Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSan Pedro in stukjes gehakt en opnieuw gepot ... PICAS !!

San Pedro in stukjes gehakt en opnieuw gepot ... PICAS !!

37 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#1
laat de afgesneden stukken in ieder geval een week of drie aan de lucht drogen, zodat ze niet gaan rotten eenmaal gestoken in de aarde
l
lysergine25

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ok ik heb van de marktplaats een cactus gekocht en nu is ie 2 meter en is ie te groot om weer veilig binnen te zetten voor de winter.
Hoe stek ik deze reus.

Ik had het volgende plan:

Hak de cactus in 4 gelijke delen, het deel met pot kan meteen baar binnen. De andere 3 stukken moeten met de steel 10 cm in de grond worden gestoken. De zelfmix grond bestaat uit: cactusgrond, gewassen zilverzand, perliet en zaaigrond.
Geen water geven en de cactus ondersteunen met stokken rondom.
3 x 10 liter pot met pootjes van onderen en goede afwateringsgaten.

Vragen wanneer mag je voor het eerst gaan wateren ?
Mag je de cactus nat sproeien met water en voeding ?
Wanneer gaat de cactus wortelen ?
Doe ik het wel goed ?

Groetjes

Stonie
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#3
Of gewoon ff in de oven leggen. Maar dat is dus totaal niet waar ie naar vraagt he Enesteene :wink:

Maar voor zover doe je het zo goed, ik denk dat de cactus natspoeien niet echt werkt, gewoon een beetje wateren maar niet teveel.
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#4
kut ik heb ze niet gedroogd ....
geen een, de boven kanten drogen nu wel, moet nog steeds die fotos uploaden.


Te stoned ....

:stoned:
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: San Pedro 2 meter hoog ...

lysergine25 zei:
Hoe stek ik deze reus.

Ik had het volgende plan:
Klik om te vergroten...

ehm, voila... hier staat de vraag en daarop mijn antwoord dus :P :wink:

de eerste tijd geen voeding geven, want er zit genoeg in de aarde (cactusaarde uit het tuincentrum)... en vooral in de winter de grodn alleen lichtvochtig houden... wortelen kan soms wel een jaar duren
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ene steene,

ja ik weet dat het minimaal een jaar duurt, geduld zat alleen weinig know how met de cactus.

Ik ga hem zo opereren.

Groet

Stonie
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#7
post ff wat foto's :wink:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#8
ok die heb ik wel gemaakt ... horror. Ik ga ze vannacht uploaden.
Ik heb nu 5 cactussen ipv 1 .....

:mrgreen:
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb een poos terug 2 stekjes gewoon op de aarde gelegd en er verder weinig aan gedaan en tot nu doen ze het aardig.



A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zoals Enesteene zei inderdaad eerst laten drogen, dit is belangrijk. En ZEKER NIET In de oven. Het is de wonde die gedroogd moet zijn.

Correct me if i'm wrong, ma ik denk wel dak juist ben.

Greetz, Argulas
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#11
ja eerst drogen. Anders gaat hij rotten. Zeker als je hem in vochtige grond stopt.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mescaline. :hearteyes: Een menselijk wezen mag de aarde gewoon niet verlaten zonder ooit echt high te zijn geweest op mesca.

Elke stap die ik zet wanneer ik high ben is een gelukzaligheid voor m'n lichaam. Je voelt je er in thuis als een vlinder in een cocoon.

Krijg nu spontaan zin om te schrijven en alle zinnen in een glinsterend jasje te steken.
p
pepitoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je hebt ze ook in glazen pot? niet doen, groot risico op schimmel en rot omdat water onderin te langzaam verdampt.... en niet laten drogen? dan toch gewoon alsnog...
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ziet er goed uit! Ga je ze binnenkort eens innemen? :rolleyes:
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#15
klopt
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#16
picas ....













Deze was 2 mtr.





Deze komen uit zaad ....

D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#17
ziet er mooi uit stonie :)

ik heb mijn stekkies inmiddels uit de glazen pot gehaald
d
dirtbagLid
01-01-2024, 00:00
#18
dat zijn mooie cactussen!
mijn 13 peruvianussen zijn pas 1cm in lengte :P
p
pythregiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
stonie, erg mooie pedro's, cacti zijn erg makkelijk, ik nam zelf als kind al cactus bladeren mee uit griekenland stopte ze in een pot met grond en ze deden het, mij pedro, begint ook te groeien na een aaqntal weken, lengte kan ik nog weinig van zien maar er zitten weer stekels aan :mrgreen: mischien is ruigoord een mooie plek om het te gebruiken, daar richting de haven? in de natuur.
p
pythregiusLid
01-01-2024, 00:00
#20
hey stonie, mischien is het een idee om een van de stukken, 2 cm diep op zen kant in een lange bak met cactus aarde etc te leggen, als het goed is moeten er dan veel nieuwe cactussen ontstaan, gaat iig wel zo in de natuur, lijkt me een leuk experiment :wink:
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."