Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCocaïne en ADHD

Cocaïne en ADHD

43 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Generaal_Grafsteen zei:
Hallo iedereen, laatst heb ik rondgezeten met mijn kleine groepje ADHD'ers en besloten dat we wel eens coke wouden proberen.

Naja, het was een impulsief koopje van een ponypack dus ik heb de batch niet laten testen.

Om een lang verhaal kort te maken; Van de Cocaïne werd ik dus moe, geen opgejaagd gevoel, geen snelheid. Het enigste wat me echt opviel was mijn tintelende gehemelte. De rest was ook niet echt onder de indruk.

Ik sliep echt lekker na 2 lijntjes.

Zou dit komen doordat ik ADHD heb, dat de coke niet hetzelfde werkt als ik bij andere mensen heb gezien? Of was dit gewoon versneden zooi?

Graag zou ik ook misschien wat ervaringen willen horen van andere ADHD'ers die coke hebben geprobeerd!

Dankjewel alvast voor misschien wat uitleg :wink:

PS. Ik gebruik geen ADHD medicatie
Klik om te vergroten...
Ik heb ADD (dus zonder de H) en cocaïne werkt bij mij prima, zowel recreatief als functioneel (om heel af en toe op te werken).
Moe word ik er over het algemeen niet van, maar zal wel al eens dat effect gehad hebben, anderzijds ben ik ook al in slaap gevallen op (dex)amfetamine. Dat is dan veeleer afhankelijk van je (fysieke) conditie vh. moment imo i.p.v. de drug.
Over het algemeen geeft het me wel een chille, niet opgejaagde energie, wel snelheid, een mentale boost en instant structuur in m'n hoofd. Met slapen heb ik achteraf ook nooit problemen, maar da's mede afhankelijk van de gebruikte dosis natuurlijk. Het is zonder twijfel m'n favoriete stimulant.

Net zoals @De Dunne denk ik dat jullie zooi hadden.

Als ik jou een tip mag geven: koop nooit coke in een impulsieve bui. Als je eens het ware effect wil ervaren zoek je beter wat langer rond en laat het dan zeker testen voor je het gebruikt. Dan heb je tenminste een beter zicht op het middel waarover je oordeelt en zal je correcter kunnen inschatten of het iets voor jou is, of niet.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ganggang💯 zei:
Kan je dit eens verder uitleggen?
Klik om te vergroten...
Naar mijn ervaring dan, geven stimulanten niet altijd de gewenste energie als je je in een vermoeide periode bevindt. Ergens ook logisch, aangezien je reservoir v. 'geleende energie' ook kan opraken.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
AphexTwin zei:
Naar mijn ervaring dan, geven stimulanten niet altijd de gewenste energie als je je in een vermoeide periode bevindt. Ergens ook logisch, aangezien je reservoir v. 'geleende energie' ook kan opraken.
Klik om te vergroten...
Ah zo ja. Dat ervaar ik inderdaad ook. Ik blijf dan uiteraard wel wakker maar mis de fysieke stimulatie. Na een nacht feesten en doorhalen ff een paar uurtjes liggen zonder te slapen. Dan eten en weer aan de pep geeft zeker niet het gewenste effect. Daarom doe ik dat niet meer hehe.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ganggang💯 zei:
Dan eten en weer aan de pep geeft zeker niet het gewenste effect. Daarom doe ik dat niet meer hehe.
Klik om te vergroten...
Idd, zonde van je ervaring én je speed zo.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#5
AphexTwin zei:
Idd, zonde van je ervaring én je speed zo.
Klik om te vergroten...
En van de week erna..

Kan het ook zo zijn dat hoe beter je fysieke conditie (uithoudingsvermogen, spierkracht, weerstand etc) hoe potenter een stimulant wordt? Toen ik namelijk net begon met bijvoorbeeld speed was ik erg dit en had ik zo weinig nodig. Als ik dat vergelijk met de periodes waarin ik veel gebruikte.. is ook tolerantie natuurlijk. Maar ik heb de afgelopen 2 jaar 3 keer speed gebruikt en neem nog steeds veel meer dan vroeger. En ben nu weer in topvorm.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als een stimulant potenter wordt, heb je toch net minder nodig voor hetzelfde effect? Dus dan zou je net minder nodig hebben als je in topvorm bent.
Dat klinkt mij ergens wel logisch, aangezien je in goeie conditie een grotere natuurlijke energiebron ter beschikking hebt, dus dan hoeft speed 'minder te helpen' om je toch al een boost te geven.

Edit: ik ga in mijn redenering wel uit van dezelfde kwaliteit amfetamine.
s
storememLid
01-01-2024, 00:00
#7
Slechte coke,
Heb zelf ook adhd en al een paar duizend grammetjes weg gesnoven, dus herken goeie en Slechte coke als geen ander.
Bij goeie coke word ik en dus waarschijnlijk jij ook als adhder rustig in je hoofd en het vermoeiende gevoel wat je bijna altijd hebt als adhder tijdens verveling of stilstand verdwijnd volledig.
Verder voel je je euforisch en gewoon dat alles lekker is en gaat in je leven.
Slechte coke werkt vaak heel kort de inkick voel je even en daarna word je gelijk weer moe en ept het gevoel weg.
Dit is tenminste mijn ervaring als ervaren adhd gebruiker.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Aan ADHD ligt het niet.
Ben zelf niet adhd'er, en ervaar ook enkel innerlijke rust tbh ( kan wel dat ik adhd heb, al zou het mij verbazen gezien ik een rustig persoon ben )

Slechte coke? Durf ik ook niet te zeggen, de ene ervaart het gewoon anders dan de andere...

Wat mij inderdaad opvalt bij alle drugs eigenlijk, niet enkel bij stims, is dat uw fysieke toestand veel belangrijker is dan de kwaliteit van de drugs...

Er zijn mensen die hard gaan na 1 lijn coke van 60%...En je hebt mensen die er "niets" (denken van te) voelen...
M
MrblueEyszLid
01-01-2024, 00:00
#9
Salvia zei:
Volgens mij heeft dit vrij weinig met AD(H)D te maken, al kan het zijn dat het wel enigszins het effect beïnvloedt omdat het ook op je dopamine werkt, maar uit eigen ervaring zou ik beweren dat die invloed maar minimaal is. Mijn vriend (met zeer waarschijnlijk ADD) en ik (ADD) worden bijvoorbeeld allebei heel erg rustig van amfetamine, terwijl we echt wel een rush ervaren van cocaïne, dus ik denk eerder dat je gewoon slechte cocaïne had.
Klik om te vergroten...
Ja ben ik met je eens !! Ben zelf ook iemand die zeer waarschijnlijk adhd of add heeft , de conclusie van psQ was dat ik in ieder geval 1 van de 2 vormen zou hebben . Maar ben het traject uitgestapt omdat ik het al jaren zonder stempel of medicatie redt , rook liever een jointje s'avonds. Maar om terug te komen op het onderwerp, ik ga heerlijk op de coke dus denk ook echt dat je versneden troep heb gehad... krijg er een heerlijke rush van en tegelijkertijd hoe gek het ook klinkt toch rust in me hoofd. Daar tegen over gesteld heb ik ook wel eens speed gedaan maar dat is echt niet me ding , trek helemaal terug in me zelf en zeg amper een woord. Word er wel rustig van maar totaal niet op een goede manier. Dus om een lang verhaal kort te maken lag toch echt aan de coke.... Daarbij denk ik ook dat je moet leren genieten van coke, de eerste keer dat ik lijn nam op een after dacht ik hoe gaar is dit. Snap niet dat mensen hier zoveel geld aan uit geven , maar als je het eenmaal leuk vind moet je ook meteen oppassen dat je het niet te leuk gaat vinden! Veel leuke momenten mee gehad , maar goed advies geniet met mate..
b
biancaa1979Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Generaal_Grafsteen zei:
Hallo iedereen, laatst heb ik rondgezeten met mijn kleine groepje ADHD'ers en besloten dat we wel eens coke wouden proberen.

Naja, het was een impulsief koopje van een ponypack dus ik heb de batch niet laten testen.

Om een lang verhaal kort te maken; Van de Cocaïne werd ik dus moe, geen opgejaagd gevoel, geen snelheid. Het enigste wat me echt opviel was mijn tintelende gehemelte. De rest was ook niet echt onder de indruk.

Ik sliep echt lekker na 2 lijntjes.

Zou dit komen doordat ik ADHD heb, dat de coke niet hetzelfde werkt als ik bij andere mensen heb gezien? Of was dit gewoon versneden zooi?

Graag zou ik ook misschien wat ervaringen willen horen van andere ADHD'ers die coke hebben geprobeerd!

Dankjewel alvast voor misschien wat uitleg :wink:

PS. Ik gebruik geen ADHD medicatie
Klik om te vergroten...
IK 41 heb dus ook mijn hele leven al ADHD. En ik kom uit LETTERLIJK het gabber tijdperk.

JA DRUGS DIE OP ANDERE NIET ADHD MENSEN JUIST WERKT ALS MEGA ENERGIE INNAME WERKT BIJ ONS ANDERSOM.

IK en ook iemand anders in onze vriendengroep waren toen de rest te groep om de buitenlijn van het voetbalveld aan het rennen waren en TOTAAL ONZIN aan het uitkramen waren
Zaten wij dus op de grond letterlijk op de middenstip en hadden goede gesprekken over het leven en andere serieuze dingen.

En dat is tot op de dag van vandaag met alle drugs (of het nu van de apotheek komt of de dealer die in het donker word gezocht op plaatsen waar je voor ""je leven zou kunnen moeten vrezen)

Heb dus vanaf mijn 16de tot nu vanalles gebruikt maar altijd zelfde andere worden stuiterbal ik zelf serieuze filosoof.
H
HelegavegebruikersnaamLid
01-01-2024, 00:00
#11
Iemand heeft wel eens tegen mij gezegd “was je altijd maar zo verantwoordelijk als wanneer je aan de pillen bent”. Ben ook de grootste spuitelf chaotische dromerige add’er. Maar had toen overzicht, was soort moeder overste die precies wist waar iedereen was, was iemand aan t verzorgen die te hard ging en stond ondertussen tegelijkertijd iemands relatieprobleem op te lossen, kon alles volgen en Sharp as a knife. En daarna neem je meer, want overzicht hebben is niet per se mijn doel op dat moment. :)
G
Georgie J.Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb ADHD/ADD en slik daar al jaren medicatie voor. Bupropion en Escitalopram, dat zorgt ervoor dat mijn dopamine en serotonine std al hoog blijven. Heb nooit last van een crash, zelfs niet bij basecoke. Kan dat roken en dan 3uur laten liggen, of hele avond roken en dsn naar bed gaan. Ideaal
H
HelegavegebruikersnaamLid
01-01-2024, 00:00
#13
ADD wordt overigens als neurobiologische stoornis op een behoorlijk niet neurobiologische manier getest in de ggz, namelijk met een vragenlijst. “Vind je het moeilijk om je te concentreren?” Ligt er ook maar net aan welke psycholoog je tegenover je hebt en hoe “streng” die is en hoe goed die doorvraagt. Dus zou vooral niet teveel waarde hechten aan het label als je die hebt gekregen. Bijzonder eigenlijk, dat we zomaar mensen bestempelen met een neurobiologische afwijking aan de hand van zo’n interview en daarvoor medicatie voorschrijven. Met name bijzonder winstgevend voor de farmaceutische industrie. Goed, ik raak beetje afgeleid, hoe zou dat nou komen?:)
Theoretisch gezien zouden alle adhd ers meer dopamine achtige stoffen nodig hebben aka drugs voor hetzelfde effect als niet adhd ers. Misschien stoot ik nu mensen voor het hoofd, want t lijkt misschien alsof ik Adhd bagatelliseer, maar dat zeker niet. Het kan echt behoorlijk voor problemen zorgen en het is een onderkende stoornis, maar we testen het gewoon niet heel bijzonder goed. Sommige praktijken wel, zoals adhd centraal. Moet je voor betalen, verdorie, moeten ook al meer geld uitgeven aan drugs want hebben meer nodig, komt dat er ook nog ff bij. Enfin, ik zou vooral kijken of je er iets aan hebt en aan medicatie of behandeling, en dat daar dat label voor nodig is, ligt aan ons zorgsysteem want zonder een diagnose krijg je het niet vergoed. Prima joh adhd it is als je erbij geholpen bent toch, maar niet teveel waarde aan hechten zou ik zeggen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#14
Georgie J. zei:
Ik heb ADHD/ADD en slik daar al jaren medicatie voor. Bupropion en Escitalopram, dat zorgt ervoor dat mijn dopamine en serotonine std al hoog blijven. Heb nooit last van een crash, zelfs niet bij basecoke. Kan dat roken en dan 3uur laten liggen, of hele avond roken en dsn naar bed gaan. Ideaal
Klik om te vergroten...

Dat zijn 2 antidepressiva. In 1ste instantie is het niet zo verstandig om daarop een hele avond coke te basen of snuiven. In 2de instantie kan ik wel begrijpen dat je snel slaapt of tot rust kom. Trazodone 2uur na laatste gebruik van coke doet mij ook slapen als een roos.
G
Georgie J.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
PsyTekz zei:
Dat zijn 2 antidepressiva. In 1ste instantie is het niet zo verstandig om daarop een hele avond coke te basen of snuiven. In 2de instantie kan ik wel begrijpen dat je snel slaapt of tot rust kom. Trazodone 2uur na laatste gebruik van coke doet mij ook slapen als een roos.
Klik om te vergroten...
Ik neem mijn medicatie in de ochtend, maar ik heb nergens last van. Ook niet van crashes of cravings. Neurologisch zou dat te verklaren zijn dat mijn medicatie mijn dopamine nooit laat crashen en eigenlijk altijd op niveau houdt. Ik ervaar niet die geweldige Rush, maar ook geen crash. Ik wordt er gewoon chil van.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb ook adhd en coke en speed werkt bij mij prima.
Ik denk eerder dat je bagger coke had. Als nieuwe klant van een “straat”dealer krijg je vaak zooi.
G
Generaal_GrafsteenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hallo iedereen, laatst heb ik rondgezeten met mijn kleine groepje ADHD'ers en besloten dat we wel eens coke wouden proberen.

Naja, het was een impulsief koopje van een ponypack dus ik heb de batch niet laten testen.

Om een lang verhaal kort te maken; Van de Cocaïne werd ik dus moe, geen opgejaagd gevoel, geen snelheid. Het enigste wat me echt opviel was mijn tintelende gehemelte. De rest was ook niet echt onder de indruk.

Ik sliep echt lekker na 2 lijntjes.

Zou dit komen doordat ik ADHD heb, dat de coke niet hetzelfde werkt als ik bij andere mensen heb gezien? Of was dit gewoon versneden zooi?

Graag zou ik ook misschien wat ervaringen willen horen van andere ADHD'ers die coke hebben geprobeerd!

Dankjewel alvast voor misschien wat uitleg :wink:

PS. Ik gebruik geen ADHD medicatie
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja dat is mogelijk.
Ik heb ook adhd , en vind coke vreselijk.
Ik krijg 10 minuutjes energie en lichte rush , gevolgd door een rebound van jewelste.
Word daarna ook enorm moe en chagrijnig , en wil ook alleen maar in men bed kruipen .

Coke voelt voor mij aan als methylfenidaat dat zo goed als uitgewerkt is , maar toch nog licht aanwezig.
En hoe meer ik bij neem hoe slechter ik me ga voelen ( en natuurlijk ook niet na slapen na 0.5g ofzo.)
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kan goed versneden zijn geweest met inositol
B
BabbanemLid
01-01-2024, 00:00
#20
Blauweaap zei:
Inositol word best vaak gebruikt bij coke. Is een voedings supplement wat een beetje glinstert werkt beter voor je slaap etc.
Klik om te vergroten...

Ja ik weet wat het is.

Maar stimuleert toch niks.

Zijn toch gewoon vitaminen ?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."