in de zoveel maanden eens een lijntje/pilletje, maar waar ligt de grens?
Ik vind het erg moeilijk om mijn vraag goed te formuleren, maar ik hoop dat jullie het zo begrijpen..

Groet,
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zorg dat er controle is en spreek met jezelf af om het niet vaker te doen dan een bepaald aantal keren per maand/jaar of wat dan ook. In mijn omgeving gebruiken een hoop mensen sos met mate, dus niet iedereen heeft een coke-probleem (ook al lijkt dat soms zo door al die verslavingstopics).
X
XenoLid
01-01-2024, 00:00
#3
DreamWeaver zei:
Zorg dat er controle is en spreek met jezelf af om het niet vaker te doen dan een bepaald aantal keren per maand/jaar of wat dan ook. In mijn omgeving gebruiken een hoop mensen sos met mate, dus niet iedereen heeft een coke-probleem (ook al lijkt dat soms zo door al die verslavingstopics).
Klik om te vergroten...

Dankje voor je reactie, marja.. waar ligt de grens? 1x in de maand vind ik persoonlijk veel, maar is dit veel?
Als ik een avond coke heb gebruikt (wat er dus 4 zijn geweest) heb ik de dag er na een ontzettend schuldgevoel, en voel me dan ook gelijk een "junk" maar ik vermaak mij prima zonder coke, ben van mezelf al een actieve prater, en coke opent bij mij ook geen extra deuren, word er alleen nog spraakzamer van.. :wink: Maar toch altijd dat knagende gevoel de dag er na.. Ik wil niet te ver gaan...
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik merkte na een keer of ... 10 ofzo, kweet het niet precies. Dat er in mn hoofd gewoon iets veranderde, ik ging er ineens een heel stuk meer naar verlangen dan daarvoor. De frequentie was inmiddels ook toegenomen, wat eerst 1 keer in 6 maanden was, was die laatste twee maanden toegenomen tot 6 keer in diezelfde periode.
Dus gelukkig heb ik genoeg controle en gelezen over deze drug dat ik weet dat ik nu niet veel verder moet gaan experimenteren met coke.
Dus weet voor jezelf waar de grenzen liggen, het kan goed dat het een stuk beter gaat en dat je 1 keer in de 3 maanden bijvoorbeeld in de hand weet te houden en er plezier aan beleeft. Maar ik moet in ieder geval uitkijken... ben ook weer wat verslavingsgevoeliger dan gemiddeld volgens mij.
Als je het dan doet kan ik je 1 goede tip geven door het diezelfde avond op te maken. Want de dag erna heb je sowieso weer zin, en als je dan nog hebt en je neemt weer wat lijnen, dan is bij mij de mindfuck de dag daarop nog veel kutter.
Dit is wat ik je er over kan meegeven, ken je grenzen.
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb eens 2.5 gram in 24 uur weggesnoven, en toen was ik wel een tijdje genezen ja. Verder gebruik ik eigenlijk heel recreationeel sossa, en in kleine hoeveelheden. Het is best in de hand te houden, als je maar niet blijft toegeven aan het gelijk bijpakken als het over z'n top heen is.
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#6
pas er heel erg mee op, voor je het weet rol je er langzaam in. En dan is het moeilijk om er weer af te komen, geloof mij
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik ben blij dat ik het niet meer gebruik, hooguit als ik een nakkie krijg in de kroeg ofzo...

ik veranderde zo erg qua persoonlijkheid als ik gesnoven had. in een persoon die ik helemaal niet ben wel te verstaan.
liegen tegen vrienden enz.
r
robbert87Lid
01-01-2024, 00:00
#8
sosa

DreamWeaver zei:
Zorg dat er controle is en spreek met jezelf af om het niet vaker te doen dan een bepaald aantal keren per maand/jaar of wat dan ook. In mijn omgeving gebruiken een hoop mensen sos met mate, dus niet iedereen heeft een coke-probleem (ook al lijkt dat soms zo door al die verslavingstopics).
Klik om te vergroten...

he willem doel je op mij haha
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#9
dat je hier nu een topic opent over coke is een teken van verslaving bij jou, je begint er aan te denken
afblijven is de enige manier om niet eraan verslaafd te raken.
M
MrHenryLid
01-01-2024, 00:00
#10
heb precies hetzelfde als jou, nou een keer of 4 coke gebruikt in de laatste 10 maanden of zo, vind t ook wel leuk, weet ook dat ik het niet nodig heb om een leuke avond te hebben, maar het is gewoon af en toe wat extra's. De dag erna heb ik ook altijd zoiets damn was dat nou weer nodig, dalijk raak ik verslaafd... heb me ook wel eens afgevraagd wanneer dat het in één keer zó lekker wordt dat je ineens iedere week gebruikt. Maja denk dat het wel meevalt als je het "incidenteel" een keertje gebruikt en ook niet precies om de maand of zo maar gewoon af en toe een keertje...

groeten
X
XenoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maja denk dat het wel meevalt als je het "incidenteel" een keertje gebruikt en ook niet precies om de maand of zo maar gewoon af en toe een keertje...

groeten
Klik om te vergroten...

icidenteel is het goeie woord ja,
maar ik dacht er gisteren inderdaad opeens aan..
Ik heb het ook niet nodig.. Maar gewoon af en toe iets extra's inderdaad.
Ik wil niet langzaam in een verslaving rollen.
Zoals als space scientist zeg, en zelf ook heeft gedaan als ik zijn topics lees..
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Xeno zei:
Maja denk dat het wel meevalt als je het "incidenteel" een keertje gebruikt en ook niet precies om de maand of zo maar gewoon af en toe een keertje...

groeten
Klik om te vergroten...

icidenteel is het goeie woord ja,
maar ik dacht er gisteren inderdaad opeens aan..
Ik heb het ook niet nodig.. Maar gewoon af en toe iets extra's inderdaad.
Ik wil niet langzaam in een verslaving rollen.
Zoals als space scientist zeg, en zelf ook heeft gedaan als ik zijn topics lees..
Klik om te vergroten...

idd, nou staat de één sterker in zijn schoenen als de ander, het blijft gevaarlijk. Zeker met alcohol, als je het samen met alcohol doet ontstaat de stof coca-ethyleen. Dat betekend dat als je dan een andere avond alleen alcohol dringt, dat je automatisch aan coke begint te denken omdat die stof coca-ethyleen ook heel verslavend is. Pas er echt heel erg mee op. Voorkomen is beter als oplossen
R
RobdebobLid
01-01-2024, 00:00
#13
space scientist zei:
Xeno zei:
Maja denk dat het wel meevalt als je het "incidenteel" een keertje gebruikt en ook niet precies om de maand of zo maar gewoon af en toe een keertje...

groeten
Klik om te vergroten...

icidenteel is het goeie woord ja,
maar ik dacht er gisteren inderdaad opeens aan..
Ik heb het ook niet nodig.. Maar gewoon af en toe iets extra's inderdaad.
Ik wil niet langzaam in een verslaving rollen.
Zoals als space scientist zeg, en zelf ook heeft gedaan als ik zijn topics lees..
Klik om te vergroten...

idd, nou staat de één sterker in zijn schoenen als de ander, het blijft gevaarlijk. Zeker met alcohol, als je het samen met alcohol doet ontstaat de stof coca-ethyleen. Dat betekend dat als je dan een andere avond alleen alcohol dringt, dat je automatisch aan coke begint te denken omdat die stof coca-ethyleen ook heel verslavend is. Pas er echt heel erg mee op. Voorkomen is beter als oplossen
Klik om te vergroten...
idd als ik alcohol heb gedronken dan is de drempel zoo veel lager om sos te nemen, echt vervelend eigenlijk... :rolleyes:
P
PhreakingoutLid
01-01-2024, 00:00
#14
space scientist zei:
Xeno zei:
Maja denk dat het wel meevalt als je het "incidenteel" een keertje gebruikt en ook niet precies om de maand of zo maar gewoon af en toe een keertje...

groeten
Klik om te vergroten...

icidenteel is het goeie woord ja,
maar ik dacht er gisteren inderdaad opeens aan..
Ik heb het ook niet nodig.. Maar gewoon af en toe iets extra's inderdaad.
Ik wil niet langzaam in een verslaving rollen.
Zoals als space scientist zeg, en zelf ook heeft gedaan als ik zijn topics lees..
Klik om te vergroten...

idd, nou staat de één sterker in zijn schoenen als de ander, het blijft gevaarlijk. Zeker met alcohol, als je het samen met alcohol doet ontstaat de stof coca-ethyleen. Dat betekend dat als je dan een andere avond alleen alcohol dringt, dat je automatisch aan coke begint te denken omdat die stof coca-ethyleen ook heel verslavend is. Pas er echt heel erg mee op. Voorkomen is beter als oplossen
Klik om te vergroten...

Daar heb ik dan niet last van gehad.. sowieso vond ik coke ook helemaal niks. Maar kan het wel begrijpen ja omdat deze twee middelen toch samen wordt gebruikt
z
zaagmansLid
01-01-2024, 00:00
#15
Xeno zei:
Hallo,

Ik ben een jongen van 16 jaar oud, ik heb wel wat drugs geprobeerd, niet vaak, maartoch; Coke, speed, xtc en de standaard reut
Ik heb dus nu ong. 4x coke gebruikt, topavondjes gehad, dat absoluut.
Maar ik lees hier op drugsforum zoveel verschrikkelijke verhalen over cokeverslaving, en mensen die er proberen af te komen.
Met speed heb ik absoluut niet de neiging om het vaker te doen dan op hele bijzondere gelegenheden, omdat ik me daar de dagen erna flink brak van voel.(coke is de huichelaar die je in je rug steekt, pep de bodybuilder die je vol op je bek mept) Met xtc hetzelfde verhaal.
Ik wil mijzelf ervan weerhouden om ook verslaafd te raken aan coke, maar waar ligt de grens? Wanneer moet ik ophouden? Wanneer ga ik te ver?
Ik vermaak me prima zonder drugs, blow af en toe, 1x in de zoveel maanden eens een lijntje/pilletje, maar waar ligt de grens?
Ik vind het erg moeilijk om mijn vraag goed te formuleren, maar ik hoop dat jullie het zo begrijpen..

Groet,
Klik om te vergroten...

Heb zelf vanaf mijn 18e recreatief drugs gebruikt, ben nu 35. Doe het af en toe nog. Ik ben er zelf van overtuigd dat verslaving een ziekte/afwijking is. Ik denk dat je niet verslaafd "wordt", maar meer dat het in je genen zit. Je kunt verslavingsgevoelig zijn, maar het nooit worden. Zelf vind ik het heerlijk om een keer een pilletje te doen, maar door week hard te werken. Hoe gevoelig je bent voor drugs, verschilt per persoon
M
Mister SosaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Robdebob zei:
idd als ik alcohol heb gedronken dan is de drempel zoo veel lager om sos te nemen, echt vervelend eigenlijk... :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Hier hetzelfde. Zolang ik nuchter blijf, heb ik geen probleem om er af te blijven.
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik hanteer zelf altijd de regel dat als het niets toevoegt aan m'n tijd, maar ik er wel zin in heb, dat ik dan kap. Het moet ook leuk blijven, namelijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."