Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsjullie mening / advies ?

jullie mening / advies ?

47 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Wat vinden jullie van mijn "plan"?

niet doen, je bent te gevoelig
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste allemaal,
Hier schrijft een meisje van 17 jaar oud; klein, tenger en gevoellig laat ik maar zeggen.
Over twee weken heb ik een schoolparty, en daar wil ik op een very very classy manier (namelijk op het toilet) mijn eerste snuif gaan nemen. Ik ben van plan om dit alleen te gaan gebruiken, en het ook tegen niemand te zeggen. Dit zodat het echt mijn ervaring is, en ik geen mensen bezorgd of bang maak. Ik heb al een hele tijd serieus nagedacht om deze drug te gaan proberen; alle voor en nadelen op een rijtje gezet, forumberichten gelezen, nagedacht over het verslavingsrisico (dit omdat ik nou niet echt een hoog zelfbeeld heb), lichamelijke risico's enz. enz. Na al dat gezoek en gedenk ben ik er uit. Ik wil het echt gaan proberen.
Een gram kopen, laten testen, 0.5 (??) meenemen naar de party, en het gaan proberen. Ook ga ik d'r voor zorgen dat ik goed uitgerust ben en die week gezond eten enz. Ik ben niet van plan het te gaan combineren met alcohol of andere drugs omdat dit extra risico's met zich meebrengt.
Nu wil ik graag jullie mening hierover.
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Wat vinden jullie van mijn "plan"?

''I've got to powder my nose.''

I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Wat vinden jullie van mijn "plan"?

Go for it zou ik zeggen, Klinkt als een prima eerste keer. :)
T
ThafishLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Wat vinden jullie van mijn "plan"?

Hoi Winehouse,

Wat wil je nou? Goedkeuring?? Van gebruikers?
Je 'klinkt' intelligent maar wat je gaat doen is dat juist niet! Je bent voor jezelf alle voorwaarden aan het scheppen om straks afhankelijk te worden van deze zooi. Vanzelfsprekend je eigen keuze maar als ik jou was ging elke dag 5 kilometer hardlopen, goed voor je gevoel van eigenwaarde, je krijgt een natuurlijke high die je geen geld kost anders dan een paar schoenen en je gaat je naar verloop van tijd vanzelf geestelijk en lichamelijk beter voelen.
Zoals jij het beschrijft ben ik bang dat je straks in donkere steegjes op je knieen je geld moet verdienen (ook al denk je nu van niet maar ik heb het helaas vaak genoeg zien gebeuren). Sorry, je vraagt om een reactie op je plan, kan en wil het dus niet anders schetsen.

IK wens je heel veel sterkte toe in het maken van je keuze.
Thafish
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Wat vinden jullie van mijn "plan"?

Thafish zei:
Hoi Winehouse,

Wat wil je nou? Goedkeuring?? Van gebruikers?
Je 'klinkt' intelligent maar wat je gaat doen is dat juist niet! Je bent voor jezelf alle voorwaarden aan het scheppen om straks afhankelijk te worden van deze zooi. Vanzelfsprekend je eigen keuze maar als ik jou was ging elke dag 5 kilometer hardlopen, goed voor je gevoel van eigenwaarde, je krijgt een natuurlijke high die je geen geld kost anders dan een paar schoenen en je gaat je naar verloop van tijd vanzelf geestelijk en lichamelijk beter voelen.
Zoals jij het beschrijft ben ik bang dat je straks in donkere steegjes op je knieen je geld moet verdienen (ook al denk je nu van niet maar ik heb het helaas vaak genoeg zien gebeuren). Sorry, je vraagt om een reactie op je plan, kan en wil het dus niet anders schetsen.

IK wens je heel veel sterkte toe in het maken van je keuze.
Thafish
Klik om te vergroten...

Pff. Ik vind jou nogal negatief over alles in je posts en bent redelijk onbekend met het wereldje. Ik vind je bij nader inzien ronduit irritant.

Er zijn inderdaad gevallen waar drugs niet goed zijn, en dan heb ik het over een bepaalde groep mensen die nogal snel verslaafd raken.

De situatie die Winehouse voorlegt kan best goed aflopen. Ze wil het immers in dit geval alleen proberen. Ik adviseer wel met mede gebruikers de eerste keer een drug te doen, ongeacht welk middel sinds mensen je er dan in kunnen begeleiden.

Jou conclusie dat wie ook maar aan welke drugs begint gelijk als een crackhoer eindigt is volledig ongegrond en ronduit belachelijk. Lees je in over middelen, lees je in over bewuste gebruikers, en dan mag je posten. Rot tot die tijd alsjeblieft een eind op zeg.

Als je niks nuttigs te zeggen hebt, zeg dan niks...
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Wat vinden jullie van mijn "plan"?

@Winehouse:
Op zich zou het moeten kunnen, maar ik wil je adviseren om het aan minstens één iemand te vertellen, of het met iemand anders samen te doen.
Stiekem gebruik heeft namelijk een grotere kans om verkeerd te gaan dan wanneer je het met iemand deelt.

Hoe dan ook, veel plezier!
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Wat vinden jullie van mijn "plan"?

Zoals aalpoepert zegt vertel het tenminste 1 iemand.
Coca maakt veel mensen paranoïde en dan is het fijn om tenminste 1 iemand te hebben die weet wat je ophebt als je opeens erg teruggetrokken of wat dan ook word.

Wat alleen bij veel coke gebruikers het geval is wanneer ze het op een feest doen, althans de mensen in mijn omgeving, die moeten na een half uur perse weer naar het toilet om de volgende te nemen. En na lijn nr. 2 of 3 draait het ook alleen nog daarom, laat het iig niet zover komen en neem minimaal na een uur pas je 2de lijn.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: Wat vinden jullie van mijn "plan"?

Oom Klaas zei:
aalpoepert
Ik heb veel schik met mijn nieuwe naam, ik vind het heerlijk als andere mensen hem noemen :grin:
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: Wat vinden jullie van mijn "plan"?

Hehe, 'k weet je oude naam nie eens meer joh.
Maar waarschijnlijk is dat ook de bedoeling.

Maar nut heeft het niet echt, want de quotes staan wel nog op jouw oude naam dus een google search zal wel nog alle posts kunnen vinden waarin je gequote werd.
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: Wat vinden jullie van mijn "plan"?

Oom Klaas zei:
Hehe, 'k weet je oude naam nie eens meer joh.
Maar waarschijnlijk is dat ook de bedoeling.

Maar nut heeft het niet echt, want de quotes staan wel nog op jouw oude naam dus een google search zal wel nog alle posts kunnen vinden waarin je gequote werd.
Klik om te vergroten...
Dat is waar, helaas vind ik het een beetje ver gaan mensen te vragen om hun berichten aan te passen :confused:
J
JunkXLLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: Wat vinden jullie van mijn "plan"?

Thafish zei:
Hoi Winehouse,

Wat wil je nou? Goedkeuring?? Van gebruikers?
Je 'klinkt' intelligent maar wat je gaat doen is dat juist niet! Je bent voor jezelf alle voorwaarden aan het scheppen om straks afhankelijk te worden van deze zooi. Vanzelfsprekend je eigen keuze maar als ik jou was ging elke dag 5 kilometer hardlopen, goed voor je gevoel van eigenwaarde, je krijgt een natuurlijke high die je geen geld kost anders dan een paar schoenen en je gaat je naar verloop van tijd vanzelf geestelijk en lichamelijk beter voelen.
Zoals jij het beschrijft ben ik bang dat je straks in donkere steegjes op je knieen je geld moet verdienen (ook al denk je nu van niet maar ik heb het helaas vaak genoeg zien gebeuren). Sorry, je vraagt om een reactie op je plan, kan en wil het dus niet anders schetsen.

IK wens je heel veel sterkte toe in het maken van je keuze.
Thafish
Klik om te vergroten...

Kortzichtig vind ik het juiste woord voor jou!
Dat meisje van 17 is wel op de juiste manier informatie en tips aan het verzamelen. En ik denk dat zei inderdaad goedkeuring zoekt bij gebruikers. Ze wil weten wat ervaren gebruikers ervan vinden. En ze geeft toe dat ze erg onzeker en gevoelig is. En dat zijn al meer wijze dingen als in jou "Stupide klinkende blaat". Mijn tip naar haar is inderdaad om het de eerste keer met iemand te pakken die er al ervaring mee heeft. Om haar te laten zien wat het is en hoe je het gebruikt.
Jij bent in haar alle mogelijkheden aan het zoeken om haar neer te zetten als een crack hoertje. WTF. Zoals ik al zei kortzichtig en ook oppervlakkig. Je zegt dat ze voorwaarden schept om afhankelijk te worden. ZE HEEFT HET NOG NIET EENS GEPROBEERD!
Als jij al enige eigenwaarde op kan brengen om toe te geven dat jij met dit puritanisme alleen jezelf hebt. Dat jij met mensen omgaat die al vaak genoeg als prostituee hebben gewerkt voor drugs, zegt meer over jou en je omgeving. En vaak is het zo: waar je mee omgaat raak je mee besmet."

En nu ben ik niet kortzichtig en bekijk graag iedereen zijn of haar mening van alle kanten. Maar jij bent anders. Jij verdient geen respect. Volgens mij ben je zo roekeloos aan het posten omdat je zelfs denken aan drugs gewoon niet aankan! Volgens mij zijn er mensen in jou omgeving die meer van hun drugs houden als van jou...
En dat zullen ze blijven doen, want ze respecteren die drugs, en die drugs respecteert hun. Die drugs is sterker en meer waard, als jou en je mening.
Het beeld dat ik krijg, door jou reacties op topics, is dat jij alles beter weet over drugs en de drugsgebruikers. Want volgens mij heb je zelf niets of nauwelijks iets aangeraakt. Jij bent volgens mij iemand die nooit een zonde begaat. Waardoor jij denkt dat jij recht van spreken hebt.
Maar de waarheid in de echte wereld is toch anders: jij bent een van de meest onwetende personen op het gebied van drugs. Ik geloof nooit dat jij zodanig veel ervaring kan hebben dat jou mening überhaupt serieus genomen zal worden.
Ik wens jou heel veel sterkte toe in het vinden van een eigen mening. En als je die kan onderbouwen mag je van mij terug komen.
Dan pas zullen sommige jou eventueel serieus nemen, en verdien jij pas het recht van spreken!!
Bahbah wat laat jij een kut indruk achter!! En ja ik sluit me aan bij teknozem je bent fucking irritant.

Greetz
T
ThafishLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: Wat vinden jullie van mijn "plan"?

Hoi,
Teknozem en junkxl: dank voor jullie reactie. Sorry dat het zo over is gekomen ben alleen bezorgd over zo'n jong iemand die deze zooi gaat proberen meer niet. Toon kan als ik het zo teruglees idd anders ...maar ben net als jullie in jullie posts ook gewoon recht rechtaan, althans dat is mijn beeld ervan.
Over kortzichtigheid gesproken: het is pas kortzichtig om zo terug te reageren zonder te weten waarom ik zo reageer.
Ik hoop echter dat winehouse de shit niet gaat gebruiken that's all folks.

gr Tahfish
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: Wat vinden jullie van mijn "plan"?

Thafish zei:
Hoi,
Teknozem en junkxl: dank voor jullie reactie. Sorry dat het zo over is gekomen ben alleen bezorgd over zo'n jong iemand die deze zooi gaat proberen meer niet. Toon kan als ik het zo teruglees idd anders ...maar ben net als jullie in jullie posts ook gewoon recht rechtaan, althans dat is mijn beeld ervan.
Over kortzichtigheid gesproken: het is pas kortzichtig om zo terug te reageren zonder te weten waarom ik zo reageer.
Ik hoop echter dat winehouse de shit niet gaat gebruiken that's all folks.

gr Tahfish
Klik om te vergroten...

Misschien. Maar het is vooral kortzichtig om iemand te gaan oordelen en een toekomst beeld gaan schetsen terwijl je diegenen helemaal niet kent. Vooral door hetgeen wat je dan waarschijnlijk mee hebt gemaakt.

Als er iets is wat ik geleerd heb met drugs en verslaving dan is het voornamelijk dat het aan de persoon zelf ligt en hoe stevig diegene in zijn of haar schoenen staat. Vandaar ook de reden waarom ik en meerdere met mij het advies hebben gegeven om er in ieder geval iemand van op de hoogte te brengen. Mocht het dan toch fout gaan is er iemand op de hoogte van de situatie. Het beste zou zijn met een ervaren persoon welke het liefst ervaring met de drug in kwestie heeft.

Het is altijd de persoon zelf die er voor kiest om advies op te volgen of niet. Maar om direct een flame post als reactie neer te zetten is nogal asociaal. Ongeacht of dit bedoeld was om diegene er van af te laten zien.

Ik ben in ieder geval blij dat je het toegeeft dat je fout zat en ik hoop dat je er zelf ook iets van geleerd hebt. Een boek kan je niet beoordelen aan de kaft zeggen ze toch altijd?
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: Wat vinden jullie van mijn "plan"?

Ik raad het je ten zeerste af. Lees er nog maar eens wat meer over. Tuurlijk kan het zo zijn dat dit een topavond voor je wordt maar er zijn altijd risico's....

Je bent ook nog erg jong om aan zulke dingen te beginnen. Wil je het toch graag een keer proberen, wacht dan een paar jaar. :wink:

In het begin zul je denken, is dit het nou, is dit nou zo verslavend? Maar over de tijd zal je er achterkomen dat het meer teweeg brengt dan je denkt.


Doe het alsjeblieft gewoon niet, ondanks dat het natuurlijk je eigen keuze is.
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: Wat vinden jullie van mijn "plan"?

Niet doen.
Je bent gevoelig en hebt niet zo'n hoog zelfbeeld.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: Wat vinden jullie van mijn "plan"?

bedankt voor jullie reacties,
maar als het het nou toch ga doen, heeft iemand tips voor mij?
het aan tenminste een persoon vertellen vind ik wel een goeie :)
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: Wat vinden jullie van mijn "plan"?

Neem een sleutel punt is makkelijker dan een lijn moeten leggen en sneller.
Neem de eerste keer weinig en kijk hoe je het vind.
Gebruik allebij je neus gaten want een half verdoofde neus voelt nogal raar :grin:
Niks anders gebruiken.
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: Wat vinden jullie van mijn "plan"?

YO WINEHOUSE,

Een lijn leggen is wat voor mij juist de magic is van coke, verder vind ik er geen zak aan... Denk er wel aan dat je NIET op de wc bril gaat werken ofzo want dan krijg je van die junk-uitziende-praktijken en voordat je 't weet knallen ze de deur open omdat ze denken dat dr iemand KO op de grond ligt. Verder moet je er ook aan denken dat niet op alle toiletten zo'n soort plateautje is! Ik zou dus gaan voor de sleutelpunten als je toch aan de coke wilt, en dat effect leuk vindt!

Succes en veel plezier
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: Wat vinden jullie van mijn "plan"?

Ehh, beter begin je helemaal niet eraan, maar als je uppers wil proberen, waarom probeer je er niet een met een wat minder risico eerst? MDMA of Speed ofzo? Speed is evengoed verslavend trouwens, maar toch minder dan coke.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."