Jezus mina stelletje suffe kaaskoppen. ZIt hier een gast met een probleem strak van de sos zijn hart uit te storten en eerlijk te wezen en dan is het eerste van belang om 'm erop te wijzen dat je er taalfouten uit hebt zitten vissen? Moet ik soms de taalfouten uit jullie berichten ook effe eerst behandelen?
@JoJo: OK, het probleem zal niet zijn: geen coke bestellen. Het probleem zal wel zijn: God-ver-domme. Hoe vermaakte ik me indertijd ook alweer zonder? Dat gevoel van: van coke kan ik geen stijve krijgen, maar van geen coke krijg ik een slappe.
Ja met vijf gram "op een bankje" zal t wel effe wennen zijn zonder. Wel eens over nagedacht waarom je zoveel meer moet hebben dan je matties? En er goddomme nog een traantje bij kan laten ook? Het lijkt erop dat je een wat dikkere huid hebt, niet? Of misschien qua dopamine van wat dieper moet komen voordat de troep je netjes in de Zone krijgt. Wat zijn je conclusies? Was je altijd al onaangedaan vergeleken bij de rest? Of was je vroeger net zo snel van de kaart en is je gewenning er als de kippen bij?
Waar hang je uit? Is het kansloos Enkhuizen, Hoorn, daar aan het eind van de A7 zeg maar? Zou slecht nieuws zijn, want dan zal je moeten verkassen voordat er schot in de zaak komt, omdat al je vrienden en kennissen en waarschijnlijk ook je buren en je kapper en je slager aan de nak zijn. Ciao bye naar de Grote Stad, om de drugs een beetje te ontlopen

. Je zal de eerste niet zijn godverdomme.
Wat voor werk is dat waar je over praat? Geen horeca in elk geval. EIndredacteur zal ook wel niet met je dyslexie. Geen minimumloon ook trouwens, vijf gram is voor niemand heel goedkoop. Vandaar dat ik ook aan Hoorn etc dacht: stuksloners in de haven, wat onduidelijke dingetjes hier en daar, klont geld in je zak en vijf dagen weekend.
Maar dat werk is kennelijk belangrijk voor je. De vraag is: is het iets waar je in kan bijten als je je straks helemaal de takketyfus zit te vervelen terwijl de schijtlollige whatsappjes van je snuifmatties zich opstapelen en jij denkt: "stelletje slappelingen heeft hooguit een halve gram binnen. Voor dit soort slap geouwehoer moet ik toch echt al op tweeenhalf zitten, in de wetenschap dat er nog minimaal dat in mijn zak zit....?
Zo niet, dan moet je een hobby. Zoiets waar je langzaam beter in wordt totdat je iets kan of doet waar je zelf respect voor kan opbrengen. Hoe oud ben je ongeveer?
Afijn, de hamvraag is denk ik niet of de sustainability van je coke-habit nog een beetje op te smukken is. Vijf gram en dan jankend tot de conclusie komen dat je nog steeds veel te veel niet te negeren persoonlijke gevoelens hebt, tja. Je kan moeilijk nog eens verdubbelen. Dus dat is duidelijk een end-of-the-road-achtige toestand. Dus dat wordt het hele gelul met vallen en opstaan en langzaam maar zeker.
Maar de hamvraag is wat je ervoor in de plaats gaat stellen. Dat maximaal uitgekiende systeem dat jij hebt ontwikkeld om min of meer ongestoord 5 gram coke te kunnen wegdouwen terwijl je je verstopt "in plain sight" moet straks natuurlijk wel wat te doen hebben.
Hoe eerder je weet dat je niet alleen klaar bent met de illusies van je stiekeme grammen maar ook wat je dan wel wilt, hoe gemakkelijker je een transitie zult kunnen maken. Waarbij "gemakkelijker" een wel erg blije terminologie is natuurlijk.
Succes kerel. Als je het niet bezwaarlijk vindt: laat maar weten hoe het gaat. Misschien is je oorspronkelijke accountnaam straks weer gewoon beschikbaar. Bob's got your back, spellingsgewijstechnisch, en EI maakte zich ook al
bijna druk over het gezever over die oneven aantallen, dus wat dat betreft ben je helemaal onder de pannen hier.