Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen vraag, wie kan mij helpen?

Een vraag, wie kan mij helpen?

27 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Al een tijdje gebruik ik cocaine. Ik gebruik niet veel, ik gebruik 1 x in de zoveel tijd. Soms ineens een paar keer per week, dan weer een tijdje niet, dan weer een keertje, dan weer een tijdje niet, and so on. Dat is nu ongeveer anderhalf jaar zo. Ik heb ook niet het idee dat mijn gebruik gevaarlijk is voor me.
Ik voel me altijd de dag erna wel somber en teneergeslagen, maar niet zo heel erg.

Zaterdag heb ik weer sos gebruikt, allemaal heel leuk enzo, niks misgegaan. Alleen vannacht (de dag erna dus) lag ik in mijn bed, ik voelde me de hele dag al niet prettig, maar toen ik in bed lag werd het echt heel erg. Ik voelde me opgefokt en niet op mijn gemak. Ik had mijn ademhaling en gedachten niet onder controle. Het leek alsof ik een stuk of 5 gedachten door elkaar had, ik kan ze ook niet allemaal meer plaatsen. De 1 zat allemaal irritante liedjes te zingen en die kon ik niet stoppen. Het was wel mijn stem in mijn hoofd die zong, maar ik kon niet stoppen. Hips don't lie, my humps, gewoon irritante liedjes. Liedjes die ik normaal ook nooit luister. Een andere stem zat allemaal serieuze dingen te denken en weer een andere stem schreeuwde af en toe ineens een woord. Het was echt heel erg vaag en ook best eng. Ik kreeg het ook echt niet onder controle.
Omdat ik niet in slaap kwam erdoor ben ik even uit bed gegaan om beneden wat te drinken een sigaretje te roken. Daar voelde ik me ook heel erg opgefokt en ik had het idee dat uit elke hoek iets gevaarlijks kon komen. Ik was ook ineens bang voor het donker. Toen ik later weer in bed ging liggen heb ik het ganglicht aangelaten en mijn deur open. Tot een uur of 5 kon ik niet slapen en werd ik helemaal gek van mezelf.

Het lijkt me logisch dat dit door het cocainegebruik van gisteren komt, maar ik kan op internet hier niks over vinden. Wel over het opgefokte en ongemakkelijke gevoel, maar niet over de rest.

Heeft iemand hier ook ervaring mee?
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hmm apart verhaal, ik ken de coke paranoia wel, dat je denkt dat er overal iemand staat of wat dan ook. Stemmen in mn hoofd heb ik ook wel gehad, maar niet op die manier. Meer een soort van herhalende mantra, dit was overigens niet altijd met coke op dus daar hoefde het in mijn geval niet persé aan te liggen..

Ik herken een deel van je verhaal dus wel, met name dat paranoide gevoel en die onrust, maargoed, daar had je al wat over gevonden en dat zal iedereen die wel eens coke gebruikt ook wel kunnen beamen.

Beste is natuurlijk dat je geen cocaine meer gebruikt... helemaal niet meer of maar één keer in een half jaar ofzo. Dat is voor mij veruit het beste gebleken (inmiddels een half jaar niets meer gebruikt).

Maargoed, dat snap je zelf ook wel.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#3
acidboy zei:
Hmm apart verhaal, ik ken de coke paranoia wel, dat je denkt dat er overal iemand staat of wat dan ook. Stemmen in mn hoofd heb ik ook wel gehad, maar niet op die manier. Meer een soort van herhalende mantra, dit was overigens niet altijd met coke op dus daar hoefde het in mijn geval niet persé aan te liggen..

Ik herken een deel van je verhaal dus wel, met name dat paranoide gevoel en die onrust, maargoed, daar had je al wat over gevonden en dat zal iedereen die wel eens coke gebruikt ook wel kunnen beamen.

Beste is natuurlijk dat je geen cocaine meer gebruikt... helemaal niet meer of maar één keer in een half jaar ofzo. Dat is voor mij veruit het beste gebleken (inmiddels een half jaar niets meer gebruikt).

Maargoed, dat snap je zelf ook wel.
Klik om te vergroten...

Dank je wel voor je reactie.
Ik had een vraagje, hoevaak en hoeveel cocaine gebruikte jij toen je dat paranoide gevoel kreeg?
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fijn, al die mooie plaatjes :confused:
S
SjorLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als het inmiddels nog zo is, kan je maar beter even naar de huisarts gaan toch..?
p
psychopsychedelicLid
01-01-2024, 00:00
#6
vrijdag heb ik veel pep en ook wat coke gedaan,, het is normaal dat je datsoort dingen kan krijgen,, ik ben tot op vandaag zelfs nog beetje opgefokt, en gekke gedachtes,, maar eigenlijk bijna niet meer,, gister nog wel, en ook beetje aggresief, erg irritant, maar ik accepteer het gewoon, vrijdag wast iig erg leuk,, en dan kan je wel wat daagjes verwachten dat het wat minder gaat :wave:
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Buh, en nu toch weer coke gebruikt.
Ik ben erg benieuwd naar morgenavond. :rolleyes:
r
riddickLid
01-01-2024, 00:00
#8
heb je alcohol gedronken of een andere drugs samen met je coke ? daardoor kan je deze reactie van stemmetjes en liedjes door elkaar gkregen hebben, een 2de mogelijkheid is dat je coke verrontreinigt was, als het ware een verrgiftiging, voor dat ik door coke zo wat van die dingen zoals iets dat je hallucineerd ondervind moet ik toch al een goede hoeveelheid sos binnen hebben, en ook een hele lange tijd wakker zijn, coke is geen hallucineerende drugs, door vergiftiging van coke ga je wel hallucineeren ( met mate dan wel, bv een flits van iets dat je ziet ) maar echt flippen zoals jij verteld is bij mij niet echt bekend :grin: mss een beetje paranoia effeckt dat ook inspeeld er op, is niet meteen zo ernstig denk ik, als je niks meer hoord zou ik me meer zorgen maken :wink:
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#9
riddick zei:
heb je alcohol gedronken of een andere drugs samen met je coke ? daardoor kan je deze reactie van stemmetjes en liedjes door elkaar gkregen hebben, een 2de mogelijkheid is dat je coke verrontreinigt was, als het ware een verrgiftiging, voor dat ik door coke zo wat van die dingen zoals iets dat je hallucineerd ondervind moet ik toch al een goede hoeveelheid sos binnen hebben, en ook een hele lange tijd wakker zijn, coke is geen hallucineerende drugs, door vergiftiging van coke ga je wel hallucineeren ( met mate dan wel, bv een flits van iets dat je ziet ) maar echt flippen zoals jij verteld is bij mij niet echt bekend :grin: mss een beetje paranoia effeckt dat ook inspeeld er op, is niet meteen zo ernstig denk ik, als je niks meer hoord zou ik me meer zorgen maken :wink:
Klik om te vergroten...

Ik denk ook dat ik mezelf nog gekker heb lopen maken door mezelf op te fokken.
Ik had vannacht in ieder geval nergens meer last van, terwijl ik de dag daarvoor toch coke had gebruikt. Ik sliep vannacht heerlijk. Ben ook pas 10 minuten m'n bed uit :rolleyes:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het kan zijn dat er wat speed door je coke heen versneden zat, dit komt wel vaker voor. Die liedjes en stemmetjes in je hoofd komen mij bekend voor. Ik heb het vaak als ik speed gesnoven heb en toen ik in het verleden nog regelmatig coke gebruikte, kwam het ook wel eens voor. Meestal bleek er dan ook pep door de coke versneden te zijn....
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik herken het heel goed. Het is inderdaad echt ontzettend klote ... Mij helpt het als ik in zo'n geval -hoe lastig het ook is - rustig ga liggen, en ga mediteren. Misschien zou je daar eens iets over kunnen lezen, zodat je wanneer het nog een keer gebeurd je beter kunt wapenen.

Ik heb zelfs een tijd gehad dat ik de hele tijd mijn ringtone hoorde, steeds als ik mn telefoon opnam belde er dus niemand. Gek werd ik ervan! Nog beter is het natuurlijk om het niet meer te gebruiken, maar opzich gebruik je niet veel. Je bent er dus blijbaar erg gevoelig voor... Ik zou even voor jezelf afwegen of je coke avondjes opwegen tegen dit wat je hebt meegemaakt. Aan je verhaal te horen is het voor jou nu vrij makkelijk om te stoppen. Onderschat t niet, ik was 18, en had nooit gedacht dat ik verslaafd zou raken, maar het gebeurde toch. Het kan er ongemerkt insluipen, en wanneer je het dan eindelijk doorhebt is het al te laat.

Maargoed dat verhaal ken je vast wel, gewoon even een reminder van een ex coke addict :grin:
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het zou idd wel kunnen dat er pep in zat, want ik kan absoluut niet tegen pep.
Ik heb dat een aantal keer gebruikt, maar ik kreeg er naderhand altijd last van.
Als dat door mijn coke zat zou dat idd wel de reden van die gedachten enzo kunnen zijn geweest.
Ik heb eergister ook coke gebruikt, van een andere dealer en vannacht had ik helemaal nergens last van.

Goede reden dus om niet meer naar die dealer te gaan :)
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#13
@ Theageofmen: Wat heb jij een freaky plaatje :openmouth:

En thx voor je reactie, ik ben er nu ook achter hoe ik er beter mee om kan gaan.
Dat was de eerste keer dat het zo heftig gebeurde, ik wist niet wat me overkwam.
Van de week had ik nog zo'n soort para-aanval, maar toen keek ik er eigenlijk niet zo van op en liet ik me er niet zo in meesleuren. :)
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Weet niet waar jij je coke weg haalt, maar klinkt niet als gezond spul :beer:
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het kan best wel hoor, je woelt en draait in bed en kan geen lineair gevoel van rust vinden.

Gedachten kun je niet in rust loslaten en je doet alles gejaagd en gehaast om er snel mee klaar te zijn. Ook je denkpatroon heeft dit dan. Va de hak op de tak en overlappingen in je gedachten.

Voor je receptoren was het op dat moment vast iets teveel. Ik heb dit 2 of 3 keer in m'n leven gehad en dit was al na 1 nacht, zei het van vroeg in de avond tot 's morgends in de vroegte high op coke met 2 a 3 maanden tussenpauze.

Verder is dat bang zijn, bedreigd voelen, en het gevoel in de gaten te worden gehouden een algemeen bij verschijnsel van sos. Bij de een komt dit veel sneller naar voren dan bij de ander.

Het valt me wel op dat vrouwen veel vaker minder agressief worden dan mannen. In ieder geval zijn ze zich meer bewust van zichzelf als de uitwerking van coke komt opzetten.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Atropa zei:
Verder is dat bang zijn, bedreigd voelen, en het gevoel in de gaten te worden gehouden een algemeen bij verschijnsel van sos. Bij de een komt dit veel sneller naar voren dan bij de ander.

Het valt me wel op dat vrouwen veel vaker minder agressief worden dan mannen. In ieder geval zijn ze zich meer bewust van zichzelf als de uitwerking van coke komt opzetten.
Klik om te vergroten...

Ik weet dat het bange en bedreigde gevoel idd veel vaker voor komt, daar was ik ook niet echt van geschrokken, dat had ik wel vaker gehad, maar niet zo ernstig.

Ik word ook trouwens nooit agressief van coke. Ik weet niet of dat een 'mannending' is, maar ik heb het iig nog nooit gehad.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ach, mannen hebben van nature meer testosteron heb, zijn in nuchtere staat ook 'wat agressiever' dan vrouwen.
j
jansnyper40Lid
01-01-2024, 00:00
#18
dit is gewoon de coce paranoia.
v
vernoniveenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik herken je verhaal helemaal, heb ik ook zelf vaak gehad, waar het mee stopt (voor mij dan) is flink wat joints roken zeg vanaf een uur dat je (denkt) te stoppen, zonder die joints val ikzelf zelden in slaap.
De hoeveelheid heeft ook veel te maken met dit effect he, als je 2 gram in een korte tijd snuift dan krijg je dat gevoel.

jointjes dus! :wink:
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#20
jansnyper40 zei:
dit is gewoon de coce paranoia.
Klik om te vergroten...

Daar ben ik nu ook achter.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."