Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAanhoudende klacht na coke-gebruik

Aanhoudende klacht na coke-gebruik

18 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
r
running_cristinaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey!

Ik ben een nogal onervaren coke-gebruiker, in het verleden een paar keer gedaan maar dat is echt op 1 hand te tellen, en altijd maar heel weinig.
Nou ben ik in een nieuwe vriendengroep terecht gekomen en heb ik me een beetje laten meeslepen. Heb in juni drie weekenden achter elkaar coke gebruikt. Geen enorme hoeveelheden, een lijntje of 4-5 over een hele nacht, maar wel in combinatie met (voor mijn doen) extreem veel alcohol. Had elke keer na gebruik de dag daarna last van steken bij mijn hart, maar heb me door meer ervaren vrienden laten vertellen dat dat normaal was, en die steken verdwenen inderdaad weer na een dag.

Na die 3 keer was ik er wel weer even klaar mee en heb ik niks meer gebruikt. Wel heb ik al die tijd een soort van drukkend/heel licht krampend gevoel op mijn borst gehouden, aan de linkerkant, ongeveer tussen mijn sleutelbeen en tepel zeg maar. Heb me daar verder geen zorgen om gemaakt, het is geen echte pijn en het wordt ook niet erger bij inspanning. Maar omdat het bleef aanhouden van de week toch even langs de huisarts geweest, haar vermoeden is een verrekte tussenribspier en ik vind dat ook wel aannemelijk klinken.

Nou heb ik eigenlijk twee vragen!
1. Heeft iemand anders dit ook wel eens gehad? Of ben ik weer de enige kneus die een blessure oploopt aan z'n drugsgebruik :') Zou dit echt komen door coke-gebruik of kan de timing ook toeval zijn?

2. Komend weekend gaan wat vrienden xtc gebruiken, ik zou heel graag mee willen doen maar twijfel toch een beetje. Zou het verantwoord zijn of beter eerst wachten tot dit helemaal weggetrokken is? Ben in principe wel vrij zeker dat er met m'n hart niks aan de hand is, maar toch...

Alvast bedankt!! :)
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nooit zelf ervaren, maar wat je hier beschrijft is voor velen wel een ervaring die ze allemaal delen. Komt relatief veel voor en zou je er niet echt erge zorgen om maken.

verrekte tussenribspier kan, maar dan zou je daar al eerder of langer last van moeten hebben.

ben geen HA maar als het bij inspanning niet erger wordt lijkt een verrekking mij wat onwaarschijnlijk en gewoon een neveneffect van cocaïne gebruik.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bij steken in mijn hart was ik al gestopt! Net alsof degene die zegt dat het normaal is weet waar hij het over heeft.


Maar het zal wel bijtrekken. Als je huisarts zich niet teveel zorgen maakt, zou ik dat ook niet doen als ik jou was.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
KlaasVaak zei:
Bij steken in mijn hart was ik al gestopt! Net alsof degene die zegt dat het normaal is weet waar hij het over heeft.


Maar het zal wel bijtrekken. Als je huisarts zich niet teveel zorgen maakt, zou ik dat ook niet doen als ik jou was.
Klik om te vergroten...

Meeste van de steken bij het hart is niet eens het hart zelf maar de direct omliggende spieren of zenuwen.. Iedereen heeft wel eens een lichtelijke steek rondom het hart gebied bij cocaïne of amfetamine gebruik.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Blyatman zei:
Meeste van de steken bij het hart is niet eens het hart zelf maar de direct omliggende spieren of zenuwen.. Je wilt insinueren dat ik niet weet hoe het zir? Iedereen heeft wel eens een lichtelijke steek rondom het hart gebied bij cocaïne of amfetamine gebruik. Je wilt hier wijs doen maar je zit er zelf naast.
Klik om te vergroten...
Waarom voel jij je nou weer aangesproken? Ik heb het over die vrienden van haar die zeggen dat steken in je hart normaal zijn.

Overigens heb ik aardig wat pep gebruikt in mijn leven maar nog nooit steken in mijn hart gehad.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
KlaasVaak zei:
Waarom voel jij je nou weer aangesproken? Ik heb het over die vrienden van haar die zeggen dat steken in je hart normaal zijn.

Overigens heb ik aardig wat pep gebruikt in mijn leven maar nog nooit steken in mijn hart gehad.
Klik om te vergroten...

Dan heb ik niks gezegd, verkeerd geïnterpreteerd. Excuus 🙂
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb ook last van die steken, maar dan had net wat te veel op. Sinds ik sinds het begin van dit jaar flink geminderd ben heb ik er geen last meer van gehad.
r
running_cristinaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Dat mijn vrienden zeiden dat die steken 'normaal' waren is misschien een verkeerde woordkeuze geweest; ze bedoelden vooral dat ik me er niet teveel zorgen om moest maken, want die neiging heb ik nogal snel. Waarom ik het daarna nog twee keer heb gedaan weet ik zelf ook niet en heb ik ook behoorlijk spijt van. Zal volgende keer ook nog wel drie keer nadenken voordat ik weer eens cocaïne gebruik.

Wat ik wel gewoon erg irritant vind, is dat ik echt geen abnormale hoeveelheid heb gebruikt en dan toch zo'n tijd later nog de naweeën ervan ondervind. Wellicht door combinatie met veel teveel alcohol, of toch een bepaalde overgevoeligheid ofzo?
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Weet je... vroeger dronk ik er altijd vrij veel bij, maar op een gegeven moment ben ik daar mee gestopt.

Dat was voor mijn verminderde gebruik en toen had ik ook, heel af en toe, die steken.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
Die steekjes heb ik ook. Maar geloof niet dat dat afkomstig van je hart is.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#11
KlaasVaak zei:
Bij steken in mijn hart was ik al gestopt! Net alsof degene die zegt dat het normaal is weet waar hij het over heeft.


Maar het zal wel bijtrekken. Als je huisarts zich niet teveel zorgen maakt, zou ik dat ook niet doen als ik jou was.
Klik om te vergroten...
Weet je hoeveel spieren er om je hart zitten? 9 van 10 x is het niet eens je hart maar gewoon een spier.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Spyro zei:
Die steekjes heb ik ook. Maar geloof niet dat dat afkomstig van je hart is.
Klik om te vergroten...

Ik was wel opgelucht toen ik hoorde dat de meeste van die steken helemaal niet van het hart afkomstig zijn.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#13
C-Man zei:
Ik was wel opgelucht toen ik hoorde dat de meeste van die steken helemaal niet van het hart afkomstig zijn.
Klik om te vergroten...
Ik ben zelf ook zo’n druktemaker mbt mijn hart. Maar ja, ergens wel logisch... Als je pech hebt kan het ook vreselijk misgaan. Maar pijn aan je hart heb je niet zomaar. Paniek kan ook die steekjes veroorzaken. Maar het blijft altijd schrikken vind ik zelf.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Spyro zei:
Ik ben zelf ook zo’n druktemaker mbt mijn hart. Maar ja, ergens wel logisch... Als je pech hebt kan het ook vreselijk misgaan. Maar pijn aan je hart heb je niet zomaar. Paniek kan ook die steekjes veroorzaken. Maar het blijft altijd schrikken vind ik zelf.
Klik om te vergroten...

Dat was zeker zo.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ribspier, zou ik zeggen.

Heb het ook best vaak. Als je erop gaat drukken wordt het ook erger, maar dat komt ook door de bijbehorende cokepanoia.

Maar je moet er maar eens opletten als je (al een tijdje nuchter bent) en je zit bijvoorbeeld lang achter je laptop, dat je dat gevoel dan ook hebt. Druk er maar op, dan wordt het ook erger.

Pijn is emotie (feit).
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#16
Allemaal specialisten hier
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#17
Combinatie coke met alcohol maakt het lichaam ook cocaethyleen aan. Dit is zeer giftig schijnt. Maar ik heb ook in mijn coke periode dergelijke steken gehad. Zelfs een keer na hele extreme steken, aantal dagen na het gebruik,hartfilmpje laten maken. Toen bleek er niks aan de hand en idd spieren borst ribben. Door spierspanning tijdens gebruik misschien.
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#18
Brakka Mang zei:
Combinatie coke met alcohol maakt het lichaam ook cocaethyleen aan. Dit is zeer giftig schijnt. Maar ik heb ook in mijn coke periode dergelijke steken gehad. Zelfs een keer na hele extreme steken, aantal dagen na het gebruik,hartfilmpje laten maken. Toen bleek er niks aan de hand en idd spieren borst ribben. Door spierspanning tijdens gebruik misschien.
Klik om te vergroten...
Troep man, ben nu 6 maanden verder nog af en toe gaat mijn hartslag zonder reden racen vooral snachts....
Coke is echt gevaarlijke troep . jammer dat het zo lekker is
m
magnetarLid
01-01-2024, 00:00
#19
De laatste tijd vermengen ze coke met vanalles.
Manitol, zelfs RCs, beetje speed, geplette erectiematieraal, caffeine
Heb het geluk gehad 15 jaar nog de goeie gehad te hebben, dat was pas

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."