Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumscrack

crack

24 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik zie op tv hoe ze met deze pijp crack roken. Hoe gaat dat in zijn werk?
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Zou er niet aan beginnen; je longen gaan naar de klote en je kunt zo dood neervallen door vaatvernauwing bij je hart of in je hoofd.

Maar sorry, dat was geen antwoord op je vraag... :rock:
P
PsychosomaticLid
01-01-2024, 00:00
#3
http://www.jellinek.nl/informatie-over- ... ugs/crack/
A
AlbinoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb er ook wel eens over nagedacht, net zoals heroine om het gevoel is te ervaren. Maar bij zinnen gekomen en de kans is (erg) aanwezig dat je het na één keer nog een keer gaat doen en so on. Kijk maar naar andere drugs die je hebt gedaan, heb je dit daadwerkelijk bij 1x gelaten? Natuurlijk is dit anders beladen maar het gevaar is zo groot, je leven kan (en gaat) er daadwerkelijk helemaal kapot aan, moet er niet aan denken. Be smart and don't do it :wink:
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Crack oftewel basecoke is meestal eenrichtingsverkeer. Na de eerste hit zit je constant achter dat gevoel aan. Er zijn meerdere manieren om crack/basecoke te roken. Sommige doen het vanaf folie net als heroine chinezen. Een pijpje wordt ook regelmatig gebruikt op straat met een beetje sigaretten as erin waardoor de coke niet in het pijpje komt. Weet verder niet of het voor de verbranding is of iets dergelijks. Maar as inademen is nog ongezonder als de coke zelf. Mensen maken pijpjes van verschillende dingen zoals limonadeflesjes of limonadeblikjes.

Je hebt ook nog een glazen pijpje zoals op het plaatje. Eerst verhitten ze een stukje staalwol zodat de giftige dampen eruit gaan. Dat stoppen ze in een glazen buisje en dan leggen ze daar de crack/basecoke op. Vervolgens verhitten ze de coke waardoor het vloeibaar wordt en in de staalwol trekt. Zo valt de coke er niet uit als het bijvoorbeeld snel weg moeten doen voor de politie. Het pijpje op het plaatje lijkt me eerlijk gezegd wel de makkelijkste manier om het te roken. Denk dat dit vooral in Amerika zo wordt gedaan heb zelf alleen mensen met de bovenstaande manieren zien basen.

Crack is de verslaving niet waard er zijn geen succesvolle gezonde crackverslaafden. Het vreet je als persoon op maar ook je geld en alles wat je liefhebt. Crack is in mijn ogen veel gevaarlijker als heroine. Niet doen dus.....
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#6
willemv zei:
. Een pijpje wordt ook regelmatig gebruikt op straat met een beetje sigaretten as erin waardoor de coke niet in het pijpje komt. Weet verder niet of het voor de verbranding is of iets dergelijks. Maar as inademen is nog ongezonder als de coke zelf. ...
Klik om te vergroten...
Als je de crack zonder as op het pijpje doet smelt het en loop alle olie naar de bodem van de pijp.
Er moet(en) ook nog gaas(jes) in de pijp.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is enkel een kwestie van tijd dat je er lichamelijk aan onderdoor gaat. Op termijn is het behoorlijk schadelijk en voor de hersenen kan het ook nooit gezond zijn. Heb zelf in het verleden meerdere malen gebased maar gelukkig kon ik het erbij laten te duur en teveel geren en onrust. Het is wel 1 van de meest intense rushes die ik heb ervaren op uppers alleen het is zo snel voorbij.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oké had al zo'n beetje het idee heb er zelf in het verleden nooit echt op gelet wat de functie van de as was. Vijf gaasjes op elkaar hebben ongeveer hetzelfde effect of een propje staalwol werkt denk ik ook wel...
d
dernaelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Crack makes people wack..

Interesse is nooit verkeerd, maar begin er alsjeblieft niet aan. Ik heb meerdere van mijn vrienden onderuit zien gaan door het witte brokje, ze zijn er nooit meer bovenop gekomen en hebben zichzelf in een sociaal isolement gewerkt.

Say NO to crack and hero. Met mate gebruiken is bij deze stoffen niet van toepassing.

p.s.
Ik vraag me ineens iets af, zou je crack ook via een vaporiser kunnen roken?


Groetjes,
Dernael. :stoned:
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ja dat kan. Gebruik overigens al jaren crack; begin nu de nadelen in te zien. Gelukkig ben ik niet zo verslavingsgevoelig.
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#11
catootje zei:
Ja dat kan. Gebruik overigens al jaren crack; begin nu de nadelen in te zien. Gelukkig ben ik niet zo verslavingsgevoelig.
Klik om te vergroten...

Hoe bedoel je "gelukkig ben ik niet zo verslavingsgevoelig"...?

:rockband:
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Pieter210 zei:
catootje zei:
Ja dat kan. Gebruik overigens al jaren crack; begin nu de nadelen in te zien. Gelukkig ben ik niet zo verslavingsgevoelig.
Klik om te vergroten...

Hoe bedoel je "gelukkig ben ik niet zo verslavingsgevoelig"...?

:rockband:
Klik om te vergroten...
Dat ik het niet elke dag nodig heb en eten komt op de eerste plaats
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Pieter210 zei:
Maar hoeveel gram per week gebruik je ongeveer? -Als ik vragen mag natuurlijk-
Klik om te vergroten...
Meestal een gram maar als ik geld heb of mijn vrienden gaat er wel eens 3 gram per avond doorheen.
P
ProbeerenleerLid
01-01-2024, 00:00
#14
catootje zei:
Pieter210 zei:
catootje zei:
Ja dat kan. Gebruik overigens al jaren crack; begin nu de nadelen in te zien. Gelukkig ben ik niet zo verslavingsgevoelig.
Klik om te vergroten...

Hoe bedoel je "gelukkig ben ik niet zo verslavingsgevoelig"...?

:rockband:
Klik om te vergroten...
Dat ik het niet elke dag nodig heb en eten komt op de eerste plaats
Klik om te vergroten...

Zo mag ik het horen. :wave:
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#15
catootje zei:
Pieter210 zei:
catootje zei:
Ja dat kan. Gebruik overigens al jaren crack; begin nu de nadelen in te zien. Gelukkig ben ik niet zo verslavingsgevoelig.
Klik om te vergroten...

Hoe bedoel je "gelukkig ben ik niet zo verslavingsgevoelig"...?

:rockband:
Klik om te vergroten...
Dat ik het niet elke dag nodig heb en eten komt op de eerste plaats
Klik om te vergroten...
Maar hoeveel gram per week gebruik je ongeveer? -Als ik vragen mag natuurlijk-
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Een verslaving wil niet zeggen dat je niet eet, heb nooit slecht gegeten. Heb alles altijd gehad maar ben toch verslaafder dan verslaafd. Verslaafd zijn is afhankelijk zijn van een middel en dat het je leven negatief beïnvloedt. Lichamelijk of geestelijk het kan in zoveel wegen en crack is gewoon tegenover zoveel andere drugs extreem schadelijk en verslavend.

Als ik de kans zou krijgen om het weer een keer te doen dan sla ik direct af. Wil het niet hoe verleidelijk het ook is vooral omdat het maar kort werkt dus dan is het van ach 1 keer is net zo goed als niets doen. Maar na die eerste trek wil je constant hetzelfde weer voelen en erin blijven hard blijven gaan..
P
ProbeerenleerLid
01-01-2024, 00:00
#17
catootje zei:
Pieter210 zei:
Maar hoeveel gram per week gebruik je ongeveer? -Als ik vragen mag natuurlijk-
Klik om te vergroten...
Meestal een gram maar als ik geld heb of mijn vrienden gaat er wel eens 3 gram per avond doorheen.
Klik om te vergroten...

Dan heb je een heel sterk gestel.
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#18
catootje zei:
Pieter210 zei:
Maar hoeveel gram per week gebruik je ongeveer? -Als ik vragen mag natuurlijk-
Klik om te vergroten...
Meestal een gram maar als ik geld heb of mijn vrienden gaat er wel eens 3 gram per avond doorheen.
Klik om te vergroten...
Persoonlijk ben ik blij dat ik gestopt ben met de coke. Hoewel het retelekker is, beangstigde mij het perspectief dat ik uiteindelijk mijn geest en lichaam aan het vernielen was.

Heb je wel eens speed gebruikt? Ikzelf nog nooit (dus kan er ook niet over meepraten), maar is dat misschien een wat minder slecht alternatief voor je dan crack/coke?
M
MarckoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Speed is veel slechter je krijgt er puistjes van en je kunt niet slapen. Het duurt ook veel te lang.
P
ProbeerenleerLid
01-01-2024, 00:00
#20
catootje zei:
Speed is veel slechter je krijgt er puistjes van en je kunt niet slapen. Het duurt ook veel te lang.
Klik om te vergroten...

Ja, zelfs als je 'n klein lijntje neemt slaap je gewoonweg niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."