Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCrackies

Crackies

28 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja natuurlijk maar wat is dat nou weer voor een vergelijking...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zie de relevantie niet helemaal. :P
A
AlbatrossLid
01-01-2024, 00:00
#3
MeejheM zei:
IPV "Crackies" of "junkies" kan je ze gewoon verslaafden noemen. Iedereen begrijpt je dan nog steeds, maar het klinkt wat vriendelijker. Een verslaving is geen planning, dat kan je overkomen.
Klik om te vergroten...
Dat ze zich niet zo moeten aanstellen als ze "junkie" of "crackie" grnoemd worden
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zie nog steeds de relevantie niet tussen verdriet dat een verslaafde aan familie/vrienden gedaan heeft en de reden waarom het 'uitschelden' van deze persoon opeens niet meer boeit?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
Albatross zei:
MeejheM zei:
IPV "Crackies" of "junkies" kan je ze gewoon verslaafden noemen. Iedereen begrijpt je dan nog steeds, maar het klinkt wat vriendelijker. Een verslaving is geen planning, dat kan je overkomen.
Klik om te vergroten...
Dat ze zich niet zo moeten aanstellen als ze "junkie" of "crackie" grnoemd worden
Klik om te vergroten...

Ik hoor gelukkig niet bij de groep welke hun verslaving niet normaal kunnen bekostigen, of ernstige problemen met werk, familie of de wet hebben met verslavingen, en al TS een van de twee gebruikt zou hebben in zn topic had ik er niet op gereageerd.

Maar crackies en junkies beiden gebruiken suggereert dat je die groep in je hoofd onmenselijk maakt door ze zo te benoemen, maar niets is minder waar. Die mensen die je bedoeld zouden je waarschijnlijk nog een hoop kunnen leren.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gaat wel weer lekker nergens naartoe dit topic... wat is eigenlijk nog de bedoeling? Of je wel of niet crackie mag zeggen? Want dan kunnen we hier beter stoppen denk ik

Stelletje crackies hier... :wave: :tearsofjoy:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#7
Junkie of crackie is niet zo erg, maar om het allebei te gebruiken zet je gelijk een toon neer, en om dan nog te beweren dat verslaving een keuze is geeft wel aan hoe weinig verstand iemand in deze zaken heeft.

Verslaving wordt algemeen beschreven als ziekte. Ik denk dat er weinig mensen vooraf voor kiezen om verslaafd te raken, het is meer een valkuil waar je erg moeilijk uitkomt.

Daarom geef ik dit topic 0 uit 5 sterren. Geen hulpvraag, geen ervaring en geen respect.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Volgens mij heeft inmiddels iedereen wel zijn/haar mening kunnen ventileren over het woordgebruik, laten we weer even on topic gaan met zijn allen.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dan gok ik dat ze veelal rondhangen in de appartementen die een deel van ze hebben gekregen. Waarschijnlijk heeft de politie ze ook van de straathoek verdreven, als dat probleem zo zichtbaar was.

Ik denk niet dat er minder crack genuttigd word in rotterdam.

Misschien is het hiermee begonnen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."