Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCrack: amoniak of bicarbonaat

Crack: amoniak of bicarbonaat

12 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als hij zegt dat het 2x per maand is kan je er gerust van uit gaan dat het minstens elke week is, zeker omdat jij er duidelijk minder enthousiast over bent dan hij.

Verder is het gewoon gebruik goedpraten (voor zichzelf).
Verdunde versie wat een onzin. Basecoke van ammoniak is doorgaans wel de betere gebruiksvorm maar dat is hetzelfde als zeggen dat je alcoholgebruik geen probleem is omdat je vodka van 30% drinkt ipv 40%
C
ControlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik woon in België, ben maatschappelijk werker en al ruim 8 jaar samen met mijn vriend.

Qua gebruik doe ik sporadisch wat snuifcocaine en op een festival durf ik al s een XTC pilletje tot me nemen. Altijd steeds gecontroleerd, ik zoek altijd alles op pillreports en als ik al eens gebruik hou ik het ook bij in mijn agenda. 🙈 Mijn avatarnaam is dus niet gelogen. :wink:

Crack is dus iets wat ik nooit zou durven gebruiken. Mijn vriend heeft het wel een paar keer gedaan en ik merk dat hij het steeds vaker wil doen... Als ik hem erover aanspreek dat ik me zorgen maak (gebruikt nu 2x per maand) dan zegt hij dat ik niet ongerust moet zijn omdat hij de "verdunde" versie van crack gebruikt. (namelijk: cocaïne met bicarbonaat) hij zegt dat de "amoniakcrack" puurder is en dus ook meer heavy is qua hit omdat deze niet verdund werd met baking soda.

Maar... is dit effectief wel zo?
Volgens mij is alle crack toch verslavend? Zowel met als zonder bicarbonaat?

Hij zegt dat het 2 totaal verschillende effecten zijn qua "rush"...

Ik heb het gevoel dat hij zichzelf maar iets wijsmaakt of heeft hij een punt?

Alvast bedankt voor jullie advies en raad! :)


Ik stel de vraag hier omdat ik, tot op heden, het antwoord niet gevonden heb...
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja hoe serieus neemt hij jou?
Of het nu verdund is of niet beter wel of niet daar gaat het niet om.
Of zou dat alles goed maken?

Waar het omgaat is dat jij je zorgen maakt. En dat hij eigenlijk zegt ja maakt niet zoveel uit komt mij nogal over als afschepen.

Ipv jou serieus nemen. Geloof je hem? En Wat zou je zelf willen ( grenzen)

💕
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je vriend is niet eerlijk tegen jou. Crack is crack.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nee, of het nou ''verdund'' is of niet, crack is crack!

Neem nou bijvoorbeeld het welbekende ''wijn met water vermengen om minder snel dronken te worden.'' Men heeft het gevoel minder snel dronken te worden omdat dat zo voelt. Maar alcohol is alcohol, hoe je het ook wendt of keert.

En het is logisch dat je je zorgen maakt. Ik wens je daarbij veel sterkte en kracht toe.💪:redheart:
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
MetalGuy zei:
Nee, of het nou ''verdund'' is of niet, crack is crack!

Neem nou bijvoorbeeld het welbekende ''wijn met water vermengen om minder snel dronken te worden.'' Men heeft het gevoel minder snel dronken te worden omdat dat zo voelt. Maar alcohol is alcohol, hoe je het ook wendt of keert.

En het is logisch dat je je zorgen maakt. Ik wens je daarbij veel sterkte en kracht toe.💪:redheart:
Klik om te vergroten...
Als je nou zoals altijd hetzelfde aantal glazen wijn bestelt maar dan vermengd met water wordt je minder snel dronken.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Moet je intussen niet vertellen hoe de vork op de steel zit. Zoals anderen zeggen "crack is crack". En dat mag je gerust zeggen tegen jouw vriend.
2 maal per maand crack roken gaat al best de slechte kant op.
D
Drugskikker22Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Verdunde basecoke bahbah
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
HuisbaasBob zei:
.........
Verdunde versie wat een onzin. ..
Klik om te vergroten...
HuisbaasBob zei:
maar dat is hetzelfde als zeggen dat je alcoholgebruik geen probleem is omdat je vodka van 30% drinkt ipv 40%
Klik om te vergroten...
Inderdaad. Dit zijn echte lulverhaaltjes eerste klasse.
Goedmakertjes voor jezelf....
K
Kenny1107Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Hey, ik rook soms coke, en meestal, zoals nu,krijg ik er Ijskoud van en een beetje paranoia,is dit normaal? Vooral dat ijskoud hebben
Q
Queen1990Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Kenny1107 zei:
Hey, ik rook soms coke, en meestal, zoals nu,krijg ik er Ijskoud van en een beetje paranoia,is dit normaal? Vooral dat ijskoud hebben
Klik om te vergroten...
Ik heb het tot mijn spijt ook gedaan ik dronk altijd alcohol erbij anders werd ik ook para, ben er gelukkig al een paar jaar vanaf🙏
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zeezout
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja, dat koud krijgen komt door de vaatvernauwing die cocaine veroorzaakt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."