Aan opsporing van bezit van kleine hoeveelheden drugs voor eigen gebruik is een veel lagere prioriteit toegekend
Natuurlijk als jij met een pilletje of een pakje coke word gepakt zullen je geen problemen opleveren.
Maar in Nederland werkt het wel anders.
Er zijn meerdere wetten die meetellen.
Ik zal je een voorbeeld geven.
Vroeger was er een jongen die ik kende die kleine kraakjes pleegde bij bedrijven en verkocht dat aan een vaste afnemer (de heler).
Uiteindelijk is de heler zwaarder gestraft dan de inbreker door de criminele activiteiten tot stand te houden door alles van deze persoon te kopen.
Als justitie hun handen op data kan leggen waar jij herhaaldelijk bestellingen doet waar illegale producten worden aangeboden ben je mede verantwoordelijk voor het in stand houden van de activiteiten van de verkoper en website.
Bestel je een enkele keer zou dat niet hoeven uitmaken maar blijf je aan de gang zullen daar best wel eens consequenties aan kunnen kleven.
Dus zo simpel is de wet helemaal niet.
Dat soort juridische dingen zou je evt. Kunnen verwachten als ze er achter aan gaan.
Daar hou daar rekening mee.