Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshelp ze komen niet op of gaan dood

help ze komen niet op of gaan dood

8 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
Mr.jihoLid
01-01-2024, 00:00
#1
kan aan veel verschillende dingen liggen
slechte temperatuur
te weinig water
oude zaadjes
...
je kan genoeg informatie vinden op het internet hierover
d
de weed manLid
01-01-2024, 00:00
#2
:smilingimp: kan het zijn dat me weedzaadjes te oud zijn want of ze komen niet op of gaan spotaan dood
hoe kan dit
groetjes de weed man
H
HappydudeLid
01-01-2024, 00:00
#3
maak eens wat foto`s van de gene die opkomen en dan dood gaan .... als ik wat foto`s zie kan ik je waarschijnlijk wel helpen !! een plantje wat opkomt heeft leven en gaat niet zomaar dood ... dan is er dus meer aan de hand !!
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heel eenvoudig weedman (?), de zon is nog niet sterk genoeg: te weinig lumen. Gewoon nog even wachten, geduld enz....april maar eigenlijk mei is betere tijd....
d
de weed manLid
01-01-2024, 00:00
#5
Happydude zei:
maak eens wat foto`s van de gene die opkomen en dan dood gaan .... als ik wat foto`s zie kan ik je waarschijnlijk wel helpen !! een plantje wat opkomt heeft leven en gaat niet zomaar dood ... dan is er dus meer aan de hand !!
Klik om te vergroten...
ben op monent door me zaadjes heen maar als ik wat heb zal ik fotts maken en stuur ik die wel ff
groetjes de weed man
r
ronjaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hé weed man,

Het is een tikje laat, maar eventueel heb ik nog wel wat zaadjes voor je liggen van de zaadoogst vorig jaar. Doen het goed buiten. Wel even voorkiemen...
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#7
pepito zei:
Heel eenvoudig weedman (?), de zon is nog niet sterk genoeg: te weinig lumen. Gewoon nog even wachten, geduld enz....april maar eigenlijk mei is betere tijd....
Klik om te vergroten...


lol, de zon heeft geen invloed op het kiemen van de zaden he (ze zitte onder de grond, daar is het altijd donker)
en mei is toch niet beste tijd? toch eind maart / begin april


misschien moet ge ze eerst laten kiemen op een vochtig wxatje, da lukt bij mij ook enkel bij iets oudere zaden op die manier...
t
teeboLid
01-01-2024, 00:00
#8
leg ze op een stuk wc papier dat vochtig is (het water moet er dus niet afdruipen) doe dat in een doosje op een warme en DONKERE plaats en ze komen binnen een paar uur uit
D
DissonantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Een paar uur is wat overdreven, het kan wel een aantal dagen duren bij oude zaadjes.

En idd, het best laat je ze ontkiemen eind maart begin april. Tussen vochtige watjes of gewoon in een glas water (elke dag water verversen). Van zodra het witte worteltje 0.3 - 0.5 cm uit het zaadje steekt moet je het met de punt naar onder in een putje in de grond steken, en nauwelijks toedekken.
Je houdt ze best een week of 2 op de vensterbank, of onder een geschikte TL-lamp, als het nog geen goed weer is. Als het wel goed weer is (+20 graden), zet je hem best buiten, en dan haal je hem 's nachts weer binnen. De wind zal je plantje steviger maken, en felle zon is pakken beter dan tl of zwakke zon achter glas.

Na 2 weken kan je het dan definitief buiten in volle grond of in een grote pot verplanten.

(Dit allemaal ervan uitgaande dat je buiten wilt kweken)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."