Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPijn in borst dagen na cocaïne gebruik

Pijn in borst dagen na cocaïne gebruik

16 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#1
ook al heeft niemend in je familie geschiedenis met hartklachten, dan loop je nog steeds risico. ik neem aan dat je grootouders niet veel aan de drugs hebben gezeten. als ik pijn op de borst zou ervaren tijdens cokegebruik, of andere drugsgebruik, zou ik toch graag een hartfilmpje en die dingen laten maken.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#2
1 gram is echt veel voor een eerste keer. Reken maar dat het van de sos komt. Inderdaad verstandig om naar de huisarts te gaan, deze heeft geheimhoudingsplicht en kan je wellicht helpen. In ieder geval niet meer zulke dosissen in je neus boren!
A
AttimoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hey,

Ik ben een 24 jarige man die afgelopen vrijdag een ongelofelijke nacht beleefd heeft op coke. Het was mijn eerste keer.

Ik vind het moeilijk om het gevoel van coke in woorden om te zetten. Heb al meerdere drugs gebruikt, maar bij coke kan ik het echt niet in woorden omzetten. Ik voelde me gewoon een zalige kerel, alle andere mensen waren ook zalig en de muziek was geweldig. Verder was ik vooral onvermoeibaar.

1 gram op mijn eigen opgedaan. Voor een eerste keer kan dat wel tellen, vertelden mijn iets meer ervaren vrienden me.

Nu hoe zalig het ook was, sinds maandag heb ik pijn of eerder een drukkend gevoel in mijn linkerborst. Zeker bij bepaalde bewegingen zoals sturen bij autorijden. Niet in het midden maar helemaal aan de linkerkant van mijn borst. Nu vraag ik me af of dit door de coke zou kunnen komen van afgelopen vrijdag?

Ik ga morgen (woensdag) naar de huisarts en ga gewoon zeggen dat ik vrijdag onder de sos zat. Maar wilde het toch alvast hier eens vragen.

Alvast bedankt voor de antwoorden.
A
AttimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Narayani zei:
1 gram is echt veel voor een eerste keer. Reken maar dat het van de sos komt. Inderdaad verstandig om naar de huisarts te gaan, deze heeft geheimhoudingsplicht en kan je wellicht helpen. In ieder geval niet meer zulke dosissen in je neus boren!
Klik om te vergroten...

Ja ik weet echt niet hoe het gekomen is. Ben echt verschoten van mezelf.

Ik had die gram gekocht met het gedacht van twee of misschien wel drie feestjes mee te doen. Maar na een zotte nacht was alles plots op. Ik herinner me dat ik als een echte junk mijn opengevouwen envelopje nog heb staan leeglikken.

Heb wel wat meegemaakt die nacht, zal er een tripreportje over schrijven.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Coke is voor wijven. Misschien zijn je tieten aan het groeien.

Klinkt als spierpijn though. Maar als je morgen toch al naar de dokter gaat, waarom beantwoord ik dit dan eigenlijk?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jixx zei:
Het kan ook zomaar zijn dat je bent gaan hyperventileren door het gebruik. Dat was bij mijn zus het geval althans.
Klik om te vergroten...
Misschien een mogelijkheid ja. Bij pijn op de borst is het geloof ik ook in de meeste gevallen hyperventilatie en niet iets ernstigs, vooral niet op zo'n jonge leeftijd. Maar inderdaad, het is slim om ernstige dingen uit te sluiten.
A
AttimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Exceptional Insight zei:
Coke is voor wijven. Misschien zijn je tieten aan het groeien.

Klinkt als spierpijn though. Maar als je morgen toch al naar de dokter gaat, waarom beantwoord ik dit dan eigenlijk?
Klik om te vergroten...

Omdat ik in afwachting van mijn doktersbezoek er graag al eens over praat met mensen die er meer over weten dan ik.

Dat was niet zo moeilijk he?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik vraag het me ook af...

pijn op de borst kan bijvoorbeeld kome door een verrekte spierergens waar je niet wist dat je er een had. pijn op de borst is ook vaak het eerste wat je merkt bij ee hartaanval. misschien wel handig iets ernstigs even uit te sluiten. coke is namelijk slecht voor je rikketik. veel coke is nog slechter.

even het zekere voor het onzekere nemen en zsm even langs de huisarts gaan.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het kan ook zomaar zijn dat je bent gaan hyperventileren door het gebruik. Dat was bij mijn zus het geval althans.

Druk op de borst is altijd wel verstandig om te bespreken met je arts. (vaak onschuldig)
Maar ivm met je gebruik toch even laten uitsluiten.

Je bent medisch gezien eigenlijk nog te jong voor hartklachten, tenzij hartproblemen veel in je familie voorkomen.

1 gram goeie coke is wel veel voor de eerste keer. Maar de vraag is of je wel echt goeie hebt weten te scoren?

Laat je ons de uitslag nog weten?
A
AttimoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ben gisterenavond al kunnen gaan. Ik maakte me (zoals ik al enigszins dacht, maar wilde toch zeker zijn) zorgen om niets. Moet de uitslag van één test nog afwachten maar voor de rest was alles in orde. De dokter denkt dat het een zuiver spierprobleem is.

Ze wist me ook te zeggen "van één keer coke ga je geen hartproblemen krijgen hoor, zeker niet bij een gezonde jongeman met geen familiegeschiedenis van hartproblemen".

Voor de rest een simpele "niet meer doen he", en klaar was kees.

Maar nu ik er zeker van ben dat mijn hart perfect in vorm is, wil ik me echter nog wel eens aan een coke fueled avondje wagen. Maar wel niet binnen de eerste maand.

De dag na mijn coke-avond ging ik naar een fuif in de buurt met veel mensen die mij helemaal niet onder de sos moeten zien en toch had ik een ongelofelijke drang om het beetje dat ik nog van een maat gekregen had gauw door mijn neus te jagen voor ik naar binnen ging.

Het feit dat ik dat zo graag wilde ondanks de overduidelijke reden om het niet te doen voelde toch wat vuil aan. Ik snapte meteen waarom men altijd zegt dat coke zo verslavend is. Iemand vertelde me deze zomer nog "als je coke snuift, het eerste wat je lichaam zegt is "meeeeeeer"".

Daarom besloot ik het weg te steken en te bewaren voor een volgende keer. We zien nog wel wanneer.
A
Arnie87Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik had het regelmatig na 5 dagen ineens.. druk op borst soms of steken bij lopen/sport. heeft te maken met hart schade dat moet herstellen. Het kan dan gigantisch veel minder hebben!
Weer een goede reden om geen cocaine te pakken.
Ze zeggen toch ook '' cocaine vergroot kans op hartklachten drastisch binnen 5 dagen ''

Als je al hartproblemen hebt is cocaine echt extreem riskant want het kan ook pas dagen later inslaan.

Coke put je helemaal uit ... vooral je hart.. + het lange opblijven is Quadripple keer geslooptt.

Het is lekker ja maar slechter dan je denkt... Waarom denk je dat je al een vergroot hart krijgt bij 1x per maand coke!!
Als jet het dan toch doet doe de week na cocaine echt rustig aan geen stress en gezeik dus etc
A
AttimoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb ook al gehoord dat bij cocaïne gebruik je kans op een hartaanval 24 keer zo groot is.

Maar ja, weet je, gewoon rustig aan doen en niet teveel gebruiken. Als je een gezonde jongeman bent, zonder hartklachten is het risico op doodgaan of zware permantente hartschade vrij tot zeer beperkt denk ik. Zolang je er niet over gaat natuurlijk en dagen achter elkaar de grammen erdoor jaagt.
A
AttimoLid
01-01-2024, 00:00
#13
MeejheM zei:
ook al heeft niemend in je familie geschiedenis met hartklachten, dan loop je nog steeds risico. ik neem aan dat je grootouders niet veel aan de drugs hebben gezeten. als ik pijn op de borst zou ervaren tijdens cokegebruik, of andere drugsgebruik, zou ik toch graag een hartfilmpje en die dingen laten maken.
Klik om te vergroten...

Heb testen laten doen hoor. Twee verschillende testen en allebei kwamen ze terug met als resultaat dat m'n hart in perfecte staat verkeerd.

Ik maak me voorlopig dus geen zorgen, toch niet aan het ritme waarop ik gebruik (eens om de zoveel weken).
A
Arnie87Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ooit wel is kramp gehad in je kuit? Dit kan ook makkelijk met je hart.
Probeer is een paar glazen limonade en iets zouts te eten... dit kan ook nog wel is helpen als je hartkrampen krijgt
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
Arnie87 zei:
Ooit wel is kramp gehad in je kuit? Dit kan ook makkelijk met je hart.
Probeer is een paar glazen limonade en iets zouts te eten... dit kan ook nog wel is helpen als je hartkrampen krijgt
Klik om te vergroten...
Nou nou, zo makkelijk is dat ook weer niet hoor. Het is een stukje makkelijker om geen zuurstof in je kuit te krijgen dan om geen zuurstof in je hart te krijgen, alhoewel cocaïne er niet bevorderend voor zal zijn.

Wat is de redenatie achter een paar glazen limonade en wat zouts? Als je écht hartkrampen hebt lijkt het me zaak om er professionele hulp bij te gaan halen. (Fun fact, één kortdurende behandeling voor hartkrampen zijn poppers)

Van https://www.hartstichting.nl/hartziekte ... a-pectoris:
Wanneer 112 bellen?
Bel altijd direct 112:
  • bij een beklemmende, drukkende, benauwende pijn midden op de borst, die uitstraalt naar de onderkaak, armen of rug, en die voelt als het strak aantrekken van een band om de borst
  • wanneer de pijn langer dan 5 minuten duurt in rust
  • wanneer de pijn gepaard gaat met zweten en misselijkheid
  • wanneer de pijn niet vermindert met een spray of tabletje onder de tong voor angina pectoris
Deze klachten kunnen wijzen op een hartinfarct (hartaanval), maar het hoeft niet zo te zijn.
Klik om te vergroten...

Als je niet aan bovenstaande punten voldoet, maar wel denkt dat je last hebt van hartkrampen kan het geen kwaad om een keer een telefoontje naar de huisarts te doen, lijkt me.

*Note, ik ben geen dokter.
A
AttimoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Arnie87 zei:
Ooit wel is kramp gehad in je kuit? Dit kan ook makkelijk met je hart.
Probeer is een paar glazen limonade en iets zouts te eten... dit kan ook nog wel is helpen als je hartkrampen krijgt
Klik om te vergroten...

Verdorie, ik had exact dit de laatste keer. Ik had nooit gedacht dat dit van de coke kon komen. Tijdens het dansen voelde ik plots mijn kuit helemaal samentrekken en het bleef maar voorvallen.


Heb toen niets van alcohol gedronken en de hele avondjes cola gedronken...
A
Arnie87Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Hartkrampen? Tja overbelasting dus

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."