Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsjullie mening / advies ?

jullie mening / advies ?

47 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
B
BeeebLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: Wat vinden jullie van mijn "plan"?

Winehouse zei:
bedankt voor jullie reacties,
maar als het het nou toch ga doen, heeft iemand tips voor mij?
het aan tenminste een persoon vertellen vind ik wel een goeie :)
Klik om te vergroten...

Los dat het veilig is om het aan iemand te vertellen. Is het misschien ook leuker om het samen met iemand te doen. Dan kan je er naderhand ook met elkaar over praten. Tis maar een ideetje

Beeeb
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ollemann zei:
Ja, dat is heel verstandig. Ik deed het opeens elke week, en besloot daarna gelukkig nog op tijd een pauze van een paar maanden te nemen. En die paar maanden houd ik nu ook steeds tussen mijn gebruik, want het spul is nu eenmaal retegevaarlijk.

Overigens snap ik niet waarom coke nou zo veel verslavender is dan xtc ofzo, aangezien xtc toch echt een stuk leuker is, vind ik. :grin:

Maar goed, ik dwaal af.

Olle
Klik om te vergroten...
Het is niet alleen het leuke eraan maar ook het gemak van het gebruik en in hoeverre je er vrij gebruik van kan maken zonder dat het zichtbaar is.
Je kan bijvoorbeeld pillen slikken bij het uitgaan. Dat is lekker, maar je hebt de kans dat je gaat kotsen, mensen zien je vertrokken kop, je gedraagt je als een verliefde mongool en de dag erna zal ook geen pretje zijn en nog meer van dat soort dingen.
Als je nu bijvoorbeeld coke neemt, mensen zien het niet of nauwelijks aan je, je kan je normaal gedragen en nog meer dingen die het gebruik vergemakkelijken.

Snap je?
M
MrsMontanaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als jij denkt dat je sterk genoeg bent om niet in een verslavend patroon te vallen is er niets mis mee, mijn eerste snuif is nooit getest en als je maar 0.5 gram mee neemt dan kan er weinig gebeuren. Zorg wel dat je genoeg drinkt (liefst geen of niet te veel alcohol voor de eerste keer) en breng iemand op de hoogte die je vertrouwt die je toch een beetje in de gaten kan houden, dit geeft voor jezelf ook een veilig gevoel.
Ik kan het je als ex coke/base junk alleen maar afraden, maar het blijft je eigen keuze, kies je er voor om het wel te doen wens ik je veel plezier! En laat achteraf even weten hoe het was
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Aalpoepert zei:
Het is niet alleen het leuke eraan maar ook het gemak van het gebruik en in hoeverre je er vrij gebruik van kan maken zonder dat het zichtbaar is.
Je kan bijvoorbeeld pillen slikken bij het uitgaan. Dat is lekker, maar je hebt de kans dat je gaat kotsen, mensen zien je vertrokken kop, je gedraagt je als een verliefde mongool en de dag erna zal ook geen pretje zijn en nog meer van dat soort dingen.
Als je nu bijvoorbeeld coke neemt, mensen zien het niet of nauwelijks aan je, je kan je normaal gedragen en nog meer dingen die het gebruik vergemakkelijken.

Snap je?
Klik om te vergroten...

Alsof het mij ook maar íets kan schelen dat mensen mijn wause kop zien. Overigens word ik er van coke ook niet fraaier op. Dan lijk ik een ontzettend arrogante, agressieve, hyperactieve, schuimbekkende hondenlul. En dat ben ik dan ook.

Neen, echt in álle opzichten is xtc leuker dan coke. Maar toch is coke verslavender. Waarom? Ik zou het niet weten. Maar het ontgaat alle logica.

Olle
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is d'r niet meer van gekomen op dat feestje :wink:
Waarschijnlijk stel ik het nu uit tot oud&nieuw
Bedankt voor jullie reacties
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#6
en gedaan?
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ollemann zei:
Neen, echt in álle opzichten is xtc leuker dan coke. Maar toch is coke verslavender. Waarom? Ik zou het niet weten. Maar het ontgaat alle logica.

Olle
Klik om te vergroten...

Dopamine.

Overigens, het is toch echt wel makkelijker om vaak te gebruiken dan XTC vind ik. :tearsofjoy:
n
natachadbLid
01-01-2024, 00:00
#8
mijn mening : hoe verantwoord je er ook mee omgaat, en ik geloof best dat je dat doet door erover na te denken, ik vind 17j veel te jong om cocaine uit te proberen. Daar heb je op dat moment in je leven niet de maturiteit niet voor om er mee om te gaan. Ik wil iedereen best geloven die heeeeel volwassen is op z'n 17de, maar je blijft een puber, met alle bijhorende gevoelens, emoties, ongeremdheden. Wat ook zo hoort bij een bijna volwassene. Maar cocaine gebruik is zo complex om deftig mee om te gaan, die rijpheid heb je nog niet. Ik vind cocaine geweldig, ben er rond mijn 30ste mee begonnen en ben de eerste om toe te geven dat ik het razend moeilijk vind om er verantwoord mee om te gaan. Ik doe het - naar mijn inziens - nu wél (gebruik het 1 x om de 2 weken), maar moet geregeld heel diep gaan om aan de drang te weerstaan om het meer te gebruiken. Ik ben ervan overtuigd dat je die weerstand op je 17de niet kan hebben, net omdat je die heerlijk jeugdige onbezonnenheid en terzelfdertijd die onstuimbae rebelsheid nog in je hebt.
Ik weet ook dat je het gaat gebruiken en mijn raadgevingen vierkant in de wind zal slaan, maar weet dat je me ooit gelijk zal geven. Want ook jij zal ouder worden en dan beseffen dat je terug 17 wil zijn omdat je dan nog zooo weinig van het leven weet. Veel plezier op het feestje, ben er van overtuigd dat de cocaine het nog leuker zal maken. Hou ons zagende oudjes toch maar op de hoogte xx

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."